Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile

OUG 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile

  Publicat: 09 Aug 2020       2122 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene


Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Denumire data monedei unice europene.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(Current liabilities) Datorie sau alta obligatie scadenta in maxim un an.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Mostra, model de referinta prezentat eventualilor cumparatori de catre o societate, in completarea ofertei, pentru a face dovada calitatii produsului oferit.
1. Impozite si taxe locale stabilite in suma globala si invariabila.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Instrument structural infiintat in 1993, cu scopul de a oferi ajutor financiar in domeniile mediu si infrastructura celor mai sarace state ale UE (statele cu un produs national brut sub 90% din media europeana),
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Instrument structural infiintat in 1993, cu scopul de a oferi ajutor financiar in domeniile mediu si infrastructura celor mai sarace state ale UE (statele cu un produs national brut sub 90% din media europeana),
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Denumire data monedei unice europene.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Denumire data monedei unice europene.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin „intreprindere” se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Denumire data monedei unice europene.
(Working capital) Suma cu care activele curente depasesc datoriile curente.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.

(1) Microgranturile se acorda pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat incheiat cu urmatoarele categorii de beneficiari:

a) intreprinderile mici si mijlocii care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31 decembrie 2019;

b) PFA, ONG-uri cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa nr. 1;

c) PFA/CMI, daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020. Dovada implicarii in activitatile legate de COVID-19, dar si pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unui formular anexa la cererea de finantare emis de unitatea sanitara unde a prestat serviciul beneficiarul/directia de sanatate publica judeteana, dupa caz, care va fi stabilit la nivelul Ghidului solicitantului.

(2) Verificarea incadrarii beneficiarului in categoria IMM se realizeaza, pe baza de esantion, de catre MEEMA/AIMMAIPE dupa depunerea cererii de finantare si incheierea contractelor de finantare, cu conditia recuperarii sprijinului din fonduri externe nerambursabile daca beneficiarul nu se incadreaza in categoria de IMM la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia PFA si CMI.

Art. 6. -

Microgranturile prevazute la art. 4 alin. (1) se acorda, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care indeplinesc urmatoarele conditii cumulative:

a) au desfasurat activitate curenta/operationala pe perioada a cel putin unui an calendaristic inainte de data depunerii cererii de finantare, cu exceptia PFA/CMI pentru care inceperea activitatii poate sa fi avut loc pana la data de 1 februarie 2020;

b) au obtinut o cifra de afaceri in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 5 lit. b) si c);

c) isi mentin activitatea pe o perioada de cel putin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub forma de microgrant.

Art. 7. -

(1) Beneficiarii de microgranturi pot utiliza alocarile din fonduri externe nerambursabile pentru sustinerea unor cheltuieli de tipul:

a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;

b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati potrivit contractelor incheiate;

c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat;

d) cheltuieli privind achizitia de servicii si reparatii necesare activitatii curente de baza, cu exceptia serviciilor de consultanta, studii si alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curenta;

e) cheltuieli privind echipamentele de protectie medicala, inclusiv materiale de dezinfectie pentru protectia impotriva raspandirii virusului SARS-CoV- 2;

f) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activitatii curente;

g) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente necesare pentru reluarea activitatii;

h) cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului.

(2) Verificarea asigurarii tipurilor de cheltuieli eligibile se face pe esantion de 1% in scopul validarii justificarii sumei forfetare.

(3) Beneficiarii de microgranturi vor depune o declaratie pe proprie raspundere prin care isi vor asuma faptul ca utilizarea microgranturilor in alte scopuri decat cele prevazute de prezenta ordonanta de urgenta atrage dupa sine recuperarea ajutorului de stat acordat impreuna cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat .

Art. 8. -

Cererile de finantare depuse in cadrul apelurilor de proiecte sunt selectate la finantare in ordinea depunerii, cu respectarea criteriilor de eligibilitate care vor fi stabilite in Ghidul solicitantului.

Art. 9. -

(1) Pentru microgranturi, mecanismul financiar prin care se asigura finantarea proiectelor si rambursarea cheltuielilor se va derula prin parcurgerea urmatoarelor etape:

a) MEEMA, AIMMAIPE si STS, in baza acordului de parteneriat incheiat intre acestia, vor trebui sa isi cuprinda in bugetele proprii valoarea totala a proiectelor corespunzatoare activitatii/activitatilor proprii. In acest sens vor depune Fisa de fundamentare pentru proiectul propus la finantare/finantat din fonduri externe nerambursabile, denumit in continuare FEN post aderare F1, conform art. 2 alin. (2) si (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 93/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea asigurarii creditelor de angajament si creditelor bugetare necesare incheierii contractelor de finantare si implementarii proiectelor;

b) MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE si STS, va depune cererea de finantare prin sistemul informatic MySMIS 2014+, in conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului, in termen de 10 zile lucratoare de la data lansarii apelului de proiecte;

c) MFE si MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE si STS, vor incheia contractul de finantare in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data depunerii cererii de finantare, dupa parcurgerea etapelor procedurale de evaluare a conformitatii administrative si eligibilitatii, precum si a etapei de evaluare tehnica si financiara;

d) MEEMA va incheia conventii de colaborare cu bancile in baza unui proces transparent de selectie si cu respectarea procedurilor legale prevazute de Ghidul solicitantului pentru derularea operatiunilor de efectuare a platilor catre beneficiarii schemei de microgranturi. Comisioanele, dobanzile, taxele, precum si orice alte cheltuieli bancare sunt in sarcina exclusiva a beneficiarului de microgranturi;

e) MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE, va evalua cererile de finantare depuse potrivit prevederilor Ghidului solicitantului si contractului de finantare incheiat;

f) MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE, va incheia contracte de acordare a ajutorului de stat cu beneficiarii selectati, care stau la baza efectuarii platilor catre beneficiari si pe seama carora se deruleaza mecanismul de acordare a prefinantarilor sau cererilor de rambursare;

g) MEEMA solicita Ministerului Finantelor Publice (MFP) deschiderea de credite bugetare aferente valorii totale de la bugetul de stat si transferul sumelor cuprinse in bugetul MEEMA, pe baza listelor finale de proiecte aprobate, in limita creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie. MEEMA, in baza conventiilor bancare si a necesarului de fonduri transmise de banci, transfera disponibilul in contul de disponibil al bancilor. Bancile, pe seama conventiilor bancare, in termen de maximum 7 zile calendaristice, efectueaza platile in conturile bancare indicate de beneficiarii finali ai ajutorului de stat de tip microgrant;

h) beneficiarul final al ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate la banca in termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat in contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres in termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informatii lipsa ori necompletarea acestuia cu informatii/documente solicitate da dreptul AM-POC/MEEMA/AIMMAIPE sa initieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub forma de microgrant, in baza unei metodologii de recuperare a ajutorului de stat care va fi dezvoltata ulterior avizarii schemei de ajutor de stat de catre Comisia Europeana;

i) bancile efectueaza platile catre beneficiari in temeiul contractului de acordare a ajutorului de stat si transmit lunar prin aplicatia electronica ordinele de plata catre MEEMA, impreuna cu raportul de progres al beneficiarului, intocmit lunar;

j) MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE si STS, va depune la MFE cereri de rambursare efectuate de parteneriat in conformitate cu prevederile contractului de finantare . MFE verifica si aproba raportul de implementare, autorizeaza cererile de rambursare, efectueaza platile aferente FEDR catre MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE si STS, conform art. 21 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si solicita rambursarea sumelor la Comisia Europeana prin declaratii de cheltuieli lunare;

k) MEEMA verifica indeplinirea conditiei privind mentinerea activitatii timp de 6 luni, prin interogarea automata a bazelor de date, inclusiv utilizarea fondurilor potrivit destinatiilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta pe perioada de durabilitate a schemei, dar nu mai mult de 3 ani.

(2) Microgranturile se acorda dupa regimul de suma forfetara prevazut de art. 67 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispozitii comune privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala si Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime, precum si de stabilire a unor dispozitii generale privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european, Fondul de coeziune si Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, cu conditia depunerii raportului de progres in termenul prevazut in cadrul mecanismului financiar de acordare a microgranturilor.

CAPITOLUL III

Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor

Art. 10. -

(1) Prin acordarea de granturi pentru capital de lucru in intelesul prezentei ordonante de urgenta se intelege alocarea de fonduri externe nerambursabile sub forma de suma forfetara, conform prevederilor art. 3 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind Fondul european de dezvoltare regionala si dispozitiile specifice aplicabile obiectivului referitor la investitiile pentru crestere economica si locuri de munca si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006, cu modificarile ulterioare, si ale art. 67 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispozitii comune privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala si Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime, precum si de stabilire a unor dispozitii generale privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european, Fondul de coeziune si Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului.

(2) Alocarea grantului pentru capital de lucru se realizeaza pe baza de cota procentuala din cifra de afaceri, acesta fiind destinat IMM-urilor a caror activitate a fost afectata de raspandirea virusului SARS-CoV-2 sau a caror activitate a fost interzisa sau redusa prin ordonante militare pe perioada starii de urgenta si/sau pe perioada starii de alerta, in conditiile specifice prevazute de prezenta ordonanta de urgenta .

(3) Verificarea incadrarii beneficiarului in categoria IMM se realizeaza, pe baza de esantion, de catre MEEMA/AIMMAIPE dupa depunerea cererii de finantare si incheierea contractelor de finantare, cu conditia recuperarii sprijinului din fonduri externe nerambursabile daca beneficiarul nu se incadreaza in categoria de IMM la data depunerii cererii de finantare .

Art. 11. -

(1) Valoarea sprijinului din fonduri externe nerambursabile pentru capital de lucru se stabileste astfel:

a) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferenta anului 2019 cuprinsa intre 5.000 si 13.500 euro, valoarea grantului este de 2.000 euro;

b) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferenta anului 2019 cuprinsa intre 13.501 si 1.000.000 euro, valoarea grantului se stabileste in procent de 15% din cifra de afaceri si nu poate depasi suma de 150.000 euro. Pentru IMM-urile cu cifra de afaceri cu echivalentul in euro de peste 1 milion de euro, valoarea maxima a ajutorului este de 150.000 euro.

(2) Daca un beneficiar de ajutor de stat prevazut la art. 12 face parte din categoria intreprinderilor legate si a depus mai multe cereri de finantare pentru obtinerea grantului necesar capitalului de lucru, valoarea cumulata a grantului pentru capital de lucru care urmeaza a fi acordat nu poate depasi 250.000 euro echivalent in lei la data platii grantului pentru capital de lucru . In situatia in care un beneficiar de ajutor de stat cu statut de intreprindere legata nu se incadreaza in categoria IMM-urilor si a depus o singura cerere de finantare, valoarea grantului pentru capital de lucru nu poate depasi 150.000 de euro la data platii grantului.

(3) Valoarea granturilor pentru capital de lucru nu include cofinantarea beneficiarilor de ajutor de stat la constituirea capitalului de lucru, in procent de minimum 15% din valoarea grantului solicitat.





Afişează OUG 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 30/2020    foncuri europene    fonduri neramburasabile

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II – pe durata starii de urgenta)
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu