din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3949 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

  Publicat: 30 Jan 2014       21872 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotarare nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

Publicat in Monitorul Oficial nr. 829 din 23 decembrie 2013

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,

f) adapostirea cainilor in tarcuri si custi in care podelele sunt acoperite de apa;
g) aruncarea cu substante dezinfectante peste caini in timpul procesului de curatare a boxelor.

Art. 14
In cadrul activitatii de capturare a cainilor fara stapan, imediat dupa capturarea acestora, personalul specializat completeaza formularul individual de capturare conform modelului din anexa nr. 1 cuprinzand informatiile minime privind cainii fara stapan capturati.

Art. 15
(1) La intrarea in adapostul public, personalul veterinar preia fisele individuale de la echipajele care au realizat capturarea si transportul cainilor fara stapan, verifica daca acestia sunt identificati printr-un mijloc de identificare aprobat potrivit legii si inregistreaza informatiile minime privind cainii fara stapan intrati in adapost, prevazute in anexa nr. 2, in Registrul de evidenta a cainilor fara stapan.
(2) In custile comune vor fi cazati cainii fara stapan capturati din acelasi areal si introdusi in adapostul public in aceeasi zi.
(3) Toate custile din adapost se vor individualiza si marca cu un numar unic pe adapost. Numarul unic va fi inscriptionat lizibil pe o placa din material rezistent fixata la vedere pe peretele custii.
(4) La intrarea in adapost, fiecare caine va primi un numar unic de identificare, reprezentat de numarul de ordine din registrul de intrare in adapost, daca acesta se tine pe suport hartie, respectiv numarul generat de sistem in cazul registrului electronic. Acest numar unic de identificare se aloca si in cazul in care cainele a fost identificat anterior prin orice dispozitiv de tipul microcipului, crotaliei, tatuajului, medalionului inscriptionat. Numarul unic de identificare alocat va fi mentionat in formularele prevazute la anexele nr. 1-3.
(5) Pe fiecare cusca se ataseaza un tabel elaborat conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
(6) Dupa inregistrare, cainii fara stapan sunt examinati medical.
(7) Dupa examinarea cainilor de catre medicul veterinar se va proceda potrivit prevederilor art. 135 din ordonanta de urgenta, la recuperarea cainilor clinic sanatosi, cainilor cu boli usor tratabile, neagresivi, fara diferente de sex, varsta, talie, precum si a cainilor cu regim special, care vor fi izolati de restul animalelor si adapostiti separat pentru a se evita imbolnavirea sau agresarea lor prin contactul cu alti caini.
(8) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan sunt obligati sa asigure tuturor animalelor cazate in adaposturile publice hrana si apa in cantitate suficienta, posibilitate de miscare suficienta, tratament medical, ingrijire si atentie, in conformitate cu prevederileart. 5 din Legea nr. 205/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu prevederile anexei nr. 1 la ordonanta de urgenta .


Capitolul VI - Informarea populatiei in vederea revendicarii si adoptiei cainilor fara stapan. Notificarea detinatorilor


Art. 16
Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au obligatia de a promova adoptia si revendicarea acestora si de a informa constant populatia cu privire la programul de functionare a adaposturilor publice pentru cainii fara stapan, asigurand transparenta.

Art. 17
In vederea indeplinirii obligatiei prevazute la art. 16, serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan desfasoara urmatoarele activitati:
a) amenajarea de panouri speciale la intrarea in adaposturile publice pentru cainii fara stapan si in spatiile pentru primirea vizitatorilor din incinta adaposturilor publice respective. Panourile de afisaj trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
1. data si locul capturarii fiecarui lot de caini, precum si numarul custilor in care cainii respectivi sunt cazati;
2. adresa sediului serviciului specializat pentru gestionarea cainilor fara stapan, adresa adaposturilor publice, adresele de e-mail, precum si numerele de telefon;
3. programul de vizitare a adaposturilor publice si programul de revendicare a cainilor fara stapan;
b) crearea de website-uri pentru accesul publicului la informatiile prevazute la lit. a);
c) organizarea periodica de targuri de adoptie a cainilor fara stapan.

Art. 18
Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan pot incheia parteneriate cu organizatiile de protectie a animalelor interesate de promovarea adoptiilor si sterilizarea cainilor.

Art. 19
(1) In cazul in care cainele fara stapan intrat in adapostul public este identificat printr-un mijloc de identificare aprobat potrivit legii, serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au urmatoarele obligatii:
a) sa stabileasca identitatea proprietarului, pe baza datelor de identificare ale cainelui din Registrul de evidenta a cainilor cu stapan;
b) sa notifice proprietarul cainelui, in termen de maximum 24 ore, prin telefon, e-mail sau prin alte mijloace in baza datelor inregistrate in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan.
(2) Proprietarii care constata disparitia cainelui sau care sunt anuntati de operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan ca animalul se afla in custodia lor au obligatia sa se prezinte la adaposturile publice, sa revendice si sa preia cainii pe care ii detin, in termen de maximum 7 zile de la data anuntului.

Art. 20
(1) In vederea recuperarii cainilor revendicati, proprietarii vor achita contravaloarea sumelor cheltuite pe perioada stationarii acestora in adapost, in cuantumul stabilit prin hotararea consiliului local, respectiv prin Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
(2) Achitarea sumelor se va face in termenul stabilit prin hotarare a consiliului local, respectiv prin hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti.


Capitolul VII - Revendicarea si adoptia


Art. 21




Afişează HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1059/2013    OUG 155/2001    Caini fara stapan    Eutanasiere

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.