b) propune si infiinteaza comitete tehnice consultative si poate propune acordarea de facilitati organizatiilor neguvernamentale de utilitate publica, care promoveaza sau elaboreaza programe si proiecte in domeniul imbunatatirilor funciare si in alte domenii conexe;
c) elaboreaza si emite ordine si regulamente privind exploatarea, intretinerea si reparatiile amenajarilor de imbunatatiri funciare, precum si cu privire la diminuarea suprafetei deservite de sistemele si amenajarile de irigatii sau desecare si drenaj si de lucrarile de aparare impotriva inundatiilor si de combatere a eroziunii solului;
d) atesta persoanele fizice si juridice care isi manifesta intentia de a desfasura activitati de imbunatatiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrari si servicii si/sau de fabricare si utilizare a instalatiilor si echipamentelor specifice acestor activitati, potrivit normelor metodologice care se aproba prin ordin al ministrului;
e) asigura, prin experti si specialisti atestati potrivit legii, evaluarea starii de siguranta in exploatare si controlul respectarii standardelor de siguranta a amenajarilor de imbunatatiri funciare;
f) emite norme si standarde tehnice privind prevenirea si reducerea poluarii si utilizarea rationala a apei in cadrul amenajarilor de imbunatatiri funciare;
g) avizeaza sau, dupa caz, aproba documentatiile tehnico-economice de executie de noi amenajari de imbunatatiri funciare si de reabilitare si modernizare a amenajarilor existente finantate de la bugetul de stat, cu consultarea Administratiei sau la propunerea acesteia;
h) organizeaza si asigura functionarea sistemului national de supraveghere, evaluare, prognoza si avertizare privind efectele ecologice si economice ale amenajarilor de imbunatatiri funciare ca parte componenta a sistemului national de monitorizare integrata de fond si de impact, pentru toti factorii de mediu;
i) asigura finantarea de la bugetul de stat a activitatilor de organizare si functionare a sistemului de supraveghere, evaluare, prognoza si avertizare;
j) organizeaza, executa si actualizeaza sistemul informational de evidenta la nivel national a amenajarilor de imbunatatiri funciare din domeniul agricol;
k) aproba situatiile financiare anuale ale Administratiei;
l) supune aprobarii Guvernului bugetul de venituri si cheltuieli al Administratiei pentru incadrarea acestuia in prevederile bugetului ministerului, programul de activitate pentru exercitiul financiar urmator si indicatorii de performanta;
m) solicita informatii si rapoarte de activitate de la Administratie;
n) aproba reabilitarea si modernizarea amenajarilor de imbunatatiri funciare existente si executia de noi amenajari, la propunerea Administratiei, a organizatiilor si a federatiilor;
o) aplica masurile prevazute la art. 39 alin. (2) lit. b) si c) prin Agentia Domeniilor Statului, iar cele prevazute la lit. a), d) si e) si la art. 39 alin. (3) prin Administratie.
Art. 75. - (1) In cadrul ministerului se infiinteaza un compartiment distinct, denumit Oficiul de reglementare a organizatiilor de imbunatatiri funciare. Acesta are in structura specialisti care isi desfasoara activitatea in minister si specialisti care isi desfasoara activitatea in cadrul directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene si a municipiului Bucuresti.
(2) Lista si atributiile specialistilor care isi desfasoara activitatea in cadrul directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala, care vor face parte din Oficiul de reglementare, se aproba prin ordin al ministrului.
Art. 76. - Oficiul de reglementare are urmatoarele atributii:
a) tine Registrul national al organizatiilor de imbunatatiri funciare;
b) acorda consultanta si asistenta la infiintarea si reorganizarea organizatiilor si federatiilor;
c) avizeaza infiintarea organizatiilor si federatiilor, inclusiv teritoriile propuse ale acestora, pe baza referatului tehnic intocmit de Administratie;
d) solicita informatii si rapoarte din partea organizatiilor si federatiilor privind exploatarea si intretinerea infrastructurii ce le-a fost transmisa in folosinta sau proprietate;
e) elaboreaza proiectele de hotarari ale Guvernului privind transferul infrastructurii de imbunatatiri funciare din domeniul public al statului in domeniul privat al statului;
f) monitorizeaza indeplinirea conditiilor legale si modul de acordare a subventiilor de la bugetul de stat catre organizatii si federatii;
g) efectueaza controale la organizatii si federatii, cuprinzand atat controale tehnice, cat si financiare, conform legii;
h) avizeaza dizolvarea, lichidarea, reorganizarea si modificarea statutului organizatiilor si federatiilor;
i) acorda asistenta tehnica organizatiilor si federatiilor;
j) indeplineste alte atributii prevazute de lege si de ordinele si instructiunile emise de ministru .
Art. 77. - In cadrul inspectiilor infrastructurii de imbunatatiri funciare specialistii Oficiului de reglementare pot intra pe teritoriul unei organizatii sau federatii si pot solicita organizatiei sau federatiei sa execute anumite lucrari acolo unde este necesar, pentru:
a) asigurarea intretinerii corespunzatoare a infrastructurii;
b) prevenirea deteriorarii sau defectarii infrastructurii;
c) prevenirea deteriorarii infrastructurii aflate in proprietatea statului sau a tertilor;
d) garantarea ca infrastructura este utilizata in interesul public.
CAPITOLUL VII Reorganizarea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
Art. 78. - (1) Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A., denumita in continuare SNIF, se reorganizeaza in conformitate cu prevederile hotararii Guvernului pentru aprobarea planului de reorganizare globala a SNIF.
(2) Planul de reorganizare globala a SNIF cuprinde urmatoarele:
a) serviciile de intretinere si reparatii ale infrastructurii de imbunatatiri funciare, ce se vor presta de SNIF sau de societatile comerciale rezultate din divizarea SNIF pentru Administratie si se vor achizitiona prin negociere cu o singura sursa, conform legii, in primii 3 ani de la data infiintarii Administratiei;
b) natura relatiilor contractuale dintre SNIF sau societatile comerciale rezultate din divizarea SNIF, pe de o parte, si Administratie, pe de alta parte, dupa expirarea perioadei de 3 ani de la data infiintarii Administratiei;
c) componentele patrimoniului SNIF care raman in proprietatea statului;
d) modalitatile de privatizare a componentelor patrimoniului SNIF;
e) componentele ce urmeaza a fi privatizate, care pot fi grupate impreuna pentru a crea o activitate comerciala viabila, de maximizare a veniturilor statului si de promovare a competitiei pentru prestarea de servicii in cadrul sectorului imbunatatirilor funciare;
f) procedura de privatizare sau de reorganizare si termenele de realizare a fiecarei etape;
g) autoritatea statului care va avea rolul conducator in privatizarea fiecarei componente sau fiecarui grup de componente;
h) modalitatea in care este asigurata finantarea si sunt gestionate componentele patrimoniului SNIF care raman in proprietatea statului;
i) datoriile SNIF la data reorganizarii si modalitatile de acoperire a acestora;
j) posibilele obligatii de mediu pentru prevenirea sau reducerea efectelor poluarii si specificarea modalitatii in care acestea ar putea fi indeplinite;
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti