din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4189 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea nr. 656/2002, pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism

Legea nr. 656/2002, pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism

  Publicat: 20 Mar 2009       26591 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Legea nr. 656/2002, pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism

Ultimele acte modificatoare:
- Legea nr. 36/2006
- Legea nr. 405/2006
- Legea nr. 306/2007 publicata in MOF nr. 784 din 19/11/2007
- O.U.G. nr. 53/2008 publicata in MOF nr. 333 din 30/04/2008.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Persoana care cumpara frecvent produsele sau serviciile unei firme, sau dintr-un magazin, consumator obisnuit al unui local.
Contract prin care partile termina un proces inceput ori preintampina un proces ce poate sa se nasca, facandu-si concesii reciproce.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana care cumpara frecvent produsele sau serviciile unei firme, sau dintr-un magazin, consumator obisnuit al unui local.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Contract prin care partile termina un proces inceput ori preintampina un proces ce poate sa se nasca, facandu-si concesii reciproce.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Act adoptat de organele de stat,
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act adoptat de organele de stat,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

Art. 18. - (1) Personalul Oficiului are obligatia de a nu transmite informatiile primite in timpul activitatii decat in conditiile legii. Obligatia se mentine si dupa incetarea functiei, pe o durata de 5 ani.

(2) Persoanele prevazute la art. 8 si salariatii acestora au obligatia de a nu transmite, in afara conditiilor prevazute de lege, informatiile detinute in legatura cu spalarea banilor si finantarea actelor de terorism si de a nu avertiza clientii cu privire la sesizarea Oficiului.

(3) Este interzisa folosirea in scop personal de catre salariatii Oficiului si ai persoanelor prevazute la art. 8 a informatiilor primite, atat in timpul activitatii, cat si dupa incetarea acesteia.

(4) Savarsirea urmatoarelor fapte in exercitarea atributiilor de serviciu nu constituie o incalcare a interdictiei prevazute la alin. (2):

a) furnizarea de informatii autoritatilor competente prevazute la art. 17 si furnizarea de informatii in cazurile prevazute in mod expres de lege;

b) transmiterea de informatii intre institutiile de credit si institutiile financiare din state membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European ori din state terte care apartin aceluiasi grup si aplica proceduri de cunoastere a clientelei si de pastrare a evidentelor referitoare la aceasta echivalente cu cele prevazute in prezenta lege si sunt supravegheate referitor la aplicarea acestora de o maniera echivalenta celei reglementate prin prezenta lege;

c) transmiterea de informatii intre persoanele prevazute la art. 8 lit. e) si f) din state membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European ori state terte care impun conditii echivalente cu cele prevazute in prezenta lege, care isi desfasoara activitatea profesionala in cadrul aceleiasi entitati juridice ori al aceleiasi structuri in care actionariatul, administrarea sau controlul de conformitate este comun;

d) transmiterea de informatii intre persoanele prevazute la art. 8 lit. a), b), e) si f), situate in state membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European ori state terte care impun cerinte echivalente cu cele din prezenta lege, in cazurile legate de acelasi client si de aceeasi tranzactie derulata prin doua sau mai multe dintre persoanele anterior mentionate, cu conditia ca acestea sa provina din aceeasi categorie profesionala si sa li se aplice cerinte echivalente in privinta secretului profesional si al protectiei datelor cu caracter personal.

(5) Atunci cand Comisia Europeana adopta o decizie prin care constata ca un stat tert nu indeplineste cerintele prevazute la alin. (4) lit. b), c) sau d), persoanele prevazute la art. 8 si salariatii acestora au obligatia de a nu transmite catre acest stat sau catre institutii ori persoane din statul in cauza informatiile detinute in legatura cu spalarea banilor si finantarea actelor de terorism.

(6) Nu se considera o incalcare a obligatiilor prevazute la alin. (2) fapta persoanelor prevazute la art. 8 lit. e) si f) care, in conformitate cu prevederile statutare, incearca sa descurajeze un client sa desfasoare activitati ilicite.

CAPITOLUL III
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor

Art. 19. - (1) Oficiul functioneaza ca organ de specialitate cu personalitate juridica in subordinea Guvernului, cu sediul in municipiul Bucuresti.

(2) Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, scop in care primeste, analizeaza, prelucreaza informatii si sesizeaza, in conditiile art. 6 alin. (1), Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

(21) Oficiul efectueaza analiza tranzactiilor suspecte:

a) la sesizarea oricareia dintre persoanele prevazute la art. 8;

b) din oficiu, cand ia cunostinta pe orice cale despre o tranzactie suspecta.

(3) In vederea exercitarii atributiilor sale, Oficiul are constituit un aparat propriu, la nivel central, a carui organigrama se aproba prin hotarare a Guvernului.

(4) Oficiul este condus de un presedinte, numit de Guvern din randul membrilor plenului Oficiului, care are calitatea de ordonator principal de credite, ajutat de 3 consilieri.

(5) Plenul Oficiului este structura deliberativa si de decizie, fiind format din cate un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Justitiei, Ministerului de Interne, Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, Bancii Nationale a Romaniei, Curtii de Conturi si Asociatiei Romane a Bancilor, numit in functie pe o perioada de 5 ani, prin hotarare a Guvernului.

(51) Activitatea deliberativa si de decizie prevazuta la alin. (5) se refera la lucrarile de specialitate analizate de plenul Oficiului. Asupra chestiunilor de natura economico-administrativa plenul Oficiului se pronunta doar la solicitarea presedintelui.

(6) In exercitarea atributiilor sale plenul Oficiului adopta decizii cu votul majoritatii membrilor acestuia.

(7) Membrii plenului Oficiului trebuie sa indeplineasca, la data numirii, urmatoarele conditii:

a) sa fie licentiati si sa aiba cel putin 10 ani vechime intr-o functie economica sau juridica;

b) sa aiba domiciliul in Romania;

c) sa aiba numai cetatenia romana;

d) sa aiba exercitiul drepturilor civile si politice;

e) sa se bucure de o inalta competenta profesionala si morala nestirbita.

(8) Se interzice membrilor plenului Oficiului sa faca parte din partide politice sau sa desfasoare activitati publice cu caracter politic.

(9) Functia de membru al plenului Oficiului este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.

(10) Membrii plenului Oficiului au obligatia sa comunice de indata, in scris, presedintelui Oficiului aparitia oricarei situatii de incompatibilitate.

(11) In perioada ocuparii functiei membrii plenului Oficiului vor fi detasati, respectiv raportul de munca al acestora va fi suspendat, urmand ca la incetarea mandatului sa revina la functia detinuta anterior.

(12) In caz de vacanta a unui post in cadrul plenului Oficiului, conducatorul autoritatii competente va propune Guvernului o noua persoana, in termen de 30 de zile de la data vacantarii postului.

(13) Mandatul de membru al plenului Oficiului inceteaza in urmatoarele situatii:

a) la expirarea termenului pentru care a fost numit;

b) prin demisie;

c) prin deces;

d) prin imposibilitatea de exercitare a mandatului pe o perioada mai mare de 6 luni;

e) la survenirea unei incompatibilitati;

f) prin revocare de catre autoritatea care l-a numit.

(14) Personalul angajat al Oficiului nu poate ocupa nici un post sau nu poate indeplini vreo functie in cadrul nici uneia dintre persoanele juridice prevazute la art. 8 in acelasi timp cu activitatea de salariat al Oficiului.

(15) Pentru functionarea Oficiului Guvernul va transmite in administrarea acestuia imobilele necesare - terenuri si cladiri - din domeniul public si privat, in termen de 60 de zile de la data inregistrarii cererii.

(16) Oficiul poate participa la activitatile organismelor internationale de specialitate si poate fi membru al acestora.

Art. 20. - (1) Salarizarea membrilor plenului si a personalului Oficiului, nomenclatorul de functii, conditiile de vechime si studii pentru incadrarea si promovarea personalului sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta lege.

(2) Membrii plenului si personalul Oficiului au toate drepturile si obligatiile prevazute in reglementarile legale mentionate in anexa la prezenta lege.

(3) Persoanele care, potrivit legii, gestioneaza informatii clasificate beneficiaza de un spor de 15% acordat pentru gestionarea datelor si informatiilor clasificate.

CAPITOLUL IV





Afişează Legea nr. 656/2002, pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice