a) decontarea contravalorii calatoriei pe mijloacele de transport in comun prin depunerea la sfarsitul fiecarei luni de activitate a biletelor de calatorie sau a abonamentului, iar decontarea contravalorii corespunzatoare a 7,5 l benzina Premium la 100 km parcursi, prin depunerea la sfarsitul fiecarei luni de activitate a documentelor justificative eliberate de unitatea de invatamant, care certifica efectuarea transportului cu autoturismul proprietate personala;
b) solicitarea contravalorii calatoriei efectuate cu mijloacele de transport in comun sau a contravalorii corespunzatoare a 7,5 l benzina Premium la 100 km parcursi, pentru cei care-si asigura transportul cu autoturismul proprietate personala, ca urmare a pontajului zilnic efectuat de conducerea unitatii de invatamant.
(30) Personalul didactic din unitatile de invatamant de stat din mediul rural, care nu are domiciliul sau resedinta in localitatea in care isi desfasoara activitatea, beneficiaza de decontarea cheltuielilor de transport la si de la locul de munca, in urma solicitarilor adresate administratiei locale, astfel:
a) decontarea contravalorii calatoriei pe mijloacele de transport in comun prin depunerea, la sfarsitul fiecarei luni de activitate, a biletelor de calatorie sau a abonamentului;
b) solicitarea contravalorii calatoriei cu mijloacele de transport in comun, ca urmare a pontajului zilnic efectuat de conducerea unitatii de invatamant.
(31) Consiliul de administratie al unitatii de invatamant propune, lunar, spre aprobare consiliului local drepturile banesti aferente personalului didactic care solicita cheltuieli de deplasare.
(4) Institutiile de invatamant superior pot asigura, integral sau partial, din surse proprii, transportul si cazarea cadrelor didactice care domiciliaza in alte localitati.
- Atentie! potrivit art. II lit. c) din Legea nr. 349/2004, alineatele (30) si (31) sunt prezentate cu titlu informativ, ele intrand in vigoare la 1 ianuarie 2005, totodata in acel moment alin. (30) inlocuieste alin. (3).
- Alineatul (3) a fost modificat prin art. unic pct. 2 din Legea nr. 108/2007.
Art. 105. - (1) Personalul din invatamant beneficiaza de asistenta medicala in cabinete medicale si psihologice scolare sau in policlinici si unitati spitalicesti stabilite prin protocol incheiat intre Ministerul Invatamantului si Ministerul Sanatatii.
(2) Personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant beneficiaza de o compensatie de la bugetul asigurarilor sociale de 50% din valoarea transportului, a cazarii, a mesei si a tratamentului in bazele de odihna si de tratament ale invatamantului si ale sindicatelor, precum si in alte spatii contractate de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale. Contractele colective de munca pot cuprinde compensari din alte surse referitoare la cheltuielile mentionate anterior.
Art. 106. - (1) Personalul didactic are dreptul la intreruperea activitatii didactice, cu rezervarea postului sau a catedrei, pentru cresterea si ingrijirea copilului in varsta de pana la 3 ani. De acest drept poate beneficia numai unul dintre parinti sau sustinatorii legali.
(2) In caz de deces al unui cadru didactic sau didactic auxiliar, cuantumul ajutorului acordat celor indreptatiti este de cinci salarii ale persoanei decedate, din bugetul asigurarilor sociale.
Art. 107. - (1) Personalul didactic, didactic auxiliar si personalul de cercetare integrat in catedre, trimis de unitatea sau de institutia de invatamant la activitati de perfectionare sau la manifestari stiintifice, beneficiaza de drepturile prevazute de lege pentru personalul aflat in deplasare, precum si de plata taxei de participare, in limita fondurilor bugetare alocate acestor activitati si din alte surse, inclusiv din contracte de cercetare stiintifica sau sponsorizari.
(2) Personalul didactic si personalul de cercetare integrat in catedre beneficiaza, in limita fondurilor alocate prin buget sau din fonduri extrabugetare, inclusiv prin contractele de cercetare stiintifica sau sponsorizari, de acoperirea integrala sau partiala a cheltuielilor de deplasare si de participare la manifestari stiintifice organizate in strainatate, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar, respectiv al biroului senatului universitar.
(3) Personalul prevazut la alin. (1) si (2) va inainta institutiei de invatamant, respectiv unitatii, in termenul prevazut de regulament sau de Carta universitara, propuneri de valorificare a rezultatelor actiunii pentru care a primit aprobarea de deplasare.
(4) Personalul didactic beneficiaza de reducere cu 50%, pentru 6 calatorii pe an dus-intors, pe mijloacele de transport feroviar, pe liniile interne.
(5) Personalul didactic care se deplaseaza in conditiile prevazute la alin. (1) si (2) beneficiaza de reducere cu 50% pe mijloacele de transport interne.
Art. 108. - (1) Cadrele didactice si copiii acestora in varsta de pana la 14 ani, care insotesc prescolari, elevi sau studenti in tabere si excursii, beneficiaza de gratuitate privind transportul, cazarea si masa, in conditiile legii.
(2) Copiii personalului didactic aflat in activitate sau pensionat dupa cel putin 10 ani de activitate didactica sunt scutiti de plata taxelor de inscriere la concursurile de admitere in invatamantul superior si beneficiaza de gratuitate la cazarea in camine si internate.
(3) Unitatile si institutiile de invatamant, precum si organizatiile profesionale si sindicale ale cadrelor didactice beneficiaza de gratuitate pentru corespondenta oficiala si expedierea de materiale stiintifice si metodice.
CAPITOLUL II Drepturile si obligatiile personalului de conducere, de indrumare si de control din invatamantul preuniversitar
Art. 109. - (1) Directorul este conducatorul unitatii scolare si o reprezinta in relatiile cu persoanele juridice si fizice, inclusiv cu administratia si comunitatea locala.
(2) Directorul isi desfasoara activitatea sub indrumarea si controlul inspectoratului scolar, fata de care este subordonat.
(3) Directorul este presedintele consiliului profesoral si al consiliului de administratie, in fata carora prezinta rapoarte trimestriale si anuale.
(4) Deciziile directorului se iau in concordanta cu hotararile consiliului profesoral si cu cele ale consiliului de administratie, potrivit regulamentelor de functionare a acestor consilii si Legii invatamantului nr. 84/1995.
(5) Contractul managerial, deciziile directorului, precum si rapoartele trimestriale si anuale sunt publice.
(6) Directorul coordoneaza si raspunde de intreaga activitate de invatamant si, dupa caz, de activitatea unitatii subordonate, in fata consiliului profesoral, a consiliului de administratie si a autoritatilor scolare supraordonate.
(7) Directorul proiecteaza si coordoneaza activitatea de dezvoltare a resurselor umane din unitatea scolara respectiva si, dupa caz, din unitatile subordonate.
(8) Directorul coordoneaza utilizarea rationala si eficienta a bazei materiale si financiare a unitatii, asigura dezvoltarea si modernizarea acesteia.
(9) In comunele si orasele mici, cu mai multe unitati scolare, directorul uneia dintre acestea poate primi din partea inspectoratului scolar atributii de coordonare a unor activitati din cadrul celorlalte scoli.
Art. 110. - (1) Directorul adjunct indeplineste atributiile delegate de catre director pe perioade determinate sau pe cele stabilite prin regulamentul de organizare si de functionare a unitatii respective.
(2) Directorul adjunct isi desfasoara activitatea in subordinea directorului si raspunde in fata acestuia, precum si a consiliului profesoral, a consiliului de administratie si a organelor de control, pentru activitatea proprie, conform fisei postului.
Art. 111. - (1) functia de inspectie scolara este asigurata de corpul inspectorilor scolari ai inspectoratului scolar si de cel al Ministerului Invatamantului si vizeaza:
a) realizarea inspectiei scolare generale, pe obiective, si a inspectiei de specialitate;
b) evaluarea procesului de invatamant, precum si a activitatilor auxiliare si extrascolare;
c) efectuarea analizei de diagnoza si stabilirea prognozei resurselor umane si materiale specifice;
d) evaluarea activitatilor de perfectionare a pregatirii de specialitate, metodice si psihopedagogice;
e) evaluarea indeplinirii contractului de management al directorului unitatii scolare.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti