din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2877 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Hotararea nr. 11/2019 privind unele masuri pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019

Hotararea nr. 11/2019 privind unele masuri pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019

  Publicat: 25 Apr 2019       1483 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 315 din 23.04.2019

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.

(5) Pentru cazurile prevazute de alin. (1) lit. c) -e), operatorul de calculator valideaza operatiunea de preluare in ADV a codului numeric personal al alegatorului comunitar care s-a prezentat la vot numai in baza deciziei presedintelui biroului electoral al sectiei de votare de a permite exercitarea dreptului de vot.
(6) Cazurile prevazute de alin. (1) lit. c) -e) si deciziile presedintelui biroului electoral al sectiei de votare de a permite sau nu exercitarea dreptului de vot se consemneaza in scris in formularul privind consemnarea cazurilor deosebite semnalate de SIMPV, al carui model este prevazut in anexa nr. 1.

Articolul 6
(1) Datele personale ale alegatorilor care au formulat cereri de votare prin intermediul urnei speciale sunt preluate prin tastarea corespunzatoare a acestora in sectiunea destinata acestui scop in interfata ADV.
(2) In cadrul operatiunii de verificare a codului numeric personal al alegatorului prin ADV, in interfata ADV pot aparea unul sau mai multe dintre mesajele prevazute de art. 4 sau 5, dupa caz.
(3) La solicitarea presedintelui biroului electoral al sectiei de votare facuta inaintea plecarii echipei de membri ai biroului electoral al sectiei de votare care insoteste urna speciala, operatorul de calculator poate repeta operatiunea prevazuta la alin. (1) si (2).
(4) La momentul intoarcerii echipei de membri ai biroului electoral al sectiei de votare care insoteste urna speciala, operatorul de calculator reintroduce in ADV, in scopul validarii, datele personale ale alegatorului care a votat prin intermediul urnei speciale, in baza semnaturii din extrasul din lista electorala suplimentara.
(5) Prevederile alin. (1) - (4) se aplica numai in cazul sectiilor de votare organizate pe teritoriul Romaniei.

Articolul 7
In cazul alegatorilor care au formulat cereri de votare prin intermediul urnei speciale si care se prezinta la sectia de votare, in interfata ADV poate aparea unul din urmatoarele mesaje:
a) pentru alegatorul roman care a formulat cerere de votare prin intermediul urnei speciale, mesajul va fi "Alegatorul roman . . . . . . . . . ., (Se trec numele si prenumele.) cu CNP . . . . . . . . . ., figureaza ca a fost inscris in SIMPV cu cerere de vot cu urna speciala la sectia de votare nr. . . . . . . . . . . din localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ., la ora . . . . . . . . . .";
b) pentru alegatorul comunitar care a formulat cerere de votare prin intermediul urnei speciale, mesajul va fi "Alegatorul comunitar . . . . . . . . . ., (Se inscriu numele si prenumele.) nascut in data de . . . . . . . . . ., figureaza ca a fost inscris in SIMPV cu solicitare de urna speciala la sectia de votare nr. . . . . . . . . . . din localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ., la ora . . . . . . . . . .".

Articolul 8
Ora de referinta care va aparea in toate mesajele, inclusiv la sectiile de votare din strainatate, este ora Romaniei.

Articolul 9
(1) In situatia in care conexiunea cu Sistemul informatic central a terminalului informatic din sectia de votare este intrerupta, la mesajele returnate se va adauga mesajul "SIMPV nu este accesibil".
(2) Pe durata disfunctionalitatii SIMPV, presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare vor putea verifica prin intermediul terminalului telefonic pus la dispozitie de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale daca alegatorii care se prezinta la vot au drept de vot si daca acestia figureaza ca au mai votat.

Articolul 10
In ziua votarii, SIMPV furnizeaza Biroului Electoral Central, birourilor electorale judetene, biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate si birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti rapoarte, in format .xls, pe fiecare sectie de votare, localitati, judete, respectiv la nivel national, care vor contine urmatoarele informatii:
a) nivelul colectarii datelor: numarul sectiei de votare/localitatea/judetul/national;
b) numarul alegatorilor care s-au prezentat la vot, defalcat pe varste, gen, rural si urban;
c) numarul alegatorilor care au votat pe liste electorale permanente;
d) numarul alegatorilor care au votat pe liste electorale suplimentare;
e) numarul alegatorilor care au votat pe copiile de pe listele electorale speciale;
f) numarul alegatorilor care au votat cu urna speciala.

Articolul 11
(1) La alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019, prevederile art. 49 alin. (1), (4) si (5) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.
(2) Modelul listei electorale permanente ce va fi folosit la alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019 este cel prevazut in anexa nr. 2 la prezenta hotarare .

Articolul 12
La alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019 se aplica, in mod corespunzator, prevederile urmatoarelor acte normative:
a) Hotararea Autoritatii Electorale Permanente nr. 16/2016 privind conditiile de aducere la cunostinta publica a delimitarii si a numerotarii sectiilor de votare din tara, precum si a sediilor acestora;
b) Metodologia privind tragerea computerizata la sorti a presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare din tara si a loctiitorilor acestora, aprobata prin Hotararea Autoritatii Electorale Permanente nr. 17/2016;
c) Hotararea Autoritatii Electorale Permanente nr. 44/2016 privind setul de conditii minimale pe care trebuie sa le indeplineasca locatiile in care functioneaza sectiile de votare, precum si dotarea minimala a acestora.

Articolul 13
(1) La alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019, la stabilirea numarului total al stampilelor cu mentiunea "VOTAT" se va lua in calcul un numar de 5 stampile cu mentiunea "VOTAT" pentru fiecare sectie de votare.
(2) La alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019, fiecare sectie de votare trebuie sa dispuna, de regula, de 5 stampile cu mentiunea "VOTAT", cu luarea in considerare a numarului cabinelor de vot, precum si a numarului efectiv al membrilor biroului electoral al sectiei de votare.

Articolul 14
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, actualizarea delimitarii sectiilor de votare din tara si schimbarea sediilor sectiilor de votare din tara sunt avizate pentru conformitate de catre filialele Autoritatii, in conditiile legii si ale Metodologiei de avizare a actualizarii delimitarii sectiilor de votare din tara si a stabilirii sediilor acestora, aprobata prin Hotararea Autoritatii Electorale Permanente nr. 19/2017.

Articolul 15
(1) In cel mult 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Serviciul de Telecomunicatii Speciale preda Autoritatii Electorale Permanente, in vederea avizarii din punctul de vedere al conformitatii cu prezenta hotarare, propunerea tehnica pentru SIMPV, precum si calendarul implementarii acesteia la alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019.
(2) In aplicarea prevederilor art. 1-9, Autoritatea Electorala Permanenta cu sprijinul Serviciului de Telecomunicatii Speciale elaboreaza Ghidul operatorului de calculator al biroului electoral al sectiei de votare.

Articolul 16
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare .





Afişează Hotararea nr. 11/2019 privind unele masuri pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    AEP    Alegeri Europarlamentare    SIMPV    Monitorizarea prezentei la vot    ADV    Operator de calculator    Hotararea AEP 11/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Hotararea CEDO in Cauza Martocian impotriva Romaniei. Buna administrare a justitiei si respectarea principiului securitatii juridice. Discriminare
Pronuntaţă de: CURTEA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI, SECTIA A PATRA



Articole Juridice

Operatorul unui motor de cautare raspunde pentru prelucrarea datelor cu caracter personal
Sursa: EuroAvocatura.ro

Motoarele de cautare nu sunt raspunzatoare pentru protectia datelor cu caracter personal indexate
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cele mai faimoase asasinate din istorie
Sursa: Ziare.com, Autor: Bogdana Boga