din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2586 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Hotararea nr. 595/2009, pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare

Hotararea nr. 595/2009, pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare

  Publicat: 29 May 2009       25890 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Hotararea nr. 595/2009, pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 355 din 27/05/2009

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, care contine concluziile evaluarii adecvate si prin care se stabilesc conditiile de realizare a planului sau proiectului din punctul de vedere al impactului asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, incluse sau care urmeaza sa fie incluse in reteaua ecologica Natura 2000.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act adoptat de organele de stat,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

a) cererea cuprinzand solicitarea de aviz, intocmita potrivit modelului stabilit in cuprinsul procedurii prevazute la art. 6 alin. (2);

b) regulamentul de organizare si functionare al institutiei publice;

c) structura organizatorica a institutiei publice;

d) ordinul/decizia de constituire a structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 9, emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective;

e) ordinul/decizia de numire/incadrare a personalului pentru care se solicita avizarea, pe posturi cu atributii in gestionarea fondurilor comunitare, emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective, care va cuprinde si lista persoanelor numite/incadrate in functie;

f) fisele de post ale personalului pentru care se solicita avizarea, aprobate in conditiile legii, care sa cuprinda toate atributiile si timpul alocat in procente pentru indeplinirea acestora;

g) statul de functii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicita avizarea;

h) nota de fundamentare privind necesitatea si numarul de persoane alocate in cazul personalului din cadrul structurii prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 16, avizata de conducerea structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 1-15, dupa caz, si aprobata de conducatorul institutiei.

Art. 6. - (1) Pe baza documentatiei depuse, Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii dosarului complet, in sensul eliberarii avizului sau respingerii motivate, a solicitarii de aviz .

(2) Procedura interna de avizare se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice, emis in termen de 3 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari si care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 7. - Dupa evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului prevazut la art. 2 alin. (1), realizata in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile pentru functiile publice sau functiile contractuale bugetare pe care le ocupa, procentul de majorare salariala poate fi mentinut, crescut, diminuat ori neacordat, pana la urmatoarea evaluare, dupa cum urmeaza:

a) in cazul obtinerii calificativului "foarte bine", majorarea salariala va fi de 75% fata de salariul de baza prevazut de lege;

b) in cazul obtinerii calificativului "bine", respectiv a calificativului "la nivelul standardului de performanta stabilit postului", majorarea salariala va fi de 50% fata de salariul de baza prevazut de lege;

c) in cazul obtinerii calificativelor "satisfacator" sau "nesatisfacator", nu se aplica majorare salariala.

Art. 8. - (1) Institutiile publice al caror personal beneficiaza de majorarile salariale in conditiile prezentei hotarari vor comunica Ministerului Finantelor Publice, in termen de 5 zile lucratoare, orice modificare de personal, atributii, structura, organizare si/sau functionare, intervenita dupa obtinerea avizului, impreuna cu documentele constatatoare, conform prevederilor art. 5.

(2) Pe baza documentatiei depuse potrivit alin. (1), Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii acesteia, in sensul mentinerii, retragerii sau modificarii avizului initial acordat.

(3) Pe perioada cuprinsa intre data modificarilor prevazute la alin. (1) si data solutionarii cererii de catre Ministerul Finantelor Publice, personalul beneficiaza de majorarea salariala, pe raspunderea ordonatorului de credite, daca modificarile nu constituie incalcari ale criteriilor stabilite la art. 2.

Art. 9. - (1) In situatiile in care Ministerul Finantelor Publice constata incalcari ale criteriilor prevazute la art. 2 alin. (1), in baza carora a fost emis avizul initial, ministrul finantelor publice va retrage sau, dupa caz, va modifica, motivat, avizul acordat.

(2) In cazurile prevazute la alin. (1), ordonatorii de credite vor intreprinde demersurile legale, astfel incat sumele reprezentand majorari salariale, acordate de la data neindeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Finantelor Publice, sa fie recuperate.

Art. 10. - (1) Pentru personalul aflat in functie la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2009 si pentru care s-a obtinut avizul in baza Hotararii Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, conducatorii institutiilor in cadrul carora acesta isi desfasoara activitatea analizeaza indeplinirea criteriilor stabilite la art. 2 alin. (1) din prezenta hotarare si transmit Ministerului Finantelor Publice lista nominala a personalului, pentru care confirma, pe propria raspundere, indeplinirea acestor criterii, cu precizarea directiei generale/directiei/serviciului/biroului/ compartimentului din care fiecare persoana face parte.

(2) Pentru personalul prevazut la alin. (1), Ministerul Finantelor Publice va emite un nou aviz, pe baza documentelor prevazute la alin. (1).

Art. 11. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 14 martie 2005, se abroga.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneaza:

Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Marian Sarbu

Bucuresti, 13 mai 2009.

Nr. 595.





Afişează Hotararea nr. 595/2009, pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice