d) pentru nivelul capitalurilor proprii se realizeaza clasamentul, in ordine descrescatoare, a fondurilor proprii ale administratorilor ofertanti si fiecare administrator primeste un punct in plus fata de administratorul cu suma fondurilor proprii imediat inferioara sumei fondurilor sale, cel cu cea mai mica suma a fondurilor proprii primind un punct .
Art. 9. - (1) In termen de 5 zile calendaristice de la data la care Comisia i-a notificat, administratorii de fonduri de pensii administrate privat transmit in scris ofertele de administrare temporara.
(2) Aceste oferte contin date referitoare la indeplinirea criteriilor prevazute la art. 8.
(3) Comisia analizeaza ofertele primite si selecteaza oferta care intruneste punctajul cel mai mare, calculat conform art. 8.
(4) Decizia se notifica administratorului desemnat si depozitarului fondului de pensii aflat in administrare speciala, in ziua lucratoare urmatoare datei adoptarii acesteia.
Art. 10. - (1) Daca in termenul prevazut de art. 9 alin. (1) nu s-a primit nicio oferta, Comisia procedeaza la desemnarea unui administrator special, selectat dintre administratorii de fonduri de pensii administrate privat autorizati, pe baza acelorasi criterii .
(2) Decizia se notifica administratorului desemnat si depozitarului fondului de pensii aflat in administrare speciala, in ziua lucratoare urmatoare datei adoptarii acesteia.
(3) Contestatia nu suspenda efectele deciziei prevazute la alin. (2), administratorul selectat avand obligatia sa preia in administrare activele fondului de pensii aflat in administrare speciala.
Art. 11. - (1) In termen de maximum 5 zile lucratoare de la notificarea deciziei prevazute la art. 10 alin. (2), administratorul are obligatia sa predea, iar administratorul special are obligatia sa preia, pe baza de proces-verbal de predare-primire, toate documentele referitoare la fondul de pensii, inclusiv arhiva fondului de pensii, pe suport hartie si in format electronic.
(2) O copie a procesului-verbal de predare-primire se transmite Comisiei de catre administratorul special in aceeasi zi in care a fost incheiat.
(3) In termenul prevazut la alin. (1), administratorul special are obligatia sa comunice depozitarului fondului aflat in administrare speciala documente privind specimenele de semnatura apartinand reprezentantilor sai legali.
(4) In termenul prevazut la alin. (1), administratorul special are obligatia de a notifica decizia Comisiei de instituire a administrarii speciale tuturor partilor contractante existente in contractele incheiate de administrator, in numele si pe seama fondului de pensii.
(5) Administratorul special se substituie de drept in drepturile si obligatiile administratorului, care ii incumba acestuia conform contractelor prevazute la alin. (4).
(6) In termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii deciziei de retragere a autorizatiei de administrare, administratorul este obligat sa prezinte Comisiei situatia financiara auditata a fondului de pensii prevazuta la art. 82 alin. (1) din Lege.
SECTIUNEA a 3-a Procedura de administrare a fondului de pensii intre data comunicarii deciziei de retragere a autorizatiei de administrare a administratorului/a fondului si data desemnarii administratorului special, respectiv data ramanerii definitive a deciziei de retragere a autorizatiei de administrare
Art. 12. - (1) In perioada cuprinsa intre data comunicarii deciziei de retragere a autorizatiei de administrare a administratorului, respectiv a autorizatiei fondului de pensii administrat privat, si data desemnarii administratorului special, respectiv data ramanerii definitive a deciziei de retragere a autorizatiei de administrare, activitatea administratorului nu inceteaza, dar va fi asistata si supervizata de catre reprezentanti ai Comisiei special desemnati in acest scop prin decizie .
(2) Odata cu comunicarea deciziei de retragere a autorizatiei de administrare a administratorului, respectiv a autorizatiei fondului de pensii administrat privat, Comisia comunica administratorului si depozitarului fondului de pensii aflat in administrare speciala decizia de desemnare a reprezentantilor Comisiei.
(3) Reprezentantii Comisiei au acces la toate documentele si evidentele fondului de pensii si ale administratorului, fiind obligati sa pastreze confidentialitatea informatiilor.
(4) Reprezentantii Comisiei asista si supervizeaza activitatea administratorului referitoare la fondul de pensii, dar nu se substituie organelor de conducere ale administratorului.
(5) Reprezentantii Comisiei au urmatoarele atributii:
a) suspenda sau desfiinteaza actele de decizie ale administratorului contrare reglementarilor prudentiale sau care determina deteriorarea situatiei financiare a fondului de pensii;
b) avizeaza prealabil toate deciziile adoptate de organele de conducere ale administratorului;
c) propun Comisiei aplicarea de sanctiuni in situatia in care administratorul nu respecta masurile dispuse;
d) analizeaza situatia financiara a fondului de pensii si a administratorului si prezinta Comisiei rapoarte periodice despre aceasta;
e) alte atributii stabilite de Comisie.
Art. 13. - De la data comunicarii deciziei de retragere a autorizatiei de administrare a administratorului, respectiv a autorizatiei fondului de pensii administrat privat, si pana la data desemnarii administratorului special, respectiv data ramanerii definitive a deciziei de retragere a autorizatiei de administrare, sunt interzise:
a) incheierea de noi acte individuale de aderare la fondul de pensii;
b) repartizarea de catre CNPAS, in cadrul procedurii de repartizare aleatorie, de noi participanti la acest fond .
Art. 14. - In perioada cuprinsa intre data comunicarii deciziei de retragere a autorizatiei de administrare a administratorului, respectiv a autorizatiei fondului de pensii administrat privat, si data ramanerii definitive a deciziei de retragere a autorizatiei de administrare sunt aplicabile toate prevederile legale privind drepturile si obligatiile participantilor, mai putin cele interzise in mod expres prin prezenta norma.
SECTIUNEA a 4-a Atributiile administratorului special
Art. 15. - (1) Administratorul special are urmatoarele atributii:
a) sa realizeze transferul participantilor care au depus o cerere de transfer, inainte de data deciziei de retragere a autorizatiei de administrare, catre alte fonduri de pensii administrate privat, conform Normei nr. 3/2008 privind transferul participantilor intre fondurile de pensii administrate privat, aprobate prin Hotararea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 4/2008, cu respectarea prevederilor art. 20;
b) sa administreze fondul de pensii aflat in administrare speciala, in vederea efectuarii transferului activelor personale ale participantilor catre fondurile de pensii administrate privat alese de participanti sau la care acestia au fost repartizati;
c) sa evalueze obligatiile de plata ale fondului de pensii;
d) sa realizeze transferul activelor personale ale participantilor de la fondul de pensii aflat in administrare speciala catre fondurile de pensii administrate privat alese de participanti sau la care acestia au fost repartizati, in termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii notificarii Comisiei privind repartizarea participantilor;
e) sa notifice Fondului de Garantare si Comisiei suma necesara a fi compensata, daca este necesar.
(2) De la data desemnarii administratorului special sunt interzise:
a) incheierea de noi acte individuale de aderare la fondul de pensii aflat in administrare speciala;
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti