a) cheltuieli pentru finantarea programelor de populare si repopulare;
b) cheltuieli pentru finantarea activitatii de cercetare, pentru protectia resurselor acvatice vii, pentru stabilirea capturilor totale admisibile, pentru studii de promovare si marketing al produselor piscicole;
c) cheltuieli pentru finantarea construirii infrastructurii necesare pescuitului;
d) cheltuieli legate de plata onorariilor pentru consultanti, cabinete sau societati profesionale de avocatura;
e) cheltuieli aferente lansarii ofertei de vanzare pe piata de capital, inclusiv comisioanele si taxele;
f) costuri implicate de inchiderea operationala, reorganizarea si/sau lichidarea societatilor comerciale cu profil piscicol;
g) plata rapoartelor de evaluare, cheltuieli de publicitate, taxe notariale, taxe de registru, taxe judiciare si de timbru, taxe pentru avize de mediu;
h) cheltuieli pentru inregistrarea transferului actiunilor de la Agentia Domeniilor Statului la Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol;
i) sumele platite efectiv cumparatorilor in executarea garantiilor acordate acestora si/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea pretentiilor formulate de cumparatori;
j) sumele platite efectiv concesionarilor in executarea contractelor de concesiune cu titlu de despagubiri pentru nerespectarea obligatiilor de mediu si/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea pretentiilor formulate de acestia;
k) cheltuieli cu asigurarile;
l) sumele platite efectiv tertilor in vederea pregatirii procesului de concesionare;
m) cheltuieli corespunzatoare intocmirii balantei terenurilor, stabilirii bonitatii terenurilor pe clase de calitate, in vederea calcularii redeventei, pentru verificarea respectarii tehnologiilor, alte impozite si taxe;
n) cheltuieli pentru preluarea, transportul, depozitarea, conditionarea si valorificarea redeventei in natura;
o) alte cheltuieli prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
(5) Sumele ce se vireaza la bugetul de stat se stabilesc ca diferenta intre veniturile totale incasate efectiv pana la finele semestrului si cheltuielile totale aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli pentru aceeasi perioada .
(6) Virarea sumelor calculate potrivit alin. (4) se efectueaza in termen de 30 de zile de la data expirarii semestrului incheiat.
(7) Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol are obligatia sa deruleze fondurile rezultate din activitatile desfasurate prin conturi deschise la Trezoreria Statului.
(8) Bugetul de venituri si cheltuieli al Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol se aproba prin ordin al autoritatii publice centrale care raspunde de pescuit si acvacultura.
Art. 12. - Abrogat.
CAPITOLUL II Dreptul de pescuit, licentierea si autorizarea pescuitului
Art. 121. - Accesul la resursele acvatice vii este reglementat prin acte normative emise de autoritatea publica centrala care raspunde de pescuit si acvacultura, cu scopul de a asigura protectia, refacerea si conservarea acestora, in conformitate cu prezenta lege si cu practica internationala in domeniu .
Art. 122. - (1) Pentru refacerea si conservarea resurselor acvatice vii, autoritatea publica centrala care raspunde de pescuit si acvacultura stabileste masuri de reglementare a efortului de pescuit si/sau stabilirea cotei alocate.
(2) Reglementarea efortului de pescuit se face prin:
a) limitarea numarului navelor/ambarcatiunilor de pescuit, in functie de caracteristicile acestora, in cadrul efortului de pescuit din ansamblul flotei dintr-o pescarie;
b) limitarea timpului activitatii pescuitului;
c) numarul de unelte utilizate la pescuit;
d) oprirea pescuitului.
(3) Stabilirea cotei se face prin limitarea volumului capturilor pentru o anumita specie sau grupuri de specii pe zone de pescuit, perioade de timp, metode de pescuit, nave/ambarcatiuni sau grupuri de nave/ambarcatiuni, sau in baza altor criterii stabilite ulterior de autoritatea publica centrala care raspunde de pescuit si acvacultura.
Art. 13. - Dreptul de pescuit in bazinele piscicole naturale apartine statului si se atribuie de catre Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, in calitate de administrator al resurselor acvatice vii, in conformitate cu prevederile prezentei legi.
Art. 131. - (1) Licenta de pescuit este un document netransmisibil, emis de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura pe baza datelor inregistrate in Fisierul navelor si ambarcatiunilor de pescuit, care da dreptul unei nave/ambarcatiuni sa desfasoare activitatea de pescuit comercial si care va cuprinde date privind proprietarul sau, dupa caz, administratorul navei/ambarcatiunii, caracteristicile tehnice ale acesteia, zona de pescuit, metodele, uneltele si echipamentele de pescuit prevazute la bord, precum si perioada de valabilitate.
(2) In cazul transmiterii proprietatii navei/ambarcatiunii, in termen de 30 de zile de la data transmiterii, noul proprietar va comunica Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura schimbarea proprietarului, in vederea eliberarii unei noi licente de pescuit .
(3) Neutilizarea licentei de pescuit pe o durata de 60 de zile fara o cauza justificata, in perioada sa de valabilitate, va fi considerata ca o renuntare a titularului la activitatea de pescuit, procedandu-se la excluderea definitiva a navei/ambarcatiunii din fisier.
(4) Navele si ambarcatiunile de pescuit au obligatia de a avea la bord licenta de pescuit .
Art. 132. - (1) Autorizatia de pescuit este documentul prin care se atribuie dreptul de pescuit in scop comercial si/sau recreativ/sportiv unei persoane fizice sau juridice si contine date referitoare la identificarea navei/ambarcatiunii, perioada de valabilitate, zona de pescuit, efortul de pescuit si cota alocata pe specii.
(2) Un ansamblu de nave/ambarcatiuni cu aceleasi caracteristici si care activeaza in aceeasi zona de pescuit va putea primi o autorizatie colectiva de pescuit .
(3) Autorizatia de pescuit in scop comercial se va elibera si in cazul exercitarii activitatii de pescuit in ape ce nu apartin jurisdictiei sau suveranitatii romane de catre Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, in conformitate cu prevederile acordurilor internationale incheiate de Romania.
(4) Capturarea reproducatorilor din bazinele piscicole naturale, necesari activitatilor de reproducere artificiala, se face in baza unei autorizatii speciale eliberate de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura.
Art. 14. - Accesul la resursele acvatice vii, in vederea practicarii pescuitului in scop comercial, se atribuie in mod direct pescarilor, persoane fizice si/sau juridice, organizatiilor de pescari din domeniul pescuitului comercial, legal constituite si recunoscute pe baza criteriilor stabilite de autoritatea publica centrala care raspunde de pescuit si acvacultura.
Art. 15. - Detinatorii de autorizatii de pescuit pot fi:
a) persoane juridice cu profil piscicol sau care au prevazute in statut activitati piscicole;
b) institute, centre si statiuni de cercetare din domeniul piscicol;
c) asociatii care desfasoara si activitati piscicole;
d) asociatii de pescari sportivi;
e) persoane fizice care au atestata calitatea de pescar profesionist.
Art. 16. - (1) Dreptul de pescuit obtinut in baza unei autorizatii piscicole se exercita prin permisul de pescuit .
(2) Permisul de pescuit este individual si netransmisibil.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti