EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2926
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Diverse Domenii juridice
» OUG 52/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din Romania in spatiul feroviar unic european
OUG 52/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din Romania in spatiul feroviar unic european
Publicat: 03 Jul 2019
3948 citiri
Secţiunea:
Diverse Domenii juridice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 547 din 03.07.2019.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
f) membru al adunarii generale a actionarilor/consiliului de administratie al administratorului infrastructurii si ca
director
al unui
operator
de
transport
feroviar.
(8) Prevederile alin. (1)-(3) se aplica fara a aduce atingere drepturilor decizionale ale Ministerului Transporturilor in ceea ce priveste dezvoltarea si finantarea infrastructurii feroviare si competentelor Ministerului Transporturilor in ceea ce priveste finantarea si tarifarea infrastructurii, precum si alocarea capacitatilor, astfel cum sunt prevazute la art. 4 alin. (2), precum si la art. 8, 29 si 39."
15. Dupa articolul 7 se introduc sase noi articole, articolele 71-76, cu urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 71
Independenta functiilor esentiale
(1) Administratorul infrastructurii beneficiaza de independenta organizationala si decizionala in ceea ce priveste functiile esentiale, in limitele prevazute la art. 4 alin. (2), precum si la art. 29 si 39.
(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), Ministerul Transporturilor se asigura, in special, ca:
a) un
operator
de
transport
feroviar sau orice alta entitate juridica nu exercita o influenta decisiva asupra administratorului infrastructurii in ceea ce priveste functiile esentiale, fara a aduce atingere rolului Ministerului Transporturilor in ceea ce priveste stabilirea cadrului de tarifare si a cadrului de alocare a capacitatilor, precum si a regulilor specifice de tarifare in conformitate cu prevederile art. 29 si 39;
b) un
operator
de
transport
feroviar nu exercita o influenta decisiva asupra numirilor si destituirilor persoanelor responsabile cu luarea deciziilor privind functiile esentiale;
c) mobilitatea persoanelor care sunt responsabile de functiile esentiale nu creeaza conflicte de interese.
ARTICOLUL 72
Impartialitatea administratorului infrastructurii in ceea ce priveste managementul traficului si planificarea mentenantei
(1) Administratorul infrastructurii exercita in mod transparent si nediscriminatoriu functiile de
management
al traficului si de planificare a mentenantei infrastructurii. Persoanele responsabile cu luarea deciziilor privind aceste functii nu trebuie sa fie afectate de niciun conflict de interese.
(2) Administratorul infrastructurii are
obligatia
de a asigura operatorilor de
transport
feroviar acces deplin si in timp util la informatiile relevante in caz de perturbari ale traficului care ii afecteaza. In cazul in care administratorul infrastructurii acorda acces extins la procesul de
management
al traficului, acesta este acordat operatorilor de
transport
feroviar interesati intr-un mod transparent si nediscriminatoriu.
(3) Administratorul infrastructurii consulta solicitantii in ceea ce priveste planificarea pe
termen
lung a lucrarilor majore de mentenanta si/sau reinnoire a infrastructurii feroviare si tine seama in cea mai mare masura posibila de preocuparile exprimate. Programarea lucrarilor de mentenanta se efectueaza de catre administratorul infrastructurii in mod nediscriminatoriu.
ARTICOLUL 73
Externalizarea si partajarea functiilor administratorului infrastructurii
(1) Cu conditia ca acest fapt sa nu dea nastere la niciun conflict de interese si sa fie garantata confidentialitatea informatiilor sensibile din punct de vedere comercial, administratorul infrastructurii:
a) poate sa externalizeze catre o alta entitate anumite functii, in conditiile legii, cu exceptia functiilor esentiale, daca aceasta entitate nu este un
operator
de
transport
feroviar, nu controleaza sau nu este controlata de un
operator
de
transport
feroviar;
b) poate sa externalizeze, in conditiile legii, executia de lucrari si atributiile aferente privind mentenanta, reinnoirea si dezvoltarea infrastructurii feroviare, inclusiv unor operatori de
transport
feroviar sau unor societati care controleaza un
operator
de
transport
feroviar sau sunt controlate de un
operator
de
transport
feroviar;
c) isi pastreaza competenta de supraveghere si raspunde pentru exercitarea responsabilitatilor prevazute la art. 3 pct. 3.
(2) Prin exceptie de la prevederile art. 7 alin. (1), functiile privind administrarea unor portiuni ale infrastructurii pot fi indeplinite de gestionarii de
infrastructura
sau de parti la acordurile de parteneriat public-privat, conform prevederilor legale in vigoare, cu conditia ca toate aceste entitati sa indeplineasca cerintele prevazute la art. 7 alin. (2)-(8), precum si la art. 71, 72 si 74 si sa isi asume responsabilitatea deplina pentru exercitarea functiilor in
cauza
.
(3) Sub rezerva supravegherii de catre Consiliul National de Supraveghere din Domeniul Feroviar, administratorul infrastructurii poate incheia acorduri de cooperare cu unul sau mai multi operatori de
transport
feroviar, in mod nediscriminatoriu si in scopul obtinerii unor avantaje pentru clienti, precum reducerea costurilor sau imbunatatirea performantei pe partea de retea care face obiectul acordului.
(4) Consiliul National de Supraveghere din Domeniul Feroviar monitorizeaza executarea unor astfel de acorduri si poate, in cazuri justificate, sa recomande denuntarea acestora.
ARTICOLUL 74
Transparenta financiara
(1) Veniturile din activitatile de administrare a retelei de infrastructura, inclusiv
fondurile
publice, pot fi utilizate de administratorul infrastructurii numai pentru a-si finanta propria afacere, inclusiv pentru rambursarea imprumuturilor sale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Administratorul infrastructurii poate, de asemenea, sa utilizeze aceste venituri pentru a plati dividende proprietarilor intreprinderii, conform prevederilor legale in vigoare.
(2) Administratorul infrastructurii nu acorda, in mod direct sau indirect, imprumuturi operatorilor de
transport
feroviar.
(3) Operatorii de
transport
feroviar nu acorda imprumuturi, in mod direct sau indirect, administratorului infrastructurii.
ARTICOLUL 75
Mecanisme de coordonare
(1) Administratorul infrastructurii instituie mecanisme de coordonare adecvate care sa asigure coordonarea cu toti operatorii de
transport
feroviar interesati, precum si cu toti solicitantii interesati prevazuti la art. 8 alin. (3). Daca este cazul, reprezentantii utilizatorilor serviciilor de
transport
feroviar de marfa si de calatori, precum si autoritatile nationale, locale sau regionale sunt invitate sa participe. Consiliul National de Supraveghere din Domeniul Feroviar poate participa in calitate de observator.
(2) Coordonarea se refera la:
a) necesitatile solicitantilor privind mentenanta si dezvoltarea capacitatii de infrastructura;
b) continutul obiectivelor de performanta orientate spre utilizatori incluse in contractul de activitate prevazut la art. 30 si al stimulentelor prevazute la art. 30 alin. (1) si aplicarea lor;
c) continutul si aplicarea documentului de referinta al retelei prevazut la art. 27;
d) aspectele de intermodalitate si interoperabilitate;
e) orice alte aspecte legate de conditiile privind accesul, utilizarea infrastructurii si de calitatea serviciilor asigurate de administratorul infrastructurii.
(3) Administratorul infrastructurii intocmeste si publica orientari privind coordonarea, in consultare cu partile interesate. Coordonarea are loc cel putin o data pe an, iar administratorul infrastructurii publica pe site-ul sau o prezentare generala a activitatilor desfasurate in temeiul prezentului
articol
.
(4) Coordonarea in temeiul prezentului articol nu aduce atingere dreptului solicitantilor de a formula o
plangere
la Consiliul National de Supraveghere din Domeniul Feroviar si nici competentelor Consiliului National de Supraveghere din Domeniul Feroviar, astfel cum sunt prevazute la art. 56.
ARTICOLUL 76
Reteaua Europeana a Administratorilor de Infrastructura
(1) Administratorul infrastructurii participa si coopereaza in cadrul unei retele europene a administratorilor de infrastructura, care arescopul de a facilita si coordona furnizarea de servicii feroviare eficiente si eficace in cadrul Uniunii Europene prin:
a) dezvoltarea infrastructurii feroviare a Uniunii Europene;
b) sprijinirea punerii in aplicare rapide si eficiente a spatiului feroviar unic european;
c) schimbul de bune practici;
d) monitorizarea si analiza comparativa a rezultatelor, in mod consecvent, pe baza unor principii si practici comune identificate in cadrul retelei;
e) contributii la activitatile de monitorizare a pietei prevazute la art. 15;
f) abordarea blocajelor transfrontaliere;
g) discutarea modului de aplicare a art. 37 si 40;
Inapoi
1
2
3
4
5
6
Inainte
Afişează
OUG 52/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din Romania in spatiul feroviar unic european
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Spatiul feroviar unic european
OUG 52/2019
Legea202/2016
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964