din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4339 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » Legea 36/2012, ref. obtinerea pensiei de intretinere in strainatate

Legea 36/2012, ref. obtinerea pensiei de intretinere in strainatate

  Publicat: 22 Mar 2012       31615 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 36/2012 privind unele masuri necesare pentru aplicarea unor regulamente si decizii ale Consiliului Uniunii Europene, precum si instrumente de drept international privat in domeniul obligatiilor de intretinere

Publicata in Monitorul Oficial nr. 183 din 21 martie 2012

Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
In literatura de specialitate conventia de arbitraj a fost definita ca reprezentand " intelegerea partilor de solutiona un litigiu de comert international prin intermediul arbitrajului ocazional ori permanent" sau " acordul partilor contractului de comert international de a supune litigiul ivit intre ele in legatura cu executarea acelui contract arbitrajului" .
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Una din formele importante prin care se manifesta dreptul de aparare,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
In literatura de specialitate conventia de arbitraj a fost definita ca reprezentand " intelegerea partilor de solutiona un litigiu de comert international prin intermediul arbitrajului ocazional ori permanent" sau " acordul partilor contractului de comert international de a supune litigiul ivit intre ele in legatura cu executarea acelui contract arbitrajului" .
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Este actul procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Baroul este constituit din toti avocatii inscrisi pe Tabloul avocatilor, care au sediul profesional principal in localitatile de pe raza acestuia.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

(4) Ministerul Justitiei poate refuza solutionarea sau poate dispune incetarea solutionarii cererii, informand autoritatea centrala transmitatoare din:
a) statul membru al Uniunii Europene, in conditiile prevazute la art. 58 alin. (8) si (9) din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, folosind formularul prevazut in anexa nr. IX la Regulamentul (CE) nr. 4/2009;
b) statul tert contractant la Conventia de la Haga din 2007, in conditiile prevazute la art. 12 alin. (8) si (9) din Conventia de la Haga din 2007, folosind formularele recomandate de Conferinta de drept international privat de la Haga referitoare la stadiul solutionarii cererii si prevazute in anexele A, B, C si D.
(5) Dupa primirea cererilor de intretinere, de masuri specifice si a documentelor justificative necesare anexate si dupa efectuarea controlului de regularitate internationala, Ministerul Justitiei le trimite, spre competenta solutionare, in functie de categoria cererilor, autoritatii sau institutiei care detine datele cu caracter personal, baroului competent teritorial, Camerei Executorilor Judecatoresti sau, dupa caz, instantei judecatoresti competente.
(6) Ministerul Justitiei informeaza autoritatea centrala solicitanta cu privire la stadiul solutionarii cererii din:
a) statul membru al Uniunii Europene, in conditiile prevazute la art. 58 alin. (4) si (5) din Regulamentul (CE) nr. 4/2009;
b) statul tert contractant la Conventia de la Haga din 2007, in conditiile prevazute la art. 12f alin. (4) din Conventia de la Haga din 2007, folosind formularele recomandate de Conferinta de drept international privat de la Haga referitoare la stadiul solutionarii cererii si prevazute in anexele A, B, C si D.

Atributiile autoritatilor si institutiilor care detin date cu caracter personal in solutionarea cererilor de masuri specifice, avand ca obiect contribuirea la localizarea sau facilitarea cautarii de informatii privind veniturile ori bunurile debitorului sau ale creditorului Art. 12

(1) In conformitate cu dispozitiile art. 51, 53 si 61-63 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, precum si ale art. 6 si 7 din Conventia de la Haga din 2007, Ministerul Justitiei primeste cererile de masuri specifice formulate de :
a) autoritatea centrala dintr-un stat membru al Uniunii Europene, formularul din anexa nr. V la Regulamentul (CE) nr. 4/2009, completat la rubricile 3.1.1 si 3.1.2;
b) autoritatea centrala dintr-un stat tert contractant la Conventia de la Haga din 2007.
(2) Ministerul Justitiei transmite spre competenta solutionare Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, dupa caz, structurilor aflate in subordinea sau coordonarea acestora, precum si oricaror altor autoritati ori institutii competente care detin date cu caracter personal cererile de masuri specifice avand ca obiect:
a) contribuirea la localizarea debitorului sau a creditorului;
b) facilitarea cautarii de informatii privind veniturile sau bunurile debitorului ori ale creditorului.
(3) La primirea cererilor de masuri specifice, autoritatile sau institutiile care detin date cu caracter personal aplica in mod corespunzator, in completare, dispozitiile prevazute in Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Raspunsul primit de la autoritatile sau institutiile romane care detin date cu caracter personal este transmis de catre Ministerul Justitiei, autoritatii centrale din:
a) statul membru al Uniunii Europene, in temeiul art. 53 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, folosind formularul Partea B din cererea de masuri specifice, prevazut in anexa nr. V la Regulamentul (CE) nr. 4/2009;
b) statul tert contractant la Conventia de la Haga din 2007, in temeiul art. 6 alin. (2) lit. (b) si (c) din Conventia de la Haga din 2007, folosind formularele recomandate de Conferinta de drept international privat de la Haga referitoare la stadiul solutionarii cererii si prevazute in anexele A, B, C si D.

Ajutorul public judiciar gratuit Art. 13
(1) Urmatoarele categorii de creditori beneficiaza de asistenta juridica gratuita, in formele prevazute de si conform art. 6 si 8^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar in materie civila, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 193/2008, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2008, pentru cererile formulate prin intermediul autoritatii centrale, in conditiile prevazute la art. 46 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, respectiv art. 15 din Conventia de la Haga din 2007:
a) creditorii obligatiilor de intretinere care nu au implinit 18 ani sau aflati in continuarea studiilor, dar nu mai mult de 21 de ani;
b) creditorii obligatiei de intretinere care sunt persoane vulnerabile, asa cum sunt definite la art. 3 lit. (f) din Conventia de la Haga din 2007.
(2) Debitorii si ceilalti creditori ai obligatiei de intretinere beneficiaza de asistenta judiciara in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2008, cu respectarea principiului continuitatii si egalitatii de tratatment de care beneficiaza in statul de origine.

Sectiunea 2 - Obtinerea pensiei de intretinee in Romania pentru creditorii mentionati la art. 13 alin. (1), atunci cand nu exista un titlu executoriu strain sau efectele acestuia nu pot fi recunoscute in Romania


Cooperarea dintre Ministerul Justitiei si barou Art. 14
(1) Ministerul Justitiei trimite, dupa efectuarea controlului de regularitate internationala, direct la baroul competent teritorial, urmatoarele categorii de cereri primite din strainatate, insotite de documentele justificative necesare:
a) cererile de obtinere a pensiei de intretinere prin stabilirea cuantumului acesteia prin hotarare judecatoreasca sau de modificare a cuantumului pensiei de intretinere stabilit prin hotarare judecatoreasca, formulate in baza:
(i) art. 56 si 57 din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, dupa modelul prevazut in anexa nr. VII la acest regulament;
(ii) art. 10 din Conventia de la Haga din 2007, dupa modelele recomandate de Conferinta de drept international privat de la Haga, prevazute in anexele C si D;
b) cererile de masuri specifice avand ca obiect stabilirea filiatiei atunci cand este necesara pentru recuperarea creantelor de intretinere, formulate in baza:
(i) art. 51 alin. (2) lit. (h) din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, dupa modelul prevazut in anexa nr. V la acest regulament, rubrica 3.1.4;
(ii) art. 6 alin. (2) lit. (h) din Conventia de la Haga, dupa modelul recomandat de Conferinta de drept international privat de la Haga, prevazut in anexa C;
c) cererile de masuri specifice avand ca obiect obtinerea unor masuri asiguratorii/provizorii, formulate in baza:
(i) art. 51 alin. (2) lit. (i) din Regulamentul (CE) nr. 4/2009, dupa modelul prevazut in anexa nr. V la acest regulament, rubrica 3.1.5;
(ii) art. 6 alin. (2) lit. (i) din Conventia de la Haga din 2007.
(2) O copie a cererii de intretinere sau de masuri specifice se trimite de catre Ministerul Justitiei, pentru evidenta si statistica, la Uniunea Nationala a Barourilor din Romania.
(3) In temeiul art. 8^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2008, decanul baroului desemneaza in regim de urgenta, prin decizie, pentru creditorul obligatiei de intretinere mentionat la art. 13 alin. (1), cu resedinta obisnuita in strainatate, obligatoriu, din oficiu, un avocat pentru formularea si depunerea cererilor prevazute la alin. (1), sesizarea instantei, reprezentarea si asistare la fond, in caile de atac ordinare si extraordinare, initierea masurilor de executare silita, dupa caz.
(4) Avocatul desemnat beneficiaza, pentru fiecare etapa procesuala si pentru fiecare dintre masurile prevazute la alin. (3), de onorariul prevazut in Protocolul dintre Ministerul Justitiei si Uniunea Nationala a Barourilor din Romania privind stabilirea onorariilor avocatilor in cadrul sistemului de ajutor public judiciar.

Obtinerea continutului dreptului strain Art. 15
In cazul aplicarii dreptului strain, in baza Protocolului de la Haga din 2007, continutul oficial al acestuia se obtine, la cererea instantei, prin intermediul Ministerului Justitiei sau in al mod prevazut de lege.

Art. 16
(1) Avocatul desemnat potivit art. 14 alin. (3) solicita acordarea ajutorului public judiciar sub forma platii onorariului executorului judecatoresc, dispozitiile art. 26 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2008 fiind aplicabnile.
(2) Instanta acorda ajutorul public judiciar in conditiile art. 8^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2008.




Afişează Legea 36/2012, ref. obtinerea pensiei de intretinere in strainatate pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Conventia de la Haga    Pensia de intretinere    Legea 36/2012

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Conditii privind gravitatea pedepsei in cazul extradarii pasive
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia penala, decizia nr. 842 din 7 iunie 2016

Hotarare exequator: incuviintarea punerii in executare a unei sentinte pronuntate de o instanta straina, privind pensia de intretinere
Pronuntaţă de: Tribunalul Neamt, Sectia I civila, Sentinta civila nr. 514/C/02.04.2012

Pensie de intretinere. Expertiza medicala
Pronuntaţă de: Tribunalul Tulcea - Decizie nr. 463 din data 27.06.2003

Autoritate de lucru judecat. Majorare pensie de intretinere
Pronuntaţă de: Judecatoria Baia Mare - Sentinta civila nr, 1912 din data 23.02.2010

Pensie de intretinere. Data la care se stabileste aceasta
Pronuntaţă de: Tribunalul Vaslui - Decizie nr 38/2005 din data 22.02.2005

Recunoasterea efectelor unei hotarari pronuntata de un stat membru. Procedura de citare a partilor in fata instantei straine.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia civila nr. 3869 din 11 iunie 2008

Recunoasterea si executarea in Romania a hotararii judecatoresti pronuntata in strainatate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 5537/2006 din 6 iunie 2006



Articole Juridice

Care sunt consecintele abandonului de familie?
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

X v. Letonia. Aspecte civile ale rapirii internationale de copii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Noul Cod Civil: Exercitarea autoritatii parintesti dupa divort
Sursa: EuroAvocatura.ro

Stabilirea si executarea obligatiei de intretinere (Art. 529 - 534 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dispozitii de drept international privat. Dispozitii generale (Art. 2.557 - 2.571 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ipoteca legal constituita asupra terenului se va intinde asupra unor constructii noi realizate pe acesta?
Sursa: Doina Dunca, Sef Serviciu UNNPR

Abandonul de familie
Sursa: EuroAvocatura.ro