din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2479 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate republicata

Legea 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate republicata

  Publicat: 25 Mar 2019       3299 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial numarul 227 din data de 25.03.2019

A fost promulgat la 11.09.1865
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Clasificarea activitatilor din economia nationala.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

d) au incadrat in munca personal calificat in domeniul resurselor umane care face dovada experientei in recrutare de personal;
e) nu au fost condamnati definitiv pentru o infractiune savarsita cu intentie, prevazuta de Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, incompatibila cu activitatea pe care urmeaza sa o desfasoare;
f) nu se afla in faliment;
g) nu se afla in dizolvare.
(2) Furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca pot desfasura activitatea de plasare pe teritoriul Romaniei daca au notificat inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala urmeaza sa desfasoare activitatile specifice in conditiile art. 10 alin. (1) - (3).
(3) Dupa inregistrarea la inspectoratul teritorial de munca conform alin. (1) lit. a), agentii de plasare au obligatia de a organiza o baza de date care sa contina:
a) ofertele ferme de locuri de munca din strainatate, cu toate specificatiile acestora, atat in limba statului de destinatie sau intr-o alta limba de circulatie internationala, cat si in limba romana;
b) informatii referitoare la conditiile de ocupare a locurilor de munca;
c) datele de identificare ale solicitantilor locurilor de munca, precum si datele referitoare la calificarile si aptitudinile acestora.
(4) Pentru medierea cetatenilor romani in vederea angajarii in strainatate, agentii de plasare incheie cu solicitantii locurilor de munca contracte de mediere in forma scrisa, al caror continut este stabilit prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(5) Agentii de plasare efectueaza in mod gratuit activitati de mediere a cetatenilor romani in vederea angajarii in strainatate, fara perceperea de la acestia de comisioane, tarife sau taxe.

Articolul 9
(1) In vederea inregistrarii la inspectoratele teritoriale de munca, agentii de plasare trebuie sa prezinte urmatoarele documente:
a) certificatul constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului, din care sa rezulte ca au ca activitate principala "Activitati ale agentiilor de plasare a fortei de munca" cod CAEN - 7810;
b) dovada inregistrarii la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal ca operator de date cu caracter personal, in conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare*);
*) Legea nr. 677/2001 a fost abrogata prin art. V alin. (1) din Legea nr. 129/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 102/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, precum si pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 19 iunie 2018.
Toate trimiterile la Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, din actele normative se interpreteaza ca trimiteri la Regulamentul general privind protectia datelor si la legislatia de punere in aplicare a acestuia, conform art. V alin. (2) din Legea nr. 129/2018.
c) alte documente, stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

(2) Agentii de plasare care se supun procedurii de inregistrare, potrivit prezentei legi, au obligatia de a notifica infiintarea de filiale, sucursale ori alte sedii secundare, anterior inceperii prestarii de activitati in cadrul acestora, atat inspectoratului teritorial de munca unde sunt inregistrati, cat si inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala functioneaza respectivele sedii secundare, in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii, de catre Oficiul National al Registrului Comertului, a documentului prin care se atesta infiintarea acestora.

Articolul 10
(1) In vederea prestarii, cu caracter permanent in Romania, a serviciilor prevazute la art. 2 alin. (2), furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca au obligatia de a notifica inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala au stabilit un sediu permanent in Romania, potrivit legii, anterior inceperii prestarii acestor servicii, in conditiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(2) In vederea prestarii transfrontaliere, cu caracter temporar sau ocazional in Romania, a serviciilor prevazute la art. 2 alin. (2), furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca au obligatia de a notifica inspectoratele teritoriale de munca in a caror raza teritoriala intentioneaza sa isi desfasoare activitatea pe teritoriul Romaniei, in conditiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(3) Furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca prevazuti la alin. (1) au obligatia de a notifica infiintarea pe teritoriul Romaniei de filiale, sucursale ori alte sedii secundare, ale caror activitati intra in sfera de aplicare a prezentei legi, inspectoratelor teritoriale de munca in a caror raza teritoriala functioneaza respectivele filiale, sucursale ori sedii, anterior inceperii prestarii activitatii in cadrul acestora, in conditiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi

Articolul 11
(1) Ofertele ferme din contractele prevazute la art. 8 alin. (1) lit. b) vor cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale angajatorului strain;
b) durata ofertei ferme;
c) numarul locurilor de munca din strainatate continute de ofertele ferme;
d) functia, meseria sau ocupatia;
e) durata angajarii, conditiile de angajare, de incetare a angajarii sau de reangajare;
f) durata timpului de munca si de repaus;
g) tariful orar si/sau salariul lunar, moneda in care se efectueaza plata, modalitatile de plata si datele de plata a salariului;
h) sporuri, ore suplimentare si alte drepturi salariale;
i) cazurile in care pot fi urmarite drepturile salariale;
j) durata, modul de acordare si drepturile banesti aferente concediului de odihna;
k) conditiile de munca si de clima, masurile de sanatate si securitate in munca;
l) asigurarea medicala si de viata a angajatilor romani, in aceleasi conditii cu cetatenii din tara de destinatie;
m) acordarea de despagubiri in caz de boli profesionale, accidente de munca sau deces;

n) conditiile de cazare sau, dupa caz, de inchiriere a unei locuinte si de asigurare a hranei;
o) conditiile de transport si de repatriere a salariatilor romani, inclusiv in caz de boli profesionale, accidente de munca sau deces;
p) obiceiurile locului si orice alte aspecte specifice de natura a pune in pericol viata, libertatea sau siguranta salariatilor romani;
q) taxele, impozitele si contributiile care greveaza asupra veniturilor angajatilor cetateni romani, asigurandu-se, dupa caz, evitarea dublei impuneri sau a dublei perceperi de contributii de asigurari sociale;
r) datele de contact ale ambasadelor/misiunilor diplomatice ale Romaniei in statul de destinatie.
(2) Agentii de plasare au obligatia de a asigura includerea elementelor prevazute la alin. (1) lit. a), d) -r) in contractul de mediere si in contractul individual de munca sau, dupa caz, in documentul echivalent acestuia pentru statele prevazute la art. 12 alin. (2), incheiat intre angajatorul strain si salariatul cetatean roman, cu respectarea legislatiei statului pe teritoriul caruia urmeaza sa fie angajat.

Articolul 12
(1) Pentru statele in care contractele individuale de munca se incheie, potrivit legislatiei aplicabile in statul respectiv, in forma scrisa, agentii de plasare au obligatia de a asigura incheierea acestora de catre parti atat in limba statului in care se afla stabilit sau isi desfasoara activitatea angajatorul, cat si in limba romana, inainte de plecarea salariatului din Romania.
(2) Pentru statele in care forma de angajare nu se realizeaza prin incheierea unui contract de munca, agentii de plasare au obligatia de a asigura comunicarea, catre salariatul cetatean roman, inainte de plecarea acestuia din Romania, a documentului echivalent contractului de munca potrivit legislatiei statului de destinatie, atat in limba romana, cat si in limba statului in care se afla stabilit sau isi desfasoara activitatea angajatorul.
(3) Agentii de plasare vor pastra la sediul social sau, dupa caz, la sediile secundare cate o copie, in limba romana si in limba statului in care se afla stabilit sau isi desfasoara activitatea angajatorul, a contractului individual de munca, semnat de parti conform alin. (1), sau, dupa caz, un exemplar al documentului prevazut la alin. (2), pe care au obligatia de a le pune la dispozitia inspectorilor de munca, cu ocazia controlului.

Articolul 13
(1) Agentii de plasare au obligatia de a transmite, trimestrial, inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, pana la sfarsitul lunii urmatoare trimestrului incheiat, situatia privind contractele de mediere incheiate si persoanele angajate in strainatate, conform modelului stabilit prin normele de aplicare a prezentei legi.





Afişează Legea 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate republicata pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 156/2000    Protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.