Legea 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice
a) solutioneaza cererile debitorilor de deschidere a procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor;
b) avizeaza formularul de cerere de deschidere a procedurii completat de debitor;
c) emite deciziile de admitere in principiu a cererii debitorului si de deschidere a procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor;
d) desemneaza si inlocuieste, pentru motive temeinice, administratorul procedurii, in conditiile prezentei legi;
e) confirma procesul-verbal intocmit de administratorul procedurii privind neaprobarea planului de rambursare;
f) supravegheaza executarea planului de rambursare si verifica, din oficiu ori la sesizarea administratorului procedurii sau a oricarui creditor, daca debitorul, prin actiunea sau omisiunea lui, pune in pericol executarea planului;
g) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege in derularea procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare;
h) constata inchiderea procedurii de insolventa ca urmare a executarii de catre debitor a planului de rambursare a datoriilor;
i) sesizeaza instanta in vederea inchiderii procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor si deschiderea procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active;
j) verifica bianual registrele publice pentru identificarea eventualelor modificari ale situatiei patrimoniale a debitorului, care ar justifica modificarea planului de rambursare a datoriilor;
k) indeplineste atributiile prevazute de art. 66 alin. (2), art. 69 si art. 70, in derularea procedurii simplificate de insolventa;
l) indeplineste atributiile prevazute de prezenta lege privind supravegherea debitorului dupa inchiderea procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active;
m) solutioneaza cererile privind incompatibilitatea administratorilor procedurii si lichidatorilor.
Capitolul V - Procedura judiciara de insolventa prin lichidarea activelor debitorului
Art. 46 -Deschiderea procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active
Procedura de lichidare se deschide, de catre instanta judecatoreasca competenta, in urmatoarele situatii:
a) la cererea debitorului aflat in insolventa:
1. daca situatia sa financiara este iremediabil compromisa;
2. daca cererea sa de deschidere a procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor a fost respinsa de comisia de insolventa, cu propunerea de deschidere a procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active;
3. daca niciun plan de rambursare nu a fost aprobat sau, dupa caz, confirmat de instanta judecatoreasca;
4. daca planul de rambursare nu poate fi adus la indeplinire din motive ce nu ii sunt imputabile;
b) la cererea oricaruia dintre creditori, daca planul de rambursare nu poate fi adus la indeplinire, din motive neimputabile debitorului;
c) la cererea tuturor creditorilor, formulata in conditiile art. 43 alin. (6), daca planul nu a fost adus la indeplinire din motive imputabile debitorului.
Art. 47 - Cererea de deschidere a procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active
(1) Cererea debitorului prevazuta la art. 46 lit. a) pct. 1 este insotita de actele si informatiile prevazute la art. 13 alin. (5) lit. b) - o), iar cererea prevazuta la art. 46 lit. a) pct.2 este insotita si de decizia comisiei de insolventa de respingere a cererii de deschidere a procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor.
(2) Cererea debitorului prevazuta la art. 46 lit. a) pct. 3 este insotita de actele si informatiile din dosarul intocmit in procedura de insolventa pe baza de plan de rambursare.
(3) Cererea creditorilor prevazuta la art. 46 lit. b) si c) este insotita de planul de rambursare si de orice inscrisuri in sustinerea cererii lor, instanta urmand a solicita, din oficiu, actele si informatiile necesare din dosarul comisiei de insolventa.
Art. 48 - Solutionarea cererii
(1) Instanta, analizand cererea introdusa potrivit art. 46, daca constata ca sunt intrunite conditiile prevazute la art. 4 alin. (1) si art. 3 pct.12, iar debitorul nu se afla intr-una dintre situatiile prevazute la art. 4 alin. (2) si (3), pronunta o sentinta de deschidere a procedurii de insolventa prin lichidare de active si desemneaza un lichidator, stabilindu-i si onorariul.
(2) Sentinta de deschidere a procedurii se publica, de indata, in Buletinul procedurilor de insolventa - Sectiunea "Debitori - persoane fizice cu obligatii ce nu decurg din exploatarea unei intreprinderi`` si se comunica debitorului si creditorilor cunoscuti.
(3) Impotriva sentintei se poate formula apel, in termen de 7 zile de la comunicare .
(4) Apelul se solutioneaza de urgenta si cu precadere.
Art. 49 - Desemnarea lichidatorului
(1) Lichidatorul este desemnat aleatoriu de catre instanta, prin sentinta de deschidere a procedurii, dintre practicienii in insolventa, executorii judecatoresti, avocatii si notarii inscrisi in
Lista administratorilor procedurii si lichidatorilor pentru procedura insolventei persoanelor fizice, care isi au sediul profesional in judetul in care isi are domiciliul, resedinta principala sau resedinta obisnuita debitorul.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in cazul in care procedura de insolventa prin lichidare de active este deschisa ulterior derularii unei proceduri de insolventa pe baza de plan de rambursare, instanta poate numi ca lichidator persoana care a avut calitatea de administrator al procedurii, cu respectarea dispozitiilor art. 11 alin. (2).
(3) In orice stadiu al procedurii, instanta, prin incheiere, poate inlocui lichidatorul, din oficiu, la cererea creditorilor, a debitorului sau a lichidatorului insusi, pentru motive temeinice sau la cererea creditorilor reprezentand majoritatea valorii totale a creantelor. Inlocuirea se judeca in camera de consiliu, de urgenta, cu citarea lichidatorului.
Impotriva incheierii se poate formula apel in termen de 7 zile de la comunicare . Apelul se judeca de tribunal de urgenta si cu precadere si suspenda executarea incheierii.
(4) Hotararea judecatoreasca definitiva se publica, de indata, in Buletinul procedurilor de insolventa - Sectiunea "Debitori - persoane fizice cu obligatii ce nu decurg din exploatarea unei intreprinderi``.
(5) In termen de 24 de ore de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti de inlocuire, lichidatorul fata de care s-a dispus inlocuirea va preda noului lichidator, pe baza unui proces-verbal, dosarul de insolventa.
Art. 50 - Efectele deschiderii procedurii
(1) Deschiderea procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active are urmatoarele efecte:
a) debitorul nu isi mai poate exercita dreptul de dispozitie asupra bunurilor urmaribile si veniturilor urmaribile din averea sa;
b) se suspenda de drept executarile silite individuale impotriva averii debitorului, daca suspendarea nu a operat anterior, ca efect al unei proceduri de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor; suspendarea opereaza:
1. pana la ramanerea definitiva a sentintei prin care s-a solutionat cererea de eliberare de datorii;
2. pana la inchiderea procedurii, dispusa in conditiile art. 64 alin. (2).
c) se suspenda prescriptia dreptului creditorilor de a cere executarea silita a creantelor acestora impotriva averii debitorului; suspendarea opereaza:
1. pana la ramanerea definitiva a sentintei prin care s-a solutionat cererea de eliberare de datorii;
2. pana la inchiderea procedurii, dispusa in conditiile art. 64 alin. (2).
d) daca procedura se deschide potrivit art. 46 lit. a) sau b) este suspendata de drept, in privinta debitorului, pana la ramanerea definitiva a sentintei prin care s-a solutionat cererea de eliberare de datorii, curgerea dobanzilor, penalitatilor, majorarilor de intarziere, precum si a oricaror alte asemenea accesorii ale obligatiei de plata, cu exceptia creantelor care beneficiaza de cauze de preferinta ale caror dobanzi si alte accesorii se calculeaza conform actelor din care rezulta creanta, in limita valorii bunului grevat de cauza de preferinta. Daca procedura insolventei prin lichidare de active a fost inchisa in conditiile art. 64 alin. (2), nu opereaza suspendarea curgerii dobanzilor, penalitatilor, majorarilor de intarziere, precum si a oricaror alte asemenea accesorii ale obligatiei de plata .

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
