din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3997 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » OUG nr. 77/2009, privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

OUG nr. 77/2009, privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 02 Jul 2009       57813 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


OUG nr. 77/2009, privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 439 din 26/06/2009

Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Intamplator; care depinde de un eveniment viitor si nesigur. Se are in vedere mai ales in cazul contractelor.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Act adoptat de organele de stat,
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor care aduc atingerea unotr relatii privind covietuirea sociala,
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.

(5) Nu se considera obligatii de plata restante in sensul alin. (4) lit. a):

a) obligatiile restante pentru care operatorii economici au obtinut inlesniri la plata, aflate in vigoare la data depunerii documentatiei;

b) obligatiile datorate si neachitate, cuprinse in titluri executorii pentru care instanta judecatoreasca a dispus suspendarea executarii silite sau in cazul in care suspendarea executarii silite a avut loc ca urmare a deschiderii procedurii de reorganizare judiciara;

c) obligatiile de plata pentru care s-a dispus suspendarea actului administrativ-fiscal sau care sunt suspendate in conditiile legii, dupa caz.

(6) Numarul minim de mijloace de joc, locatii sau dotari tehnice pentru care se poate solicita autorizarea este:

a) pentru jocurile tip slot-machine, numarul minim de mijloace de joc care pot fi exploatate de acelasi operator economic este de 50 de aparate, care pot fi exploatate in cadrul aceleiasi locatii sau in locatii diferite. Daca numarul autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc platite de organizator scade sub numarul prevazut in prezenta ordonanta de urgenta, licenta de organizare a jocurilor de noroc se revoca de drept, fara indeplinirea altor proceduri prealabile. Numarul de slot-machine, pentru fiecare locatie, este de:

(i) minimum 20 de mijloace de joc pentru spatiile in care, pe langa celelalte activitati care se desfasoara in cadrul incintei respective, altele decat exploatarea de jocuri de noroc, se exploateaza numai aceasta categorie de mijloace de joc;

(ii) minimum 3 mijloace de joc, dar nu mai mult de 5 mijloace de joc, pentru spatiile in care se desfasoara cu precadere alte activitati cu caracter economic, amplasarea, organizarea si exploatarea mijloacelor de joc respective fiind realizate distinct in cadrul locatiei;

(iii) minimum doua mijloace de joc pentru locatiile autorizate pentru activitatea de pariu sau loto;

(iv) minimum 50 de mijloace de joc interconectate in sistemul de joc "jack-pot", in situatia in care mijloacele de joc sunt exploatate in cel putin doua locatii;

(v) minimum 4 terminale (posturi) de joc pentru jocurile tip slot-machine care sunt construite intr-o singura entitate si la care exploatarea se realizeaza de la mai multe terminale (posturi) de joc;

b) numarul minim de mese speciale de joc din cadrul locatiei in care se organizeaza activitatea de tip cazinou este de: 12 in municipiul Bucuresti, dintre care cel putin doua mese de ruleta; 10 in alte locatii decat in municipiul Bucuresti, dintre care cel putin doua mese de ruleta; jocul direct intre participanti se poate organiza la numarul total de mese aprobat, mai putin la mesele de ruleta;

c) locatiile in care se exploateaza activitatea de tip cazinou vor fi dotate cu sistem digital de supraveghere si inregistrare video, precum si cu mijloace de joc si tehnica de baza si complementara specifica la nivelul practicat pe plan international, in conditiile prevazute in normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta;

d) organizatorii activitatii de tip cazinou vor tine evidenta datelor de identificare ale persoanelor care intra in incinta locatiilor in care este exploatat acest gen de activitate numai in format electronic. Bazele de date constituite la nivelul organizatorului se arhiveaza prin grija acestuia si se pastreaza pentru un interval de minimum 5 ani;

e) in cadrul fiecarei locatii in care se organizeaza si se exploateaza activitatea de bingo in sali de joc dotarea tehnica minimala trebuie sa cuprinda: un aparat de extragere aleatorie a numerelor, 3 panouri cu afisaj luminos, 4 monitoare color TV, un calculator electronic coordonator de joc, dispozitive si accesorii specifice jocului de bingo;

f) pentru activitatea de pariuri, numarul minim de spatii in care poate fi exploatata activitatea de acelasi operator economic este de 15;

g) pentru activitatea de pariuri, numarul minim de terminale specializate in dotarea unui operator economic este de 30;

h) pentru activitatea de pariuri, dotarea tehnica minimala trebuie sa cuprinda:

(i) pentru locatia centrala: sistem computerizat de inregistrare, stocare, omologare si raportare contabila a pariurilor efectuate, compus din server, sistem pentru securizarea transmisiilor, calculatoare pentru urmarirea pariurilor efectuate, sistem de transmisie de date (internet, radio, telefon etc.);

(ii) pentru punctul de lucru (agentie): minimum un terminal specializat pentru emiterea si inregistrarea pariurilor, o imprimanta pentru emiterea biletelor pariate, sistem de transmisie de date catre locatia centrala;

(iii) pentru locatia aflata la Ministerul Finantelor Publice: sistem computerizat de inregistrare, stocare, omologare si raportare contabila a pariurilor efectuate compus dintr-un terminal, sistem pentru securizarea transmisiilor, sistem de transmisie date (internet, radio, telefon etc.);

i) pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune, numarul minim de agentii prin care se realizeaza distributia biletelor de catre acelasi operator economic este de 150;

j) pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune, dotarea tehnica minimala trebuie sa cuprinda:

(i) pentru locatia centrala: sistem computerizat de inregistrare, stocare, omologare si raportare contabila a taxelor de participare colectate, compus din server, sistem pentru securizarea transmisiilor, calculatoare pentru urmarirea taxelor de participare colectate, sistem de transmisie de date (internet, radio, telefon etc.);

(ii) pentru locatia aflata la Ministerul Finantelor Publice: sistem computerizat de inregistrare, stocare, omologare si raportare contabila a taxelor de participare colectate, compus dintr-un terminal, sistem pentru securizarea transmisiilor, sistem de transmisie de date (internet, radio, telefon etc.).

(7) Pentru jocurile tip slot-machine care sunt construite intr-o singura entitate si sunt exploatate de la mai multe terminale (posturi) de joc, autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc se acorda pentru intreaga entitate, iar taxa de autorizare se datoreaza pentru fiecare terminal (post) in parte, fiecare fiind inclus in calculul numarului minim de masini prevazut la alin. (6).

(8) Forma si continutul licentei de organizare a jocurilor de noroc, a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca locatiile in care sunt exploatate jocurile de noroc, conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca mijloacele de joc, conditiile referitoare la regulamentele de joc si regulamentele de ordine interioara in vederea acordarii autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum si obligatiile care le revin organizatorilor in vederea mentinerii valabilitatii acestora se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 16. - (1) Operatorii economici care detin licenta de organizare a jocurilor de noroc si exploateaza, pe baza de autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc, jocuri tip slot-machine, pot organiza sisteme de tip "jack-pot" prin interconectarea jocurilor tip slot-machine dintr-o locatie, daca se utilizeaza sisteme de joc de tip "mistery", sau a aparatelor de acelasi tip, daca se utilizeaza sisteme de joc de tip "progresiv". Organizatorii sistemelor de tip "jack-pot", pentru fiecare sistem, vor notifica acest fapt comisiei cu cel putin 10 zile inainte de data de incepere a exploatarii activitatii, precum si seriile jocurilor tip slot-machine interconectate in sistem si locatia/locatiile in care sunt exploatate acestea.

(2) In cadrul sistemelor de tip "jack-pot" se pot interconecta numai jocuri tip slot-machine apartinand aceluiasi operator economic si numai in perioada in care pentru acestea exista autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc valabila.

(3) Pentru organizarea sistemului de tip "jack-pot" este necesara indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii minime: acelasi sistem de conectare on-line a mijloacelor de joc, avand acelasi protocol de comunicare, software specializat si algoritm aleatoriu de acordare a premiului.

Art. 17. - (1) Comisia poate dispune anularea licentei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, dupa caz, atunci cand se constata ca la data acordarii acesteia solicitantii au oferit informatii incorecte sau inexacte, care, daca ar fi fost cunoscute, ar fi condus la neacordarea licentei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, dupa caz. In aceasta situatie, o noua solicitare de autorizare poate fi facuta dupa cel putin 5 ani de la data la care decizia de anulare devine definitiva in sistemul cailor administrative de atac sau de la data hotararii judecatoresti definitive si irevocabile. Efectele anularii nu se rasfrang asupra premiilor acordate participantilor la jocurile de noroc care au actionat cu buna-credinta.

(2) Comisia poate dispune, in functie de consecintele produse, masura revocarii licentei de organizare a jocurilor de noroc in una dintre urmatoarele situatii:

a) neindeplinirea obligatiilor de plata fata de bugetul general consolidat sau plata acestora, conform prevederilor legale in vigoare, cu o intarziere mai mare de 30 de zile de la data la care obligatiile respective sunt scadente in conditiile legii;

b) organizatorul nu mai are ca obiect de activitate principal organizarea de jocuri de noroc;

c) dupa retragerea avizului organelor de politie acordat reprezentantilor legali ai persoanei juridice, acestia isi mentin pozitia respectiva dupa parcurgerea unui interval de 30 de zile de la data comunicarii retragerii avizului;

d) impotriva persoanei juridice s-a pronuntat o hotarare definitiva de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea;

e) reprezentantii legali ai operatorului economic se afla intr-o stare de incompatibilitate pentru o perioada mai mare de 30 de zile de la data la care a intervenit starea de incompatibilitate;

f) mentinerea pozitiei detinute pentru mai mult de 30 de zile de catre oricare dintre asociatii sau reprezentantii legali ai persoanei juridice impotriva carora s-a pronuntat o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, in Romania sau intr-un stat strain, pentru o infractiune prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta sau pentru o alta infractiune savarsita cu intentie pentru care a fost aplicata o pedeapsa de minimum 2 ani cu inchisoarea;

g) organizarea de jocuri de noroc frauduloase;

h) neconstituirea garantiei in cuantumul, in forma si la termenul prevazut in prezenta ordonanta de urgenta;

i) nerespectarea oricareia dintre prevederile cuprinse la art. 5 alin. (5), art. 12 alin. (2), art. 14 alin. (2) lit. b) pct. (iii) B, art. 15 alin. (2) si (7), art. 16 si la art. 21 alin. (2)-(4).

(3) Comisia poate dispune, pentru o perioada de cel mult 6 luni, masura suspendarii licentei de organizare a jocurilor de noroc pentru nerespectarea regulamentelor de joc care au facut obiectul aprobarii, avand ca rezultat prejudicierea participantilor la jocul de noroc respectiv, sau a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc pentru cazurile pentru care s-a prevazut prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta masura de suspendare a autorizatiei, dupa caz.

(4) Comisia poate dispune masura suspendarii sau revocarii licentei de organizare a jocurilor de noroc, dupa caz, la solicitarea Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, pentru nerespectarea prevederilor legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarea actelor de terorism, constatata prin acte administrative ramase definitive in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.

(5) In vederea dispunerii masurilor prevazute la alin. (1)-(3), comisia se poate sesiza din oficiu sau ca urmare a sesizarii efectuate de organele cu atributii de control prevazute la art. 28 alin. (1).

(6) In situatia in care se constata ca, dupa expirarea perioadei de suspendare prevazute la alin. (3), se mentin motivele care au stat la baza deciziei de suspendare, perioada de suspendare se prelungeste pana la remedierea neregulilor care au atras dispunerea masurii de suspendare.

(7) Dupa revocarea licentei de organizare a jocurilor de noroc in situatiile prevazute la alin. (2), o noua solicitare poate fi facuta dupa cel putin un an de la data la care decizia de revocare a ramas irevocabila in sistemul cailor de atac.

(8) Neprezentarea la directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice a documentelor care atesta plata obligatiilor pentru care termenul prevazut la art. 14 alin. (2) este data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata atrage revocarea aprobarii acordate de comisie, fara a se mai emite licenta de organizare a jocurilor de noroc sau autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc respectiva, dupa caz.

(9) Dupa revocarea licentei de organizare a jocurilor de noroc, pe perioada suspendarii autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum si dupa incetarea activitatii de jocuri de noroc, sub orice forma, operatorii economici organizatori de jocuri de noroc sunt obligati sa achite diferenta ramasa de plata din taxa anuala aferenta autorizatiei/autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc.

Art. 18. - (1) Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A. i se incredinteaza, in calitate de unic organizator, pe intreg teritoriul tarii, organizarea si exploatarea de jocuri loto si pariuri mutuale, astfel cum sunt definite la art. 10 alin. (1).

(2) Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. beneficiaza de licenta, respectiv autorizatie, pentru jocurile de noroc desfasurate in conditiile alin. (1), prin efectul legii, cu conditia achitarii taxelor pentru obtinerea licentelor de organizare a jocurilor de noroc sau autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc.





Afişează OUG nr. 77/2009, privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice