CRJ va mai solicita sa publicati calendarul si procedura pe care ati urmat-o in vederea desemnarii noilor membri ai C.N.I. (inclusiv data limita pana la care au fost primite scrisorile privind persoanele desemnate de entitatile prevazute la art. 35), avand in vedere ca mandatul actualilor membri ai Consiliului National de Integritate expira in data de 9 octombrie 2010.Din punctul nostru de vedere, demersurile legate de numirea noilor membri ai C.N.I. sunt caracterizate de intarzieri nejustificate si lipsa de transparenta. Astfel, desi Legea nr. 144/2007 cu modificarile si completarile ulterioare precizeaza la art. 37, alin. 6 ca a��intre a 90-a zi si a 30-zi inaintea expirarii mandatului Consiliului, se vor desemna membrii viitorului Consiliua��, Comisia juridica a Senatului nici nu a finalizat audierile. Mai mult, in data de 28 septembrie 2010, Comisia juridica, de numiri, disciplina, imunitati si validari a avut pe ordinea de zi a��numirea membrilor in cadrul Consiliului National de Integritate: scrisoarea MAI- ANFP, scrisoarea Grupului parlamentar al PD-L din Senat, scrisoarea Asociatiei Municipiilor din Romaniaa��. Din pacate, aceasta sedinta a fost caracterizata prin lipsa de transparenta nefiind invitati toti candidatii propusi, cum ar fi, de pilda, cei ai societatii civile, iar rezultatele audierilor, daca astfel de audieri au avut loc si daca lucrarile Comisiei au beneficiat de cvorum, nu sunt anuntate public.Numirea noilor membri in Consiliul National de Integritate reprezinta o prioritate in contextul in care Agentia Nationala de Integritate (A.N.I.) nu are nici acum un vicepresedinte, dupa 2 ani de la data la care a a devenit operationala.Amintim ca asigurarea bunei functionari a A.N.I. este o conditionalitate in cadrul Mecanismului de cooperare si verificare (M.C.V.), agreat de Uniunea Europeana iar ultimul raport al Comisiei Europene, din data de 20.07.2010, recomanda ca masura imediata intarirea rolului Consiliului National de Integritate .Data fiind lipsa totala de comunicare si coordonare institutionala dintre Senatul Romaniei, C.N.I. si A.N.I. in anul 2009 si 2010, consideram ca se impune ca Senatul Romaniei sa isi exercite competentele legale in monitorizarea indeplinirii de catre C.N.I. si A.N.I. a mandatului incredintat.
Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 9 iulie 2019 09 Jul 2019 | 827
Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 3 iulie 2019 03 Jul 2019 | 1243
Senatul a publicat un raport cu privire la prevenirea si corectarea dezechilibrelor macroeconomice 27 Jun 2019 | 995
Senatul Romaniei a constatat inregistrarea de progrese cu privire la aplicarea Agendei europene privind migratia 27 Jun 2019 | 1012
Senatul a adoptat Proiectul de modificare si completare a Legii nr. 192/2006 privind medierea 05 Sep 2017 | 1461
Monitorul Oficial din data de 19 iunie 2017 19 Jun 2017 | 1741
Actualizarea pensiilor de serviciu stabilite prin Legea 7/2006. Obligativitatea emiterii adeverintei prevazuta in anexele Normelor de aplicare a Legii 7/2006 Sursa: Av. Marius-Catalin Predut
Conditiile dobandirii calitatii de �victima indirecta� in cazul decesului unei persoane in jurisprudenta CEDO Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Forma aplicabila in 2016 a Codului muncii Sursa: EuroAvocatura.ro
Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu
Decizia CCR nr. 418/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul educatiei Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 141/2019 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar. Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei