Coordonator: Av. Marius-Catalin Predut
Acasa - Legislatie - Legislatie Comerciala

OUG nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania

   din subsectiunea Legislatie Comerciala


Publicat 01 Jun 2009 22315 citiri

OUG nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 366 din 01/06/2009

Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Obiectivul acestei politici il constituie ameliorarea conditiilor de viata si de lucru, promovarea egalitatii de sanse si asigurarea unei protectii sociale minimale in interiorul spatiului comunitar.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Instructiune generala data de un organ superior organelor in subordine, cu scopul de a indruma, a orienta sau a determina activitatea, atitudinea, conduita acestora.
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Personal auxiliar incadrat pe langa tribunale si judecatorii,
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

Avand in vedere obligatiile ce revin Romaniei ca urmare a angajamentelor asumate in cadrul Tratatului de aderare la Uniunea Europeana de a duce la indeplinire obiectivul desavarsirii pietei interne, precum si obligatia de a transpune in timp util prevederile directivelor comunitare in legislatia nationala,

vazand importanta strategica si impactul economic si social semnificativ al Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind serviciile in cadrul pietei interne, denumita in continuare directiva;

date fiind complexitatea si sfera larga de aplicabilitate ale directivei, eforturile considerabile si resursele logistice, financiare si umane pe care autoritatile nationale le vor investi in vederea punerii in aplicare a acesteia,

avand in vedere necesitatea crearii unui cadru juridic adecvat care sa fundamenteze masurile prealabile pe care autoritatile competente trebuie sa le ia pentru punerea in aplicare a prevederilor directivei si termenul foarte restrans pana la care administratia publica din Romania va trebui sa fie pregatita sa puna in aplicare prevederile acesteia, respectiv data de 28 decembrie 2009,

apreciind ca esentiala estimarea in timp util a resurselor necesare indeplinirii obligatiilor care rezulta din prevederile directivei,

tinand cont de faptul ca transpunerea directivei presupune si implementarea unor mecanisme de cooperare administrativa, precum si crearea unei platforme electronice integrate, care sa permita prestatorilor de servicii din toate statele membre accesul la distanta la indeplinirea formalitatilor administrative, realizarea acestora necesitand un interval de timp de cel putin 6 luni si un cadru juridic adecvat, astfel incat acestea sa fie functionale la data de 28 decembrie 2009,

considerand imperativa crearea in cel mai scurt termen a cadrului normativ necesar adoptarii masurilor de pregatire a implementarii prevederilor directivei pana la data reglementata de actul comunitar,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. - Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza cadrul general al libertatii de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii pe teritoriul Romaniei.

Art. 2. - In intelesul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) stat membru - stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European;

b) serviciu - orice activitate economica independenta, prestata in mod obisnuit in schimbul unei remuneratii;

c) prestator - orice persoana fizica, cetatean al unui stat membru, sau orice persoana juridica stabilita intr-un stat membru, care ofera ori presteaza un serviciu;

d) beneficiar - orice persoana fizica, inclusiv consumatorul, asa cum este acesta definit in Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cetatean al unui stat membru sau care beneficiaza de drepturi conferite prin acte normative comunitare, sau orice persoana juridica stabilita intr-un stat membru, care, in scopuri profesionale ori nonprofesionale, utilizeaza sau intentioneaza sa utilizeze un serviciu furnizat;

e) stat membru de stabilire - statul membru pe al carui teritoriu este stabilit prestatorul de servicii in cauza;

f) stabilire - exercitarea efectiva de catre prestator, pe o perioada nedeterminata, a unei activitati economice cu caracter independent, avand un sediu stabil, fara ca acesta sa fie in mod necesar un sediu statutar;

g) stat membru in care se presteaza serviciul - statul membru in care serviciul este oferit de catre un prestator stabilit intr-un alt stat membru;

h) autoritate competenta - orice organism sau autoritate dintr-un stat membru cu rol de control ori de reglementare in ceea ce priveste activitatile de servicii, in special autoritatile administrative, precum si ordinele profesionale si asociatiile profesionale sau alte organisme profesionale care, in exercitarea competentei de autoreglementare, creeaza cadrul legal pentru accesul la activitatile de servicii ori exercitarea acestora;

i) regim de autorizare - orice procedura care obliga prestatorul sau beneficiarul la efectuarea anumitor formalitati in vederea obtinerii unei decizii din partea unei autoritati competente pentru accesul la o activitate de servicii ori exercitarea acesteia;

j) cerinta - orice obligatie, interdictie, conditie sau limitare impusa prestatorilor ori beneficiarilor de servicii, care este prevazuta in actele cu caracter normativ sau administrativ ale autoritatilor competente ori care rezulta din jurisprudenta, practici administrative, norme ale ordinelor profesionale sau norme colective ale asociatiilor profesionale ori ale altor organizatii profesionale, adoptate in exercitarea competentei lor de autoreglementare; clauzele contractelor colective de munca negociate de partenerii sociali nu sunt, in sine, considerate cerinte in sensul prezentei ordonante de urgenta;

k) motive imperative de interes general - ordinea publica, siguranta publica, sanatatea publica, pastrarea echilibrului financiar al sistemului de securitate sociala, protectia consumatorilor, beneficiarilor serviciilor si a lucratorilor, loialitatea tranzactiilor comerciale, combaterea fraudei, protectia mediului, sanatatea animalelor, proprietatea intelectuala, conservarea patrimoniului national istoric si artistic, obiectivele de politica sociala si de politica culturala, precum si orice alte considerente calificate ca motive imperative de interes general de Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene, in jurisprudenta sa;

l) profesie reglementata - orice activitate profesionala, astfel cum aceasta este definita in art. 3 alin. (1) din Legea nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificarilor profesionale pentru profesiile reglementate din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare;

m) organizatie caritabila - organizatie constituita in conditiile legii, care desfasoara activitati neremunerate constand in acordarea de ajutor persoanelor aflate in nevoie in mod permanent sau temporar;

n) registru - orice evidenta sau baza de date administrata de o autoritate competenta, in format electronic ori pe hartie, cuprinzand informatii cu privire la prestatorii de servicii in general sau prestatorii de servicii autorizati intr-un domeniu specific;

o) Sistemul de informare in cadrul pietei interne (SIPI) - platforma electronica prin intermediul careia se realizeaza schimbul de informatii si comunicarea intre autoritatile competente, care decurg din obligatiile de cooperare administrativa prevazute in prezenta ordonanta de urgenta;

p) Interactive Policy Making (IPM) - platforma electronica prin intermediul careia se realizeaza raportarea regimurilor de autorizare, a conditiilor evaluate, a celor mentinute si a celor eliminate, in urma transpunerii prevederilor Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind serviciile in cadrul pietei interne in legislatia sectoriala din domeniul serviciilor.

Art. 3. - (1) In cazul in care dispozitiile prezentei ordonante de urgenta contravin dispozitiilor unui act normativ national care a transpus o directiva sau a creat cadrul juridic necesar aplicarii directe a unui regulament si care reglementeaza aspecte specifice ale accesului la o activitate de servicii ori la exercitarea acesteia in sectoare specifice sau pentru profesii specifice, in conformitate cu actul normativ comunitar transpus, dispozitiile actului normativ special prevaleaza.

(2) Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta nu vizeaza norme ale dreptului international privat, in special norme care reglementeaza legislatia aplicabila obligatiilor contractuale si extracontractuale, inclusiv cele care garanteaza consumatorilor protectia oferita acestora prin normele de protectie a consumatorilor din legislatia cu privire la consumatori in vigoare.

Art. 4. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta se aplica atat serviciilor furnizate de catre prestatorii stabiliti in Romania, cat si serviciilor furnizate transfrontalier, in Romania, de catre prestatori stabiliti in alt stat membru.

(2) Nu intra in domeniul de aplicare al prezentei ordonante de urgenta:

a) serviciile financiare, precum serviciile bancare, de credit, asigurari si reasigurari, pensii ocupationale si personale, valori mobiliare, fonduri de investitii, plati si consultanta pentru investitii, inclusiv serviciile mentionate la art. 18 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) serviciile si retelele de comunicatii electronice, precum si resursele si serviciile asociate, in ceea ce priveste domeniile reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la retelele publice de comunicatii electronice si la infrastructura asociata, precum si interconectarea acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 527/2002, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 591/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal si drepturile utilizatorilor cu privire la retelele si serviciile de comunicatii electronice, republicata, Hotararea Guvernului nr. 1.208/2007 privind conditiile generale referitoare la interoperabilitatea serviciilor de televiziune digitala interactiva, precum si a echipamentelor de televiziune digitala ale consumatorilor;

c) serviciile in domeniul transportului, inclusiv serviciile portuare;

d) serviciile de angajare ale agentiilor de ocupare temporara a fortei de munca;

e) serviciile medicale, indiferent daca sunt asigurate sau nu in cadrul unor unitati sanitare si indiferent de modul in care sunt organizate si finantate ori daca sunt de natura publica sau privata;

f) serviciile audiovizuale, inclusiv serviciile cinematografice, indiferent de modul lor de productie, distributie si transmisie, precum si serviciile de radiodifuziune;

g) activitatile de jocuri de noroc care presupun pariuri cu o miza cu valoare pecuniara, inclusiv loterie, jocuri de cazinou si tranzactii referitoare la pariuri;

h) activitatile asociate exercitarii autoritatii publice;

i) serviciile sociale privind locuintele sociale, serviciile privind ingrijirea copiilor si ajutorul acordat familiilor sau persoanelor aflate in nevoie in mod permanent ori temporar, care sunt furnizate de stat, de catre prestatori mandatati de stat sau de catre organizatii caritabile, asa cum sunt ele definite la art. 2 lit. m);

j) serviciile de securitate privata;

k) serviciile prestate de notari si executori judecatoresti.

(3) Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica in domeniul legislatiei fiscale prescriptive si cerintelor administrative de punere in aplicare a legilor fiscale.


Afiseaza textul pe o singura pagina



Citeste mai mult despre:   


  • Legislatie Conexa
  • Stiri Juridice
  • Articole
  • Jurisprudenta Relevanta
  • Comenteaza!

PlafarNet


Carti Juridice Recomandate



Gravura computerizata
  • Stiri
  • Spete
  • Articole
  • Legislatie
  • Forum
Cele mai noi Stiri Juridice
 Victor Ciorbea a fost ales noul Avocat al Poporului
 Carta drepturilor si obligatiilor persoanei fizice supuse verificarii fiscale
 ONRC: Incepand din 10 aprilie 2014 certificatele constatatoare se vor putea obtine online
 Lucratorii UE care se muta in alt stat membru vor putea sa isi transfere toate drepturile la pensie
 ICCJ: aplicarea legii penale mai favorabile in ipoteza unui concurs de infractiuni
 Obligatii fiscale care trebuie indeplinite pana vineri, 25 aprilie 2014 inclusiv
 In perioada 31 martie – 04 aprilie 2014 Inspectia Muncii a aplicat amenzi de peste 3 mil. de lei
 Conferinta: Modificari aduse de Noul cod penal si de Noul cod de procedura penala. Aspecte de drept comparat
 26 aprilie 2014: Reconvovare Adunarea Generala Ordinara a Baroului Bucuresti
 Aparitie editoriala: Infractiuni contra patrimoniului prin nesocotirea increderii
 SoftVenture lanseaza o solutie unica pentru managementul dosarelor de instanta
 Aparitie editoriala: Recursul in casatie in noul Cod de procedura penala
 PE voteaza asigurarea drepturilor de pensie suplimentara pentru muncitorii mobili
 Decizia de eliminare a vizelor pentru cetatenii Republicii Moldova a fost publicata in Jurnalul Oficial al UE
 Fiscul nu va aplica penalitati pentru plata cu intarziere a CASS pentru veniturile din chirii
 Lichidator judiciar trimis in judecata de procurorii DNA Pitesti
 Obligatii fiscale care trebuie indeplinite pana marti, 10 aprilie 2014 inclusiv
 13 aprilie 2014: Adunarea Generala Ordinara a Avocatilor din Baroul Bucuresti
 Situatia rezervelor valutare la BNR la 31 martie 2014
 Procurorii DNA au dispus sechestru asupra bunurilor a 3 judecatoarea de la Curtea de Apel Bucuresti
  Preia GRATUIT Stiri! FaceBook Twitter
Ultimele Comentarii si Note
  Garda Financiara - Sectia Calarasi: Domnilor de la garda financiara calarasi stau in com sohatu sat P ...
  Garda Financiara - Sectia Ilfov: STRADA DIAMANTULUI BRAGADIRU CASE FARA AUTORIZATIE ...
  Garda Financiara - Sectia Ilfov: CASE FACUTE DE MANTUIALA BRAGADIRU STRADA DIAMANTULUI FARA AUTO ...
  Primaria Ciurea: nu s-a pus piatra pe stada Crinului pentru ca este un dru ...
  Garda Financiara - Sectia Dambovita: Am doua magazine in cartier in micro 2,niciodata nu am vazut un b ...
  Primaria BRAGADIRU: Da plingeti fiindca voi lati ales.Stiati ca in parcul de linga la ...
  Primaria Babiciu: Comuna Babiciu este o comuna "imbatranita". Cei tineri au plecat ...
  Primaria LAPOS: Sa-i fie jena fostei primarite ca n-a progresat comuna pe mandatu ...
  Ramnicu Sarat - Executor Judecatoresc Ailincai Alexandru : un adevarat profesionist: daca doriti sa castigati,contactati. ...
  Primaria Babiciu: Marmelada, lasa-neeeeeeeeee! Ne-am saturat de incompetenta ta! ma ...
  Garda Financiara - Sectia Dambovita: locuiesc de 9 ani in cart m 2 targoviste dar niciodata nu am fost ...
  Garda Financiara - Sectia Dambovita: litm anaf egal o la targoviste ...
  Garda Financiara - Sectia Bihor: Domnilor mergeti si facetiva lucrul an piata Oradea de pe centur ...
  Radu Constantin - Expertiza grafica si tehnica a documentelor: As dori foarte mult sa iau legătura cu dnul Radu Constantin in v ...
  Garda Financiara - Sectia Bihor: Tigani de Buzau an piata Oradea de pe centura sant cu usturoi fu ...
  Primaria Agnita: Este o ordinarie scrisa cu privire la mine( Popenta Ioan) !.Nu e ...
  Garda Financiara - Sectia Prahova: com.caluigareni nu mai poate trai de banditii satului istrate ion ...
  Garda Financiara - Sectia Bucuresti: doresc sa faceti un control la lucadi&gida grup srl cui 28037 ...
  Primaria Rieni: Am vazut ca ultima distractie pentru Bota este sa joace carti...p ...

Publicitate pe EuroAvocatura.ro