Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » Legea 36/2012, ref. obtinerea pensiei de intretinere in strainatate

Legea 36/2012, ref. obtinerea pensiei de intretinere in strainatate

  Publicat: 22 Mar 2012       27860 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 36/2012 privind unele masuri necesare pentru aplicarea unor regulamente si decizii ale Consiliului Uniunii Europene, precum si instrumente de drept international privat in domeniul obligatiilor de intretinere

Publicata in Monitorul Oficial nr. 183 din 21 martie 2012

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act adoptat de organele de stat,
Contract prin care partile termina un proces inceput ori preintampina un proces ce poate sa se nasca, facandu-si concesii reciproce.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Admiterea probelor propuse in procesul penal.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
In literatura de specialitate conventia de arbitraj a fost definita ca reprezentand " intelegerea partilor de solutiona un litigiu de comert international prin intermediul arbitrajului ocazional ori permanent" sau " acordul partilor contractului de comert international de a supune litigiul ivit intre ele in legatura cu executarea acelui contract arbitrajului" .
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
In literatura de specialitate conventia de arbitraj a fost definita ca reprezentand " intelegerea partilor de solutiona un litigiu de comert international prin intermediul arbitrajului ocazional ori permanent" sau " acordul partilor contractului de comert international de a supune litigiul ivit intre ele in legatura cu executarea acelui contract arbitrajului" .
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este parte in procesul penal alaturi de inculpat, partea vatamata si partea responsabila civilmente, care exercita actiunea civila in cadrul procesului penal.
Act adoptat de organele de stat,
Contract prin care partile termina un proces inceput ori preintampina un proces ce poate sa se nasca, facandu-si concesii reciproce.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Admiterea probelor propuse in procesul penal.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Persoana fizica sau juridica ce datoreaza o suma de bani debitorului urmarit
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Admiterea probelor propuse in procesul penal.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Admiterea probelor propuse in procesul penal.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Forma de monopol care reprezinta o intelegere fie intre intreprinderi privind diferite aspecte ale activitatii lor (fixarea preturilor, cooperarea pe linia productiei si a desfacerii marfurilor),
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi

(2) In cazul in care, potrivit art. 48 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, se solicita executarea unui act autentic, executoriu potrivit legii romane, in unul dintre statele membre ale Uniunii Europene care au obligatii in temeiul Protocolului de la Haga din 2007, competenta de a emite extrasul prevazut in anexa nr. III la acelasi regulament apartine emitentului actului.
(3) In cazul in care se solicita executarea in unul dintre statele membre ale Uniunii Europene care au obligatii in temeiul Protocolului de la Haga din 2007 a unei hotarari pronuntate de instanta romana, in conditiile legii, pentru incuviintarea unei tranzactii judiciare, executorie potrivit legii romane, competenta de a emite, potrivit art. 20 si 48 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, extrasul prevazut in anexa nr. I la acelasi regulament apartine acelei instante.

Competenta pentru emiterea extrasului de hotarare judecatoreasca, tranzactie judiciara sau act autentic in conditiile art. 75 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 4/2009 si pentru care procedura de exequatur nu a fost eliminata in relatia cu un stat membru al Uniunii Europene care nu are obligatii in temeiul Protocolului de la Haga din 2007 Art. 7
(1) In cazul hotararii judecatoresti pronuntate in Romania, executorie potrivit legii romane si pentru care se solicita recunoasterea si incuviintarea executarii in unul dintre statele membre ale Uniunii Europene care nu are obligatii in temeiul Protocolului de la Haga din 2007, competenta de a emite, potrivit ar. 28 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, extrasul prevazut in anexa nr. II la acelasi regulament apartine primei instante.
(2) In cazul in care, potrivit art. 48 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, se solicita recunoasterea si incuviintarea executarii a unui act autentic, executoriu potrivit legii romane, in unul dintre statele membre ale Uniunii Europene care nu are obligatii in temeiul Protocolului de la Haga din 2007, competenta de a emite extrasul prevazut in anexa nr. IV la acelasi regulament apartine emitentului actului.
(3) In cazul in care se solicita recunoasterea si incuviintarea executarii, in unul dintre statele membre ale Uniunii Europene care nu are obligatii in temeiul Protocolului de la Haga din 2007, a unei hotarari pronuntate de instanta romana, in conditiile legii, pentru incuviintarea unei tranzactii judiciare, executorie potrivit legii romane, competenta de a emite, potrivit art. 28 si 48 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, extrasul prevazut in anexa nr. II la acelasi regulament apartinei acelei instante.

Sectiunea 2 - Obtinerea pensiei de intretinere in statele terte contractante la Conventia de la Haga din 2007


Atributiile Ministerului Justitiei de autoritate centrala solicitanta, transmitatoare in relatia cu statele terte contractante la Conventia de la Haga din 2007 Art. 8
(1) Ministerul Justitiei este autoritatea centrala solicitanta transmitatoare care efectueaza controlul de regularitate internationala, conform art. 12 alin. (1), si transmite, in statele terte contractante la Conventia de la Haga din 2007, cererile prevazute la art. 7 si 10 din Conventia de la Haga din 2007, insotite de documentele justificative necesare.
(2) Cererile si documentele justificative necesare anexate acestora sunt transmise de Ministerul Justitiei cu formularul de transmitere prevazut in anexa nr. 1 la Conventia de la Haga din 2007.
(3) La primirea cererilor si documentelor justificative necesare anexate de partea interesata si dupa controlul de regularitate internationala, Ministerul Justitiei poate verifica si transmite urmatoarele categorii de cereri de intretinere, precum si documentele justificative necesare anexate acestora, in masura in care aceste cereri se doresc a fi intocmite, la alegerea creditorului, dupa modelul formularelor recomandate si publicate de Conferinta de drept international privat de la Haga si prevazute in anexele A, B, C si D:
a) cererea de recunoastere sau de recunoastere si incuviintare a executarii, formulata in temeiul art. 10 alin. (1) lit. (a) si alin. (2) lit. (a) si art. 30 din Conventia de la Haga din 2007, prevazuta in anexa A;
b) cererea de executare a unei hotarari pronuntate in statul solicitat sau recunoscuta in statul solicitat, formulata in temeiul art. 10 alin. (1) lit. (b) din Conventia de la Haga din 2007, prevazuta in anexa B;
c) cererea de obtinere a unei hotarari, formulata in temeiul art. 10 alin. (1) lit. (c) si (d) din Conventia de la Haga din 2007, prevazuta in anexa C;
d) cererea de modificare a unei hotarari, formulata in temeiul art. 10 alin. (1) lit. (e) si (f) si alin. (2) lit. (b) si (c) din Conventia de la Haga din 2007, prevazuta in anexa D;
e) pentru fiecare categorie de cerere sau mai multe categorii de cereri, situatia financiara prevazuta in anexa E.
(4) Ministerul Justitiei poate certifica si transmite, dupa controlul de regularitate internationala, urmatoarele categorii de documente justificative necesare, in masura in care aceste cereri sunt completate de instanta, la alegerea partii interesate, dupa modelul formularelor recomandate de Conferinta de drept international privat de la Haga si prevazute in anexa A:
a) extrasul de hotarare, emis in temeiul art. 25 alin. (3) lit. (b) din Conventia de la Haga din 2007;
b) documentul care atesta caracterul executoriu al hotararii, emis in temeiul art. 25 alin. (1) lit. (b) din Conventia de la Haga din 2007;
c) documentul care atesta comunicarea, emis in temeiul art. 25 alin. (1) lit. (c) din Conventia de la Haga din 2007.
(5) Prevederile alin. (1)-(4) nu exclud posibilitatea ca partea interesata sa se adreseze direct autoritatilor straine competente.

Competenta pentru emiterea extrasului de hotarare si tranzactie judiciara pentru care procedura de exequatur nu a fost eliminata, in conditiile art. 23 din Conventia de la Haga din 2007, in relatia cu un stat tert contractant la Conventia de la Haga din 2007 Art. 9
(1) In cazul hotararilor judecatoresti pronuntate in Romania si pentru care se solicita recunoasterea si incuviintarea executarii in unul dintre statele contractante la Conventia de la Haga din 2007, competenta de a emite, potrivit art. 25 alin. (3) lit. (b) din Conventia de la Haga din 2007, extrasul de hotarare, dupa modelul formularului recomandat de Conferinta de drept international privat de la Haga, prevazut in anexa A, apartine primei instante.
(2) In cazul in care se solicita recunoasterea si incuviintarea executarii in unul dintre statele contractante la Conventia de la Haga din 2007 a unei hotarari pronuntate de instanta romana, in conditiile legii, pentru incuviintarea unei tranzactii judiciare, competentade a emite, potrivit art. 25 alin. (3) lit. (b) din Conventia de la Haga din 2007, extrasul de hotarare, dupa modelul formularului recomandat de Conferinta de drept international privat de la Haga, prevazut in anexa A, apartine acelei instante.

Competenta pentru emiterea certificatului care atesta caracterul executoriu al hotararii, tranzactiei judiciare sau actului autentic pentru care procedura de exequatur nu a fost eliminata, in conditiile art. 23 din Conventia de la Haga din 2007, in relatia cu un stat tert contractant la Conventia de la Haga din 2007 Art. 10
(1) In cazul hotararilor judecatoresti pronuntate in Romania si pentru care se solicita recunoasterea sau incuviintarea executarii, in unul dintre statele contractante la Conventia de la Haga din 2007, competenta de a emite, potrivit art. 25 alin. (1) lit. (b) din Conventia de la Haga din 2007, certificatul care atesta caracterul executoriu, dupa modelul formularului recomandat de Conferinta de drept international privat de la Haga si prevazut in anexa A, apartine primei instante.
(2) In cazul in care, potrivit art. 30 alin. (3) lit. (b) din Conventia de la Haga din 2007, se solicita recunoasterea sau incuviintarea executarii unui act autentic, executoriu potrivit legii romane, in unul dintre statele contractante la Conventia de la Haga din 2007, competenta de a emite certificatul care atesta caracterul executoriu apartine emitentului actului.
(3) In cazul in care se solicita recunoasterea sau incuviintarea executarii, in unul dintre statele contractante la Conventia de la Haga din 2007, a unei hotarari pronuntate de instanta romana, in conditiile legii, pentru incuviintarea unei tranzactii judiciare, competenta de a emite, potrivit art. 25 alin. (1) lit. (b) din Conventia de la Haga din 2007, certificatul care atesta caracterul executoriu, dupa modelul formularului recomandat de Conferinta de drept international privat de la Haga si prevazut in anexa A, apartine acelei instante.


Capitolul III - Obtinerea pensiei de intretinere in Romania


Sectiunea 1 - Dispozitii comune privind primirea cererilor din strainatate


Atributiile Ministerului Justitiei de autoritate centrala romana solicitata, primitoare Art. 11
(1) Ministerul Justitiei este autoritatea centrala solicitata, primitoare, desemnata sa primeasca:
a) cererile de masuri specifice prevazute la art. 53 si cererile de intretinere prevazute la art. 56 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, insotite de documentele justificative necesare, prevazute in anexele nr. V-VII la Regulamentul (CE) nr. 4/2009;
b) cererile de masuri specifice prevazute la art. 7 si cererile de intretinere prevazute la art. 10 din Conventia de la Haga din 2007, insotite de documentele necesare prevazute in anexa nr. 1 la Conventie .
(2) Ministerul Justitiei confirma de primire folosind formularul de confirmare de primire a unei cereri, prevazut in:
a) anexa nr. VIII la Regulamentul (CE) nr. 4/2009, in temeiul art. 58 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 4/2009;
b) anexa nr. II din Conventia de la Haga din 2007, in temeiul art. 12 alin. (3) din Conventia de la Haga din 2007.
(3) In cazul in care, in baza informatiilor sau a documentelor justificative transmise in conformitate cu alin. (1), nu se poate da curs cererii de masuri specifice sau de intretinere, Ministerul Justitiei informeaza autoritatea centrala straina in vederea completarii acestora.




Afişează Legea 36/2012, ref. obtinerea pensiei de intretinere in strainatate pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Conventia de la Haga    Pensia de intretinere    Legea 36/2012

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Conditii privind gravitatea pedepsei in cazul extradarii pasive
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia penala, decizia nr. 842 din 7 iunie 2016

Hotarare exequator: incuviintarea punerii in executare a unei sentinte pronuntate de o instanta straina, privind pensia de intretinere
Pronuntaţă de: Tribunalul Neamt, Sectia I civila, Sentinta civila nr. 514/C/02.04.2012

Pensie de intretinere. Expertiza medicala
Pronuntaţă de: Tribunalul Tulcea - Decizie nr. 463 din data 27.06.2003

Autoritate de lucru judecat. Majorare pensie de intretinere
Pronuntaţă de: Judecatoria Baia Mare - Sentinta civila nr, 1912 din data 23.02.2010

Pensie de intretinere. Data la care se stabileste aceasta
Pronuntaţă de: Tribunalul Vaslui - Decizie nr 38/2005 din data 22.02.2005

Recunoasterea efectelor unei hotarari pronuntata de un stat membru. Procedura de citare a partilor in fata instantei straine.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia civila nr. 3869 din 11 iunie 2008

Recunoasterea si executarea in Romania a hotararii judecatoresti pronuntata in strainatate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 5537/2006 din 6 iunie 2006



Articole Juridice

Care sunt consecintele abandonului de familie?
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

X v. Letonia. Aspecte civile ale rapirii internationale de copii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Noul Cod Civil: Exercitarea autoritatii parintesti dupa divort
Sursa: EuroAvocatura.ro

Stabilirea si executarea obligatiei de intretinere (Art. 529 - 534 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dispozitii de drept international privat. Dispozitii generale (Art. 2.557 - 2.571 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ipoteca legal constituita asupra terenului se va intinde asupra unor constructii noi realizate pe acesta?
Sursa: Doina Dunca, Sef Serviciu UNNPR

Abandonul de familie
Sursa: EuroAvocatura.ro