din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2750 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice

Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice

  Publicat: 25 Sep 2020       19976 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Republicata si actualizata 2020


Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Persoana juridica ce se constituie, pe fiecare cladire cu mai multe apartamente sau pe un grup de cladiri, fiind alcatuita din cel mult 600 de membri,
Marca destinata a servi la deosebirea produselor
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Marca destinata a servi la deosebirea produselor
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Marca destinata a servi la deosebirea produselor
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Marca destinata a servi la deosebirea produselor
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Pierdere a unor drepturi ca urmare a unei condamnari sau a neexercitarii unui drept.
Pierdere a unor drepturi, ca urmare a unei condamnari sau a neexercitarii unui drept.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Marca destinata a servi la deosebirea produselor
Marca inregistrata,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Marca inregistrata,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Marca ce indica faptul ca produsele sau serviciile pentru care este utilizata
Actiune a unei terte parti prin care se dovedeste existenta increderii adecvate ca un produs, respectiv un model corespunzator identificat, un prototip sau rezultatul final al unui proces tehnologic este in conformitate cu un anumit standard sau
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Marca ce indica faptul ca produsele sau serviciile pentru care este utilizata
Marca ce indica faptul ca produsele sau serviciile pentru care este utilizata
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.

Marci colective

Articolul 62

(1) Asociatiile de fabricanti, producatori, prestatori de servicii sau comercianti care, in conformitate cu legislatia care li se aplica, au capacitatea, in nume propriu, sa fie titulari de drepturi si obligatii, de a incheia contracte sau de a intocmi alte acte juridice si de a sta in justitie, precum si persoanele juridice de drept public pot solicita la OSIM inregistrarea de marci colective.

(2) Solicitantul inregistrarii unei marci colective va depune, odata cu cererea de inregistrare sau cel tarziu in termen de 30 de zile de la data notificarii de catre OSIM, un regulament de utilizare a marcii colective. Cererea va fi supusa cerintelor prevazute la art. 9 si 10.

(3) In regulamentul de folosire a marcii colective solicitantul cererii de inregistrare a marcii va indica persoanele autorizate sa foloseasca marca colectiva, conditiile care trebuie indeplinite pentru a deveni membru al asociatiei, conditiile de folosire a marcii, motivele pentru care aceasta utilizare poate fi interzisa unui membru al asociatiei, precum si sanctiunile care pot fi aplicate de asociatie .

(4) Regulamentul de folosire a marcii colective poate sa prevada ca marca colectiva nu poate fi transmisa de catre titular decat cu acordul tuturor membrilor asociatiei.

Articolul 63

(1) In afara motivelor de respingere prevazute pentru cererea de inregistrare a unei marci individuale, cu exceptia prevederilor art. 5 alin. (1) lit. d) privind semnele sau indicatiile care pot servi pentru desemnarea in comert a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor, o marca colectiva este respinsa la inregistrare, daca:

a) solicitantul nu are calitatea prevazuta la art. 62 alin. (1);

b) nu sunt indeplinite cerintele prevazute la art. 3 lit. e), art. 62 alin. (2) sau (3);

c) regulamentul de utilizare a marcii este contrar ordinii publice sau bunelor moravuri.

(2) Cererea de inregistrare a marcii colective se respinge si in cazul in care exista riscul ca publicul sa fie indus in eroare in ceea ce priveste caracterul sau semnificatia marcii si, mai ales, daca exista probabilitatea ca aceasta sa nu fie considerata o marca colectiva.

(3) Cererea nu se respinge in cazul in care solicitantul indeplineste cerintele prevazute la alin. (1) si (2), ca urmare a modificarii regulamentului de utilizare a marcii colective.

(4) In termen de doua luni de la data publicarii cererii de inregistrare a marcii colective, orice persoana fizica sau juridica si orice grup sau organism care reprezinta fabricantii, producatorii, furnizorii de servicii, comerciantii sau consumatorii pot formula observatii scrise privind cererea de inregistrare a marcii pentru motivele absolute de refuz prevazute la art. 5 alin. (1) si pentru motivele de respingere prevazute la alin. (1) si (2).

(5) Persoanele si grupurile sau organismele prevazute la alin. (4) nu dobandesc calitatea de parte in procedura de examinare a cererii de inregistrare a marcii.

(6) Dupa publicarea marcii colective si a regulamentului de utilizare a acestei marci, titularul unei marci anterioare sau al unei marci notorii, precum si al unui drept anterior dobandit cu privire la imaginea ori la numele patronimic al acestuia, la o indicatie geografica protejata, la un desen sau un model protejat ori la un drept de autor, precum si orice alta persoana interesata pot formula la OSIM, in termenul prevazut la art. 26 alin. (1), opozitie la inregistrarea marcii colective.

(7) Marca colectiva constituita din semne sau indicatii care pot servi pentru desemnarea, in comert, a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor nu indreptateste titularul sa interzica unui tert utilizarea in cursul schimbului comercial a acestor semne sau indicatii, atat timp cat sunt folosite de catre tert conform practicilor loiale in domeniul industrial sau comercial. O astfel de marca nu poate fi opusa unui tert care este indreptatit sa utilizeze o denumire geografica.

Articolul 64

(1) Titularul marcii colective trebuie sa comunice la OSIM orice modificare a regulamentului de folosire a marcii.

(2) Modificarea regulamentului de folosire a marcii produce efecte numai de la data inscrierii modificarii in Registrul marcilor. Modificarea nu este prevazuta in registru, daca regulamentul de utilizare a marcii modificat nu corespunde cerintelor prevazute la art. 62 alin. (2) si (3) si art. 63 alin. (1) si (2).

Articolul 65

(1) Pe langa motivele de decadere prevazute la art. 55 alin. (1), orice persoana interesata poate cere, oricand in perioada de protectie a marcii, decaderea titularului din drepturile conferite de o marca colectiva, cand:

a) titularul a utilizat marca in alte conditii decat cele prevazute in regulamentul de utilizare sau, dupa caz, in modificarile acestuia inscrise in registru ori nu a luat masuri adecvate pentru a preveni o astfel de utilizare;

b) modul in care marca a fost utilizata de catre persoanele abilitate a avut drept consecinta posibilitatea ca marca sa induca publicul in eroare in sensul art. 63 alin. (2);

c) modificarea regulamentului de utilizare a marcii a fost prevazuta in registru prin incalcarea dispozitiilor art. 64 alin. (2), cu exceptia cazului in care titularul marcii respecta, printr-o noua modificare a regulamentului de utilizare, conditiile stabilite de articolul respectiv.

(2) Dispozitiile art. 55 alin. (2) - (6) se aplica in mod corespunzator.

Articolul 66

(1) Orice persoana interesata poate cere anularea inregistrarii unei marci colective, daca exista unul dintre motivele prevazute la art. 56 alin. (1), cu exceptia prevederilor art. 5 alin. (1) lit. d), privind semnele sau indicatiile care pot servi pentru desemnarea, in comert, a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor, sau daca marca a fost inregistrata cu nerespectarea cerintelor prevazute la art. 63 alin. (1) si (2).

(2) Dispozitiile art. 63 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.

(3) Cerintele prevazute la art. 55 alin. (1) lit. a) sunt indeplinite atunci cand o marca colectiva este utilizata in mod efectiv de catre orice persoana abilitata sa utilizeze aceasta marca .

Articolul 67

Marcile colective sunt supuse regimului marcilor individuale, daca prin prezenta lege nu se prevede altfel.

CAPITOLUL X

Marci de certificare

Articolul 68

(1) Orice persoana fizica sau juridica, inclusiv institutiile, autoritatile si organismele de drept public, poate solicita la OSIM inregistrarea unei marci de certificare, cu conditia ca persoanele respective sa nu desfasoare o activitate economica ce implica furnizarea de produse sau servicii de tipul celor certificate.

(2) Inregistrarea unei marci de certificare nu poate fi obtinuta in cazul in care solicitantul nu are competenta de a certifica produsele sau serviciile pentru care urmeaza sa fie inregistrata marca .

Articolul 69

(1) Solicitantul inregistrarii unei marci de certificare va depune, odata cu cererea de inregistrare, prezentata conform art. 9, ori cel mai tarziu in termen de 30 de zile de la data notificarii de catre OSIM:

a) regulamentul de folosire a marcii de certificare;

b) autorizatia sau documentul din care sa rezulte exercitarea legala a activitatii de certificare ori, daca este cazul, dovada inregistrarii marcii de certificare in tara de origine.

(2) Regulamentul va indica persoanele autorizate sa utilizeze marca, elementele si caracteristicile care trebuie sa fie certificate prin marca, modul in care autoritatea competenta de certificare trebuie sa verifice aceste caracteristici si sa supravegheze folosirea marcii, taxele care trebuie platite pentru folosirea marcii, procedurile de reglementare a diferendelor.

(3) Orice persoana fizica sau juridica, furnizor de produse ori prestator de servicii, poate fi autorizata sa foloseasca marca de certificare sub conditia respectarii prevederilor regulamentului de folosire a marcii de certificare .

(4) Titularul marcii de certificare va autoriza persoanele indreptatite sa foloseasca marca pentru produsele sau serviciile care prezinta caracteristicile comune, garantate prin regulamentul de folosire a marcii.

(5) Dispozitiile art. 19 se aplica in mod corespunzator.

Articolul 70

(1) In afara motivelor de respingere prevazute pentru cererea de inregistrare a unei marci individuale, cu exceptia prevederilor art. 5 alin. (1) lit. d), privind semnele sau indicatiile care pot servi pentru desemnarea, in comert, a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor, o marca de certificare este respinsa la inregistrare si pentru nerespectarea dispozitiilor art. 3 lit. f) si ale art. 68 si 69.

(2) Marca de certificare constituita din semne sau indicatii care pot servi pentru desemnarea, in comert, a provenientei geografice a produselor sau a serviciilor nu indreptateste titularul sa interzica unui tert utilizarea in cursul schimbului comercial a acestor semne sau indicatii, atat timp cat sunt utilizate de catre tert conform practicilor loiale in domeniul industrial sau comercial. O astfel de marca nu poate fi opusa unui tert care este indreptatit sa utilizeze o denumire geografica.

Articolul 71

(1) In termen de doua luni de la data publicarii cererii de inregistrare a marcii de certificare, orice persoana fizica sau juridica si orice grup sau organism care reprezinta fabricantii, producatorii, furnizorii de servicii, comerciantii sau consumatorii pot formula observatii scrise privind cererea de inregistrare a marcii pentru neindeplinirea conditiilor prevazute la art. 3 lit. f), art. 5 alin. (1) si art. 68.





Afişează Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 84/1998    Legea 84/1998 republicata    Legea 84/1998 republicata 2020    Legea 84/1998 actualizata    Legea 84/1998 actualizata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020

Utilizarea unor fotografii in cadrul unei emisiuni tv. Nume patronimic inregistrat ca marca. Neindeplinirea cerintei legale a utilizarii semnului pentru servicii cu titlu de marca
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 104 din 22 ianuarie 2016

Actiune in anularea inregistrarii marcii pentru rea-credinta. Criterii de analiza
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 652 din 22 martie 2016

Incalcarea dreptului exclusiv al titularului marcii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie -Sectia I civila, decizia nr. 891 din 18 martie 2014

D-na Lindqvist avea functia de instructoare pentru enoriasii unei parohii din Suedia. In scopul de a-i ajuta pe acestia pentru a obtine confirmarea, a
Pronuntaţă de: Cazul: Bodil Lindqvist c. Datainspektion, Suedia, recurs prealabil, 6 noiembrie 2003

D-l. Kist, consultant in comunicatii a utilizat melodia �Fur Elise� si cantecul de cocos in cursul unei campanii publicitare in cadrul activitatii sal
Pronuntaţă de: Cazul: Shield mark BV / Joost Kist h.o.d.n. MEMEx, 27 noiembrie 2003, recurs prealabil

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003

D-na Lindqvist avea functia de instructoare pentru enoriasii unei parohii din Suedia. In scopul de a-i ajuta pe acestia pentru a obtine confirmarea, a
Pronuntaţă de: Cazul: Bodil Lindqvist c. Datainspektion, Suedia, recurs prealabil, 6 noiembrie 2003

D-l. Kist, consultant in comunicatii a utilizat melodia �Fur Elise� si cantecul de cocos in cursul unei campanii publicitare in cadrul activitatii sal
Pronuntaţă de: Cazul: Shield mark BV / Joost Kist h.o.d.n. MEMEx, 27 noiembrie 2003, recurs prealabil

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003