Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Civila » LEGEA nr. 297/2018 privind Registrul National de Publicitate Mobiliara si pentru abrogarea OG nr. 89/2000 privind unele masuri pentru autorizarea operatorilor si efectuarea inscrierilor in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare

LEGEA nr. 297/2018 privind Registrul National de Publicitate Mobiliara si pentru abrogarea OG nr. 89/2000 privind unele masuri pentru autorizarea operatorilor si efectuarea inscrierilor in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare

  Publicat: 08 Dec 2018       5593 citiri        Secţiunea: Legislatie Civila  


(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie īn baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, īn schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGEA nr. 297 din 3 decembrie 2018 privind Registrul National de Publicitate Mobiliara si pentru abrogarea Ordonantei Guvernului nr. 89/2000 privind unele masuri pentru autorizarea operatorilor si efectuarea inscrierilor in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare

Publicata in Monitorul Oficial numarul 1040 din data de 7 decembrie 2018

Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie īn baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, īn schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Reglementata prin art.48 din Decretul Lege 115/1938 pentru unificarea dispozitiilor privitoare la cartile funciare, prin ea se face stramutarea, constituirea, modificarea sau stingerea dreptului real imobiliar sub conditia justificarii.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Sintagma ce desemneaza ipoteca creata prin conventia partilor, cu respectarea formelor prevazute de lege.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
Se aseaza asupra unui bun imobil, iar daca la scadenta debitorul nu plateste suma datorata, creditorul in favoarea caruia a fost constituita ipoteca e indreptatit sa ceara vanzarea bunului respectiv la licitatie.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
Se aseaza asupra unui bun imobil, iar daca la scadenta debitorul nu plateste suma datorata, creditorul in favoarea caruia a fost constituita ipoteca e indreptatit sa ceara vanzarea bunului respectiv la licitatie.
Se aseaza asupra unui bun imobil, iar daca la scadenta debitorul nu plateste suma datorata, creditorul in favoarea caruia a fost constituita ipoteca e indreptatit sa ceara vanzarea bunului respectiv la licitatie.
Persoana care, in cadrul unui raport juridic de obligatie este indreptatita sa pretinda unei alte persoane, denumita debitor, executarea unei prestatii determinate; de a da, de a face ori de a nu face ceva.
Persoana care, in cadrul unui raport juridic de obligatie este indreptatita sa pretinda unei alte persoane, denumita debitor, executarea unei prestatii determinate; de a da, de a face ori de a nu face ceva.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
(Fiduciary) Persoana fizica (de exemplu, administratorul unui cont de investitii) sau companie (de exemplu, o banca) careia i se incredinteaza spre administrare activele unui beneficiar.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Reglementata prin art.48 din Decretul Lege 115/1938 pentru unificarea dispozitiilor privitoare la cartile funciare, prin ea se face stramutarea, constituirea, modificarea sau stingerea dreptului real imobiliar sub conditia justificarii.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Reglementata prin art.48 din Decretul Lege 115/1938 pentru unificarea dispozitiilor privitoare la cartile funciare, prin ea se face stramutarea, constituirea, modificarea sau stingerea dreptului real imobiliar sub conditia justificarii.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Reglementata prin art.48 din Decretul Lege 115/1938 pentru unificarea dispozitiilor privitoare la cartile funciare, prin ea se face stramutarea, constituirea, modificarea sau stingerea dreptului real imobiliar sub conditia justificarii.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Registru official in care se inscriu actele si faptele de stare civila, nasterea, casatoria, decesul, recunoasterea si stabilirea filiatiei, infierea, divortul,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie īn baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, īn schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

(2) Operatorii pot percepe tarife cu niveluri diferite pentru zone geografice diferite sau pentru serviciile prestate in regim de urgenta, pentru inscrierile prin internet sau on-line, potrivit propriilor strategii comerciale, cu respectarea dispozitiilor legale.
(3) Sunt interzise operatorilor, agentilor imputerniciti si Corpului Operatorilor publicarea de tabele comparative privind nivelul tarifelor si adoptarea oricaror masuri al caror scop este sa limiteze reclama privind nivelul tarifelor incasate de operatori si agentii imputerniciti pentru serviciile de inregistrare sau pentru imputernicirea de catre operatori a unor noi agenti.
(4) In vederea asigurarii unui cadru concurential pe piata, nivelul minim al tarifelor percepute de operatori pentru furnizarea serviciilor de inscriere in Registrul National de Publicitate Mobiliara este cel stabilit pentru taxele datorate bugetului de stat si Ministerului Justitiei pentru fiecare tip de aviz de inscriere .

Articolul 32
(1) Operatorii si agentii acestora sunt supusi prevederilor Legii nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ceea ce priveste stabilirea tarifelor percepute pentru serviciile prestate, precum si a actelor sau faptelor care au sau pot avea ca efect restrangerea concurentei pe piata serviciilor respective.
(2) Operatorii si agentii acestora sunt, de asemenea, supusi prevederilor Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 33
(1) Operatorii si agentii autorizati vor presta contra cost servicii de cautare a informatiilor cuprinse in Registru, in functie de criteriile si termenii indicati de solicitant, rezultatele cautarii fiind certificate de catre acestia.
(2) Operatorul sau agentul autorizat va intocmi un proces-verbal semnat de reprezentantul operatorului sau al agentului si de solicitant, in care vor fi consemnate rezultatele cautarii, precum si criteriile si termenii propusi de solicitant si cei utilizati de operator din proprie initiativa, daca este cazul, in functie de care s-a realizat cautarea.
(3) Copia certificata a unui aviz de inscriere existent in Registru se elibereaza de operator/agent, la solicitarea unei persoane interesate numai pe baza indicarii numarului de identificare a acestuia.
(4) Operatorii de drept sunt exceptati de la aplicarea dispozitiilor alin. (1) -(3) .

Articolul 34
(1) Creditorul ipotecar sau reprezentantul sau, imputernicit prin procura autentica ori prin imputernicire avocatiala, atunci cand reprezentantul este un avocat, poate solicita inscrierea in Registru a oricarui tip de aviz de ipoteca .
(2) Debitorul obligatiei garantate sau reprezentantul sau, imputernicit prin procura autentica ori prin imputernicire avocatiala, atunci cand reprezentantul este un avocat, poate solicita inscrierea in Registru a avizului de intentie, a avizului de transformare, a avizului de ipoteca initial si a avizului de mentinere, precum si a altor tipuri de avize, in conditiile prevazute de Autoritatea de Supraveghere prin ordin al ministrului justitiei de aprobare a formularelor de aviz de inscriere si a instructiunilor de completare a acestora.
(3) Constituitorul ipotecii sau reprezentantul sau, imputernicit prin procura autentica ori prin imputernicire avocatiala, atunci cand reprezentantul este un avocat, poate solicita inscrierea in Registru a avizului de intentie, a avizului de transformare, a avizului de ipoteca initial, a avizului de mentinere si a avizului de extindere, precum si a altor tipuri de avize, in conditiile prevazute de Autoritatea de Supraveghere prin ordin al ministrului justitiei de aprobare a formularelor de avize de inscriere si a instructiunilor de completare a acestora.
(4) Avizul de cesiune a creantei ipotecare ori avizul modificator prin care se inlocuieste creditorul mentionat in avizul de ipoteca initial cu un alt creditor poate fi introdus in Registru, dupa caz, la solicitarea cedentului, a fostului creditor ori a reprezentantului acestora, imputernicit prin procura autentica sau prin imputernicire avocatiala, atunci cand reprezentantul este un avocat.
(5) Avizul de cesiune a ipotecii poate fi introdus in Registru la solicitarea cedentului ipotecii ori a reprezentantului acestuia, imputernicit prin procura autentica ori prin imputernicire avocatiala, atunci cand reprezentantul este un avocat.
(6) Inscrierea in Registru a avizelor de fiducie poate fi solicitata, dupa caz, fie de catre constituitor, fie de catre beneficiar, fie de catre fiduciar sau administratorul provizoriu ori de catre reprezentantii acestora, imputerniciti prin procura autentica sau prin imputernicire avocatiala, atunci cand reprezentantul este un avocat, in conditiile stabilite de Autoritatea de Supraveghere prin ordinul ministrului justitiei de aprobare a formularelor de aviz de inscriere .
(7) Orice persoana interesata, inclusiv debitorul/constituitorul, poate adresa solicitarea de inscriere in Registru a unui aviz de nulitate, a unui aviz de executare - privind anularea executarii sau a unui aviz de preluare in contul creantei - privind anularea preluarii, in situatia in care a obtinut o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva prin care este indreptatita sa subscrie acel aviz, precum si a altor tipuri de avize, in conditiile prevazute de Autoritatea de Supraveghere prin ordin al ministrului justitiei de aprobare a formularelor de aviz de inscriere si a instructiunilor de completare a acestora.
(8) Reprezentantul organelor care au competenta, potrivit legii, de a solicita o inscriere in Registru pot completa formularele de aviz, conform tipului de inscriere solicitat si potrivit instructiunilor de completare aprobate prin ordin al ministrului justitiei, sau pot solicita asistenta Corpului Operatorilor, conform procedurii prevazute la art. 16 alin. (3) .
(9) Operatorul va pastra documentele de reprezentare aferente fiecarui aviz inscris si le va prezenta la cererea Autoritatii de Supraveghere .
(10) In cazul in care persoana interesata este persoana juridica, subscrierea avizelor de inscriere poate fi facuta si de catre consilierul juridic al acesteia, prezentand imputernicirea data de persoana juridica.
(11) Inscrierea in Registru a avizelor specifice poate fi solicitata de oricare din partile avizului ori de catre reprezentantii acestora, imputerniciti prin procura autentica sau prin imputernicire avocatiala, atunci cand reprezentantul este un avocat, in conditiile stabilite de Autoritatea de Supraveghere prin ordinul ministrului justitiei de aprobare a formularelor de aviz de inscriere .
(12) Inscrierea in Registru a avizelor de ipoteca, conform Legii nr. 31/2006 si Legii nr. 304/2015, poate fi solicitata de reprezentantul creditorului.
(13) Operatorul/Agentul solicita Corpului Operatorilor reactivarea avizului stins din eroare, pe baza formularului de aviz de reactivare, explicand acestuia imprejurarile in care s-a produs stingerea din eroare. Autoritatea de Supraveghere este obligata sa isi exprime acordul la reactivare in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii din partea Corpului Operatorilor. In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, Ministerul Justitiei, prin ordin al ministrului, va adopta procedura pentru reactivarea avizului stins din eroare si indisponibilizarea in Registru a bunurilor pe perioada analizei cererii de reactivare.
Contestatiile cu privire la actele administrative emise de Autoritatea de Supraveghere in aplicarea prezentului articol se solutioneaza de tribunal, prin incheiere data in camera de consiliu, de urgenta si cu precadere, incheierea fiind definitiva.

Articolul 35
(1) Formularul de aviz de inscriere va fi prezentat operatorului sau agentului acestuia la sediul biroului de catre persoana interesata, potrivit legii, ori de catre reprezentantul sau, imputernicit prin procura autentica sau prin imputernicire avocatiala, atunci cand reprezentantul este un avocat, ori va fi transmis, in conditiile prevazute de Autoritatea de Supraveghere, sub forma unui inscris in forma electronica, caruia i s-a incorporat, atasat sau asociat o semnatura electronica calificata, bazata pe un certificat calificat valabil.
(2) Formularul de aviz de inscriere pe suport hartie va fi completat in dublu exemplar si va fi semnat de catre solicitant. Solicitantul va certifica prin semnatura orice modificare a datelor din formularul de aviz de inscriere .
(3) Operatorul sau agentul acestuia va inscrie datele din formularul de aviz de inscriere in sistemul de administrare a informatiilor, prin redarea fidela a continutului formularului primit.
(4) Operatorii sau agentii au obligatia de a verifica daca formularul a fost completat cu respectarea dispozitiilor legale, a indicatiilor instituite in cuprinsul acestuia si in formatul acceptat de Registru, fara a verifica corectitudinea informatiilor din formularul de inscriere, concordanta dintre avizul de inscriere si faptele juridice care stau la baza acestuia sau valabilitatea acestor fapte juridice.
(5) Operatorul sau agentul va refuza inscrierea unui formular de aviz de inscriere atunci cand constata ca acesta este incomplet, ilizibil sau a fost completat fara respectarea cerintelor legale ori in alt format decat cel acceptat de Registru . In acest caz, el va comunica solicitantului, in termen de 5 zile lucratoare, aceasta masura si motivele care au stat la baza adoptarii ei.
(6) Inscrierile introduse in Registru vor respecta formularul avizului de inscriere, completat pe suport hartie sau electronic, in limba romana, in conditiile prevazute in ordinul ministrului justitiei de aprobare a formularelor de aviz de inscriere si a instructiunilor de completare a acestora.
(7) O inscriere introdusa nu va putea fi modificata decat in conditiile prezentei legi. Orice modificari ale unei inscrieri initiale vor fi introduse prin inscrieri ulterioare, separate, care vor face referire la numarul de inregistrare al inscrierii pe care o modifica.
(8) Un exemplar al formularului va fi inapoiat solicitantului dupa efectuarea inscrierii in Registru, pe suport hartie, vizat de operator sau agent, ori, dupa caz, in forma electronica, semnat cu semnatura electronica calificata a operatorului sau agentului, cu mentionarea numarului si datei inregistrarii formularului, precum si a numarului de identificare a inregistrarii.

Articolul 36
(1) Situatia financiara a Corpului Operatorilor privind cheltuielile efectuate in legatura cu operarea bazei de date, administrarea, intretinerea si dezvoltarea sistemului Registrului National de Publicitate Mobiliara va fi verificata financiar-contabil de persoane care au calitatea de auditor financiar, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Autoritatea de Supraveghere va hotari daca fondurile prevazute pentru functionarea bazei de date sunt suficiente si are dreptul sa dispuna masurile corespunzatoare pentru largirea concurentei.

Articolul 37
Corpul Operatorilor are obligatia de a furniza Autoritatii de Supraveghere, in termen de 30 de zile de la data primirii solicitarii, informatiile sau rapoartele cerute de aceasta.

Articolul 38
Operatorii, birourile teritoriale proprii, precum si agentii imputerniciti ai acestora raspund in desfasurarea activitatii lor disciplinar, civil sau penal, dupa caz.




Afişează LEGEA nr. 297/2018 privind Registrul National de Publicitate Mobiliara si pentru abrogarea OG nr. 89/2000 privind unele masuri pentru autorizarea operatorilor si efectuarea inscrierilor in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Registrul National de Publicitate Mobiliara    Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare    OG 89/2000    Legea 297/2018

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Constestatie la tabelul preliminar al creantelor. Procedura simplificata a falimentului
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta comerciala nr. 736 din data 08.05.2012



Articole Juridice

Noul Cod Civil: Conditiile de forma la incheierea contractului
Sursa: EuroAvocatura.ro

Publicitatea drepturilor, a actelor si a faptelor juridice (Art. 18 - 24 - Noul Cod Civil)
Sursa:

Fiducia (Art. 773 - 791 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Inscrierea ipotecilor mobiliare (Art. 2.413 - 2.419 - Noul Cod civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Inscrierea unui contract la Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare - AEGRM
Sursa: EuroAvocatura.ro

Contractul de mandat comercial
Sursa: EuroAvocatura.ro