din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3002 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » OG 27/2011, actualizata 2024, privind transporturile rutiere

OG 27/2011, actualizata 2024, privind transporturile rutiere

  Publicat: 10 Dec 2023       3489 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Ordonanta 27/2011, actualizata 2024, privind transporturile rutiere

Actualizata prin Legea 288/2023 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2022 pentru modificarea unor acte normative

In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Autovehiculul dotat cu un grup propulsor
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Autovehiculul dotat cu un grup propulsor
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Operatiune de transport rutier efectuata intre doua puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul unei tari, de catre un operator de transport rutier strain
Operatiune de transport rutier efectuata intre doua puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul unei tari, de catre un operator de transport rutier strain
Operatiune de transport rutier efectuata intre doua puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul unei tari, de catre un operator de transport rutier strain
Operatiune de transport rutier efectuata intre doua puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul unei tari, de catre un operator de transport rutier strain
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Operatiune de transport rutier efectuata intre doua puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul unei tari, de catre un operator de transport rutier strain
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Operatiune de transport rutier efectuata intre doua puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul unei tari, de catre un operator de transport rutier strain
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Operatiune de transport rutier efectuata intre doua puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul unei tari, de catre un operator de transport rutier strain
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,

Art. 25

(1) Transportul rutier national contra cost se poate efectua numai cu vehicule rutiere inmatriculate in Romania, detinute si utilizate in conditiile prezentei ordonante.

(2) Transportul rutier international contra cost se poate efectua numai cu autovehicule rutiere inmatriculate in Romania, detinute si utilizate in conditiile prezentei ordonante.

(3) Transportul rutier contra cost se poate efectua in afara spatiului Uniunii Europene cu un ansamblu de vehicule doar in conditiile in care semiremorca/remorca este inmatriculata in conformitate cu prevederile acordurilor si conventiilor internationale la care Uniunea Europeana sau Romania este parte, dupa caz.

(4) In cazul efectuarii transportului rutier international contra cost, operatorii de transport rutier romani utilizeaza autovehicule conduse de cetateni romani, de cetateni ai Uniunii Europene sau de cetateni ai statelor din afara Uniunii Europene cu drept de munca in Romania, angajati sau pusi la dispozitia acestora, titulari ai unui certificat de competenta profesionala obtinut in conditiile prevazute de reglementarile nationale si ale Uniunii Europene.

(5) In cazul efectuarii transportului rutier national contra cost, operatorii de transport rutier romani utilizeaza autovehicule conduse de cetateni romani, de cetateni ai Uniunii Europene sau de cetateni ai statelor din afara Uniunii Europene cu drept de munca in Romania, angajati ai acestora, titulari ai unui certificat de competenta profesionala obtinut in conditiile prevazute de reglementarile nationale si ale Uniunii Europene.

Art. 251

(1) Prin derogare de la prevederile art. 25 alin. (1) si (2) , transportul rutier national contra cost de marfuri si transportul rutier international contra cost de marfuri intre Romania si celelalte state membre ale Uniunii Europene se pot efectua de catre operatorii de transport rutier romani si cu vehicule inchiriate, inmatriculate sau puse in circulatie in conformitate cu legislatia altui stat membru din Uniunea Europeana, in aceleasi conditii ca in cazul vehiculelor detinute in proprietate, cu respectarea urmatoarelor conditii:

a) vehiculul inchiriat sa fie inmatriculat sau pus in circulatie in conformitate cu legislatia oricarui stat membru din Uniunea Europeana si, dupa caz, sa fie utilizat in conformitate cu regulamentele (CE) nr. 1. 071/2009 si (CE) nr. 1. 072/2009 ale Parlamentului European si ale Consiliului;

b) contractul sa se refere numai la inchirierea unui vehicul fara conducator auto si sa nu fie insotit de un contract de servicii incheiat cu acelasi operator de transport rutier care sa cuprinda conducatori auto sau personal de insotire;

c) vehiculul inchiriat sa fie in mod exclusiv la dispozitia operatorului de transport rutier care il utilizeaza pe durata contractului de inchiriere;

d) vehiculul inchiriat sa fie condus de personalul operatorului de transport rutier care il utilizeaza;

e) vehiculul inchiriat sa detina copie conforma a licentei comunitare eliberate de autoritatea competenta, cu valabilitate pe durata contractului de inchiriere, prin derogare de la prevederile art. 24 alin. (3) .

In sensul prezentului articol, prin vehicul inchiriat se intelege orice autovehicul, remorca, semiremorca sau combinatie de vehicule destinate exclusiv transportului rutier de marfuri care, in schimbul unei plati si pentru o perioada determinata, este pusa la dispozitia unui operator de transport rutier care efectueaza transport rutier de marfuri contra cost, in temeiul unui contract cu intreprinderea care pune la dispozitie autovehiculul, remorca, semiremorca sau combinatia de vehicule.

(2) Dovada respectarii conditiilor prevazute la alin. (1) lit. a) -e) se face prin:

a) prezentarea de catre conducatorul auto al vehiculului inchiriat, pe suport hartie sau in format electronic, a contractului de inchiriere sau a unui extras din respectivul contract, certificat pentru conformitate, care sa mentioneze in special numele locatorului, numele locatarului, data si durata contractului si datele de identificare a vehiculului, si a copiei conforme a licentei comunitare pentru vehiculul inchiriat, in original, copia conforma trebuind sa existe in original la bordul vehiculului;

b) conducatorul auto al vehiculului inchiriat este angajat al operatorului de transport rutier care utilizeaza respectivul vehicul .

(3) Utilizarea de catre acelasi operator de transport rutier roman a vehiculului inchiriat, inmatriculat sau pus in circulatie in alt stat membru din Uniunea Europeana este permisa pentru o perioada de maximum doua luni consecutive intr-un an calendaristic dat.

(4) In cazul prevazut la alin. (3) , durata contractului de inchiriere nu trebuie sa depaseasca perioada de doua luni.

(5) Numarul maxim permis de vehicule inchiriate, inmatriculate sau puse in circulatie in conformitate cu legislatia altui stat membru din Uniunea Europeana, care pot fi utilizate de catre un operator de transport rutier roman, este de 25% din parcul de vehicule de marfa detinut cu orice titlu de acesta, in temeiul art. 5 alin. (1) lit. g) din Regulamentul (CE) nr. 1. 071/2009, calculat la data la care operatorul de transport rutier incepe sa utilizeze vehiculul inchiriat.

(6) In cazul unui operator de transport rutier care detine un parc auto cu un numar de vehicule mai mare de unu si mai mic de patru, acestuia i se permite sa utilizeze cel putin un astfel de vehicul .

(7) Numarul de inmatriculare al vehiculului inchiriat, inmatriculat sau pus in circulatie in conformitate cu legislatia unui alt stat membru din Uniunea Europeana, utilizat de o intreprindere care efectueaza transport rutier contra cost de marfuri, este introdus in registrul electronic national al operatorilor de transport rutier.

(8) Prelucrarea datelor privind numarul de inmatriculare al vehiculului inchiriat respecta cerintele privind informatiile mentionate la art. 16 alin. (2) lit. g) din Regulamentul (CE) nr. 1. 071/2009, astfel cum se specifica la art. 16 alin. (2) al treilea si al cincilea paragraf, precum si la art. 16 alin. (3) si (4) din regulamentul respectiv.

(9) Datele privind numarul de inmatriculare al vehiculului inchiriat sunt accesibile autoritatilor competente in timpul controalelor in trafic.

(10) In scopul facilitarii punerii in aplicare a dispozitiilor prezentului articol si pentru asigurarea asistentei rapide in relatia cu autoritatile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene se desemneaza Autoritatea Rutiera Romana - A. R. R. ca punct national responsabil cu schimbul de informatii cu respectivele autoritati.

(11) Schimbul de informatii mentionat la alin. (10) se realizeaza prin intermediul Registrului european al intreprinderilor de transport rutier, astfel cum se specifica in Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2016/480 al Comisiei.

(12) Informatiile furnizate Autoritatii Rutiere Romane - A. R. R. de catre autoritatile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene sunt utilizate numai in scopurile pentru care au fost solicitate, iar prelucrarea datelor cu caracter personal se efectueaza numai in scopul respectarii dispozitiilor prezentului articol si respecta Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului.

(13) Cooperarea si asistenta administrativa reciproca se furnizeaza de Autoritatea Rutiera Romana - A. R. R. autoritatilor competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene cu titlu gratuit.

(14) O solicitare de informatii nu impiedica autoritatile competente sa ia masuri in conformitate cu dreptul Uniunii si cu legislatia nationala aplicabila pentru a investiga si a preveni presupusele incalcari ale normelor stabilite in prezentul articol .

Art. 26

Operatorii de transport rutier pot efectua transport rutier in cont propriu pe baza licentei comunitare si a copiilor conforme ale acesteia, fara a detine certificat de transport in cont propriu.

Art. 27

(1) Operatiunile de transport rutier de marfuri contra cost in regim de cabotaj se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 8 si 9 din Regulamentul (CE) nr. 1. 072/2009.

(2) Prevederile art. 8 din Regulamentul (CE) nr. 1. 072/2009 se aplica si in cazul segmentelor rutiere initiale sau finale efectuate pe teritoriul Romaniei de operatorii de transport rutier de marfuri nerezidenti, in cadrul unor operatiuni de transport combinat intre Romania si un alt stat membru al Uniunii Europene.

(3) Operatorii de transport rutier de marfuri nerezidenti nu pot sa efectueze pe teritoriul Romaniei operatiuni de cabotaj cu acelasi vehicul sau, in cazul unei combinatii cuplate de vehicule, cu autovehiculul aceluiasi vehicul, pentru o perioada de patru zile ulterioara incheierii operatiunii de cabotaj din Romania.

(4) Se considera ca operatiunile de cabotaj efectuate in Romania de catre un operator de transport rutier de marfuri nerezident respecta prevederile Regulamentului (CE) nr. 1. 072/2009 si ale prezentei ordonante numai daca operatorul de transport rutier de marfuri care le efectueaza poate prezenta dovezi clare privind transportul international care a precedat respectivele operatiuni de cabotaj, precum si privind fiecare operatiune ulterioara de cabotaj efectuata. In cazul in care vehiculul s-a aflat pe teritoriul Romaniei in perioada de patru zile precedenta transportului international, operatorul de transport rutier de marfuri nerezident prezinta dovezi clare si cu privire la toate operatiunile care au fost desfasurate in perioada respectiva.

(5) Dovezile prevazute la alin. (4) se prezinta sau se transmit inspectorilor din cadrul I. S. C. T. R. , la cerere si pe durata controlului in trafic. Acestea pot fi prezentate sau transmise electronic, utilizandu-se un format structurat modificabil care poate fi folosit direct de computere pentru stocare sau procesare, cum ar fi scrisoarea electronica de trasura (e-CMR) in temeiul Protocolului aditional de la Geneva la Conventia privind Contractul de transport international rutier de marfuri (CMR) cu privire la scrisoarea electronica de trasura din 20 februarie 2008, la care Romania a aderat prin Legea nr. 29/2019 pentru aderarea Romaniei la Protocolul aditional privind scrisoarea electronica de insotire, adoptat la Geneva la 20 februarie 2008, la Conventia referitoare la contractul de transport rutier international de marfuri pe sosele (CMR) , incheiata la Geneva la 19 mai 1956. In cursul controlului in trafic, conducatorul auto are permisiunea de a contacta sediul central, managerul de transport sau orice alta persoana sau entitate pentru a furniza, inainte de terminarea controlului in trafic, oricare dintre dovezile prevazute la alin. (4) .

Art. 28

Operatiunile de transport rutier de persoane contra cost in regim de cabotaj se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 14-17 din Regulamentul (CE) nr. 1. 073/2009.

Art. 29

Operatiunile de transport rutier de marfuri contra cost in regim de cabotaj efectuate de catre operatorii de transport rutier din tarile din afara Uniunii Europene sunt interzise daca acordurile si conventiile bilaterale sau internationale din domeniul transporturilor rutiere la care Uniunea Europeana sau Romania este parte nu prevad altfel.

Art. 30

Autoritatea competenta desemneaza prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii punctul national de contact responsabil de schimbul de informatii cu celelalte state membre ale Uniunii Europene privind aplicarea Regulamentului (CE) nr. 1. 071/2009, si de luarea masurilor necesare pentru interconectarea si accesibilitatea la nivelul Uniunii Europene a registrelor electronice nationale, precum si institutia responsabila cu intocmirea si transmiterea raportului prevazut la art. 26 din Regulamentul (CE) nr. 1. 071/2009.

SUBSECTIUNEA 1: 1. 1. Transportul rutier contra cost de marfuri

Art. 31

Transportul rutier national contra cost de marfuri se efectueaza conform prevederilor prezentei ordonante, precum si ale celorlalte reglementari ale Uniunii Europene si nationale in domeniu .

Art. 32

(1) Transportul rutier international contra cost de marfuri intre Romania si celelalte state membre ale Uniunii Europene se efectueaza conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1. 072/2009, celorlalte reglementari ale Uniunii Europene si nationale in domeniu, precum si prezentei ordonante.

(2) Transportul rutier international contra cost de marfuri intre Romania si statele din afara Uniunii Europene se efectueaza conform prevederilor prezentei ordonante, ale normelor metodologice de punere in aplicare a acesteia, precum si ale acordurilor si conventiilor internationale la care Romania sau, dupa caz, Uniunea Europeana este parte .

Art. 33





Afişează OG 27/2011, actualizata 2024, privind transporturile rutiere pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OG 27/2011    OG 27/2011 actualizata    OG 27/2011 actualizata 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.