din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2528 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Criteriile de performanta privind constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private pentru situatii de urgenta, din 27.06.2019

Criteriile de performanta privind constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private pentru situatii de urgenta, din 27.06.2019

  Publicat: 01 Jul 2019       6937 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicate in Monitorul Oficial nr. 533 din 28.06.2019

Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Compartiment de munca in structura unor unitati de transport, avand ca atributii principale coordonarea, dirijarea si urmarirea desfasurarii circulatiei vehiculelor potrivit programelor si graficelor stabilite,
1. Compartiment de munca in structura unor unitati de transport, avand ca atributii principale coordonarea, dirijarea si urmarirea desfasurarii circulatiei vehiculelor potrivit programelor si graficelor stabilite,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Forma de retribuire a muncii personalului din comert, alimentatie publica, activitatea hoteliera, de contractari-achizitii si prestari servicii,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Modalitate procedurala prevazuta de lege, prin care, in cursul judecatii, o terta persoana este introdusa in cauza,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

Articolul 45
(1) Personalul angajat pe functiile specifice, precum si cel care indeplineste prin cumul functia de sef serviciu, sef compartiment pentru prevenire si sef echipa specializata trebuie sa aiba calificarea sau competentele profesionale specifice, atestate potrivit reglementarilor in vigoare.
(2) In situatia in care, la data avizarii unui serviciu, nu sunt indeplinite prevederile alin. (1), cu exceptia functiilor de sef serviciu si servant pompier, personalul specificat detine cel putin calificarea sau competentele specifice de cadru tehnic cu atributii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor, inspector protectie civila sau de servant pompier.

Articolul 46
Compartimentul pentru prevenire are in componenta minimum 2 specialisti pentru prevenire, care include si seful compartimentului.

Articolul 47
(1) Grupa de interventie care incadreaza o autospeciala de capacitate medie sau mare este compusa din sef grupa de interventie, 3 servanti pompieri si conducator autospeciala, pe fiecare tura.
(2) Grupa de interventie care incadreaza o autospeciala de capacitate mica este compusa din sef grupa de interventie, 2 servanti pompieri si conducator autospeciala, pe fiecare tura.
(3) Compunerea grupei de interventie care incadreaza alte tipuri de autospeciale de interventie este stabilita conform cartii tehnice.
(4) Personalul care incadreaza grupa de interventie poate indeplini si atributiile echipelor specializate.

Articolul 48
(1) Echipa specializata se constituie pentru:
a) stingere incendii;
b) avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare, cu atributii in cazul situatiilor de urgenta determinate de toate tipurile de risc identificate;
c) cercetare-interventie pentru riscurile chimic, biologic si nuclear.
(2) Echipa specializata are in compunere minimum 3 persoane/tura, care include si seful echipei specializate.
(3) In cazul in care echipa pentru stingere incendii este incadrata cu personal angajat pe functiile specifice si detine calificarea sau competentele profesionale specifice atestate potrivit reglementarilor in vigoare, aceasta poate indeplini si atributiile echipei constituite pentru avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare.
(4) Serviciile private care au in dotare autospeciale de stingere cu apa si spuma nu au obligatia constituirii echipei specializate pentru stingere incendii.

Articolul 49
(1) Serviciile private proprii pot sa isi constituie dispecerat.
(2) Serviciile private constituite ca societati prestatoare de servicii sunt obligate sa isi constituie dispecerat.

SECTIUNEA a 3-a
Criterii operationale

Articolul 50
(1) Serviciile private au obligatia de a mentine autospecialele detinute, permanent, in sectorul de competenta .
(2) In cazul in care in sectorul de competenta al serviciului privat sunt identificate spatii cu risc de explozie, remiza poate fi amplasata in afara sectorului de competenta, astfel incat interventia sa fie operativa.
(3) In cadrul unui sector de competenta nu pot functiona simultan doua servicii private.
(4) Serviciile private constituite ca societati prestatoare de servicii asigura in sectorul de competenta, prin formatia de interventie, gestionarea interventiei pentru toate riscurile identificate.

Articolul 51
(1) Pentru asigurarea interventiei 24 de ore din 24 de ore, programul de lucru al grupei de interventie care incadreaza autospeciala de stingere cu apa si spuma se organizeaza in ture, doar cu personalul prevazut la art. 44 alin. (2) lit. a).
(2) Pentru fiecare sector de competenta avizat se asigura prezenta echipelor specializate, doar pe timpul programului de lucru.
(3) Personalul dispeceratului executa serviciul in ture, 24 de ore din 24 de ore.

Articolul 52
(1) Serviciile private constituite ca societati prestatoare de servicii au obligatia sa detina cel putin doua autospeciale de capacitate medie sau de capacitate mare, functionale.
(2) Toate autospecialele de stingere cu apa si spuma ale unui serviciu privat constituit ca societate prestatoare de servicii sunt detinute in baza unui titlu valabil de utilizare.

Articolul 53
Serviciile private constituite ca societati prestatoare de servicii trebuie sa asigure mentinerea operativitatii si capacitatii de interventie stabilita, 24 de ore din 24 de ore.

Articolul 54
(1) Conducerea interventiei se asigura de catre administratorul operatorului economic/conducatorul institutiei sau de catre persoanele desemnate de acesta.
(2) Conducerea interventiei la serviciul privat constituit ca societate prestatoare de servicii se asigura de catre seful serviciului sau seful formatiei de interventie .

SECTIUNEA a 4-a
Documente necesare avizarii

Articolul 55
Emiterea avizului de infiintare a serviciului privat se solicita printr-o cerere scrisa, insotita de documentele prevazute in anexa nr. 8, depuse in dublu exemplar, certificate pentru conformitate cu originalul.

Articolul 56
(1) Emiterea avizului pentru sector de competenta al serviciului privat se solicita printr-o cerere scrisa, insotita de documentele prevazute in anexa nr. 8, depuse in dublu exemplar, certificate pentru conformitate cu originalul.
(2) Concomitent cu solicitarea emiterii avizului pentru sector de competenta al serviciului privat se poate solicita si avizarea planului de interventie, cu respectarea prevederilor in vigoare.

Articolul 57
Concomitent cu avizul de infiintare a serviciului privat se poate emite si avizul pentru sector de competenta, pe baza documentelor prevazute in anexa nr. 8.

Articolul 58





Afişează Criteriile de performanta privind constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private pentru situatii de urgenta, din 27.06.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Criterii de performanta    Servicii voluntare pentru situatii de urgenta    Servicii private pentru situatii de urgenta    MAI

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Nu numai calificativul si punctajul acordat trebuie comunicate cadrului didactic care nu a putut fi prezent pentru evaluarea finala la sedinta Consiliului de administratie, ci si Hotararea Consiliului de administratie, intrucat comunicarea nu poate fi pur formala
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova Sectia I Civila, Decizia civila nr. 883/2017, in sedinta publica din 29 martie 2017

Concedierea salariatului pe perioada incapacitatii temporare de munca. Obligatia salariatului de a aduce la cunostinta angajatorului starea de incapacitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta, Sectia I Civila, Decizia nr. 162/CM din 09.03.2016

Concediere colectiva. Evaluarea performantelor salariatiilor. Criteriile privind stabilirea ordinii de concediere a salariatilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1387 din 17.03.2016

Reorganizarea societatii. Proces de evaluare a salariatilor dupa criterii de performanta individuale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 2024/2016 din data de 19.04.2016

Decizie de concediere a salariatilor. Procedura de evaluare unitara a acestora
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 58 din data de 26.01.2016

Cerere anulare ordonanta de urgenta si ordin ministerial
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 3298 din 14.10.2009



Articole Juridice

Precizari privind evaluarea functionarilor publici pentru anul 2018, conform Legii nr. 24/2019
Sursa: MCP Cabinet avocati