din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4459 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Cele 10 prioritati pentru justitia din Romania

Cele 10 prioritati pentru justitia din Romania

  Publicat: 03 Jul 2012       2684 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Cele 10 prioritati pentru justitia din Romania, inj opinia membrilor CSM, sunt urmatoarele:

Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Legea pentru modificarea şi completarea unor reglementări din legislaţia de asigurări sociale
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Asezata in sectiunea I, cap.II, t.I, C. proc. pen., partea generala ,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.

1. Codurile


Corelarea datelor de intrarea in vigoare a celorlalte trei coduri cu alocarea resurselor umane si financiare mentionate in Studiul de impact publicat in ianuarie 2012 pe site MJ.


Modificarea ECRIS in raport cu necesitatile implementarii noilor coduri de catre MJ.


Modificarea Regulamentului de Ordine Interioara al instantelor de catre CSM potrivit noilor proceduri.


Organizarea unei comisii de lucru privind implementarea codurilor CSM - MJ - instante, din perspectiva asigurarii resurselor umane, financiare, de infrastructura si de formare profesionala a magistratilor si grefierilor.


2. Numirea in functii de conducere la PICCJ, DNA si DIICOT


Identificarea de catre MJ si CSM, in comun, a profilului de candidat.


Respectarea criteriilor obiective pentru numirea sefilorla PICCJ, DNA, DIICOT, asa cum ele au fost adoptate in Regulament de CSM in 2011. Identificarea unor solutii legislative pentru adoptarea unor astfel de criterii obiective in legile justitiei, cu consultarea CSM.


3. Bugetul justitiei gestionat de puterea judecatoreasca.


Identificarea in cel mai scurt timp a solutiilor administrative si tehnice pentru ca la 01.01.2013 bugetul sa fie gestionat de puterea judecatoreasca, asa cum prevede art. 136 din Legea nr. 304/2004.


4. Legea privind personalul de specialitate si cea privind raspunderea materiala a magistratilor


Retragerea initiativei privind legea personalului de specialitate din Parlament (Senat, comisia juridica) pentru a fi discutat de initiator cu intregul sistem de justitie.


Respingerea initiativei de modificare a Legii 303/2004 privind raspunderea materiala a magistratilor, proiect aflat in dezbatere la Parlament.


5. Colaborarea si asigurarea echilibrului interinstitutional intre cele trei puteri: Parlament, Guvern si puterea judecatoreasca


Crearea unei structuri interinstitutionale in vederea realizarii controlului si cooperarii intre cele trei puteri constituite in stat - puterea legislativa, puterea executiva si puterea judecatoreasca - prin asumarea si realizarea de catre acestea aobiectivelor din Pactului National privind Justitia semnat in 2009 de reprezentanti ai celor trei puteri.


6. Pachetul legislativ privind modificarile legilor justitiei


Organizarea unei comisii comuna MJ - CSM, reprezentanti ai asociatiilor profesionale si instante/parchete privind modificarile necesare a fi facute legilor justitiei: cu precadere se impun modificari ale normelor privind detasarea, pensionarea, raspunderea disciplinare, organizarea si functionarea Inspectiei Judiciare.


7. Integritate


Magistratilor impotriva carora s-a pus in miscare actiunea penala trebuie sa li se suspende cererea de demisie sau de pensionare pana la finalizarea acesteia.


Pensia de serviciu pentru magistratii condamnati trebuie eliminata, pe viitor de la adoptarea noii dispozitii legislative. Interzicerea legislativa pe viitor a emiterii deciziei de calcul pana la pensionarea efectiva (emiterea deciziei de pensionare concomitent cu pensionare efectiva)


Reglementarea legislativa a modalitatilor de sanctionare disciplinara a magistratilor detasati in alte autoritati publice sau institutii decat instante sau parchete.


8. ICCJ, CSM:


Atribuirea unor sedii, adecvate, acestor institutii de la varful sistemului judiciar.


9. Politia instantelor si politia judiciara


Asigurarea unui numar ridicat de jandarmi pentru sediile instantelor si parchetelor. O regandire a sistemului de siguranta a activitatii instantelor, eventual prin trecerea corpului de jandarmi in structura administrativ - bugetara a instantelor, in ideea de a da functiuni administrativ judiciare acestei structuri.


In perspectiva intrarii in vigoare a Noului cod de procedura penala, stabilirea locului si rostului politiei judiciare in raport cu unitatile de parchet.


10. Executarea hotararilor judecatoresti de catre ordonatorii principali de credite


Sumele datorate cu titlu executoriu de catre ordonatorii principali de credite trebuie executate, acestea fiind debite datorate de statul roman magistratilor.



Citeşte mai multe despre:    PICCJ    DNA    DIICOT    CSM    Justitie

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Sase companii care ofera servicii de food & beverage in incinta Aeroportului Otopeni amendate pentru fixarea preturilor, concurenta neloiala
27 Mar 2021 | 1151

CCR: eliminarea atributului Statului de a acorda amnistia sau gratierea colectiva/ individuala pentru �fapte de coruptie� incalca limitele revizuirii Constitutiei.
18 Jul 2019 | 1468

DNA: Sinteza condamnarilor din luna iunie 2019
16 Jul 2019 | 770

Persoane condamnate definitiv in luna mai 2019, in dosarele instrumentate de DNA
28 Jun 2019 | 1212

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 12 iunie 2019
12 Jun 2019 | 1300

Persoane condamnate definitiv in luna aprilie 2019, in dosarele instrumentate de DNA
25 May 2019 | 926



Articole Juridice

Logodna. Evolutie. Conditii de valabilitate. Efecte juridice. Exemple practice
Sursa: Liliana Gologan

Conditiile dobandirii calitatii de �victima indirecta� in cazul decesului unei persoane in jurisprudenta CEDO
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Despre regimul matrimonial, in general
Sursa: avocat STOICA IOANA

Nevoia de schimbare in Politia Romana
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Conditiile de operare a retinerilor din salariu.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Decizia civila nr. 2314/2020 din 20.07.2020

Elementele constitutive ale infractiunii de fals in inscrisuri sub semnatura privata
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 2696 din 12 iulie 2011

Lipsa de aparare. Avocat din Baroul Constitutional "Bota Pompiliu"
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova - Sentinta penala Nr. 224 din 03.06.2011

Plangere impotriva Ordonantei data de PICCJ. Prelungirea masurii obligarii de a nu parasi municipiul Bucuresti
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr.38 din data 28.01.2012