din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2500 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 80/2011 pentru modificarea si completarea OUG 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European

Legea 80/2011 pentru modificarea si completarea OUG 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European

  Publicat: 28 Jun 2011       17352 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 80/2011 pentru modificarea si completarea OUG 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European

Publicat in Monitorul Oficial nr. 443 din 24 iunie 2011

Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Cercetare pe care delegatul autoritatii tutelare o efectueaza
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,

37. La articolul 24, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) Cu cel putin 30 de zile inaintea expirarii perioadei de valabilitate, titularul cartii de rezidenta permanenta este obligat sa se prezinte la formatiunea competenta teritorial a Oficiului Roman pentru Imigrari, in vederea preschimbarii documentului."

38. Articolul 24^1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 24^1
(1) Cetatenii Uniunii Europene si membrii de familie ai acestora beneficiaza de dreptul de rezidenta prevazut la art. 12 atat timp cat nu devin o sarcina excesiva pentru sistemul national de asistenta sociala.
(2) Cetatenii Uniunii Europene si membrii de familie ai acestora beneficiaza de dreptul de rezidenta prevazut in sectiunea a 2-a atat timp cat indeplinesc conditiile prevazute la art. 13 si 21.
(3) Atunci cand exista date sau informatii cu privire la nerespectarea cadrului legal care reglementeaza dreptul de rezidenta, Oficiul Roman pentru Imigrari poate verifica indeplinirea conditiilor pentru exercitarea dreptului de rezidenta de catre cetatenii Uniunii Europene si membrii de familie ai acestora. Asemenea verificari nu se efectueaza in mod sistematic."

39. Articolul 24^2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 24^2
(1) Impotriva cetatenilor Uniunii Europene si membrilor de familie ai acestora care nu indeplinesc conditiile de exercitare a dreptului de rezidenta potrivit art. 24^1 alin. (1) si (2), Oficiul Roman pentru Imigrari poate emite o decizie de parasire a teritoriului Romaniei.
(2) Documentul care atesta rezidenta pe teritoriul Romaniei se anuleaza la data luarii deciziei si se retrage cel mai tarziu la data la care aceasta decizie este adusa la cunostinta persoanei in cauza.
(3) Comunicarea deciziei se face in conditiile prevazute de normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(4) Persoana impotriva careia a fost emisa decizia de parasire a teritoriului are obligatia de a parasi Romania in termen de o luna de la data comunicarii deciziei.
(5) Decizia de parasire a teritoriului Romaniei poate fi contestata in termen de 10 zile de la data comunicarii la Curtea de apel in a carei raza de competenta se afla structura emitenta. Instanta solutioneaza cererea in termen de 30 de zile de la data primirii acesteia. Contestatia suspenda executarea deciziei de parasire a teritoriului Romaniei. Hotararea instantei prin care se solutioneaza contestatia este definitiva si irevocabila.
(6) Cetatenilor Uniunii Europene si membrilor de familie ai acestora care nu au parasit teritoriul Romaniei in termenul prevazut la alin. (4) le sunt aplicabile prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu completarile ulterioare, cu privire la indepartarea sub escorta si, atunci cand se impune, luarea in custodie publica si tolerarea ramanerii pe teritoriul Romaniei."

40. Articolul 24^3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 24^3
(1) Decizia de parasire a teritoriului Romaniei nu poate fi emisa impotriva cetatenilor Uniunii Europene si a membrilor de familie ai acestora daca:
a) cetateanul Uniunii Europene are statutul de lucrator;
b) cetateanul Uniunii Europene dovedeste prin orice mijloc ca este in cautarea unui loc de munca si ca are posibilitati reale de a fi angajat.
(2) Decizia de parasire a teritoriului Romaniei nu poate fi emisa ca o consecinta automata a unei solicitari de asistenta adresata sistemului national de asistenta sociala.
(3) In cazul cetatenilor Uniunii Europene si al membrilor de familie ai acestora care nu mai detin mijloace de intretinere si care beneficiaza de asistenta sociala, o decizie de parasire a teritoriului Romaniei poate fi emisa numai daca, in urma unei anchete sociale, se constata ca persoana in cauza a devenit o povara excesiva pentru sistemul national de asistenta sociala.
(4) Ancheta sociala se efectueaza de catre institutia publica specializata a autoritatii administratiei publice locale competenta teritorial, fiind avute in vedere cel putin urmatoarele elemente:
a) raportul dintre perioada de sedere pe teritoriul Romaniei si perioada pentru care s-au acordat prestatii sociale;
b) posibilitatea ca, in perioada urmatoare, persoana in cauza sa nu mai aiba nevoie de prestatii sociale;
c) gradul de integrare in societate a persoanei in cauza si a familiei acesteia;
d) existenta unor circumstante personale, cum ar fi varsta sau starea de sanatate, familiale sau de natura economica;
e) cuantumul prestatiilor sociale acordate si ponderea acestora in totalul mijloacelor de intretinere ale persoanei in cauza."

41. Dupa articolul 24^3 se introduce un nou articol, articolul 24^4, cu urmatorul cuprins:
"Art. 24^4
(1) Oficiul Roman pentru Imigrari anuleaza, prin decizie motivata, dreptul de rezidenta in Romania, daca ulterior inregistrarii rezidentei se constata ca:
a) la data inregistrarii rezidentei, calitatea de cetatean al Uniunii Europene sau de membru de familie al unui cetatean al Uniunii Europene a fost dovedita prin folosirea de informatii false, documente false sau falsificate ori prin alte mijloace ilegale;
b) dreptul de rezidenta a fost inregistrat in baza unei casatorii de convenienta, constatate in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu completarile ulterioare, sau in baza unui parteneriat, daca acesta a fost incheiat ori este declarat cu scopul de a beneficia de drept de rezidenta pe teritoriul Romaniei.
(2) Documentul care atesta rezidenta pe teritoriul Romaniei se anuleaza la data luarii deciziei si se retrage cel mai tarziu la data la care aceasta decizie este adusa la cunostinta persoanei in cauza.
(3) Decizia de anulare se comunica:
a) de catre Oficiul Roman pentru Imigrari, daca persoana in cauza se afla pe teritoriul Romaniei, prin decizia de returnare emisa potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu completarile ulterioare;
b) de catre Politia de Frontiera Romana, in momentul in care persoana in cauza se prezinta la frontiera cu scopul de a intra in Romania, prin inmanarea deciziei de anulare emise de Oficiul Roman pentru Imigrari."

42. La articolul 25, alineatele (1), (2), (4^1), (6) si (7) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
(1) Autoritatile romane competente pot restrange exercitarea dreptului la libera circulatie si rezidenta pe teritoriul Romaniei de catre cetatenii Uniunii Europene sau de catre membrii de familie ai acestora numai din ratiuni de ordine publica, securitate nationala ori sanatate publica. Aceste motive nu pot fi invocate in scopuri economice.
(2) Impotriva cetatenilor Uniunii Europene sau membrilor de familie ai acestora, indiferent de cetatenie, care au drept de rezidenta permanenta, se pot dispune, in conditiile legii, masuri specifice de restrangere a dreptului la libera circulatie numai daca reprezinta un pericol iminent pentru ordinea publica sau securitatea nationala.
..........................................................
(4^1) Dispunerea oricarei masuri de restrangere a dreptului de libera circulatie pe teritoriul Romaniei al cetatenilor Uniunii Europene si al membrilor familiilor lor trebuie luata numai cu respectarea principiului proportionalitatii si trebuie sa aiba la baza exclusiv comportamentul persoanei in cauza. Acest comportament trebuie sa reprezinte o amenintare reala, actuala si suficient de grava pentru valorile fundamentale ale societatii. O astfel de masura nu poate fi bazata exclusiv pe existenta unei condamnari penale anterioare. Nu pot fi acceptate motivari care nu sunt direct legate de caz sau care sunt legate de consideratii de preventie generala.
............................................................
(6) Decizia de restrangere a dreptului de libera circulatie se comunica cetateanului Uniunii Europene sau membrului de familie al acestuia, in scris, de catre autoritatea care a dispus o astfel de masura, in conditiile legii. Decizia trebuie sa contina prezentarea precisa si completa a tuturor motivelor de fapt si de drept care au stat la baza dispunerii unei astfel de masuri, implicatiile acesteia pentru persoana in cauza, informatii privind instanta unde poate fi atacata decizia, termenul de introducere a actiunii si termenul in care cetateanul Uniunii Europene sau membrul de familie al acestuia trebuie sa paraseasca teritoriul Romaniei.




Afişează Legea 80/2011 pentru modificarea si completarea OUG 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Legea 80/2011    Libera circulatie

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro