din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2615 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

  Publicat: 25 Mar 2009       37922 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 88 din 13/02/2009

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act adoptat de organele de stat,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
(stat federativ). Stat format din 2 sau mai multe state membre, caracterizat prin functionarea a 2 randuri de organe de conducere -
(stat federativ). Stat format din 2 sau mai multe state membre, caracterizat prin functionarea a 2 randuri de organe de conducere -
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor

(3) Sanctiunile contraventionale prevazute la alin. (2) se aplica si persoanelor juridice; in acest caz limitele minime si maxime ale amenzilor se majoreaza cu 100%.

(4) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre specialisti imputerniciti prin ordin al ministrului, in conditiile legii.

(5) O cota de 75% din cuantumul amenzilor contraventionale aplicate si incasate in temeiul prezentei legi ramane la dispozitia Administratiei si se repartizeaza astfel:

a) 60% pentru Fondul "Imbunatatiri Funciare";

b) 40% in scopul crearii unui fond de stimulare a personalului.

(6) Metodologia de acordare a stimulentelor pentru personalul propriu se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.

Art. 84. - Contraventiilor prevazute la art. 83 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.



CAPITOLUL IX
Dispozitii tranzitorii si finale

Art. 85. - (1) Pentru a beneficia de drepturile acordate de prezenta lege, asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, infiintate in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/1999, se reorganizeaza si se inregistreaza ca organizatii ale utilizatorilor de apa pentru irigatii, in conformitate cu prevederile prezentei legi.

(2) Asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, care indeplinesc conditiile privind stabilirea teritoriului organizatiilor, devin, la cerere, organizatii ale utilizatorilor de apa pentru irigatii, aprobate prin ordin al ministrului, cu conditia ca statutul organizatiei sa fie adoptat de membrii asociatiei utilizatorilor de apa pentru irigatii, care detin in proprietate, administrare sau folosinta cel putin jumatate din suprafata de teren a teritoriului viitoarei organizatii, ce se probeaza printr-un extras din registrul membrilor. Pe data inregistrarii in Registrul national al organizatiilor de imbunatatiri funciare, organizatia utilizatorilor de apa pentru irigatii preia toate drepturile si obligatiile asociatiei utilizatorilor de apa pentru irigatii.

(3) In termen de 30 de zile de la data inregistrarii organizatiei utilizatorilor de apa pentru irigatii, asociatia utilizatorilor de apa pentru irigatii, care se reorganizeaza, va transmite organizatiei, pe baza unui proces-verbal de predare-primire, bunurile detinute si va cere radierea din Registrul asociatiilor si fundatiilor. Pe data radierii din Registrul asociatiilor si fundatiilor, asociatia utilizatorilor de apa pentru irigatii se dizolva de drept .

Art. 86. - (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, ministerul va elabora norme metodologice de aplicare a acesteia, care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului.

(2) In termen de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, ministerul va elabora strategia nationala pe termen lung pentru sectorul imbunatatirilor funciare, care va fi aprobata prin hotarare a Guvernului.

Art. 87. - (1) In primii 3 ani de la infiintare, Administratia va contracta achizitia de servicii de intretinere si reparatii cu SNIF, prin negociere cu o singura sursa, potrivit legii. In cazurile in care SNIF nu poate presta aceste servicii, Administratia va atribui contractele de prestari de servicii unor terti furnizori, in conditiile art. 41 alin. (1). Lista lucrarilor de intretinere curenta in amenajarile de imbunatatiri funciare de utilitate publica, altele decat irigatiile, care se executa de catre Administratie cu personalul propriu, se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.

(2) Dupa expirarea perioadei de 3 ani de incredintare directa catre SNIF, Administratia va contracta lucrarile de exploatare, intretinere si reparatii ale infrastructurii din amenajarile interioare de irigatii care nu se afla pe teritoriul unei organizatii sau federatii, cu terti prestatori de servicii .

Art. 88. - (1) In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, ministerul va elabora planul de reorganizare globala a SNIF, care va fi aprobat prin hotarare a Guvernului.

(2) In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, ministerul este autorizat sa introduca modificarile corespunzatoare in bugetul SNIF si al Administratiei si sa propuna Guvernului aprobarea acestora, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate.

Art. 89. - (1) In termen de 90 de zile de la data infiintarii Administratiei, SNIF va transmite, iar Administratia va prelua patrimoniul necesar functionarii acesteia, cu drepturile si obligatiile aferente.

(2) Finantarea lucrarilor de investitii contractate de SNIF si aflate in derulare la data infiintarii Administratiei, pana la finalizarea acestora, se asigura din sursele de finantare prevazute in documentatia tehnico-economica aprobata potrivit legii.

Art. 90. - Pana la data de 31 decembrie 2009, Administratia se reorganizeaza si va avea in structura filiale teritoriale cu personalitate juridica, ce au in subordine unitati de administrare la nivelul amenajarilor de imbunatatiri funciare sau al grupurilor de amenajari de imbunatatiri funciare.

Art. 91. - Pana la data de 31 decembrie 2005, asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, constituite conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 147/1999, vor beneficia de subventii de la bugetul de stat, cu conditia incheierii cu Administratia sau cu alti furnizori de apa pentru irigatii de contracte multianuale, pe care le vor transmite noilor organizatii, la constituirea si inregistrarea lor.

Art. 92. - Pana la data de 31 decembrie 2005, operatorii economici si institutiile publice care, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, beneficiaza, direct sau prin furnizorul de apa pentru irigatii, de subventii de la bugetul de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli in domeniul imbunatatirilor funciare si care detin in proprietate, administrare sau folosinta terenuri amenajate cu lucrari de imbunatatiri funciare, care nu sunt situate pe teritoriul unei asociatii a utilizatorilor de apa pentru irigatii, vor beneficia de subventii pentru acoperirea costului energiei electrice sau termice de pompare, in limita a 75% din cuantumul plafonului maxim la hectar, unitar la nivel national, pentru anul 2005.

Art. 93. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta lege.

Art. 94. - La 2 ani de la data infiintarii Administratiei, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2000 privind infiintarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 440/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga. Dupa aceasta data, SNIF va fi supusa procedurii de privatizare, in conformitate cu planul de reorganizare globala a SNIF, aprobat prin hotarare a Guvernului.

Art. 95. - (1) Pe data intrarii in vigoare a normelor metodologice de aplicare a prezentei legi, se abroga art. 2, art. 7 alin. (1) si (2), art. 10, art. 11, art. 12, art. 13, art. 14, art. 34 alin. (2) lit. a) si art. 40 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 493 din 13 octombrie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 573/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 695 din 1 noiembrie 2001.

(2) Oficiul de reglementare a asociatiilor utilizatorilor de apa pentru irigatii, infiintat potrivit art. 34 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 573/2001, isi inceteaza activitatea, atributiile sale fiind preluate de Oficiul de reglementare a organizatiilor de imbunatatiri funciare infiintat potrivit prezentei legi.

Art. 96. - La 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 573/2001.

Art. 97. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi, se abroga Legea imbunatatirilor funciare nr. 84/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 159 din 24 iulie 1996, cu exceptia prevederilor art. 31 referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor, care se abroga in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, si Hotararea Guvernului nr. 611/1997 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 84/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 285 din 21 octombrie 1997, precum si orice alte dispozitii contrare prevederilor prezentei legi.

ANEXA Nr. 1

INTELESUL
unor termeni in sensul prezentei legi

Activitati de imbunatatiri funciare - exploatarea, intretinerea, reparatiile, proiectarea si constructia sistemelor si amenajarilor de irigatii sau desecare si drenaj, lucrarilor de aparare impotriva inundatiilor sau combatere a eroziunii solului, precum si reabilitarea si consolidarea acestora.

Administratie - Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare infiintata in conformitate cu art. 36 si urmatoarele din prezenta lege.

Administrarea amenajarilor de imbunatatiri funciare - totalitatea activitatilor desfasurate de catre Administratie in vederea realizarii conditiilor necesare exploatarii, intretinerii si reparatiilor infrastructurii de imbunatatiri funciare din cadrul amenajarilor de imbunatatiri funciare declarate de utilitate publica, inclusiv asigurarea pazei si protectiei infrastructurii de imbunatatiri funciare.

Amenajare de desecare si drenaj - o retea la scara mare de structuri, pompe, canale si conducte, care poate fi folosita pentru a transporta apa de la unul sau mai multe sisteme de desecare si drenaj catre un curs natural de apa sau emisar si care cuprinde terenul, cladirile, drumurile de acces si infrastructura aferente, necesare pentru a exploata, intretine si repara amenajarea si sistemele componente.

Amenajare de irigatii - o retea la scara mare de structuri, pompe, canale si conducte care poate fi folosita pentru a preleva apa din resursele autorizate de apa si a distribui apa pentru irigatii unuia sau mai multor sisteme de irigatii si care cuprinde terenul, cladirile, echipamentul, drumurile de acces si infrastructura aferente, necesare pentru a exploata, intretine si repara amenajarea.

Amenajare de imbunatatiri funciare - o retea de sisteme de irigatii, sisteme de desecare si drenaj si lucrari de aparare impotriva inundatiilor sau de combatere a eroziunii solului, care deserveste o suprafata de teren definita si care include terenul, cladirile, echipamentul, drumurile de acces si infrastructura aferente, necesare pentru a exploata, intretine si repara amenajarea si sistemele componente.

Amenajare de imbunatatiri funciare declarata de utilitate publica - o amenajare de imbunatatiri funciare din domeniul public sau privat al statului, care este exploatata, intretinuta si reparata de Administratie in conformitate cu art. 38 din prezenta lege.

Beneficiari - orice persoana fizica sau juridica detinatoare de teren situat in cadrul unei amenajari de imbunatatiri funciare si care beneficiaza de servicii de imbunatatiri funciare. In cazul amenajarilor de irigatii, beneficiarii sunt organizatiile si federatiile care au incheiat cu Administratia sau cu alti furnizori de apa pentru irigatii un contract multianual, precum si ceilalti proprietari de teren sau persoane care detin teren in administrare ori in folosinta, potrivit legii, si care au incheiat cu furnizorii de apa pentru irigatii un contract sezonier si, dupa caz, un contract de prestari de servicii .

Federatie - o federatie de organizatii de imbunatatiri funciare infiintata in conformitate cu art. 23 si urmatoarele din prezenta lege.

Infrastructura de imbunatatiri funciare - cuprinde sistemele si amenajarile de irigatii, sistemele si amenajarile de desecare si drenaj si lucrarile de aparare impotriva inundatiilor si de combatere a eroziunii solului.

Lucrari de combatere a eroziunii solului - cuprind formarea, construirea conform conturului, structurarea si lucrarile solului, precum si constructia, intretinerea si reparatiile infrastructurii temporare si permanente astfel incat sa se reduca sau sa se opreasca eroziunea si degradarea solului, cuprinzand lucrarile pentru protectia solului, regularizarea scurgerii apelor pe versanti, corectarea torentilor si stabilizarea nisipurilor miscatoare, amenajari silvice de perdele forestiere de protectie a terenurilor agricole si plantatii pentru combaterea eroziunii solului.





Afişează Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice