din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2757 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » OUG nr. 77/2009, privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

OUG nr. 77/2009, privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 02 Jul 2009       57819 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


OUG nr. 77/2009, privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 439 din 26/06/2009

Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
A fost promulgat la 11.09.1865
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Operatie complexa care, prin specificul ei, se infatiseaza ca tehnica moderna de creditare pe termen lung, de tip particular.
Forma de inchiriere a unor masini, utilaje, mijloace de transport si alte bunuri mobiliare sau imobiliare, practicata mai ales de societati
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Persoane care iau parte la savarsirea unei infractiuni ,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

(3) Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. poate organiza si exploata, cu personal, mijloace si in locatiile proprii sau in comun, sub orice forma, jocuri de noroc, altele decat cele prevazute la alin. (1), numai pe baza de licenta, respectiv autorizatie, obtinuta in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta.

(4) Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. poate organiza si exploata activitatile pentru care, potrivit alin. (1), detine exclusivitate, in comun cu alte loterii nationale afiliate la European State Lotteries and Toto Association, in conditiile prevazute la alin. (2).

(5) In vederea realizarii obiectului de activitate, Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. poate incheia contracte cu persoane fizice sau juridice pentru organizarea si exploatarea jocurilor de noroc prevazute la alin. (1), in conditiile legii.

Art. 19. - (1) Controlul tehnic al masinilor, instalatiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc si altor mijloace de joc, cu exceptia celor pentru care exista certificate recunoscute la nivelul Uniunii Europene sau a programelor informatice care nu fac parte integranta din mijlocul de joc respectiv, se exercita de catre Biroul Roman de Metrologie Legala.

(2) Utilizarea de programe informatice, altele decat cele pentru care controlul tehnic se efectueaza in conditiile alin. (1), se realizeaza pe raspunderea exclusiva a organizatorilor. Odata cu solicitarea de autorizare a jocurilor de noroc care implica utilizarea acestor programe informatice, organizatorul va prezenta comisiei un document din care sa rezulte dreptul de utilizare acordat organizatorului de catre detinatorul de drept al programului informatic.

(3) Controlul mijloacelor de joc utilizate pentru exploatarea jocurilor de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune, indiferent de modul constructiv sau operational al acestora, se realizeaza numai de catre Biroul Roman de Metrologie Legala.

(4) Normele tehnice de verificare utilizate de Biroul Roman de Metrologie Legala, precum si tarifele practicate pentru activitatile de control tehnic se stabilesc anual prin ordin comun al ministrului economiei si al ministrului finantelor publice. Pana la data intrarii in vigoare a ordinului sunt valabile tarifele din anul anterior.

(5) In normele tehnice de verificare utilizate de Biroul Roman de Metrologie Legala se cuprinde si verificarea drepturilor de utilizare asupra programelor informatice utilizate, cu evidentierea distincta a verificarii efectuate si a rezultatelor acesteia in documentele eliberate de Biroul Roman de Metrologie Legala.

(6) Pentru primul an de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, controlul tehnic al masinilor, instalatiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc si altor mijloace de joc se va desfasura conform normelor tehnice in vigoare la data prezentei ordonante de urgenta, la tarifele practicate de Biroul Roman de Metrologie Legala la aceeasi data .

(7) Costul activitatilor de control tehnic va fi suportat de beneficiarii acestora, respectiv de operatorii economici organizatori de jocuri de noroc.

Normele metodologice ale OUG 77/2009 sunt disponibile AICI

Art. 20. - (1) Operatorii economici care produc in Romania, importa sau realizeaza achizitii intracomunitare in Romania, astfel cum acestea sunt definite in Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, de mijloace de joc, in scopul comercializarii sau utilizarii, sub orice forma, pe teritoriul Romaniei, sunt obligati ca in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii operatiunilor respective in documentele contabile, conform prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, sa declare aceste mijloace de joc comisiei, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

(2) Introducerea pe teritoriul Romaniei de mijloace de joc sub orice alta forma decat cele prevazute la alin. (1) se declara cu 15 zile lucratoare inainte de realizarea operatiunii comisiei, in conditiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, si se poate realiza numai in conditiile in care se face dovada inregistrarii declaratiei respective la registratura Ministerului Finantelor Publice.

(3) Se interzice introducerea de mijloace de joc pe teritoriul Romaniei in scopul organizarii de jocuri de noroc, astfel cum acestea sunt definite prin prezenta ordonanta de urgenta, sub orice forma, de catre persoanele fizice.

(4) Operatorii economici care vand sau cumpara mijloace de joc sunt obligati sa declare mijloacele de joc care fac obiectul tranzactiei comisiei, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, in termen de 15 zile lucratoare de la realizarea acesteia.

(5) Detinatorii de drept ai mijloacelor de joc care au facut anterior obiectul autorizarii si care, indiferent de motivele care stau la baza acestei decizii (casare, export, stocare, conservare etc.), nu mai doresc sa exploateze sau sa puna la dispozitie, sub orice forma, respectivele mijloace de joc sunt obligati sa declare aceste mijloace de joc comisiei, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, in termen de 15 zile lucratoare de la data expirarii autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc.

(6) Operatorii economici care intentioneaza sa produca in Romania mijloace de joc in scopul comercializarii sau utilizarii sunt obligati sa obtina avizul comisiei pentru desfasurarea acestui gen de activitati, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. Operatorii economici care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta produc in Romania mijloace de joc in scopul comercializarii sau utilizarii sunt obligati sa solicite avizul comisiei in termen de 60 de zile.

Art. 21. - (1) Raspunderea pentru organizarea si exploatarea jocurilor de noroc in conditiile prezentei ordonante de urgenta revine in totalitate persoanelor juridice care detin licenta de organizare a jocurilor de noroc.

(2) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa asigure jucatorilor participarea la joc cu sanse egale, la mize egale, jucate pe elemente aleatorii sau, in cazul pariurilor, pe elemente de hazard si de abilitate a jucatorilor.

(3) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati:

a) sa desfasoare exploatarea activitatilor pentru care au fost autorizati in conditiile prezentei ordonante de urgenta, indiferent de tipul acestora, numai cu personal utilizat pe baze contractuale si sa tina o evidenta unitara a activitatii desfasurate, organizata la nivelul domiciliului fiscal, indiferent de numarul de locatii in care se desfasoara activitatea;

b) sa faca dovada detinerii legale in proprietate sau in folosinta prin asociere in participatiune, pe baza unui contract de leasing sau prin contract de inchiriere, pentru mijloacele de joc pentru care au fost autorizati si pentru instalatiile auxiliare aferente, cu exceptia programelor informatice care pot fi utilizate pe baza de licenta;

c) sa nu utilizeze denumirea de "cazinou", "casino" sau derivate din acestea, cu exceptia organizatorilor care exploateaza acest gen de activitate si numai pentru locatiile autorizate in acest sens.

(4) Organizatorii de pariuri sunt obligati sa desfasoare exploatarea activitatilor pentru care au fost autorizati in conditiile prezentei ordonante de urgenta, prin intermediul unor programe de prelucrare automata a datelor, unice la nivelul societatii organizatoare, indiferent de numarul de locatii in care se desfasoara activitatea respectiva, cu obligativitatea centralizarii intr-un sistem electronic central amplasat pe teritoriul Romaniei a informatiilor care sa evidentieze totalul taxelor de participare colectate si totalul premiilor acordate.

Art. 22. - (1) Nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 5 alin. (5), art. 12 alin. (2) si la art. 21 alin. (2), (3) si (4) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 40.000 lei.

(2) Nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 20 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei, iar mijloacele de joc respective si/sau sumele provenite din operatiunile economice aferente, dupa caz, se confisca.

Art. 23. - (1) Constituie infractiune fapta savarsita de administratorul, directorul sau alt reprezentant legal al unei persoane juridice ori de o persoana fizica, dupa caz, de desfasurare fara licenta sau autorizatie a oricareia dintre activitatile din domeniul jocurilor de noroc si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 3 ani sau cu amenda.

(2) Constituie infractiune si se sanctioneaza cu inchisoare de la un an la 5 ani sau cu amenda urmatoarele fapte:

a) organizarea de jocuri de noroc prin intermediul sistemelor de comunicatii de tip internet sau intranet, precum si prin intermediul altor sisteme de comunicatii (sisteme de telefonie fixa sau mobila) ori asimilate acestora;

b) organizarea de jocuri de noroc prin intermediul retelelor de radio ori prin intermediul altor mijloace de transmisie asimilate;

c) organizarea de pariuri bazate pe rezultatele unor concursuri clandestine organizate in alte conditii decat cele prevazute de normele legale in vigoare;

d) organizarea de jocuri clandestine ale caror rezultate pot fi influentate prin dexteritatea manuitorului mijloacelor de joc in scopul obtinerii unor venituri;

e) organizarea de jocuri de bingo, in baza aceleiasi autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc, in mai mult de o locatie;

f) organizarea de jocuri-concurs cu castiguri de orice fel prin intermediul liniilor telefonice sau al altor sisteme de telecomunicatie, televiziune ori radio, prin care se conditioneaza obtinerea unor avantaje materiale ca rezultat al raspunsurilor formulate la intrebari de cultura generala, inteligenta sau perspicacitate si care presupun o taxa de participare.

(3) Intelesul notiunilor de concursuri clandestine si jocuri clandestine va fi cel prevazut in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

(4) In intelesul prezentei ordonante de urgenta, nu constituie organizare de jocuri de noroc prin intermediul sistemelor de comunicatii de tip internet sau intranet, precum si prin intermediul altor sisteme de comunicatii (sisteme de telefonie fixa sau mobila) ori asimilate acestora, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) activitatile se desfasoara de catre organizatorii de jocuri de noroc pe baza regulamentelor de joc aprobate;

b) sistemele de comunicare sunt utilizate strict de organizatori in vederea exploatarii jocurilor de noroc pentru care au fost autorizati sau faciliteaza numai comunicarea intre organizator si participanti .

Art. 24. - (1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani organizarea si desfasurarea de jocuri sau activitati, indiferent de denumirea lor, prin care se propune unor persoane sa depuna sau sa colecteze bani ori sa se inscrie pe o lista, facandu-le sa spere castiguri financiare rezultate din cresterea numarului de persoane recrutate sau inscrise, indiferent cum se realizeaza aceasta colectare sau inscriere pe liste in scopul de a obtine pentru sine sau pentru altul un folos material injust.

(2) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 3 ani sau cu amenda fapta de a propune in mod repetat unor persoane sa depuna sau sa colecteze bani ori sa se inscrie pe o lista in conditiile prevazute la alin. (1).

Art. 25. - Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda fapta oricarei persoane care:

a) altereaza sau inlocuieste prin orice mijloc rezultatul unui joc dupa ce acesta a fost stabilit;

b) plaseaza sau modifica o miza dupa ce rezultatul unui joc a fost stabilit;

c) foloseste sau detine in vederea folosirii intr-o sala de jocuri orice dispozitiv prin a carui utilizare sunt alterate elementele de sansa si metodele de selectie prin care se modifica rezultatul jocului, suma sau frecventa platii intr-un joc de noroc;

d) foloseste sau detine in vederea folosirii intr-o sala de jocuri jetoane - sau orice alt suport material al taxei de participare la jocurile respective - false, stiind ca acestea sunt falsificate;

e) organizeaza sau exploateaza jocuri frauduloase.

Art. 26. - Reclama, publicitatea sau orice activitate promotionala pentru activitatile si jocurile interzise potrivit prezentei ordonante de urgenta constituie contraventie si se pedepseste cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei.

Art. 27. - (1) Licentele pentru exploatarea jocurilor de noroc acordate operatorilor economici pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, cu conditia platii taxelor aferente autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc la termenele si in cuantumul prevazut de prezenta ordonanta de urgenta, dar nu mai mult decat cuantumurile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta, constituind in intelesul prezentei ordonante de urgenta autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc.





Afişează OUG nr. 77/2009, privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice