din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3166 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

  Publicat: 17 Aug 2009       141688 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Proiectul din 13 august 2009

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Categorie principala de clasificare a conturilor in cadrul planului de conturi general.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

Art. 56 aa��a�� Functionarii publici care, in conditiile legii, exercita temporar o functie publica de conducere sau o functie publica corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici au dreptul la salariul de baza corespunzator functiei publice pe care o exercita cu caracter temporar.

Art. 57 - Functionarii publici care ocupa in conditiile legii functii publice de conducere de secretar al comunei si nu au absolvit studiile superioare juridice sau administrative prevazute de lege beneficiaza de un salariu de baza compus din indemnizatia de incadrare corespunzatoare nivelului studiilor absolvite la care se adauga suplimentul postului corespunzator treptei de salarizare 2 prevazut pentru functia publica ocupata.

Art. 58 - Inaltii functionari publici care nu au absolvit programul de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici beneficiaza de un salariu de baza compus din indemnizatia de incadrare corespunzatoare studiilor absolvite la care se adauga suplimentul postului prevazut pentru functia publica ocupata.

Art. 59 - (1) Functionarii publici care ocupa o alta functie publica prin mutare in cadrul altui compartiment sau transfer beneficiaza de salariul de baza corespunzator functiei publice pe care o ocupa prin modificarea raporturilor de serviciu, cu pastrarea treptei de salarizare detinute.

(2) Functionarii publici ale caror raporturi de serviciu au fost modificate prin delegare isi pastreaza salariul detinut.

(3) Functionarii publici detasati, in conditiile legii, beneficiaza de salariul de baza corespunzator functiei publice in care au fost detasati. Daca salariul de baza corespunzator functiei publice din care au fost detasati este mai mare decat salariul de baza corespunzator functiei publice in care au fost detasati, beneficiaza de salariul de baza mai mare.

(4) Drepturile ce se acorda pe timpul detasarii se suporta de autoritatea sau institutia publica in care functionarul public respectiv isi desfasoara activitatea

(5) Inaltii functionari publici care sunt numiti prin mobilitate intr-o alta functie publica din aceeasi categorie, au dreptul la salariul de baza stabilit pentru functia publica in care au fost numiti.

Art. 60 aa��a�� (1) Inaltii functionari publici si functionarii publici de conducere care solicita mutarea intr-o functie publica de conducere sau, dupa caz, de executie vacanta pentru care indeplinesc conditiile specifice au dreptul la salariul de baza pentru functia publica in care vor fi numiti prevazut pentru treapta 1 de salarizare.

(2) Functionarii publici de conducere care ocupa, ca urmare a reorganizarii, functii publice de conducere de nivel inferior sau, dupa caz, de executie au dreptul la salariul de baza pentru functia publica in care vor fi numiti, prevazut pentru treapta 1 de salarizare.

Art. 61 aa��a�� (1) Functionarii publici care absolva studii universitare de licenta, incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, se numesc, in conditiile legii, intr-o functie publica de executie cu gradul profesional de asistent sau, dupa caz, principal din clasa corespunzatoare studiilor absolvite astfel incat sa i se asigure o crestere de maxim 5% dar nu mai putin decat salariul de baza avut anterior.

(2) In situatia in care salariul de baza stabilit in conditiile alin.(1) este mai mic decat cel avut anterior promovarii, functionarul public isi mentine salariul de baza avut anterior promovarii in clasa .

Art. 62 - (1) Functionarii publici redistribuiti au dreptul la salariul de baza pentru functia publica in care vor fi redistribuiti, prevazut pentru treapta de salarizare detinuta anterior incetarii raporturilor de serviciu .

(2) Prevederile alin.(1) se aplica in mod corespunzator si functionarilor publici reintegrati, daca prin hotararea judecatoreasca definitiva si irevocabila nu se prevede altfel.

Art. 63 - Functionarii publici ale caror raporturi de serviciu sunt suspendate, in conditiile legii, in cazul cercetarii disciplinare sau penale, au dreptul, pe perioada suspendarii, la o indemnizatie echivalenta cu indemnizatia de incadrare in functie publica stabilita in conditiile prezentei legi, pentru functiile publice in care au fost numiti. In situatia in care masura se dispune pentru o perioada mai mare de doua luni acestia au dreptul la salariul acordat anterior suspendarii raporturilor de serviciu . In situatia in care functionarul public a fost declarat nevinovat, are dreptul, pentru perioada in care a fost suspendat, la diferenta dintre salariul la care avea dreptul si indemnizatia acordata.

Art. 64 aa��a�� (1) Salariul nu se acorda pentru perioada in care functionarul public a absentat nemotivat de la serviciu sau raportul de serviciu al acestuia a fost suspendat in conditiile legii, cu exceptia situatiilor prevazute expres de lege.

(2) In cazurile prevazute la alin. (1) salariul va fi diminuat proportional cu numarul de ore sau, dupa caz, zile de absenta nemotivata sau de suspendare a raportului de serviciu .

Sectiunea 5

Alte drepturi

Art. 65 aa��a�� Functionarii publici beneficiaza de drepturile de natura salariala prevazute la art. 17 si 18, precum si de plata cheltuielilor ocazionate de efectuarea de deplasari temporare sau, dupa caz, permanente, in conditiile art. 27 alin. (3)-(7) si, respectiv, ale art. 28, din prezenta lege.

Art. 66 - (1) La plecarea in concediul de odihna functionarii publici au dreptul in conditiile Legii nr.188/1999, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, pe langa indemnizatia de concediu, la o prima egala cu salariul brut din luna anterioara plecarii in concediu.

(2) In cazul in care concediul de odihna se efectueaza fractionat, potrivit legii, prima prevazuta la alin. (1) se acorda o data cu indemnizatia de concediu cuvenita pentru fractiunea cea mai mare.

(3) Functionarii publici care in cursul anului calendaristic nu au putut efectua concediul de odihna beneficiaza de prima prevazuta la alin. (1) in luna decembrie sau in luna incetarii ori a suspendarii raporturilor de serviciu .

(4) Pentru functionarii publici care nu au lucrat tot timpul anului in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice sau, dupa caz, au lucrat in mai multe autoritati sau institutii publice, prima de concediu se acorda proportional cu perioada in care au lucrat in cadrul acestora, luandu-se in calcul salariul brut din ultima luna de activitate anterioara plecarii in concediu sau, dupa caz, incetarii sau modificarii raportului de serviciu .

Art. 67 aa��a�� (1) Inaltii functionari publici beneficiaza, in cazul eliberarii din functia publica din motive neimputabile, de compensatii egale cu 3 indemnizatii de incadrare in functie publica, calculate la nivelul indemnizatiei de incadrare in functie publica acordata functionarului public in luna anterioara dispunerii masurii eliberarii din functia publica.

(2) Compensatiile prevazute la alin.(1) se acorda din bugetul autoritatii sau institutiei publice in care si-a desfasurat activitatea inaltul functionar public, in termen de 15 zile de la data eliberarii din functia publica.

(3) In cazul in care, in perioada de preaviz a fost identificata o functie publica pe care inaltul functionar public a acceptat sa o ocupe in conditiile legii sau acesta a cerut transferul sau mutarea pe o functie publica de conducere sau de executie, anterior eliberarii din functia publica detinuta, prevederile alin.(1) nu se aplica.

Art. 68 - Functionarii publici beneficiaza de concediile si drepturile prevazute la art. 25 din prezenta lege.

Art. 69 - Functionarii publici care isi desfasoara activitatea in conditii grele, periculoase sau vatamatoare, astfel cum sunt stabilite de lege, precum si persoanele cu dizabilitati care ocupa functii publice, beneficiaza de concediu de odihna suplimentar de 3 zile lucratoare pe an.

Art. 70 - Functionarii publici care isi continua studiile in vederea promovarii in clasa, beneficiaza de concedii de studii potrivit legii. In cazul in care conducatorul autoritatii sau institutiei publice apreciaza ca studiile sunt utile autoritatii sau institutiei publice in care functionarul public isi desfasoara activitatea, pe perioada concediului de studii acordat, in limita a 30 de zile lucratoare anual din acesta, functionarului public respectiv i se plateste salariul corespunzator functiei publice detinute.

Art. 71 - Functionarii publici care urmeaza o forma de specializare sau de perfectionare beneficiaza de drepturile si au obligatiile prevazute de Legea nr.188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 72 aa��a�� (1) Functionarii publici au urmatoarele drepturi prevazute de alte acte normative, al caror cuantum se suporta de la bugetul de stat, bugetul local sau, dupa caz, de la bugetul de asigurari sociale:

a) indemnizatiile stabilite pentru activitati suplimentare la care este desemnat sa participe in cadrul unor comisii organizate in conditiile legii;

b) indemnizatii acordate in cazul concediului de boala, de maternitate sau, dupa caz, indemnizatia pentru cresterea copilului;

c) alte drepturi care nu sunt de natura salariala, stabilite in conditiile legii.

(2) Drepturile prevazute la alin.(1) se acorda in conditiile si limitele prevazute in actele normative prin care sunt reglementate.

Art. 73 aa��a�� Functionarii publici beneficiaza si de celelalte drepturi ce se acorda personalului din autoritatea sau institutia publica in care isi desfasoara activitatea, in conditiile prevazute de legislatia specifica aplicabila domeniului de activitate sau institutiei publice respective.

CAPITOLUL IV

Reglementari specifice personalului incadrat in institutiile publice de aparare nationala, ordine publica, siguranta nationala

Art. 74 aa��a�� (1) Salarizarea personalului incadrat in institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala se face tinandu-se seama de responsabilitatile, atributiile, rolul, complexitatea si importanta sociala a functiei exercitate, de gradul de efort si risc, de pregatirea si competenta profesionala, precum si de interdictiile si restrangerea unor drepturi prevazute pentru personalul din aceste institutii de legislatia in vigoare.

(2) Veniturile de natura salariala acordate personalului institutiilor publice prevazute la alin.(1) sunt compuse din solde, salarii, indemnizatii, sporuri, prime, premii si alte drepturi banesti.

Art. 75 aa��a�� (1) Personalul incadrat in institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala este format din personal militar, politisti, functionari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si personal civil.

(2) Prin personal militar, in sensul prezentei legi, se intelege: ofiterii, maistrii militari, subofiterii - cadre militare in activitate, soldatii si gradatii voluntari in activitate, elevii si studentii militari ai institutiilor de invatamant, precum si militarii in termen.





Afişează Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice