Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Ştiri juridice » PICCJ a dispus NUP in cazul accidentului aviatic de la Fundata

PICCJ a dispus NUP in cazul accidentului aviatic de la Fundata

  Publicat: 07 Feb 2011       2457 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Stiinta multidisciplinara auxiliara dreptului, cu metode proprii de cercetare,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Procurori ai Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au dispus, la data de 07.02.2011, prin rezolutie, in temeiul dispozitiilor art. 10 lit. e Cod de procedura penala cu referire la art. 47 (cazul fortuit) din Codul penal, neinceperea urmaririi penale cu privire la evenimentul aviatic ce a avut loc la data de 26.07.2010, orele 14.42, pe raza localitatii Fundata - judetul Brasov.

Viciu de consimtamant. Este amenintarea unei persoane cu un rau care sa-I produca o temere ce o determina sa consimta la incheierea unui act juridic civil, pe care altfel nu l-ar fi incheiat.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale Ón interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Rude in linie dreapta, din generatii ulterioare,
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.

Elicopterul avea la bord un echipaj compus din sapte membri, din care sase cadre militare din randul Fortelor Aeriene Israeliene (un pilot comandant, un copilot si un mecanic de bord, aflati in cabina de pilotaj, doi piloti de rezerva, un mecanic de bord, si un ofiter al Fortelor Aeriene Romane (observator).

Catastrofa aeriana s-a soldat cu moartea violenta a celor sapte cadre militare precum si cu distrugerea totala a elicopterului.

Cadrele militare israeliene se aflau pe teritoriul Romaniei pentru a participa la exercitiul de antrenament in comun al Fortelor Aeriene Romane si Fortelor Aeriene Israeliene in scopul cresterii eficientei bilaterale, a nivelului de standardizare si interoperabilitate in spatiul aerian operational.

Traiectul de zbor aprobat pentru misiune a fost: Boboc, zona Buzau - Vernesti, zona Maneciu - Fundata (cu zbor de antrenament in zona), zona Campulung Muscel - Curtea de Arges (cu zbor de antrenament in zona), Varfu Negoiu - Piatra Craiului - Poiana Tapului (cu zbor de antrenament in aceste zone), Boboc.

Obiectivul misiunii era de instruire a pilotilor pentru efectuarea zborului si navigatiei aeriene la munte, la altitudine mare si inaltime mica fata de formele de relief si de efectuare a aterizarilor la cote inalte.

Cercetarile efectuate au relevat faptul ca la originea catastrofei aeriene in care a fost implicat elicopterul militar de tipul SIKORSKI CH-53D, s-a aflat un factor obiectiv concretizat in conditiile meteo nefavorabile intalnite pe timp de zbor, a caror evolutie concreta nu a putut fi prevazuta (caz fortuit). Echipajul s-a confruntat cu schimbari bruste si de mare amplitudine ale conditiilor meteo, constand in coborarea plafonului de nori si scaderea vizibilitatii sub limitele de zbor VFR (zbor la vedere), fenomene atmosferice greu previzibile in apropierea acestor forme de relief.

In zona si in perioada de referinta s-a constatat ca situatia meteorologica a fost caracterizata de instabilitate atmosferica si de o mare variabilitate a elementelor de mediu caracterizate prin nebulozitate.

Evolutia conditiilor meteo la altitudine si mai ales in zone muntoase este greu de stabilit cu certitudine deoarece aparitia curentilor ascendenti si descendenti specifici acestor forme de relief genereaza fenomene atmosferice care se modifica local intr-o succesiune imprevizibila, asa cum rezulta din hartile de sol Romania - Sectiunea Curbura Carpatilor din zona de referinta si din harta zonei de impact.

Catastrofa aeriana nu s-a datorat unor motive tehnice sau erori umane, ci la originea acesteia s-a aflat un factor obiectiv, respectiv conditiile meteo nefavorabile intalnite pe traiectul de zbor, a caror evolutie concreta nu a putut fi prevazuta.




Citeşte mai multe despre:    Fortele Aeriene Romane    Fortele Aeriene Israeliene    Accident aviatic    Elicopter

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri