din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3779 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35541 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Act adoptat de organele de stat,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală

(1) Oficiul Roman pentru Imigrari, prin formatiunile sale teritoriale, sau, dupa caz, Ministerul Afacerilor Externe, prin reprezentantele diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei din strainatate, poate elibera, la cerere, urmatoarele tipuri de documente de calatorie:

a) titlu de calatorie - urmatoarelor categorii de straini:

(i) apatrizilor domiciliati in strainatate, aflati temporar pe teritoriul Romaniei, care nu mai sunt in posesia unui document de trecere a frontierei de stat si, din motive obiective, nu pot obtine un asemenea document de la reprezentanta diplomatica a tarii de domiciliu;

(ii) cetatenilor straini aflati pe teritoriul Romaniei, care nu mai sunt in posesia unui pasaport national si, din motive obiective, nu pot obtine un document de calatorie de la reprezentanta diplomatica a statului lor;

(iii) apatrizilor cu sedere permanenta in Romania aflati temporar in strainatate, care nu mai sunt in posesia documentelor romanesti de trecere a frontierei de stat;

b) pasaport pentru persoana fara cetatenie - apatrizilor cu drept de sedere pe termen lung in Romania, precum si apatrizilor de origine romana.

(Din 10-nov-2018 Art. 118, alin. (1) , litera B. din capitolul VI, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 63. din Legea 247/2018)

(2) In situatia elevilor care sunt rezidenti pe teritoriul Romaniei, care doresc sa calatoreasca sau sa tranziteze teritoriul unui stat membru in cadrul unei excursii scolare, in conformitate cu Decizia Consiliului nr. 94/795/JHA cu privire la o actiune comuna adoptata de Consiliu in baza articolului K. 3. 2. b al Tratatului asupra Uniunii Europene, referitoare la facilitatile de calatorie pentru elevii din tarile terte care au rezidenta intr-un stat membru, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 327 din 19 decembrie 1994, Oficiul Roman pentru Imigrari confirma statutul de rezident al strainilor inclusi pe lista de participanti si autenticitatea datelor prezentate in acest document.

(3) Notificarea statelor membre cu privire la folosirea listei de participanti ca document de calatorie de catre elevii care sunt rezidenti pe teritoriul Romaniei se realizeaza de catre Ministerul Afacerilor Externe.

Articolul 119: Eliberarea titlului de calatorie

(1) Pentru persoanele prevazute la art. 118 alin. (1) lit. a) pct. (i) si (ii) titlul de calatorie se elibereaza de catre Oficiul Roman pentru Imigrari prin formatiunile sale teritoriale si este valabil pentru o singura calatorie, pentru o perioada de 30 de zile, cu posibilitatea prelungirii valabilitatii cu inca 30 de zile .

(2) Pentru persoanele prevazute la art. 118 alin. (1) lit. a) pct. (iii) titlul de calatorie se elibereaza de catre misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din strainatate, cu avizul Oficiului Roman pentru Imigrari, in vederea reintoarcerii acestor persoane in Romania. La revenirea in tara, titlul de calatorie se preda de catre titular formatiunii teritoriale a Oficiului Roman pentru Imigrari pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul apatridul.

Articolul 120: Regimul pasaportului pentru persoana fara cetatenie

(1) Pasaportul pentru persoana fara cetatenie face dovada identitatii si a calitatii de apatrid cu drept de sedere in Romania si ii da dreptul titularului de a iesi si de a intra in tara prin oricare dintre punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului international de persoane .

(2) In strainatate pasaportul pentru persoana fara cetatenie da dreptul titularului la asistenta si protectie din partea misiunilor diplomatice si a oficiilor consulare ale Romaniei.

(3) Pasaportul pentru persoana fara cetatenie este proprietatea statului roman.

Articolul 121: Eliberarea pasaportului pentru persoana fara cetatenie

Pasaportul pentru persoana fara cetatenie se elibereaza de Inspectoratul General pentru Imigrari, la cerere, pentru o perioada de 5 ani.

(Din 28-nov-2014 Art. 121 din capitolul VI, sectiunea 3 modificat de Art. 41, punctul 74. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

Articolul 122: Conditii cu privire la cererea de eliberare a pasaportului pentru persoana fara cetatenie

(1) Cererea de eliberare a pasaportului pentru persoana fara cetatenie se depune de catre persoanele prevazute la art. 118 alin. (1) lit. b) la formatiunile teritoriale ale Oficiului Roman pentru Imigrari si va fi insotita de urmatoarele documente:

a) permisul de sedere permanenta valabil, in cazul apatrizilor cu drept de sedere permanenta in Romania;

b) permisul de sedere temporara valabil, in cazul apatrizilor de origine romana.

(Din 28-nov-2014 Art. 122, alin. (1) , litera B. din capitolul VI, sectiunea 3 modificat de Art. 41, punctul 75. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(2) Pasapoartele se elibereaza in termen de pana la 30 de zile de la data depunerii cererii.

Articolul 123: Anularea pasaportului pentru persoana fara cetatenie

In cazul in care titularul pasaportului pentru persoana fara cetatenie isi pierde calitatea de apatrid cu sedere permanenta in Romania sau obtine cetatenia unui stat, are obligatia de a depune documentul la formatiunea teritoriala a Oficiului Roman pentru Imigrari competenta, care il retrage si il anuleaza.

Articolul 124: Furtul, pierderea, deteriorarea sau distrugerea pasaportului pentru persoana fara cetatenie

(1) Titularul pasaportului pentru persoana fara cetatenie este obligat sa anunte formatiunea teritoriala a Oficiului Roman pentru Imigrari care a eliberat documentul despre furtul, pierderea, deteriorarea sau distrugerea acestuia, in termen de cel mult 5 zile de la constatarea vreuneia dintre aceste situatii.

(2) Strainului i se elibereaza, la cerere, in conditiile prevazute la art. 120, un nou document in locul celui declarat furat, pierdut, deteriorat sau distrus, in termen de cel mult 30 de zile .

(3) Pasapoartele pentru persoane fara cetatenie, deteriorate, se retrag si se anuleaza de catre formatiunea teritoriala a Oficiului Roman pentru Imigrari.

Articolul 125: Forma si continutul documentelor de calatorie

Forma si continutul documentelor de calatorie prevazute in aceasta sectiune se stabilesc prin hotarare a Guvernului Romaniei.

CAPITOLUL VII:

[capitolul VII a fost abrogat la 31-iul-2011 de Art. I, punctul 160. din Legea 157/2011]

CAPITOLUL VIII: Regimul juridic aplicabil unor categorii speciale de straini

Articolul 128: Strainii cu drept de sedere permanenta in statele membre ale Uniunii Europene

(1) Strainii, cetateni ai unor state terte sau apatrizi, cu drept de sedere pe termen lung in statele membre ale Uniunii Europene ori state care aplica integral dispozitiile acquis-ului Schengen, pot intra si ramane pe teritoriul statului roman, pentru o perioada de 90 de zile in decursul oricarei perioade de 180 de zile precedente fiecarei zile de sedere pe teritoriul Romaniei, fara obligativitatea obtinerii unei vize de intrare.

(Din 28-nov-2014 Art. 128, alin. (1) din capitolul VIII modificat de Art. 41, punctul 76. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(2) Persoanelor prevazute la alin. (1) li se poate prelungi dreptul de sedere temporara, fara indeplinirea conditiei prealabile de obtinere a unei vize de lunga sedere, in conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta .





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009