a) cererea cuprinzand solicitarea de aviz, intocmita potrivit modelului stabilit in cuprinsul procedurii prevazute la art. 6 alin. (2);
b) regulamentul de organizare si functionare al institutiei publice;
c) structura organizatorica a institutiei publice;
d) ordinul/decizia de constituire a structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 9, emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective;
e) ordinul/decizia de numire/incadrare a personalului pentru care se solicita avizarea, pe posturi cu atributii in gestionarea fondurilor comunitare, emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective, care va cuprinde si lista persoanelor numite/incadrate in functie;
f) fisele de post ale personalului pentru care se solicita avizarea, aprobate in conditiile legii, care sa cuprinda toate atributiile si timpul alocat in procente pentru indeplinirea acestora;
g) statul de functii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicita avizarea;
h) nota de fundamentare privind necesitatea si numarul de persoane alocate in cazul personalului din cadrul structurii prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 16, avizata de conducerea structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 1-15, dupa caz, si aprobata de conducatorul institutiei.
Art. 6. - (1) Pe baza documentatiei depuse, Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii dosarului complet, in sensul eliberarii avizului sau respingerii motivate, a solicitarii de aviz .
(2) Procedura interna de avizare se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice, emis in termen de 3 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari si care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 7. - Dupa evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului prevazut la art. 2 alin. (1), realizata in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile pentru functiile publice sau functiile contractuale bugetare pe care le ocupa, procentul de majorare salariala poate fi mentinut, crescut, diminuat ori neacordat, pana la urmatoarea evaluare, dupa cum urmeaza:
a) in cazul obtinerii calificativului "foarte bine", majorarea salariala va fi de 75% fata de salariul de baza prevazut de lege;
b) in cazul obtinerii calificativului "bine", respectiv a calificativului "la nivelul standardului de performanta stabilit postului", majorarea salariala va fi de 50% fata de salariul de baza prevazut de lege;
c) in cazul obtinerii calificativelor "satisfacator" sau "nesatisfacator", nu se aplica majorare salariala.
Art. 8. - (1) Institutiile publice al caror personal beneficiaza de majorarile salariale in conditiile prezentei hotarari vor comunica Ministerului Finantelor Publice, in termen de 5 zile lucratoare, orice modificare de personal, atributii, structura, organizare si/sau functionare, intervenita dupa obtinerea avizului, impreuna cu documentele constatatoare, conform prevederilor art. 5.
(2) Pe baza documentatiei depuse potrivit alin. (1), Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii acesteia, in sensul mentinerii, retragerii sau modificarii avizului initial acordat.
(3) Pe perioada cuprinsa intre data modificarilor prevazute la alin. (1) si data solutionarii cererii de catre Ministerul Finantelor Publice, personalul beneficiaza de majorarea salariala, pe raspunderea ordonatorului de credite, daca modificarile nu constituie incalcari ale criteriilor stabilite la art. 2.
Art. 9. - (1) In situatiile in care Ministerul Finantelor Publice constata incalcari ale criteriilor prevazute la art. 2 alin. (1), in baza carora a fost emis avizul initial, ministrul finantelor publice va retrage sau, dupa caz, va modifica, motivat, avizul acordat.
(2) In cazurile prevazute la alin. (1), ordonatorii de credite vor intreprinde demersurile legale, astfel incat sumele reprezentand majorari salariale, acordate de la data neindeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Finantelor Publice, sa fie recuperate.
Art. 10. - (1) Pentru personalul aflat in functie la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2009 si pentru care s-a obtinut avizul in baza Hotararii Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, conducatorii institutiilor in cadrul carora acesta isi desfasoara activitatea analizeaza indeplinirea criteriilor stabilite la art. 2 alin. (1) din prezenta hotarare si transmit Ministerului Finantelor Publice lista nominala a personalului, pentru care confirma, pe propria raspundere, indeplinirea acestor criterii, cu precizarea directiei generale/directiei/serviciului/biroului/ compartimentului din care fiecare persoana face parte.
(2) Pentru personalul prevazut la alin. (1), Ministerul Finantelor Publice va emite un nou aviz, pe baza documentelor prevazute la alin. (1).
Art. 11. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 14 martie 2005, se abroga.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
Contrasemneaza: Ministrul finantelor publice, Gheorghe Pogea Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, Marian Sarbu
Bucuresti, 13 mai 2009.
Nr. 595.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti