Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Drept Comunitar » Ministerul a refuzat sa acorde licenta, care permitea societatii Hedley Lomas sa exporte oi vii in Spania, deoarece considera ca Spania nu implementas

Ministerul a refuzat sa acorde licenta, care permitea societatii Hedley Lomas sa exporte oi vii in Spania, deoarece considera ca Spania nu implementas

  Publicat: 01 Jun 2007       859 citiri        Secţiunea: Drept Comunitar  


In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004). Prejudiciu material viitor, dar previzibil cu evidenta sau, dupa caz,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal, alaturi de institutia infractiunii si a pedepsei, reglementata in diferite dispozitii din Codul penal (ex. infractiunea este singurul temei al raspunderii penale, cap. I, t. II, C. pen., partea generala etc).
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Situatia de fapt
Ministerul a refuzat sa acorde licenta, care permitea societatii Hedley Lomas sa exporte oi vii in Spania, deoarece considera ca Spania nu implementase adecvat o directiva privind conditiile ce trebuie indeplinite inainte de taiere pentru anumite animale. Comisia a investigat cazul, dar nu a gasit nici o incalcare din partea Spaniei; a informat Marea Britanie ca interzicerea exportului incalca art.30 (ex 36). Instantele britanice au facut apel la CJCE (art.234).

Dreptul aplicabil
Art.30 (ex 36) TCE.

Solutia si principiile degajate de CJCE
CJCE afirma, in primul rand, ca recurgerea la art.30 este imposibila in situatia in care armonizarea a avut loc. In al doilea rand, un stat membru nu poate actiona in mod individual pentru a evita incalcarea dreptului comunitar de catre alt stat membru. In al treilea rand, in cazul in care un stat membru nu trebuie sa ia decizii legislative sau are doar o competenta redusa in acest sens, simplul fapt al incalcarii dreptului comunitar poate fi suficient pentru a stabili o incalcare destul de grava.
In al patrulea rand, apartine instantei nationale sarcina de a determina daca exista o legatura cauzala intre obligatie si paguba . In final, daca se stabileste raspunderea statului, acesta trebuie sa acopere orice pierdere, potrivit legii interne privind raspunderea .

Evaluare
In cauza Dillenkofer vs. Federal Republic of Germany (Cazul nr.C-178\94), greseala intentionata nu reprezinta o conditie prealabila pentru a angaja raspunderea statului. Guvernul german nu implementase Directiva Package Holiday in termenul limita, lucru considerat de CJCE a fi o incalcare destul de serioasa. De asemenea, in speta Rechberger vs. Austria (Cazul C-140\97), Austria nu implementase adecvat aceeasi directiva, in contextul in care nu exista nici o libertate de apreciere in acest sens pentru Austria, incalcare considerata, din nou, de CJCE ca fiind suficient de grava. Mai multe detalii cu privire la marja de apreciere a statului in contextul stabilirii daca o incalcare este suficient de serioasa sunt precizate in Haim vs. Kassenzah-rnšarzliche Vereinigung Nordhein (Cazul 424\97). Astfel, CJCE a afirmat ca existenta si scopul marjei de apreciere trebuie sa fie determinate de legea comunitara si nu de cea interna. Aceasta inseamna ca marja de apreciere conferita unui particular de legea nationala nu are relevanta. Dreptul comunitar nu impiedica situatia ca o institutie de drept public, alaturi de statul membru, sa fie raspunzatoare pentru recuperarea pierderii si a pagubei cauzate unui particular in urma masurilor pe care le-a luat cu incalcarea legislatiei comunitare.



Pronuntata de: Cazul: R. vs. Minister of Agriculture, Fisheries and Food, ex parte Hedley Lomas (Ireland) Ltd., nr.C-594, 1996


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Particularitati privind procedura concilierii in litigiile de munca
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Consultantul extern specializat in legislatia muncii. Calitate, atributii si responsabilitati
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Procedura concilierii conflictelor de munca. Suspendarea termenelor de solutionare a conflictelor de munca pe durata concilierii
Sursa: avocat Ioana Emilia | MCP Cabinet avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

Legea nr. 213/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii
Legea nr. 213/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii Publicata in ...

Legea nr. 209/2020 privind unele masuri de trecere a frontierei de stat a Romaniei si de facilitare a trecerii frontierei de catre lucratorii frontali
Legea nr. 209/2020 privind unele masuri de trecere a frontierei de stat a Romaniei si de facilitare ...

Legea nr. 208/2020 privind modificarea si completarea unor acte normative
Legea nr. 208/2020 privind modificarea si completarea unor acte normative ...