EuroAvocatura.ro
Coordonator:
Av. Marius-Cătălin Preduţ
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Penala
» Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
Publicat: 27 Mar 2012
17471 citiri
Secţiunea:
Legislatie Penala
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de
Politie
(Europol)
Publicat in
Monitorul Oficial
nr. 185 din 22 martie 2012
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Puterile publice existente in stat.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Puterile publice existente in stat.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
a) legalitatea culegerii datelor, a transmiterii acestora catre Europol, a introducerii, respectiv a solicitarii de introducere a lor in sistemul Europol, pentru exactitatea si actualitatea acestora, precum si pentru verificarea termenelor de stocare;
b) protectia datelor care au fost transmise Europol, dar care nu au fost inca incluse in unul dintre fisierele sale de date.
(2) Autoritatile romane competente, din proprie initiativa sau la sesizarea Europol, solicita Unitatii Nationale
Europol
modificarea, corectarea sau stergerea datelor incorecte transmise
Europol
.
Art. 27
(1) Unitatea Nationala
Europol
primeste cereri privind exercitarea dreptului de acces al persoanelor vizate in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal de catre Europol, potrivit Art. 30 din Decizia Europol, pe care le transmite la
Europol
de indata sau cel tarziu in
termen
de o luna de la data primirii acestora.
(2) Autoritatile romane competente coopereaza cu
Europol
in conditiile Art. 30 alin. (4) din Decizia Europol, in vederea formularii raspunsurilor la cererile privind exercitarea dreptului de acces al persoanelor vizate in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal de catre Europol, comunicand inclusiv argumentele lor cu privire la incidenta cazurilor de exceptie de la comunicare de informatii, prevazute la Art. 30 alin. (5) din Decizia
Europol
. Autoritatile romane competente raspund in
termen
de 30 de zile de la data primirii solicitarilor
Europol
.
(3) In cazul prelucrarilor de date cu caracter personal efectuate de catre autoritatile romane competente prin intermediul sistemelor de evidenta proprii, in cadrul cooperarii cu Europol, exercitarea drepturilor persoanelor vizate se asigura in conditiile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestror date, cu modificarile si completarile ulterioare, si, dupa caz, ale Legii nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile MInisterului Administratiei si Internelor in activitatile de prevenire,
cercetare
si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si de
asigurare
a ordinii publice.
Art. 28
Se desemneaza Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal ca organism national de supraveghere in sensul Art. 33 din Decizia
Europol
si in conformitate cu legislatia nationala aplicabila.
Art. 29
Presedintele Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal desemneaza cel mult 2 reprezentanti si supleantii acestora in cadrul organismului comun de
supraveghere
.
Art. 30
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal coopereaza cu organismul comun de supraveghere, atunci cand este necesar, in vederea sporirii coerentei aplicarii normelor si procedurilor in materie de prelucrare a datelor cu caracter personal, inclusiv in vederea solutionarii cailor de atac prevazute de Art. 32 din Decizia
Europol
.
Art. 31
Sumele necesare pentru realizarea atributiilor prevazute la Art. 28, 29 si 30 se suporta de la bugetul de stat si sunt prevazute anual in bugetul Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
Art. 32
Autoritatile romane competente, individual sau in cooperare cu Europol, pun in aplicare masuri vizand prelucrarea automatizata a datelor de catre
Europol
menite:
a) sa impiedice accesul persoanelor neautorizate la echipamentele de prelucrare a datelor cu caracter personal;
b) sa impiedice citirea, copierea, modificarea sau eliminarea suportului de date in mod neautorizat;
c) sa impiedice introducerea neautorizata de date si inspectarea, modificarea sau stergerea neautorizata a datelor cu caracter personal stocate;
d) sa impiedice utilizarea sistemelor de prelucrare automatizata a datelor de catre persoane neautorizate cu ajutorul echipamentelor de comunicare a datelor;
e) sa se asigure ca persoanele autorizate sa utilizeze un sistem de prelucrare automatizata a datelor au acces numai la datele pentru care sunt autorizate;
f) sa se asigure ca este posibila verificarea si stabilirea organismelor carora le pot fi comunicate sau le-au fost comunicate date cu caracter personal prin intermediul echipamentelor de comunicatii;
g) sa asigure posibilitatea de a verifica si de a stabili ce date cu caracter personal au fost introduse in sistemele automatizate de prelucrare a datelor, precum si cand si cine a introdus datele respective;
h) sa impiedice consultarea, copierea, modificarea sau stergerea neautorizata a datelor cu caracter personal pe parcursul transferurilor de date personale sau pe parcursul transportului suporturilor de date;
i) sa se asigure ca functionarea sistemelor instalate poate fi imediat remediata dupa producerea unei intreruperi;
j) sa asigure functionarea fara defectiuni a sistemului, raportarea imediata a defectiunilor de functionare si sa se asigure ca datele stocate nu sunt afectate de functionarea defectuoasa a sistemului.
Art. 33
(1) Autoritatile romane competente iau toate masurile necesare pentru protejare informatiilor supuse regimului de confidentialitate stabilit potrivit Art. 40 din Decizia
Europol
sau, dupa caz, regimului juridic aferent informatiilor clasificate, furnizate de
Europol
.
(2) Autoritatile romane competente efectueaza potrivit legii romane, la solicitarea
Europol
formulata in conditiile Art. 40 alin. (2) din Decizia Europol, verificari de securtate asupra cetatenilor romani si acorda celorlalte state membre asistenta in acest sens.
(3) Autoritatile romane competente permit accesul la informatiile clasificate prevazute la alin. (1), potrivit nivelului de acces, numai acelor persoane care poseda o
autorizatie
de acces la informatii clasificate.
Art. 34
(1)
Autoritatile publice romane
raspund, in conditiile legii, pentru prejudiciul cauzat unei persoane prin utilizarea de date eronate provenind din fisierele
Europol
sau prin utilizarea de date care au fost stocate ori prelucrate in fisierele
Europol
cu nerespectarea dispozitiei Deciziei
Europol
.
(2)
Autoritatile publice romane
solicita autoritatilor celorlalte state membre sau Europol, in conditiile Art. 52 alin. (2) din Decizia Europol, rambursarea sumelor platite pentru repararea prejudiciului prevazut la alin. (1).
(3) Autoritatile romane competente ramburseaza din bugetul propriu, in conditiile Art. 52 alin. (2) din Decizia Europol, sumele de
bani
platite de autoritatile celorlalte state membre pentru repararea unui
prejudiciu
.
(4) Litigiile cu privire la solicitarile prevazute la alin. (2) si (4) se solutioneaza in cadrul Consiliului de administratie al Europol, potrivit Art. 52 alin. (3) din Decizia
Europol
.
Capitolul VI - Asigurarea financiara
Art. 35
Inapoi
1
2
3
4
5
6
Inainte
Afişează
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Europol
Oficiul European de Politie
Legea 55/2012
Cooperare internationala
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Competenta Tribunalului Functiei Publice
Sursa: EuroAvocatura.ro
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Publica pe EuroAvocatura.ro