Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Drept Comunitar » In conformitate cu art.34 din Directiva 98/8/CE privind pesticidele ce nu sunt utilizate in agricultura statele membre erau obligate sa ia masurile in

In conformitate cu art.34 din Directiva 98/8/CE privind pesticidele ce nu sunt utilizate in agricultura statele membre erau obligate sa ia masurile in

  Publicat: 01 Jun 2007       864 citiri        Secţiunea: Drept Comunitar  


In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Structuri neguvernamentale, sindicate, asociatii, fundatii si altele asemenea,
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sistem de distributie selectiva inseamna un sistem de distributie
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Situatia de fapt
In conformitate cu art.34 din Directiva 98/8/CE privind pesticidele ce nu sunt utilizate in agricultura statele membre erau obligate sa ia masurile interne necesare in termen de 24 de luni de la intrarea in vigoare a acestei directive.
Neprimind nici o comunicare din partea Republicii Franceze privind implementarea directivei, Comisia a declansat procedura de „infringement” instituita prin art.226 TCE. Pe parcursul fazei administrative prealabile, Franta a comunicat Comisiei existenta mai multor proiecte de masuri interne vizand implementarea directivei, dar estimand ca transpunerea a fost incompleta, Comisia a initiat actiune in fata Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene.
Guvernul francez a recunoscut ca nu a asigurat o transpunere completa a directivei, dar motiveaza aceasta intarziere din necesitatea de a organiza de o maniera optimala procedura de evaluare a dosarelor care presupune interventia mai multor organisme .

Dreptul aplicabil
- Directiva 98/8/CE – privind pesticidele ce nu sunt utilizate in agricultura („biocide”)
- art. 226 – privind recursul pentru neindeplinirea obligatiilor („infringement”)

Solutia si principiile degajate de CJCE
Constatarea neindeplinirii de catre un stat a obligatiilor trebuie facuta in functie de situatia din momentul expirarii termenului dat de Comisie prin avizul motivat. De asemenea, tot in conformitate cu jurisprudenta constanta a Curtii, un stat membru nu poate invoca dispozitii, practici sau situatii din ordinea sa juridica interna pentru a justifica nerespectarea obligatiilor impuse prin directiva.
Din aceste motive, recursul introdus de Comisie trebuie considerat fondat, constatandu-se neindeplinirea de catre Republica Franceza a obligatiilor ce-i decurg din directiva 98/8/CE.

Nota: Intre timp, Comisia a deschis o noua procedura de „infringement”, pe baza art. 228 TCE, in cazul in care se va ajunge din nou in fata Curtii de Justitie, Franta fiind pasibila de a primi o amenda globala sau penalitati pe zi de intarziere.
Art.228 TCE confera Comisiei prerogativa de a actiona impotriva unui stat membru care nu a dus la indeplinire o decizie anterioara a Curtii, putandu-i solicita acesteia aplicarea unei sanctiuni financiare statului in cauza. Ca si in cazul procedurii instituite prin art. 226 TCE, exista o faza prealabila, ce cuprinde discutii intre statul respectiv si Comisie, emiterea unei „scrisori de informare” de catre Comisie, apoi a unui „aviz motivat” si, in cele din urma, in cazul in care toate aceste demersuri esueaza, Comisia poate actiona statul respectiv in fata Curtii de Justite a Comunitatilor Europene, solicitand in acest caz aplicarea unor sanctiuni financiare.

Evaluare
Speta este importanta din punctul de vedere al precizarilor facute in legatura cu procedura de infringement initiata pe baza art. 226TCE.
In ceea ce priveste directiva pusa in discutie, capitolul 7 privind „agricultura” este in curs de negociere, iar in domeniul fitosanitar, ca prioritate pe termen scurt se afla si adoptarea unor legi privind controlul pesticidelor in agricultura si introducerea unui sistem de control al reziduurilor provenind din agricultura.
Chiar daca nu exista referiri precise la directiva 98/8/CE, in ultimul raport de tara, in partea referitoare la progresele facute in domeniul fitosanitar, mai precis in ceea ce priveste pesticidele se remarca faptul ca Ministerului Apelor, Padurilor si Mediului a stabilit un program national de monitorizare ce acopera domeniile cerealelor, fructelor si legumelor.



Pronuntata de: Cazul: Comisia Europeana c. Republica Franceza, recurs in neindeplinirea obligatiilor, 10 aprilie 2003


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

O masura privativa de libertate luata impotriva unei persoane vizate de un prim mandat european de arestare (MEA) nu este contrara dreptului Uniunii d
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Magazinul online prin prisma Regulamentului General privind protectia Datelor Personale
Sursa: avocat STOICA IOANA, BAROUL CONSTANTA

Revocarea consimtamantului din perspectiva Regulamentulului general privind protectia datelor nr. 679/2016
Sursa: avocat STOICA IOANA, BAROUL CONSTANTA



Ştiri Juridice
Legislaţie

Legea nr. 208/2020 privind modificarea si completarea unor acte normative
Legea nr. 208/2020 privind modificarea si completarea unor acte normative ...

Legea nr. 372/2005, Republicata si actualizata 2020, privind performanta energetica a cladirilor
Legea nr. 372/2005 privind performanta energetica a cladirilor Republicata si actualizata 2020 ...

Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice
Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice Republicata si actualizata 2020 ...