din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2650 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Conventie nr. 102/1952 a OIM privind normele minime de securitate sociala

Conventie nr. 102/1952 a OIM privind normele minime de securitate sociala

  Publicat: 15 May 2009       28455 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Documente atasate
Anexa OIM.htm
Conventia nr. 102/1952,
a Organizatiei Internationale a Muncii (OIM) privind normele minime de securitate sociala

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 325 din 15/05/2009


Tabel care infatiseaza rezultatele unor calcule efectuate pe baza de elemente
Tabel care infatiseaza rezultatele unor calcule efectuate pe baza de elemente
Puterile publice existente in stat.
Puterile publice existente in stat.
Apartenenta persoanei la o anumita natiune.
Apartenenta persoanei la o anumita natiune.
Apartenenta persoanei la o anumita natiune.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Desemneaza ansamblul de masuri, prestatii in bani si in natura, acordate in vederea protejarii veniturilor in cazul aparitiei riscurilor sociale.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Din punctul de vedere al dreptului civil, o fapta ilicita savarsita cu intentie, prin care se cauzeaza un prejudiciu altei persoane si care obliga pe autorul sau la reparatie (art.998 Cod Civil).
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Desemneaza ansamblul de masuri, prestatii in bani si in natura, acordate in vederea protejarii veniturilor in cazul aparitiei riscurilor sociale.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Puterile publice existente in stat.
In cadrul lucrarilor Conferintei Internationale a Muncii, delagatiile tripartite ale statelor adopta normele internationale ale muncii si sub forma Conventiilor si Recomandarilor. Pana in prezent au fost adoptate 184 Conventii OIM.

ARTICOLUL 67

In cazul unei plati periodice la care se aplica prezentul articol:

a) cuantumul prestatiei trebuie fixat conform unui barem prevazut sau conform unui barem stabilit de autoritatile publice competente, conform regulilor prevazute;

b) cuantumul prestatiei poate fi redus doar in masura in care celelalte resurse ale familiei beneficiarului depasesc sumele substantiale prevazute sau stabilite de autoritatile publice competente, conform regulilor prevazute;

c) totalul prestatiei si al celorlalte resurse, dupa deducerea sumelor substantiale vizate la lit. b), trebuie sa fie suficient pentru a asigura familiei beneficiarului o stare de sanatate si conditii de viata decente si nu trebuie sa fie inferior cuantumului prestatiei calculat conform prevederilor art. 66;

d) prevederile lit. c) se considera a fi indeplinite daca suma totala a prestatiilor platite in baza partii respective a prezentei conventii depaseste cu cel putin 30% cuantumul total al prestatiilor care ar fi obtinute prin aplicarea prevederilor art. 66 si a dispozitiilor:

(i) art. 15 lit. b), pentru partea III;

(ii) art. 27 lit. b), pentru partea V;

(iii) art. 55 lit. b), pentru partea a IX-a;

(iv) art. 61 lit. b), pentru partea a X-a.



PARTEA a XII-a
Egalitatea de tratament a rezidentilor de alta nationalitate

ARTICOLUL 68

1. Rezidentii de alta nationalitate trebuie sa dispuna de aceleasi drepturi ca si cetatenii nationali; cu toate acestea, reglementari speciale privind cetatenii de alta nationalitate sau cetatenii nationali nascuti in afara teritoriului statului pot fi stabilite cu privire la prestatiile ori partile din prestatii care se platesc in totalitate sau preponderent din fondurile publice si in raport cu schemele tranzitorii.

2. In cadrul sistemelor de securitate sociala contributiva care protejeaza salariatii, persoanele protejate care sunt cetateni ai unui stat membru care a acceptat obligatiile ce decurg din partea corespunzatoare a Conventiei vor avea, in cadrul acelei parti, aceleasi drepturi ca si cetatenii statului membru respectiv. Totusi, aplicarea prezentului paragraf poate fi conditionata de existenta unui acord bilateral sau multilateral care sa prevada reciprocitatea.

PARTEA a XIII-a
Dispozitii comune

ARTICOLUL 69

O prestatie la care o persoana protejata ar avea dreptul prin aplicarea uneia dintre partile de la II la X ale prezentei conventii poate fi suspendata, in masura in care se prevede:

a) atat timp cat persoana interesata nu se afla pe teritoriul statului membru;

b) atat timp cat persoana interesata este intretinuta din fonduri publice ori pe cheltuiala unei institutii sau unui serviciu de securitate sociala; cu toate acestea, daca prestatia depaseste costul acestei intretineri, diferenta trebuie acordata persoanelor aflate in intretinerea beneficiarului;

c) atat timp cat persoana interesata primeste in numerar o prestatie de securitate sociala, alta decat prestatia familiala, si pe orice perioada pentru care primeste indemnizatie pentru riscul social, de la o terta sursa, cu conditia ca partea prestatiei care este suspendata sa nu depaseasca cealalta prestatie sau indemnizatia provenita de la terta sursa;

d) atunci cand persoana interesata a incercat sa obtina o prestatie in mod fraudulos;

e) cand riscul social a fost provocat in urma unei infractiuni sau a unui delict comis de persoana interesata;

f) atunci cand riscul social a fost provocat de comportamentul necinstit cu buna stiinta al persoanei interesate;

g) in cazul in care persoana interesata neglijeaza sa faca uz de serviciile medicale sau de reabilitare care ii stau la dispozitie ori nu respecta regulile prevazute privind verificarea existentei riscului social sau privind conduita beneficiarilor;

h) in cazul prestatiei de somaj, atunci cand persoana interesata nu a utilizat serviciile de ocupare aflate la dispozitia sa;

i) in cazul prestatiei de somaj, atunci cand persoana interesata si-a pierdut locul de munca datorita incetarii lucrului in urma unui conflict profesional sau cand a parasit voluntar locul de munca fara a avea motive legitime;

j) in cazul prestatiei de urmas, atat timp cat vaduva traieste in concubinaj.

ARTICOLUL 70

1. Orice solicitant trebuie sa aiba dreptul de a face apel in caz de refuz al prestatiei sau de a contesta calitatea ori nivelul acesteia.

2. In cazul in care, in aplicarea prezentei conventii, administrarea ingrijirilor medicale este incredintata unui departament guvernamental care raspunde in fata Parlamentului, dreptul de apel prevazut la paragraful 1 din prezentul articol poate fi inlocuit cu dreptul de a depune o reclamatie cu privire la refuzarea ingrijirilor medicale sau la calitatea ingrijirilor medicale primite, examinata de catre autoritatea competenta .

3. In cazul in care cererea este judecata de un tribunal creat in mod special pentru rezolvarea aspectelor de securitate sociala si in cadrul carora persoanele protejate sunt reprezentate, dreptul de apel poate sa nu fie acordat.

ARTICOLUL 71

1. Costul prestatiilor atribuite in conformitate cu prezenta conventie si cheltuielile de administrare a acestor prestatii trebuie sa fie finantate in mod colectiv, prin contributii de asigurari si taxe sau ambele, intr-un mod care evita eforturile financiare mari din partea persoanelor cu resurse limitate si care tine cont de situatia economica a statului membru si a diviziunilor de persoane protejate.

2. Totalul cotizatiilor de asigurari suportate de salariatii protejati nu trebuie sa depaseasca 50% din totalul resurselor financiare alocate pentru protectia salariatilor, a sotiilor si copiilor lor. Pentru a stabili daca aceasta conditie este indeplinita, toate prestatiile acordate de statul membru care aplica prezenta conventie vor putea fi considerate in ansamblul lor, cu exceptia prestatiilor familiale si a prestatiilor in caz de accidente de munca si de boli profesionale, daca acestea din urma tin de o ramura speciala.

3. Statul membru trebuie sa isi asume responsabilitatea generala pentru acordarea corespunzatoare a prestatiilor in conformitate cu prevederile prezentei conventii si trebuie sa ia toate masurile necesare in vederea atingerii acestui scop; ea trebuie, daca este cazul, sa se asigure ca studiile actuariale necesare si calculele cu privire la echilibrul financiar sunt stabilite periodic si, in orice caz, anterior modificarii prestatiilor, a nivelului contributiilor de asigurari sau taxelor alocate acoperirii riscului social respectiv.

ARTICOLUL 72

1. In cazul in care administrarea nu este incredintata unei institutii reglementate de autoritatile publice sau de un departament guvernamental care raspunde in fata Parlamentului, reprezentantii persoanelor protejate vor participa la administrare sau vor fi asociati cu putere consultativa, in conditii prevazute; de asemenea, legislatia sau reglementarile nationale pot prevedea participarea reprezentantilor angajatorilor si ai autoritatilor publice.

2. Statul membru trebuie sa isi asume responsabilitatea generala pentru buna administrare a institutiilor si serviciilor care concura la aplicarea prezentei conventii .





Documente Atasate
Anexa OIM.htm

Afişează Conventie nr. 102/1952 a OIM privind normele minime de securitate sociala pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice