din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2874 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice

Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice

  Publicat: 06 Oct 2012       12663 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice

Publicata in Monitorul Oficial nr. 680 din 1 octombrie 2012

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Puterile publice existente in stat.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.

c) tarifele maxime pentru exercitarea dreptului de acces si conditiile in care acestea se aplica, precum si criteriile pe baza carora acestea au fost stabilite, in functie de elementele retelelor de comunicatii electronice si de elementele de infrastructura care fac obiectul lucrarilor;
d) orice limitari tehnice cu privire la exercitarea dreptului de acces, care rezulta din caracteristicile de uz sau interes public ale imobilului;
e) procedura detaliata ce trebuie indeplinita de solicitantul dreptului de acces, inclusiv orice conditii legate de documentele ce trebuie prezentate de acesta.
(3) Tarifele maxime vor fi stabilite cu respectarea urmatoarelor principii:
a) sa fie justificate si proportionale cu afectarea imobilului respectiv;
b) sa acopere doar prejudiciile directe si certe cauzate prin efectuarea lucrarilor, precum si prin existenta si functionarea elementelor de infrastructura ale retelelor de comunicatii electronice care fac obiectul acestor lucrari;
c) sa aiba in vedere, atunci cand este cazul, plusul de valoare adus imobilului respectiv, prin instalarea retelelor de comunicatii electronice sau a elementelor de infrastructura necesare sustinerii acestora.
(4) In cazul imobilelor proprietate publica date in concensiune, inchiriate sau date in folosinta cu titlu gratuit, conditile, inclusiv tarifele, in care se exercita dreptul de acces vor fi stabilite si publicate, in conformitate cu prevederile alin. (1)-(3), de catre titularii dreptului de administrare, iar de catre titularii dreptului de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit, numai atunci cand se prevede aceasta posibilitate in mod expres, prin actele prin care li s-a acordat dreptul de concesiune, de inchiriere ori de folosinta cu titlu gratuit.
(5) Autoritatile publice centrale sau locale, precum si orice alte entitati nu pot stabili impozite, taxe, tarife sau alte sume suplimentare fata de sumele ce rezulta din contractele incheiate in conditiile prezentei legi de catre parti, pentru ocuparea si folosinta imobilelor proprietate publica de catre furnizorii de retele de comunicatii electronice ori in considerarea desfasurarii de catre acestia a altor activitati legate de exercitarea dreptului de acces pe proprietati, reglementat prin prezenta lege.
(6) Conditiile stabilite in vederea exercitarii dreptului de acces potrivit prezentului articol vor respecta principiile transparentei si obiectivitatii si vor fi nediscriminatorii fata de toti furnizorii de retele de comunicatii electronice.
(7) In cazul in care titularul dreptului de administrare ori, dupa caz, titularul dreptului de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit intentioneaza sa modifice ori sa completeze conditiile stabilite in conformitate cu prevederile alin. (1)-(3), acesta are obligatia de a publica proiectul modificarii sau completarii cu cel putin 30 de zile inaintea datei adoptarii, prin mijloacele prevazute la alin. (1).
(8) Furnizorii de retele de comunicatii electronice care instaleaza retele pe stalpi, piloni sau pe alte elemente de infrastructura aflate pe proprietate publica, inclusiv pe drumuri, datoreaza tarife doar persoanei care detine ori controleaza elementele de infrastructura, in conditiile stabilite cu aceasta.

Art. 7
(1) O copie a publicatiei cuprinzand conditiile de acces stabilite in conformitate cu prevederile art. 6, precum si a oricaror modificari sau completari ale acestor conditii va fi transmisa Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii, denumita in continuare ANCOM, de entitatile care au obligatia sa stabileasca si sa publice aceste conditii .
(2) Pe baza informatiilor prevazute la alin. (1), ANCOM va crea, va actualiza si va pune la dispozitia publicului, pe propria pagina de internet, o baza de date care va include conditiile de acces pe proprietatea publica a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, precum si entitatea responsabila cu acordarea dreptului de acces.

Art. 8
(1) In vederea exercitarii dreptului de acces pe proprietatea publica, solicitantul va trimite o cerere la titularul dreptului de administrare, de concensiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit, dupa caz, asupra imobilului respectiv, insotita de toate documentele solicitate, aratand indeplinirea conditiilor de acces. Entitatea sesizata va retine cererea spre solutionare, cand se prevede aceasta posibilitate prin actele prin care li s-a acordat dreptul de administrare, de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit ori, dupa caz, o va transmite, insotita de o propunere motivata, titularului dreptului de administrare, stabilit prin lege sau prin act juridic.
(2) Cererea de acces va contine informatii cu privire la:
a) datele de identificare si de contract ale furnizorului de retele de comunicatii electronice care intentioneaza sa realizeze lucrarile de acces pe proprietati;
b) zona in care se intentioneaza sa se realizeze dreptul de acces;
c) lucrarile ce urmeaza a fi efectuate;
d) scopul solicitarii dreptului de acces in zona respectiva;
e) durata estimativa a realizarii lucrarilor.
(3) Titularul dreptului de administrare, stabilit prin lege sau prin act juridic, dupa caz, ori titularul dreptului de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit, dupa caz, atunci cand este competent sa solutioneze cererea, va analiza indeplinirea conditiilor de acces prevazute la art. 6 si va comunica solicitantului solutia motivata, in termen de cel mult 30 de zile de la data primirii cererii si a documentelor care atesta indeplinirea conditiilor de acces.
(4) Prima cerere transmisa titularului dreptului de administrare, de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit, dupa caz, in vederea exercitarii accesului pe proprietati, se analizeaza in termen de 30 de zile de la data publicarii conditiilor de acces, in conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1)-(3), fara a depasi 60 de zile de la data transmiterii cererii initiale. Cererea va contine cel putin elementele prevazute la alin. (2).
(5) Cererile transmise titularului dreptului de administrare, de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit, in vederea exercitarii dreptului de acces pe proprietatea publica, se analizeaza pe baza principiilor transparentei, obiectivitatii, proportionalitatii si nediscriminarii. In cazul transmiterii unei cereri incomplete, se va solicita completarea acesteia in cel mult 10 zile de la primirea cererii, termenul prevazut la alin. (3) sau (4) prelungindu-se corespunzator cu intervalul de timp in care solicitantul va completa cererea .
(6) Acordarea dreptului de acces poate fi refuzata doar in cazuri obiective si temeinic justificate. Motivele care au determinat respingerea cererii se comunica solicitantului.
(7) Cererea la care nu s-a raspuns in termenul prevazut la alin. (3) sau (4) se considera aprobata tacit.
(8) In cazul prevazut la alin. (7), solicitantul lva transmite o notificare, cu confirmare de primire, privind data de la care urmeaza sa inceapa efectuarea lucrarilor de acces pe proprietatea publica, data care nu poate fi mai devreme de 10 zile de la data transmiterii notificarii. De la aceasta data se datoreaza si tarifele pentru instalarea infrastructurii.
(9) Prevederile art. (7) nu se aplica in cazul in care nu au fost publicate conditiile in care se exercita dreptul de acces, conform dispozitiilor art. 6.
(10) Refuzul acordarii dreptului de acces poate fi atacat de catre solicitant direct la instanta competenta, in conditiile art. 14.

Art. 9
(1) In zonele in care exista anumite restrictii, stabilite conform prevederilor unor acte normative, cu privire la executarea lucrarilor de acces pe proprietatea publica, astfel incat alte elemente ale retelelor de comunicatii electronice sau alte elemente de infrastructura necesare sustinerii acestora nu mai pot fi instalate, elementele de infrastructura deja instalate, indiferent daca sunt asociate sau nu unei retele de comunicatii electronice, vor fi utilizate in mod partajat, in conformitate cu prevederile art. 20-23.
(2) In masura in care conditiile stabilite conform prevederilor art. 6 nu sunt indeplinite, iar in zona respectiva sunt instalate alte elemente de infrastructura, titularul dreptului de administrare, de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit, dupa caz, il va informa pe solicitant, in vederea utilizarii partajate a elementelor de infrastructura. Solicitantul se poate adresa persoanei care detine sau controleaza aceste elemente si, daca este cazul, ANCOM, in conformitate cu prevederile art. 20 si 21.
(3) Titularul dreptului de administrare, de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit, dupa caz, asupra imobilelor proprietate publica poate solicita furnizorilor de retele de comunicatii electronice includerea in contracte a unor clauze care limiteaza exercitarea dreptului de acces in anumite zone, astfel incat sa nu fie afectata realizarea altor proiecte de utilitate publica.
(4) Clauzele stabilite in conformitate cu prevederile alin. (3) nu vor afecta functionalitatea elementelor de infrastructura si a retelelor de comunicatii electronice si vor fi obiective, nediscriminatorii, proportionale si justificate.

Art. 10
(1) Este interzisa acordarea sau mentinerea unor drepturi speciale ori exclusive in ceea ce priveste instalarea sau furnizarea de retele de comunicatii electronice, inclusiv cu privire la instalarea unor elemente de infrastructura asociata retelelor de comunicatii electronice.
(2) In cazul proiectelor de instalare de infrastructura realizate cu participarea sau sprijinul autoritatilor administratiei publice centrale ori locale sau finantate, total sau partial, din fonduri publice, furnizorii de retele de comunicatii electronice beneficiaza de acces deschis la aceasta infrastructura pentru o perioada de cel putin 7 ani, cu respectarea principiilor nediscriminarii, proportionalitatii si obiectivitatii.
(3) Conditiile tehnice si economice in care se realizeaza accesul la infrastructura al furnizorilor de retele de comunicatii electronice in cazul prevazut la alin. (2) se stabilesc cu avizul conform al ANCOM.
(4) Institutirea unor drepturi speciale sau exclusive in ceea ce priveste instalarea ori furnizarea de retele de comunicatii electronice sau implementarea unor proiecte de instalare de infrastructura, in conditiile alin. (2), in lipsa avizului conform al ANCOM prevazut la alin. (3), poate fi atacata de orice persoana interesata la instanta de contencios administrativ competenta .

Art. 11
Daca institutiile publice prevazute la art. 6 alin. (1) exercita dreptul de proprietate exclusiva sau controlul asupra unor furnizori de retele publice de comunicatii electronice ori de servicii de comunicatii electronice destinate publicului, acestea au obligatia de a realiza o separare structurala a activitatilor asociate cu exercitarea drepturilor de proprietate sau control de activitatile asociate, cu acordarea dreptului de acces pe proprietati, in conformitate cu prevederile prezentei legi.

Art. 12




Afişează Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 154/2012    Comunicatii electronice    Internet    OUG 111/2011    Furnizor de retele publice de comunicatii electronice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

GDPR: Prelucrarea datelor angajatilor in contextul derularii activitatii de telemunca
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal in derularea raporturilor de munca
Sursa: Irina Maria Diculescu

Cum obtii autorizarea executarii lucrarilor de constructii? Ghid actualizat 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

CJUE: Furnizorii de servicii de comunicatii electronice nu pot fi obligati sa pastreze datele privind traficul si a datelor de localizare ale utilizatorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

RECHIZITORIUL conform Noului cod de procedura penala
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA privind conservarea datelor informatice
Sursa: EuroAvocatura.ro