din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2573 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Reprezentantii MJLC s-au intalnit cu expertii Comisiei Europene pentru evaluzarea angajamentelor asumate prin MCV

Reprezentantii MJLC s-au intalnit cu expertii Comisiei Europene pentru evaluzarea angajamentelor asumate prin MCV

  Publicat: 19 Mar 2012       2574 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Reprezentantii Ministerului Justitiei au avut luni, 19 martie 2012, o intalnire cu expertii Comisiei Europene sositi la Bucuresti in cadrul misiunii de evaluare a angajamentelor asumate in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare .

Predoiu Marian-Catalin - membru al Parlamentului Romaniei.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Predoiu Marian-Catalin - membru al Parlamentului Romaniei.
Perioada electorala - intervalul de timp cuprins intre ziua aducerii la cunostinta publica a datei la care vor avea loc alegerile si data in care rezultatele finale
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Curtea aplica prevederile Conventiei europene a drepturilor omului. Verificarea respectarii de catre state a drepturilor si garantiilor prevazute de Conventie, reprezinta misiunea Curtii.
(Swap order) Ordin in care clientul specifica faptul ca trebuie executate doua tranzactii in cazul in care poate fi obtinuta o anumita diferenta de pret.
Puterile publice existente in stat.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul

Delegatia Ministerului Justitiei a fost condusa de ministrul Justitiei, Catalin Predoiu . La discutii au luat parte secretarul de stat, judecator Lidia Barac, secretarul de stat, procuror Alina Bica, dar si experti din cadrul directiilor ministerului.



Discutiile s-au axat pe masurile de competenta Ministerului Justitiei, in special pe cele legate de cadrul legislativ.


Un loc important in cadrul discutiilor l-a ocupat institutia raspunderii disciplinare a magistratilor, considerata una dintre reformele cele mai importante.


``Aceasta misiune este foarte importanta, avand in vedere ca Raportul pe care Comisia il va publica in luna iulie va trebui sa puncteze progresele generaleinregistrate pe perioada a celor 5 ani de existenta a Mecansimului de Cooperare si Verificare . Ministerul Justitiei este in grafic cu recomandarile care-i incumba din Raportul intermediar din februarie``, a declarat ministrul Justitiei, Catalin Predoiu .


Misiunea expertilor Comisiei Europene se desfasoara in perioada 19-23 martie 2012 si va cuprinde intalniri si cu reprezentanti ai fiecarei institutii responsabile de indeplinirea angajamentelor prevazute de mecanism, si anume: Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), Ministerul Public (MP), Directia Nationala Anticoruptie (DNA), Ministerul Administratiei si Internelor (MAI), Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ), Agentia Nationala de Integritate (ANI).


In cadrul MCV, Ministerul Justitiei are, pe de o parte, atributii legate de adoptarea si sprijinirea implementarii masurilor de ordin legislativ si bugetar, iar, pe de alta parte, de coordonator al monitorizarii progreselor inregistrate si interfata intre autoritatile romane si Comisia Europeana in problematica specifica.


Concluziile misiunii de evaluare vor avea un rol esential in fundamentarea Raportului privind progresele realizate de Romania in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare . Mentionam ca,spre deosebire de misiunile anterioare , aceasta misiune are ca tinta o evaluare globala pe ultimii 5 ani, de la momentul instituirii Mecanismului de Cooperare si Verificare .


Reamintim ca cele patru conditionalitati cuprinse in cadrul MCV se refera la:


1. Garantarea unui proces judiciar mai transparent si mai eficient totodata, in special prin consolidarea capacitatilor si a responsabilizarii Consiliului Superior al Magistraturii. Raportarea si evaluarea impactului noilor coduri de procedura civila siadministrativa. (responsabili: MJ; CSM, MP, ICCJ).


2. Infiintarea, conform celor prevazute, a unei agentii pentru integritate cu responsabilitati in domeniul verificarii patrimoniului, al incompatibilitatilor si al conflictelor de interese potentiale, precum si cu capacitatea de a adopta decizii obligatorii care sa poata duce la aplicarea unor sanctiuni disuasive. (responsabili: ANI, CNI).


3. Continuarea, in baza progreselor realizate deja, a unor anchete profesioniste si impartiale cu privire la acuzatiile de coruptie la nivel inalt. (responsabili: DNA, MP).


4. Adoptarea unor masuri suplimentare de prevenire si combatere a coruptiei, in special in cadrul administratiei locale. (responsabili: MAI, MP).


Citeşte mai multe despre:    Mecanismul de Cooperare si Verificare    MCV    Ministerul Justitiei    ICCJ

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

ANI lanseaza un set de trei proceduri pentru prevenirea si identificarea timpurie a situatiilor de incompatibilitate, a potentialelor conflicte de interese
29 Jan 2020 | 1161

La sediul Ministerului Justitiei, a avut loc o noua reuniune a Consiliului de Management Strategic
17 Sep 2019 | 1127

Conferinta: Modificari aduse de Noul cod penal si de Noul cod de procedura penala. Aspecte de drept comparat
16 Apr 2014 | 1893

1 - 3 aprilie 2014: evaluare a Comisiei Europene in Romania, efectuata in cadrul MCV
01 Apr 2014 | 1377

Discutii ref. misiunea de evaluare a Comisiei Europene in Romania, efectuata in cadrul MCV
23 Sep 2013 | 1280

[INTERVIU] Despre prezentul si perspectivele Uniunii Juristilor din Romania
05 Jun 2013 | 1748



Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei