CAPITOLUL IIDepunerea situatiilor financiare trimestriale si a raportarilor financiare lunare2.1. Situatiile financiare trimestriale si raportarile financiare lunare intocmite de ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale, precum si de administratiile judetene ale finantelor publice si directiile generale regionale ale finantelor publice pentru bugetele locale se depun la Ministerul Finantelor Publice la termenul prevazut de legislatia in vigoare.2.2. Situatiile financiare trimestriale si raportarile financiare lunare intocmite de institutiile publice de subordonare centrala ai caror conducatori au calitatea de ordonatori secundari si tertiari de credite se depun la institutiile ierarhic superioare, potrivit legislatiei in vigoare.2.3. Situatiile financiare trimestriale si raportarile financiare lunare intocmite de institutiile de subordonare locala ai caror conducatori au calitatea de ordonatori principali de credite se depun la administratiile judetene ale finantelor publice si la directiile generale regionale ale finantelor publice, potrivit legislatiei in vigoare.2.4. Autoritatile publice, ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale, institutiile publice autonome, precum si unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate acestora, indiferent de sursa de finantare, transmit raportarile financiare lunare in format electronic, insotite de o adresa de inaintare si note explicative, dupa caz, scanate si semnate de conducatorul institutiei publice si de conducatorul compartimentului financiar-contabil sau de alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.2.5. Autoritatile publice, ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale, institutiile publice autonome, precum si unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate acestora urmaresc pentru raportarile financiare lunare concordanta datelor lunare transmise cu cele raportate prin situatiile financiare trimestriale. In cazul unor diferente majore se comunica cauzele acestor diferente .2.6. Termenele de depunere la Ministerul Finantelor Publice a raportarilor financiare lunare sunt cele prevazute la cap. III pct. 7 din Normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2013, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 505/2013.2.7. Sanctiunile pentru nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice cu privire la intocmirea, semnarea si depunerea la Ministerul Finantelor Publice si la unitatile teritoriale ale acestuia, precum si la institutiile publice ierarhic superioare a situatiilor financiare trimestriale si anuale ale institutiilor publice sunt prevazute la art. 42 alin. (1) si (8) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.2.8. Situatiile financiare trimestriale si anuale/Raportarile financiare lunare intocmite la nivelul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice si a municipiului Bucuresti se semneaza de persoanele care au calitatea de ordonatori tertiari de credite ai bugetului Trezoreriei Statului si ai bugetului Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale si de conducatorul compartimentului financiar-contabil (Serviciul contabilitatea generala a statului/Serviciul administrarea si contabilitatea contului curent al trezoreriei) sau de alte persoane carora le-a fost delegata exercitarea acestor competente.
Prin ordinul de aprobare, au fost, de asemenea, aduse urmatoarele modificari:
Articolul II(1) Institutiile publice care se reorganizeaza au obligatia sa intocmeasca formularele de situatii financiare potrivit art. 28 alin. (11) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si sa le depuna la institutiile la care au fost raportate anterior reorganizarii; acestea reprezinta baza pentru intocmirea protocolului de predare-preluare.(2) Soldurile initiale se raporteaza de catre institutiile la care acestea au fost raportate anterior reorganizarii, in vederea cuprinderii si raportarii in situatiile financiare centralizate pana la finele anului.(3) Institutiile publice desfiintate au obligatia sa intocmeasca si sa depuna, dupa finalizarea reorganizarii, situatii financiare cu solduri finale zero la institutiile la care au fost raportate anterior reorganizarii. Institutiile publice desfiintate, ai caror conducatori aveau calitatea de ordonatori principali de credite anterior desfiintarii, au obligatia sa prezinte situatiile financiare la Ministerul Finantelor Publice sau la unitatile teritoriale ale acestuia, dupa caz.(4) In situatia in care institutia publica desfiintata se afla in imposibilitatea de a intocmi, semna si depune situatiile financiare prevazute la alin. (1) si (3), responsabilitatea intocmirii, semnarii si depunerii acestora revine ordonatorului de credite ierarhic superior finantator anterior reorganizarii sau ordonatorului de credite care a preluat institutia publica desfiintata si care face parte din sectorul public.
Articolul III Anexa nr. 3 "Corelatiile intre formularele de situatii financiare trimestriale" la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 640/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2017, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, precum si pentru modificarea si completarea altor norme metodologice in domeniul contabilitatii publice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 336 din 9 mai 2017, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:1. La nota de la punctul (1) "Corelatii intre formularul A�BilantA� (cod 01) si formularul A�Contul de rezultat patrimonial A� (cod 02)" al titlului II "Corelatii intre formularele de situatii financiare trimestriale pentru subsectorul Administratia centrala (S1311)", litera a) se abroga.2. La nota B de la punctul (2) "Corelatii intre formularul A�BilantA� (cod 01) si formularul A�Situatia fluxurilor de trezorerie la data de. . .A� (cod 03)" al titlului II "Corelatii intre formularele de situatii financiare trimestriale pentru subsectorul Administratia centrala (S1311)", litera a) se abroga.3. La nota B de la punctul (5) "Corelatii intre formularul A�Situatia fluxurilor de trezorerieA� (cod 03) si formularul anexa 40a A�Situatia activelor si datoriilor financiare ale institutiilor publice din administratia centrala la data de. . .A� (cod 17)" al titlului II "Corelatii intre formularele de situatii financiare trimestriale pentru subsectorul Administratia centrala (S1311)", litera a) se abroga.4. Nota de la punctul (1) "Corelatii intre formularul A�BilantA� (cod 01) si formularul A�Contul de rezultat patrimonialA� (cod 02)" al titlului III "Corelatii intre formularele de situatii financiare trimestriale la subsectorul Administratia locala (S1313)" se abroga.5. Nota B de la punctul (2) "Corelatii intre formularul A�BilantA� (cod 01) si formularul A�Situatia fluxurilor de trezorerie la data de. . .A� (cod 03)", al titlului III "Corelatii intre formularele de situatii financiare trimestriale la subsectorul Administratia locala (S1313)" se abroga.
Institutie publica. Concurs pentru angajarea personalului contractual. Conditii de participare si criterii de selectie. Dispozitii legale aplicabile. Notiunile de �vechime in specialitatea studiilor absolvite� si �experienta profesionala si/sau in specialitate�. Activitate de voluntariat Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 993/11.11.2020
RIL admis. Competenta de solutionare a litigiilor promovate de ANCP sau/si alte institutii publice impotriva bancilor comerciale/profesionistilor apartine sectiilor sau completelor specializate civile ale Tribunalului Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Taxa de timbru. Categorii de actiuni scutite de taxa de timbru Pronuntaţă de: Tribunalul Bistrita-Nasaud, Decizie din 17.01.2012
Categorii de actiuni scutite de taxa judiciara de timbru Pronuntaţă de: Tribunalul Bistrita-Nasaud - Decizia nr. 381/R din 16 decembrie 2010
Competenta Directiei Nationale Anticoruptie Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 796 din 2 martie 2010
Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu
Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV) Sursa: Irina Maria Diculescu
Descentralizarea in Noul Cod Administrativ. Principiu si componenta esentiale in desfasurarea activitatilor administrative (III) Sursa: Irina Maria Diculescu