f) programele intocmite de catre ordonatorii principali de credite in scopul finantarii unor actiuni sau ansamblu de actiuni, carora le sunt asociate obiective precise si indicatori de rezultate si de eficienta; programele sunt insotite de estimarea anuala a performantelor fiecarui program, care trebuie sa precizeze: actiunile, costurile asociate, obiectivele urmarite, rezultatele obtinute si estimate pentru anii urmatori, masurate prin indicatori precisi, a caror alegere este justificata;
g) programele de dezvoltare economico-sociala in perspectiva ale unitatii administrativ-teritoriale, in concordanta cu politicile de dezvoltare la nivel national, regional, judetean, zonal sau local.
Art. 26: Continutul si structura bugetelor
(1) Veniturile si cheltuielile se grupeaza in buget pe baza clasificatiei bugetare aprobate de Ministerul Finantelor Publice.
(2) Veniturile sunt structurate pe capitole si subcapitole, iar cheltuielile pe parti, capitole, subcapitole, titluri, articole, precum si alineate si paragrafe, dupa caz.
(21) Bugetele structurate potrivit alin. (2) se aproba si pe sectiunile prevazute la art. 2 alin. (1) pct. 50 si 51.
(3) Cheltuielile prevazute in capitole si articole au destinatie precisa si limitata.
(4) Numarul de personal, permanent si temporar, precum si fondul salariilor de baza se aproba distinct, prin anexa la bugetul fiecarei institutii publice. Numarul de salariati aprobat fiecarei institutii publice nu poate fi depasit.
(5) Cheltuielile de capital se cuprind la fiecare capitol bugetar, in conformitate cu creditele de angajament si cu duratele de realizare a investitiilor.
(6) Programele se aproba ca anexe la bugetele prevazute la art. 1 alin. (2) .
(7)
- Art. 26, alin. (7) din capitolul III, sectiunea 1 a fost abrogat la 01-ian-2011 de Art. I, punctul 15. din Ordonanta urgenta 63/2010.
(8) - Art. 26, alin. (8) din capitolul III, sectiunea 1 a fost abrogat la 01-ian-2011 de Art. I, punctul 15. din Ordonanta urgenta 63/2010.
(9) - Art. 26, alin. (9) din capitolul III, sectiunea 1 a fost abrogat la 01-ian-2011 de Art. I, punctul 15. din Ordonanta urgenta 63/2010.
(10) Veniturile bugetelor locale sunt prevazute in anexa nr. 1, iar cheltuielile acestora in anexa nr. 2 la prezenta lege.
Art. 27: Competente in stabilirea impozitelor si taxelor locale
Impozitele si taxele locale se aproba de consiliile locale, judetene si de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, in limitele si in conditiile legii.
Art. 28: Regimul sumelor rezultate din valorificarea mijloacelor fixe si a unor bunuri materiale, precum si al sumelor incasate din concesionarea sau inchirierea unor bunuri ori din valorificarea unor bunuri confiscate
(1) Sumele incasate din vanzarea ca atare sau din valorificarea materialelor rezultate in urma demolarii, dezmembrarii ori dezafectarii, in conditiile prevazute de lege, a unor mijloace fixe sau din vanzarea unor bunuri materiale care apartin institutiilor publice, finantate integral din bugetele locale, constituie venituri ale bugetelor locale si se varsa la acestea.
(2) Sumele incasate potrivit alin. (1) de catre celelalte institutii publice constituie venituri ale bugetelor acestora.
(3) Sumele incasate din concesionarea sau din inchirierea unor bunuri apartinand domeniului public sau privat al unitatilor administrativ-teritoriale constituie venituri ale bugetelor locale.
(4) Sumele incasate din valorificarea bunurilor confiscate se fac venit la bugetul local, in functie de subordonarea institutiilor care au dispus confiscarea acestora, in conditiile legii.
Art. 29: Regimul sumelor rezultate din vanzarea unor bunuri apartinand domeniului privat
Sumele rezultate din vanzarea, in conditiile legii, a unor bunuri apartinand domeniului privat al unitatilor administrativ-teritoriale constituie integral venituri ale bugetelor locale si se cuprind in sectiunea de dezvoltare, prin rectificare bugetara locala, numai dupa incasarea lor.
Art. 30: Taxe speciale pentru functionarea unor servicii publice locale
(1) Pentru functionarea unor servicii publice locale, create in interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, aproba taxe speciale.
(2) Cuantumul taxelor speciale se stabileste anual, iar veniturile obtinute din acestea se utilizeaza integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru infiintarea serviciilor publice de interes local, precum si pentru finantarea cheltuielilor curente de intretinere si functionare a acestor servicii .
(3) Prin regulamentul aprobat de autoritatile deliberative se vor stabili domeniile de activitate si conditiile in care se pot institui taxele speciale, modul de organizare si functionare a serviciilor publice de interes local, pentru care se propun taxele respective.
(4) Hotararile luate de autoritatile deliberative, in legatura cu perceperea taxelor speciale de la persoanele fizice si juridice platitoare, vor fi afisate la sediul acestora si publicate pe pagina de internet sau in presa.
(5) Impotriva acestor hotarari persoanele interesate pot face contestatie in termen de 15 zile de la afisarea sau publicarea acestora. Dupa expirarea acestui termen, autoritatea deliberativa care a adoptat hotararea se intruneste si delibereaza asupra contestatiilor primite.
(6) Taxele speciale se fac venit la bugetul local si se incaseaza numai de la persoanele fizice si juridice care beneficiaza de serviciile publice locale pentru care s-au instituit taxele respective.
(7) - Art. 30, alin. (7) din capitolul III, sectiunea 1 a fost abrogat la 01-ian-2011 de Art. I, punctul 17. din Ordonanta urgenta 63/2010.
Art. 31: Activitati de natura economica
(1) Serviciile publice de interes local care desfasoara activitati de natura economica au obligatia calcularii, inregistrarii si recuperarii uzurii fizice si morale a mijloacelor fixe aferente acestor activitati prin tarif sau pret, potrivit legii.
(2) Sumele reprezentand amortizarea calculata pentru aceste mijloace fixe constituie integral venituri ale bugetelor locale, care se cuprind in sectiunea de dezvoltare, se utilizeaza exclusiv pentru realizarea de investitii in domeniul respectiv si se evidentiaza distinct in programul de investitii, ca sursa de finantare a acestora, cu exceptiile prevazute in acordurile de imprumut sau de garantie incheiate cu institutiile financiare internationale.
(3) Activitatile de natura economica pentru care se calculeaza amortizarea mijloacelor fixe se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Art. 32: Cote defalcate din impozitul pe venit
(1) Din impozitul pe venit estimat a fi incasat la bugetul de stat la nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale in luna anterioara se aloca lunar, pana cel tarziu la data de 8 a lunii in curs, o cota de:
a) 15% la bugetul local al judetului;
b) 65% la bugetele locale ale comunelor, oraselor si municipiilor pe ale caror teritoriu isi desfasoara activitatea platitorii de impozit pe venit;
c) 6% pentru repartizarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor si municipiilor prin hotarare a consiliului judetean;
d) 14% intr-un cont distinct deschis pe seama directiei generale regionale a finantelor publice/administratiei judetene a finantelor publice, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor.
(2) In cadrul fiecarui judet, sumele aferente cotei prevazute la alin. (1) lit. d) se repartizeaza pentru echilibrarea bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale, astfel:
a) 85% pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor si municipiilor;
b) 15% pentru echilibrarea bugetelor locale ale judetelor.
(3) Pentru municipiul Bucuresti cota de 71,5% din impozitul pe venit, cu exceptia impozitului pe veniturile din pensii, se repartizeaza, in termenul prevazut la alin. (1) , astfel:
a) 20% la bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
b) 44,5% la bugetul local al municipiului Bucuresti;
c) 7% intr-un cont distinct, deschis pe seama Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti la Trezoreria Municipiului Bucuresti, pentru echilibrarea bugetelor locale ale sectoarelor, precum si a bugetului local al municipiului Bucuresti.
(4) In executie, cota de 7% se aloca de catre Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in termenul prevazut la alin. (1) , pentru echilibrarea bugetelor locale ale sectoarelor, precum si a bugetului local al municipiului Bucuresti, proportional cu sumele repartizate si aprobate in bugetele respective, potrivit prevederilor art. 33 alin. (6) .
Prescrierea dreptului la actiune pentru recuperarea foloaselor nerealizate Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 157/2017, in sedinta publica din 22 martie 2017
Functionari publici. Plata sumelor reprezentand contravaloarea tichetelor de masa Pronuntaţă de: Curtea de Apel Targu Mures, Sectia Comerciala, de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 580/R din 26.05.2009
Contract de achizitie publica. Emitere act de adjudecare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr.987 din data 16.04.2010
Reintegrarea in functia detinuta anterior. Plata drepturilor salariale Pronuntaţă de: Tribunalul Bihor - Hotarare nr. 2456/CA/2011 din data 12.10.2011