din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2504 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

  Publicat: 17 Aug 2009       141663 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Proiectul din 13 august 2009

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Act adoptat de organele de stat,
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

a) in Anexa nr.II/1, pentru unitatile de invatamant;

b) in Anexa nr.II/2, pentru unitati sanitare, de asistenta sociala si de asistenta medico- sociala;

c) in Anexa nr.II/3, pentru unitatile de cercetare;

d) in Anexa nr.II/4, pentru unitatile de cultura;

e) in Anexa nr.II/5, pentru unitatile de cult;

f) in Anexa nr.II/6, pentru unitatile sportive;

g) in Anexa nr.II/7, pentru unitatile de navigatie;

h) in Anexa nr.II/8, pentru laboratoarele centrale si alte unitati bugetare din agricultura;

i) in Anexa nr.II/9, pentru oficiile de cadastru, geodezie si cartografie;

j) in Anexa nr.II/10, pentru unitatile de protectie a mediului;

k) in Anexa nr.II/11, pentru unitatile de aviatie sportiva;

l) in Anexa nr.II/12, pentru unitatile sanitar aa��a�� veterinare;

m) in Anexa nr.II/13, pentru alte unitati bugetare de subordonare centrala si locala, precum si pentru compartimentele de contabilitate, financiar, aprovizionare, investitii, din unitatile cuprinse in anexele nr.II/1-II/12;

n) in Anexa nr.II/14, pentru activitatea de secretariat - administrativ, gospodarire, intretinere-reparatii si de deservire, din unitatile din sectorul bugetar.

Sectiunea a 2-a

Sporuri si alte drepturi

Art.42 - Sporurile la salariile de baza si alte drepturi, care sunt specifice unor domenii bugetare, sunt prevazute, dupa caz, in anexele care cuprind salariile de baza pentru personalul din unitatile bugetare respective.

Art.43 - (1) In raport cu conditiile in care se desfasoara activitatea, pot fi acordate personalului salarizat potrivit Anexelor nr.II/1-II/14, cu respectarea prevederilor legale, urmatoarele categorii de sporuri:

a) pentru conditii periculoase sau vatamatoare, un spor de pana la 15% din salariul de baza, corespunzator timpului lucrat la locurile de munca respective;

b) pentru conditii grele de munca, un spor de pana la 15% din salariul de baza, corespunzator timpului lucrat la locurile de munca respective;

c) personalul care lucreaza, potrivit contractului individual de munca in zone izolate sau unde atragerea personalului se face cu greutate, beneficiaza de un spor de pana la 20% din salariul de baza .

Locurile de munca, categoriile de personal, marimea concreta a sporurilor prevazute la lit.(a)-(c), precum si conditiile de acordare a acestora se stabilesc prin regulament de catre ordonatorul principal de credite, cu consultarea sindicatelor sau dupa caz a reprezentantilor salariatilor, aprobat prin hotarare a Guvernului.

(2) Suma sporurilor acordate cumulat pe total ordonator principal de credite nu poate depasi 30% din salariul de baza .

Sectiunea a 3-a

Angajarea si avansarea personalului contractual din unitatile bugetare in functii, grade si gradatii

Art.44 aa��a�� Angajarea, promovarea si avansarea personalului contractual pe functii, grade sau trepte profesionale si gradatii se face potrivit prevederilor din statute sau alte reglementari proprii sau, in cazul in care nu exista o reglementare proprie, se aplica prevederile art.39 si art.40.

CAPITOLUL III

Reglementari specifice functionarilor publici

Sectiunea 1

Domeniul de aplicare si principii specifice privind salarizarea functionarilor publici

Art. 45 - (1) Prezentul capitol se aplica functionarilor publici numiti in functii publice generale si in functii publice specifice.

(2) Echivalarea salariului stabilit pentru functiile publice specifice altele decat cele prevazute in anexa la prezenta lege se face prin act administrativ al ordonatorilor principali de credite cu avizul conform al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in raport cu clasificarea functiilor publice si natura competentelor.

(3) Prezenta lege nu poate ingradi drepturile functionarilor publici prevazute de Legea nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 46 - Salarizarea functionarilor publici are la baza urmatoarele principii:

a) principiile generale prevazute la art. 2;

b) principiul protectiei juridice in exercitarea prerogativelor de putere publica;

c) principiul competentei exclusive a statului in domeniul functiei publice;

d) principiul compensarii restrictiilor, interdictiilor si incompatibilitatilor impuse prin acte normative.

Sectiunea 2

Salariul functionarilor publici





Afişează Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice