Articolul 26(1) Profesorul coordonator de practica pedagogica este numit prin decizie interna de catre directorul colegiului/liceului pedagogic dintre profesorii titulari de pedagogie. In situatia in care profesorul/profesorii de pedagogie titular/titulari nu poate/nu pot asigura coordonarea practicii pedagogice la toate clasele, aceasta poate fi atribuita profesorului de psihologie sau altor cadre didactice titulare din liceu care au pe diploma de licenta specializarea pedagogie sau psihologie.(2) La specializarile instructori de educatie extrascolara si mediatori scolari, coordonatorii de practica pedagogica pot fi numiti, pe langa profesorii de pedagogie/psihologie, si dintre profesorii titulari de alte specializari, daca acestia fac dovada formarii continue in domeniul acestor specializari.
Articolul 27Atributiile profesorului coordonator de practica pedagogica sunt urmatoarele:a) planifica, organizeaza, monitorizeaza si evalueaza participarea elevilor la activitatile de practica, asigurand legatura si comunicarea optima dintre colegiul/liceul pedagogic, profesorii indrumatori de practica pedagogica si unitatea de aplicatie/institutia partenera;b) organizeaza grupele de elevi practicanti si le repartizeaza la grupe/clase de aplicatie, conform prevederilor prezentului regulament;c) elaboreaza graficul sustinerii lectiilor/activitatilor de catre elevii practicanti si il comunica acestora, profesorilor indrumatori de practica si cadrelor didactice incadrate la grupele/clasele de aplicatie din colegiul/liceul pedagogic sau din unitatile partenere;d) organizeaza practica pedagogica curenta, individuala si comasata a elevilor;e) analizeaza impreuna cu elevii lectiile demonstrative ale cadrelor didactice de la grupele/clasele de aplicatie si/sau din unitatile partenere;f) participa la evaluarea lectiilor sustinute de elevi in cadrul practicii pedagogice curente si comasate;g) elaboreaza graficul consultatiilor metodice (proiectare si analiza), pentru elevii practicanti, cadrele didactice de la grupele/clasele de aplicatie/unitatile partenere si profesorii indrumatori de practica;h) coordoneaza constituirea, completarea, valorificarea si evaluarea portofoliilor de practica pedagogica ale elevilor de la clasele la care a fost repartizat.
Articolul 28Orele de practica pedagogica organizata, monitorizata si evaluata de profesorul coordonator de practica pedagogica, precum si orele de practica pedagogica ale profesorilor indrumatori de practica intra in componenta normei didactice a acestora.
Articolul 29Personalul didactic desemnat sa conduca si sa realizeze practica pedagogica pentru pregatirea viitoarelor educatoare, viitorilor educatori-puericultori si a viitorilor invatatori beneficiaza de sporurile calculate la salariul de baza, in conformitate cu prevederile cap. I lit. B art. 6 din anexa nr. 1 la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 30(1) Un cadru didactic nu poate avea simultan calitatea de coordonator de practica pedagogica si/sau indrumator si nu poate cumula mai multe sporuri de practica.(2) Cadrul didactic incadrat la grupa/clasa la care se desfasoara practica nu poate fi numit si coordonator sau indrumator de practica pedagogica.
Articolul 31 (1) La grupele si clasele de aplicatie proprii, precum si in gradinitele si scolile de aplicatie partenere, organizarea practicii pedagogice se face astfel incat sa nu se depaseasca doua zile pe saptamana de practica curenta la un cadru didactic/la o clasa de elevi/grupa de copii.(2) Numarul maxim de clase din incadrarea unui profesor de pedagogie coordonator de practica pedagogica este de 3 (trei).
Articolul 32 Cadrele didactice desemnate sa conduca practica elevilor in calitate de coordonatori, indrumatori de practica in specialitate sau invatatori/educatoare nu pot beneficia de sporul de practica pedagogica daca nu indeplinesc conditia minimala de grad didactic II sau daca sunt incadrate la plata cu ora.
Articolul 33 Profesorii indrumatori si profesorii coordonatori de practica pedagogica sunt de drept metodisti ai inspectoratului scolar la disciplina/specializarea la care sunt titulari.
CAPITOLUL IIICertificarea competentelor profesionale dobandite
Articolul 34 In conformitate cu metodologia de organizare si desfasurare a certificarii calificarii absolventilor invatamantului liceal, filiera vocationala, aprobata prin ordin al ministrului educatiei nationale, elevii claselor a XII-a din invatamantul vocational pedagogic se pot inscrie la examenul de certificare a calificarii, a carui promovare da dreptul la obtinerea certificatului de calificare, nivelul 4, insotit de suplimentul descriptiv in format Europass, si la examenul pentru obtinerea atestatului de predare a unei limbi straine la clasele primare.
Articolul 35 (1) Candidatii proveniti din invatamantul liceal, filiera vocationala, pot sustine examenul de certificare fara taxa de cel mult doua ori. Prezentarile ulterioare la acest examen sunt conditionate de achitarea unei taxe.(2) Taxa de examen mentionata la alin. (1) se stabileste de catre Ministerul Educatiei Nationale.(3) Candidatii proveniti din invatamantul liceal filiera vocationala, profilul pedagogic sau din unitatile de invatamant liceal cu specializari din filiera vocationala, profilul pedagogic, autorizate sa functioneze provizoriu, sustin examenul pentru certificarea competentelor profesionale si, dupa caz, examenul pentru obtinerea atestatului de competenta lingvistica la colegii si licee pedagogice acreditate pentru aceste specializari.(4) Repartizarea acestora la unitatile de invatamant pedagogic acreditate este de competenta si intra in atributiile inspectoratului scolar al judetului in care functioneaza aceste unitati de invatamant vocational pedagogic.
Articolul 36 (1) Structura probelor examenului de certificare a competentelor profesionale este urmatoarea:1. pentru specializarea invatator-educatoare:a) proba practica (activitate didactica):- sustinerea a doua lectii demonstrative - una la invatamantul prescolar si una la invatamantul primar, in conformitate cu programa de practica pedagogica si cu planurile-cadru de invatamant pentru cele doua niveluri;- proba practica este planificata si se desfasoara pe parcursul clasei a XII-a, fiind echivalenta cu sustinerea celor doua lectii finale, una in invatamantul prescolar si una in invatamantul primar;b) prezentarea si sustinerea planului de activitate, respectiv a planului de lectie si a strategiilor didactice ale celor doua activitati demonstrative sustinute la proba practica;
Nu orice conditie pentru exercitarea unui drept constituie si criteriu de discriminare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 4058 din data de 09 Noiembrie 2020