Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Consiliul Concurentei solicita modificarea regulamentelor serviciului de alimentare cu apa si de canalizare

Consiliul Concurentei solicita modificarea regulamentelor serviciului de alimentare cu apa si de canalizare

  Publicat: 05 Jul 2019       126 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Consiliul Concurentei solicita autoritatilor publice locale/Asociatiilor de Dezvoltare Intercomunitara (ADI) modificarea Regulamentelor serviciului de alimentare cu apa si de canalizare, in sensul eliminarii oricaror prevederi prin care operatorii interni acorda competente de avizare doar anumitor companii pentru a desfasura activitati conexe furnizarii acestor servicii (proiectare, bransamente, racorduri, extinderi si devieri de retele de apa si canalizare stradale, montare/demontare contoare).

O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Sunt operatorii din sectorul agroalimentar care pot dona alimente aflate aproape de expirarea datei-limita de consum din cadrul fiecarei etape a lantului de aprovizionare cu alimente, mai exact:
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sunt operatorii din sectorul agroalimentar care pot dona alimente aflate aproape de expirarea datei-limita de consum din cadrul fiecarei etape a lantului de aprovizionare cu alimente, mai exact:
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).

Solicitarea Autoritatii de concurenta este facuta in urma derularii unei anchete sectoriale pe piata serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare din municipiile resedinta de judet si ADI din Romania.


In acelasi sens, Consiliul Concurentei atrage atentia si operatorilor interni, carora le-a fost incredintata prestarea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare, sa nu incalce reglementarile din domeniul concurentei prin includerea in procedurile proprii a unor prevederi conform carora doar anumite companii pot realiza lucrarile de servicii conexe.


Analiza derulata de Consiliul Concurentei mai arata ca operatorii sunt repartizati neuniform pe suprafata tarii. Astfel, cei mai multi operatori se regasesc in Regiunea Sud-Est (81), urmata de Regiunea Sud (58) si Regiunea Sud-Vest - 43 de operatori . Cei mai putini operatori ai serviciului public de alimentare cu apa si de canalizare se regasesc in Regiunea Nord-Est - 9 operatori .


In cadrul analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca infrastructura aferenta serviciilor de producere, transport, distributie a apei potabile si de colectare si epurare a celei uzate este slab dezvoltata. Astfel, la nivel national, 65,2% din populatia tarii este conectata la reteaua publica de alimentare cu apa potabila, in timp ce aproximativ jumatate din populatia tarii este racordata la reteaua publica de canalizare.


Daca in mediul urban ponderea locuitorilor racordati la sistemul de canalizare si epurare a apelor uzate este de 85,5%, in mediul rural este de doar 4,7%. Acesta situatie indica faptul ca nu exista o corelare a investitiilor in infrastructura aferenta celor doua servicii publice, desi acestea ar trebui sa fie integrate.
De asemenea, Autoritatea de Concurenta a constatat ca durata contractelor de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare este, de regula, intre 25-49 ani, avand posibilitatea de prelungire. In aceste conditii, pe perioada derularii contractului, piata este inchisa pentru concurenta .


Ca urmare, Consiliul Concurentei solicita autoritatilor publice locale/ADI sa compatibilizeze durata contractelor de delegare a serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare cu investitiile ce urmeaza a fi realizate.


In acelasi timp, Autoritatile publice trebuie sa contacteze Consiliul Concurentei si sa obtina avizarea masurilor ce prevad incredintarea directa a contractelor pentru serviciile publice de alimentare cu apa si canalizare, inainte de atribuirea contractelor pentru a evita incalcarea regulilor de concurenta si ajutor de stat .



Citeşte mai multe despre:    Consiliul Concurentei    Alimentare cu apa    Servicii de canalizare    Regulamente



Comentează: Consiliul Concurentei solicita modificarea regulamentelor serviciului de alimentare cu apa si de canalizare
Alte titluri

Consiliul Concurentei supune spre consultare publica un Ghid privind serviciile feroviare conexe si infrastructura de servicii.
28 Jul 2019 | 138

Consiliul Concurentei: Monitorul Preturilor Carburantilor a inregistrat 180 000 de cautari in primele doua saptamani de la lansare.
18 Jul 2019 | 88

Consiliul Concurentei: Majorarile preturilor la carburanti trebuie afisate simultan pentru ca firmele sa nu se influenteze reciproc
09 Jul 2019 | 96

Consiliul Concurentei lanseaza "Monitorul Preturilor Carburantilor"
01 Jul 2019 | 156

Consiliul Concurentei: Romania exporta mai mult in tarile din Vestul Europei decat in Est
22 Jun 2019 | 105



Articole Juridice

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ...
Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare

Contractul de antrepriza pentru lucrari de constructii (Art. 1.874 - 1.880 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Lista bunurilor care alcatuiesc domeniul public al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

RIL Admis - Decizia ICCJ nr. 7/2019 - Majorarile prevazute in art. 1 alin. (1) din OG 10/2007 au fost si raman incluse in indemnizatia bruta de incadrare si dupa data intrarii in vigoare a Legii 330/2009
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Restituire in natura unor bunuri mobile trecute, prin efectul legii, in proprietate publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 685 din 5 aprilie 2016

Incidenta regulilor de concurenta in activitatea notariala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie: Decizia nr. 3415 din 30 octombrie 2015

Suspendarea actului administrativ. Conditii.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2052 din 1iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal