Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Conferintele UpDate Work - Avocat Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Curtea de Justitie declara ca Finlanda, Suedia, Germania, Italia, Grecia si Danemarca au incalcat dreptul comunitar prin neplata taxelor vamale

Curtea de Justitie declara ca Finlanda, Suedia, Germania, Italia, Grecia si Danemarca au incalcat dreptul comunitar prin neplata taxelor vamale

  Publicat: 16 Dec 2009       1556 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Curtea de Justitie declara ca Finlanda, Suedia, Germania, Italia, Grecia si Danemarca au incalcat dreptul comunitar prin neplata taxelor vamale datorate la importul de material de razboi si de material cu dubla intrebuintare civila si militara

Caracteristica a raportului juridic de obligatii cu pluralitate de subiecte, mai multi creditori si un singur debitor, un singur creditor si mai multi debitori, mai multi creditori si mai multi debitori.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.
Taxele vamale sunt un impozit indirect care apar ca urmare a interventiei statului in comertul international.
In sensul Codului vamal sunt considerate marfuri romanesti:
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.
Taxele vamale sunt un impozit indirect care apar ca urmare a interventiei statului in comertul international.
Denumire data monedei unice europene.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
(comunitate de bunuri) Regim stabilit de lege sau prin invoiala partilor cu privire la bunurile lor.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Caracteristica a raportului juridic de obligatii cu pluralitate de subiecte, mai multi creditori si un singur debitor, un singur creditor si mai multi debitori, mai multi creditori si mai multi debitori.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.

Obligatiile de solidaritate financiara fata de bugetul comunitar si de loialitate fata de Comisie impun statelor membre sa perceapa si sa achite asemenea taxe.



Bugetul comunitar este finantat prin resurse proprii care provin, printre altele, din taxele prevazute de Tariful vamal comun asupra schimburilor cu tarile terte. Codul vamal impune statelor membre sa transfere in conturile comunitare, cu titlu de resurse proprii, taxele vamale percepute la importul de marfuri .



Prin prezentele sapte actiuni, Comisia Europeana a solicitat Curtii de Justitie sa declare ca Finlanda, Suedia, Germania, Italia, Grecia si Danemarca au incalcat obligatiile care rezulta din Codul vamal precum si din diferite regulamente prin refuzul de a contabiliza ca resurse proprii taxele vamale aferente importului de material de razboi (iar pentru Suedia si Italia si de material cu dubla intrebuintare, civila si militara3). Germania, la randul sau, a transferat suma de 10 803 000 euro a sub rezerva si fara sa divida suma in functie de importuri si de perioade a si a refuzat ulterior sa transmita asemenea informatii Comisiei.



Obligatiile neindeplinite privesc perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 1998 si 31 decembrie 2002, in timp ce, de la 1 ianuarie 2003 a pentru a tine seama de protectia secretului militar al statelor membre a au fost prevazute proceduri administrative specifice pentru a permite suspendarea taxelor vamale referitoare la aceste echipamente.
In general, statele membre si-au justificat refuzul de plata prin faptul ca perceperea taxelor vamale ar fi amenintat interesele esentiale ale sigurantei lor.
Curtea aminteste ca nicio dispozitie din reglementarea vamala comunitara nu prevedea, pentru perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 1998 si 31 decembrie 2002, o scutire specifica de taxe vamale pentru importul acestui tip de bunuri . Dimpotriva, suspendarea taxelor vamale de la 1 ianuarie 2003 confirma ca legiuitorul comunitar pleca de la principiul ca o obligatie de a plati taxele mentionate exista anterior acestei date



Curtea declara ca desi adoptarea masurilor apte sa asigure siguranta lor interna si externa este de competenta statelor membre, totusi nu rezulta din aceasta ca asemenea masuri se sustrag in totalitate domeniului de aplicare al dreptului comunitar care prevede derogari exprese aplicabile in situatii susceptibile sa afecteze siguranta publica, si aceasta in ipoteze exceptionale precis delimitate si care trebuie sa fie interpretate strict.
De asemenea, Curtea exclude posibilitatea ca un stat membru sa se justifice invocand scumpirea materialului militar ca urmare a aplicarii taxelor vamale: dimpotriva, statul membru nu se poate sustrage de la obligatiile de solidaritate financiara in privinta bugetului comunitar.



Pe de alta parte, justificarile deduse din exigentele de confidentialitate continute in acordurile incheiate cu statele exportatoare nu pot fi retinute intrucat procedurile vamale implica interventia agentilor, comunitari si nationali, care sunt tinuti de o obligatie de confidentialitate de natura a proteja interesele esentiale ale sigurantei statelor membre. In plus, obligatia de a facilita indeplinirea misiunii Comisiei a care consta in a veghea la respectarea tratatului a prin punerea la dispozitia acestei institutii a documentelor necesare verificarii regularitatii transferului de resurse proprii nu se opune posibilitatii statelor membre de a limita informatia transmisa, de la caz la caz si in mod exceptional la anumite elemente ale unui document sau de a refuza complet transmiterea acesteia.



Mai specific, in cele doua cauze impotriva Suediei si Italiei, in care se pune problema importului de material cu dubla intrebuintare a civila si militara a cu scutire de taxe vamale, Curtea subliniaza ca motivarile referitoare la lipsa unei justificari bazate pe protectia intereselor statelor membre se aplica a fortiori importului de material cu dubla intrebuintare, indiferent ca acesta din urma a fost importat exclusiv sau nu in scopuri militare.



In sfarsit, Curtea respinge justificarile deduse din inactiunea prelungita a Comisiei6 precum si din adoptarea Regulamentului privind suspendarea drepturilor vamale prin care s-ar fi acceptat in mod tacit existenta unei derogari in materie. In niciun stadiu al procedurii Comisia nu a abandonat pozitia sa de principiu si si-a exprimat intotdeauna vointa ferma de a nu renunta la perceperea taxelor vamale datorate pentru perioadele anterioare introducerii procedurilor de suspendare.



MENTIUNE: O actiune in constatarea neindeplinirii obligatiilor, care este indreptata impotriva unui stat membru care nu isi respecta obligatiile care decurg din dreptul Uniunii, poate fi formulata de catre Comisie sau de catre un alt stat membru. In cazul in care Curtea de Justitie constata neindeplinirea obligatiilor, statul membru in cauza trebuie sa se conformeze de indata hotararii pronuntate.
In cazul in care considera ca statul membru nu s-a conformat hotararii, Comisia poate introduce o noua actiune prin care sa solicite aplicarea unor sanctiuni pecuniare. Cu toate acestea, in situatia in care nu au fost comunicate Comisiei masurile de transpunere a unei directive, Curtea poate aplica sanctiuni, la propunerea Comisiei, de la stadiul primei hotarari.



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Contractele de credit pentru consumatori trebuie sa mentioneze intr-un mod clar si concis modalitatile de calcul al termenului de retragere
Sursa: EuroAvocatura.ro

Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic
Sursa: ITM



Jurisprudenţă

Concedierea pe durata in care femeia salariata este gravida
Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 1/2020

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Revendicare imobiliara a unui bun proprietate comuna pe cote-parti (coproprietate). Exceptie de la opozabilitatea hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Legislaţie

Legea nr. 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bona
Legea nr. 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferit ...

OUG nr. 36/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru adoptarea unor masuri pe timpul starii de urgenta instituite p
Ordonanta de urgenta nr. 36/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pe ...

OUG nr. 34/2020 pentru modificarea si completarea OUG nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta
Ordonanta de urgenta nr. 34/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernulu ...