din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2717 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)

Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)

  Publicat: 27 Mar 2012       18010 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)

Publicat in Monitorul Oficial nr. 185 din 22 martie 2012

(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este o metoda care se utilizeaza in evaluarea unor proiecte de investitii si care foloseste tehnica actualizarii.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Este o metoda care se utilizeaza in evaluarea unor proiecte de investitii si care foloseste tehnica actualizarii.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.

Sectiunea 2 - Fisierele de lucru pentru analiza constituite la nivelul Europol


Art. 18
(1) La cererea Europol sau din proprie initiativa, Unitatea Nationala Europol comunica Europol toate informatiile necesare in cadrul unui anumit fisier de lucru pentru analiza, constituit potrivit Art. 14-16 din Decizia Europol. Prevederile Art. 6 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.
(2) In temeiul alin. (1) se comunica numai acele informatii care pot fi utilizate, in conditiile legii, de catre autoritatile romane competente in scopul prevenirii, descoperirii sau cercetarii infractiunilor.
(3) Autoritatile romane competente prevazute in anexa pot comunica direct Europol informatii in conditiile alin. (1) si (2), cu informarea prealabila a Unitatii Nationale Europol, in cazurile in care Europol solicita transmiterea acestora fara intarziere ori atunci cand autoritatea romana competenta in cauza stabileste ca transmiterea fara intarziere este esentiala pentru realizarea activitatilor in cadrul fisierului de lucru pentru analiza .
(4) Autoritatile romane competente care au comunicat Europol informatii in conditiile alin. (1)-(3) decid cu privire la conditiile de utilizare a informatiilor respective atunci cand aceasta utilizare presupune dezvaluirea catre terti.
(5) Ofiterii de legatura la Europol si personalul din cadrul Unitatii Nationale Europol desemnat prin dispozitia inspectorului general al Inspectoratului General al Politiei Romane au dreptul de a consulta sistemul de index creat de Europol pentru datele stocate in fisierele de lucru pentru analiza potrivit Art. 15 din Decizia Europol.

Art. 19
(1) Ofiterii de legatura la Europol sunt autorizati sa solicite informari cu privire la rezultatele analizelor de natura generala si strategica realizate in cadrul fisierelor de lucru pentru analiza .
(2) Ofiterii de legatura la Europol solicita sa fie informati cu privire la analiza realizata de grupurile de analiza la care nu participa reprezentanti ai autoritatilor romane competente, daca in urma consultarii sistemului de index se constata ca analiza are legatura cu una sau mai multe investigatii politienesti ori anchete penale desfasurate la nivelul autoritatilor romane competente.
(3) Solicitarea prevazuta la alin. (2) se transmite tuturor membrilor respectivului grup de analiza, in scris, cuprinzand motivele pe care se intemeiaza, dupa obtinerea aprobarii sefului Unitatii Nationale Europol.
(4) Obiectiile ridicate in cadrul grupului de analiza cu privire la participarea unui ofiter de legatura la Europol la analiza aflata in desfasurare, ca urmare a transmiterii unei solicitari in conditiile alin. (2) si (3), se solutioneaza in cadrul procedurii de conciliere prevazuta la Art. 14 alin. (5) din Decizia Europol. Reprezentantul Romaniei in cadrul Consiliului de administratie al Europol, seful Unitatii Nationale Europol sau ofitetul de legatura la Europol care a transmis solicitarea, cu acordul prealabil al sefului Unitatii Nationale Europol, poate renunta la participare numai daca, in urma examinarii informatiilor puse la dispozitie, stabileste ca analiza nu este utila investigatiei ori anchetei avute in vedere la momentul solicitarii.
(5) Ofiterii de legatura la Europol care participa in cadrul unui grup de analiza ca urmare a transmiterii unei solicitari in conditiile alin. (2) si (3) sunt obligati sa obtina acordul statelor membre implicate initial in respectiva analiza, inainte de a utiliza informatiile din fisierul de lucru pentru analiza, daca aceasta utilizare presupune dezvaluirea catre terti.


Capitolul V - Reguli privind prelucrarea datelor in cadrul cooperarii cu Europol


Art. 20
Unitatea Nationala Europol si ofiterii de legatura la Europol solicita Europol comunicarea informatiilor detinute de acesta referitoare la statul roman, date privind conexiunile constatate intre infractiunile de competenta Europol, precum si furnizarea datelor si informatiilor operative referitoare la alte infractiuni grave pe care Europol le-a constatat in decursul indeplinirii sarcinilor sale.

Art. 21
Autoritatile romane competente coopereaza cu Europol in vederea stabilirii mecanismelor de contgrol al extragerilor de date din fisierele automatizate de date ale Europol utilizate pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, in conditiile Art. 18 din Decizia Europol.

Art. 22
(1) Datele cu caracter personal obtinute din fisierele de date ale Europol prin orice alt mijloc sunt transmise sau utilizate exclusiv de catre autoritatile romane competente in scopul prevenirii, descoperirii si cercetarii infractiunilor de competenta Europol si a altor infractiuni grave.
(2) Autoritatile romane competente care transmit sau solicita transmiterea de date catre Europol precizeaza cazurile in care, potrivit legislatiei romane, utilizarea acestora este supus unor conditii restrictive si comunica, la solicitarea autoritatilor din celelalte state membre, puncte de vedere cu privire la intentia acestora de a utiliza datele in cazurile de exceptie prevazute la Art. 19 alin. (2) din Decizia Europol.
(3) Autoritatile romane competente utilizeaza datele prevazute la alin. (1) cu respectarea restrictiilor precizate de statul membru, statul tert sau organismul tert de la care provin datele respective. Se poate face exceptie numai dupa consultarea autoritatilor competente ale statului membru de la care provin datele si cu luarea in considerare a punctului de vedere al acestora.
(4) Datele prevazute la alin. (1) pot fi utilizate in alte scopuri decat cele prevazute la alin. (1) sau de catre alte autoritati decat cele prevazute la alin. (1) numai cu acordul autoritatilor competente ale statului membru de la care provin datele respective.
(5) Autoritatile romane competente care transmit sau solicita transmiterea de date catre Europol comunica, la solicitarea autoritatilor din celelalte state membre, acordul cu privire la utilizarea datelor respective in alte scopuri si de catre alte autoritati decat cele prevazute la Art. 19 alin. (1) din Decizia Europol, daca acest lucru nu este interzis de legislatia romana.

Art. 23
(1) Datele introduse in fisierele de date ale Europol sunt pastrate numai pentru perioada necesara sarcinilor Europol.
(2) Unitatea Nationala Europol examineaza, in termen de cel mult 3 ani de la introducere, necesitatea continuarii stocarii datelor introduse de catre aceasta sau de catre ofiterii de legatura la Europol in sistemul informational Europol.
(3) In cursul procesului de reexaminare, Unitatea Nationala Europol decide continuarea stocarii datelor pana la urmatoarea reexaminare care va avea loc dupa o noua perioada de 3 ani, in cazul in care aceste date sunt inca necesare in vederea realizarii sarcinilor Europol.
(4) In cazul in care nu se ia nicio decizie cu privire la continuarea stocarii datelor, datele respective sunt sterse in mod automat.
(5) Autoritatile romane competente informeaza Europol cu privire la steregerea din bazele de date natinale a datelor comunicate catre Europol si stocate in alte fisiere de date ale Europol.

Art. 24
(1) Autoritatile romane competente care au transmis sau, dupa caz, au solicitat transmiterea de date catre Europol comunica, la solicitarea Europol, acordul cu privire la transmiterea catre Europol a datelor respective catre entitatile prevazute la Art. 22 alin. (1) si la Art. 23 alin. (1) din Decizia Europol.
(2) Acordul prevazut la alin. (1) poate fi exprimat fara rezerve sau sub rezerva unor conditii speciale si poate fi retras oricand de catre autoritatile romane competente care l-au acordat.

Art. 25
Unitatea Nationala Europol transmite Europol date cu caracter personal provenind de la persoane fizice sau de la persoane juridice de drept privat numai daca se stabileste ca acestea au o legatura cu date aflate deja la dispozitia Europol.

Art. 26
(1) Autoritatile romane competente raspund pentru:




Afişează Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Europol    Oficiul European de Politie    Legea 55/2012    Cooperare internationala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Competenta Tribunalului Functiei Publice
Sursa: EuroAvocatura.ro