din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4453 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

  Publicat: 17 Aug 2009       141667 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Proiectul din 13 august 2009

Principiu moral si juridic de importanta fundamentala, care impune egalitatea in drepturi si indatoriri a membrilor unei colectivitati umane,
Drepturi banesti care se acorda pentru desfasurarea unor anumite activitati.
(termen CNA) Drepturile obtinute de catre un radiodifuzor, �n temeiul unui contract, de la organizatorul unui eveniment si/sau de la proprietarul ori, dupa caz, administratorul locului unde se desfasoara evenimentul, de la autori si de la alti detinatori de drepturi vizati,
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,

f) trecerea de la vechiul sistem de salarizare la noul sistem de salarizare se realizeaza etapizat astfel incat nici o persoana sa nu inregistreze o diminuare a castigului salarial brut avut la momentul intrarii in vigoare a prezentei legi;

g) suprematia legii aa��a�� in sensul ca nici un alt act juridic privind salarizarea personalului bugetar nu poate deroga de la prevederile prezentei legi;

h) competitivitate in raport cu piata muncii in vederea atragerii de personal competent si mentinerii personalului bugetar performant;

i) transparenta aa��a�� mecanismul de stabilire a salariului de baza si a celorlalte drepturi salariale sa fie transparent si usor de inteles;

j) echitate aa��a�� sistemul trebuie sa asigure oportunitati egale si remuneratie egala pentru munca de valoare egala;

k) compatibilitate cu principiile descentralizarii prevazute in legislatia in vigoare;

l) salariile de baza se diferentiaza si in raport cu nivelul la care se presteaza activitatea, respectiv la nivel central, teritorial, respectiv la nivel local;

m) sustenabilitate financiara - costurile salariale trebuie sa se incadreze in bugetele alocate, iar cresterile salariale se vor realiza in concordanta cu evolutia indicatorilor macroeconomici si a indicatorilor sociali.

Art.3. aa��a�� (1) In limita fondurilor bugetare alocate prin bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, ordonatorii principali de credite repartizeaza pentru personalul bugetar din aparatul propriu si din unitatile subordonate sumele destinate cheltuielilor salariale, in vederea realizarii sarcinilor programate.

(2) Gestiunea sistemului de salarizare a personalului bugetar se asigura de fiecare ordonator principal de credite cu incadrarea in resursele financiare alocate anual si in numarul de posturi stabilit prin legile privind bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale sau prin reglementari specifice domeniului.

Art.4. aa��a�� Monitorizarea si controlul aplicarii prevederilor legale privind salarizarea personalului bugetar se realizeaza de catre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala a Functionarilor Publici, potrivit atributiilor din domeniul de activitate al acestor institutii, precum si de ordonatorul principal de credite.

CAPITOLUL II

Reglementari comune

cu privire la elementele sistemului de salarizare

Art.5. - Sistemul de salarizare reglementeaza remunerarea personalului bugetar in raport cu munca depusa, cu responsabilitatea, experienta si competenta profesionala, cu cantitatea si calitatea acesteia, cu importanta sociala a muncii, cu conditiile concrete in care aceasta se desfasoara, precum si cu rezultatele obtinute. Sistemul de salarizare cuprinde salariile de baza, sporurile, premiile, stimulentele si alte drepturi .

Sectiunea 1

Salarii de baza

Art.6. - (1) Salariile de baza se diferentiaza pe functii in raport cu nivelul pregatirii profesionale, experienta si raspunderea in munca, precum si cu nivelul de complexitate al activitatii, specifice fiecarui post.

(2) In cadrul fiecarei functii, salariile de baza se diferentiaza, pentru personalul bugetar, pe grade pentru studii superioare si pe trepte profesionale pentru studii medii, astfel incat sa se asigure posibilitatea diferentierii salariilor de baza individuale in raport cu nivelul pregatirii profesionale a fiecarei persoane si cu experienta acesteia in munca . De regula se utilizeaza 2-3 grade si respectiv 2-3 trepte profesionale.

(3) In cadrul fiecarui grad sau treapta profesionala, diferentierea salariilor de baza se face pe un numar de 5 gradatii, corespunzatoare celor 5 transe de vechime in munca, cu exceptia functiilor publice unde se utilizeaza 3 grade profesionale si 3 trepte de salarizare.

(4) Salariile de baza, soldele pentru personalul militar, respectiv indemnizatiile persoanelor care ocupa functii de demnitate publica, se determina prin inmultirea coeficientilor de ierarhizare prevazuti pentru fiecare functie cu valoarea coeficientului 1, rotunjindu-se din leu in leu, in favoarea salariatului.

Art.7. aa��a�� (1) Diferentierea salariilor de baza, respectiv a indemnizatiilor pentru functiile de demnitate publica si a soldelor pentru personalul militar, se realizeaza prin utilizarea unor coeficienti de ierarhizare, cuprinsi in intervalul 1,00 pentru muncitorul necalificat si 15,00 pentru functiile cu cea mai inalta responsabilitate, utilizate in cele trei autoritati, Autoritatea legislativa, Autoritatea executiva, Autoritatea judecatoreasca si respectiv la Curtea Constitutionala .

(2) Cele 5 gradatii prevazute pentru fiecare grad sau treapta profesionala sunt diferentiate din 5% in 5%.

Art.8. - (1) Pentru personalul bugetar care ocupa o functie de conducere, diferentierea salariilor de baza se face potrivit alin. (1) al art. 7, utilizandu-se doua niveluri de salarizare corespunzatoare celor doua grade, respectiv trepte in cazul functionarilor publici, care contin si sporul de vechime.

(2) Nivelul de salarizare corespunzator gradului, respectiv celor doua trepte in cazul functionarilor publici, se stabileste de ordonatorul principal de credite in functie de criteriile prevazute la art. 2, lit. e) si in raport cu structura personalului din subordine.

Art.9. aa��a�� (1) Transele de vechime in munca in functie de care se acorda cele 5 gradatii sunt urmatoarele:

- intre 3 si 5 ani

- de la 5 la 10 ani

- de la 10 la 15 ani

- de la 15 la 20 ani

- peste 20 ani

(2) Gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca se plateste cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca, prevazuta la transa respectiva.

(3) Pentru acordarea gradatiei corespunzatoare transei de vechime in munca, angajatorul va lua in considerare integral si perioadele lucrate anterior in alte domenii de activitate decat cele bugetare.

(4) Pensionarii pentru limita de varsta care se angajeaza pe baza unui contract individual de munca in sectorul bugetar, potrivit legii, beneficiaza de cele 5 gradatii, corespunzator vechimii in munca dobandita in intreaga activitate .





Afişează Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice