din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2946 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » OG 27/2011, actualizata 2024, privind transporturile rutiere

OG 27/2011, actualizata 2024, privind transporturile rutiere

  Publicat: 10 Dec 2023       3488 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Ordonanta 27/2011, actualizata 2024, privind transporturile rutiere

Actualizata prin Legea 288/2023 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2022 pentru modificarea unor acte normative

Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Operatiune de transport rutier efectuata intre doua puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul unei tari, de catre un operator de transport rutier strain
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.

Autoritatea competenta va stabili prin norme criteriile si modul de fixare a incarcaturii, precum si modalitatea de verificare a respectarii acestora.

SUBSECTIUNEA 2: 1. 2. Transport rutier contra cost de persoane

SUBSECTIUNEA 21: 1. 2. 1. Transportul rutier national contra cost de persoane

Art. 34

Transportul rutier contra cost de persoane se efectueaza de catre operatorii de transport rutier numai cu autobuze la bordul carora se afla, pe toata durata transportului, o copie conforma a licentei comunitare, precum si licenta de traseu insotita de graficul de circulatie sau documentul de transport corespunzator serviciilor ocazionale, dupa caz.

Art. 35

(1) Transportul rutier contra cost de persoane cu autobuze se poate realiza prin:

a) servicii regulate;

b) servicii regulate speciale;

c) servicii ocazionale.

(2)

- Art. 35, alin. (2) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 2^1 a fost abrogat la 18-iul-2014 de Art. 1, punctul 6. din Legea 109/2014.

Art. 36

(1) Serviciile regulate contra cost de transport rutier de persoane pe un traseu national se pot efectua de catre operatorii de transport rutier numai in baza programelor de transport si a licentei de traseu eliberate de autoritatea competenta .

(2) Autoritatile administratiei publice locale pe raza carora sunt prevazute statii publice vor acorda avizul in vederea intocmirii programelor de transport .

(3) Licenta de traseu pentru transportul rutier interjudetean contra cost se elibereaza pentru fiecare cursa, iar pentru transportul rutier judetean, pentru fiecare traseu.

Art. 37

Programele de transport rutier de persoane se intocmesc si se aproba de catre autoritatea competenta, acestea fiind armonizate cu programele de transport de persoane aferente celorlalte moduri de transport .

Art. 38

Serviciul regulat de transport rutier national de persoane contra cost se efectueaza cu autobuze, in conditiile stabilite de autoritatea competenta prin norme.

Art. 39

La efectuarea transportului rutier judetean, interjudetean sau international contra cost de persoane prin servicii regulate se interzice transportul mai multor persoane decat numarul de locuri pe scaune inscris in certificatul de inmatriculare al autovehiculului.

Art. 40

(1) - Art. 40, alin. (1) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 2^1 a fost abrogat la 20-iul-2019 de Art. I din Legea 136/2019.

(2) - Art. 40, alin. (2) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 2^1 a fost abrogat la 20-iul-2019 de Art. I din Legea 136/2019.

(3) Persoanele care, conform legii, beneficiaza de facilitati la transportul rutier national au obligatia de a utiliza legitimatie de transport de tip card atat la urcarea, cat si la coborarea acestora in/din autovehicul.

(4) - Art. 40, alin. (4) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 2^1 a fost abrogat la 20-iul-2019 de Art. I din Legea 136/2019.

Art. 41

(1) Serviciile regulate de transport de persoane se executa pe baza de legitimatii de calatorie individuale, care sunt documente cu regim special, respectiv bilete, abonamente si legitimatii speciale.

(2) Legitimatiile speciale de calatorie sunt acordate in conditiile legii.

(3) Modelul biletelor, abonamentelor si legitimatiilor speciale se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea Ministerului Transporturilor.

(4) Transportul copiilor sub 5 ani se realizeaza gratuit, in conditiile in care acestia nu ocupa locuri separate.

(5) Transportul rutier in trafic judetean/interjudetean al elevilor prevazuti la art. 84 alin. (1) -(3) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se efectueaza cu autovehiculele destinate transportului de persoane detinute de catre unitatile de invatamant, autoritatile administratiei publice locale si/sau operatorii de transport rutier, dupa caz, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.

Art. 42

Autoritatea competenta stabileste prin norme:

a) conditiile pentru efectuarea serviciilor regulate, a serviciilor regulate speciale si a serviciilor ocazionale contra cost de transport rutier de persoane;

b) modul de intocmire si aprobare a programelor de transport;

c) modul de atribuire a traseelor cuprinse in programele de transport;

d) modelul licentei de traseu si al graficului de circulatie;

e) obligatiile operatorilor de transport rutier in cazul efectuarii serviciilor regulate, a serviciilor regulate speciale si a serviciilor ocazionale contra cost de transport rutier de persoane;

f) conditiile de efectuare a operatiunilor de cabotaj in cazul transportului contra cost de persoane .

Art. 43

(1) Serviciile ocazionale contra cost de transport rutier de persoane se pot efectua de catre operatorii de transport rutier numai pe baza documentului de transport eliberat de autoritatea competenta .

(2) Modul de eliberare, precum si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca operatorii de transport in vederea obtinerii documentului de transport vor fi stabilite prin norme de autoritatea competenta .

SUBSECTIUNEA 22: 1. 2. 2. Transportul rutier international contra cost de persoane

Art. 44

(1) Transportul rutier international contra cost de persoane intre Romania si celelalte state membre ale Uniunii Europene se efectueaza pe baza prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1. 073/2009, a celorlalte reglementari ale Uniunii Europene in domeniu, precum si a prezentei ordonante.

(2) Transportul rutier international contra cost de persoane intre Romania si statele din afara Uniunii Europene se efectueaza pe baza prevederilor prezentei ordonante si ale acordurilor si conventiilor internationale la care Romania sau, dupa caz, Uniunea Europeana este parte .

(3) Serviciile regulate si serviciile regulate speciale contra cost de transport rutier de persoane pe un traseu international intre Romania si un stat din afara Uniunii Europene se efectueaza de catre operatorii de transport rutier numai pe baza autorizatiilor de transport international si a graficului de circulatie continut in acestea, eliberate de autoritatile competente ale statelor unde sunt situate capetele de traseu, precum si a autorizatiilor de transport international eliberate de autoritatile competente ale statelor tranzitate, dupa caz.

(4) Serviciile regulate contra cost de transport rutier de persoane pe un traseu international intre Romania si un stat din afara Uniunii Europene se pot efectua si de catre mai multi operatori de transport rutier romani, in comun, conform autorizatiei de transport international eliberate de autoritatea competenta .





Afişează OG 27/2011, actualizata 2024, privind transporturile rutiere pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OG 27/2011    OG 27/2011 actualizata    OG 27/2011 actualizata 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.