din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1510 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Norma CSA din 2009, privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare

Norma CSA din 2009, privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare

  Publicat: 28 Dec 2009       13369 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Norma CSA din 2009, privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 908 din 23/12/2009

Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Persoana care cumpara frecvent produsele sau serviciile unei firme, sau dintr-un magazin, consumator obisnuit al unui local.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Persoana care cumpara frecvent produsele sau serviciile unei firme, sau dintr-un magazin, consumator obisnuit al unui local.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Totalitatea mijloacelor juridice, adica a drepturilor si actiunilor recunoscute direct de lege sau nascute din acordul de vointa al partilor raportului obligational, prin a caror exercitare se asigura realizarea drepturilor de creanta.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,

Art. 1. - (1) Prezentele norme stabilesc informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze persoanelor fizice, denumite in continuare clienti, in calitatea lor de asigurat, potential asigurat, contractant sau potential contractant al asigurarii, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare.

(2) Clientii au dreptul de a fi informati in mod corect, inca din faza precontractuala, asupra tuturor conditiilor contractului de asigurare.

(3) Informatiile trebuie furnizate potentialului client pe hartie ori pe alt suport durabil, anterior incheierii contractului de asigurare prin intermediul unui document distinct sau a mai multor documente. Aceste documente pot fi transmise potentialului client inclusiv prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanta, intr-o modalitate care sa confirme ca acestia au luat cunostinta despre continutul acestor documente.

(4) Documentele prevazute la alin. (3), contractul de asigurare si conditiile de asigurare vor fi redactate in scris, vizibil si usor de citit, cu o marime a fontului utilizat de minimum 10, pe hartie sau pe alt suport durabil, in cel putin doua exemplare, fiind remis cate un exemplar original fiecarei parti. Culoarea de fond a hartiei pe care sunt redactate documentele prevazute la alin. 3), contractul si conditiile de asigurare trebuie sa fie in contrast cu cea a fontului utilizat.

(5) Pentru contractele incheiate la distanta, prevederile alin. (4) se aplica in cazurile in care clientul a solicitat comunicarea conditiilor si prevederilor contractuale in scris, pe hartie sau pe orice suport durabil disponibil si accesibil clientului, in timp util, inainte ca acesta sa aiba obligatii rezultate din semnarea unui contract la distanta sau din acceptarea unei oferte de asigurare la distanta.

(6) La solicitarea clientilor, asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor un exemplar al proiectului de contract si al conditiilor de asigurare.



CAPITOLUL I
Informatiile pe care asiguratorii trebuie sa le furnizeze
clientilor



Art. 2. - (1) Prezentul capitol stabileste informatiile pe care asiguratorii trebuie sa le furnizeze clientilor.

(2) Informatiile trebuie furnizate in limba romana, in conditiile prevazute la art. 1.

(3) Informatiile pot fi transmise intr-o alta limba in cazul in care clientii solicita in scris acest lucru.

(4) Informatiile trebuie sa fie redactate intr-o forma clara, accesibila si exacta.

Art. 3. - Inainte de incheierea unui contract de asigurare asiguratorii sunt obligati sa remita clientilor documentele prevazute la art. 1 alin. (3), care trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii:

1. informatii despre asigurator:

a) denumirea asiguratorului si forma juridica;

b) numarul de ordine din Registrul asiguratorilor, reasiguratorilor si intermediarilor in asigurari si/sau in reasigurari;

c) adresa sediului social si, daca este cazul, adresa sucursalei sau agentiei la care se incheie contractul de asigurare, precum si numarul de telefon;

2. informatii despre contractul de asigurare:

a) definirea fiecarui eveniment asigurat, a indemnizatiei de asigurare in cazul producerii evenimentului asigurat;

b) excluderile din asigurare;

c) momentul inceperii si cel al incetarii contractului de asigurare;

d) modalitatile de executare, suspendare sau incetare a contractului de asigurare;

e) informatii privind orice drepturi pe care le pot avea partile de a rezilia contractul inainte de termen sau unilateral, inclusiv orice penalitati impuse de contract in astfel de cazuri;

f) modalitatea prin care se platesc primele si termenele de plata a primelor de asigurare;

g) modalitatile si termenele de plata a indemnizatiilor de asigurare, a sumelor de rascumparare si a sumelor asigurate;

h) informatii despre perioada de gratie;

i) procedurile de solutionare a eventualelor litigii rezultate din executarea contractului, respectiv informatii despre modalitatile de rezolvare pe cale amiabila a reclamatiilor formulate de asigurati sau de beneficiarii contractelor de asigurare, dupa caz, acestea neconstituind o restrangere a dreptului clientului de a recurge la procedurile judiciare legale;

j) informatii generale privind deducerile prevazute de legislatia fiscala aplicabila contractelor de asigurare;

k) legea aplicabila contractului de asigurare.

l) existenta Fondului de garantare .



CAPITOLUL II
Informatiile pe care asiguratorii care practica asigurari
de viata si/sau asigurari de accidente si boala si/sau
asigurari de sanatate din categoria asigurarilor generale
trebuie sa le furnizeze clientilor





Afişează Norma CSA din 2009, privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice