din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1307 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general

  Publicat: 02 Jan 2025       3022 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1334 din 31 decembrie 2024.

In vigoare de la 31 decembrie 2024

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Soldul din care reiese o insuficienta a resurselor in raport cu nevoile, in cursul unei perioade date;
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Modalitate (procedeu) de prevenire a erodarii puterii de cumparare a populatiei, prin realizarea unor corelatii intre salarii, pe de o parte,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Soldul din care reiese o insuficienta a resurselor in raport cu nevoile, in cursul unei perioade date;
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Suma inscrisa pe un titlu de credit sau o valoare mobiliara.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Totalitatea bunurilor mobile si imobile, precum si a altor valori cu care un asociat participa la constituirea sau majorarea capitalului social al unei societati comerciale.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Pozitia sociala periferica, de izolare a indivizilor sau grupurilor cu acces limitat la resursele economice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

Nota de fundamentare a Ordonantei trenulet 2025>>>>

Avand in vedere obligatia Guvernului de a conduce politica fiscal-bugetara in mod prudent pentru a gestiona resursele si obligatiile bugetare, precum si riscurile fiscale de o maniera care sa asigure sustenabilitatea pozitiei fiscale pe termen mediu si lung, precum si predictibilitatea politicii fiscal-bugetare pe termen mediu, in scopul mentinerii stabilitatii macroeconomice,

tinand seama de faptul ca fundamentarea bugetului de stat si a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2025 trebuie realizata tinand cont de masurile fiscal-bugetare aprobate prin acte normative,

luand in considerare Recomandarea Consiliului Uniunii Europene din 3 aprilie 2020 in vederea incetarii situatiei de deficit public excesiv din Romania (2020/C 116/01), potrivit careia Romania trebuie sa puna in aplicare in mod riguros masurile necesare pentru corectarea deficitului bugetar excesiv, dar si faptul ca Romania potrivit planului bugetar pe termen mediu si lung si-a asumat o traiectorie de reducere a deficitului bugetar de la 7,9% in anul 2024 la sub 3% in anul 2031 pe baza unor ipoteze care tin de cheltuielile publice si de evolutia acestora in perioada 2025-2031 care sa determine o ajustare de 6 ppt, respectiv o reducere de la 41,9% din PIB la 35,9% din PIB in anul 2031, iar in acest context sunt necesare o serie de masuri pentru reducerea ponderii cheltuielilor publice in PIB,

de asemenea tinand cont ca cheltuielile cu asistenta sociala, in special cheltuielile din sistemul general de pensii au crescut in anul 2024 prin indexare cu 13,8%, precum si prin recalcularea pensiilor cu aproximativ 20%, ceea ce a determinat un impact bugetar anual de peste 25 mld lei cu consecinte asupra deficitului bugetar al bugetului asigurarilor sociale, iar in acest context se impune mentinerea in plata la nivelul lunii noiembrie 2024 a acestor categorii de cheltuieli pentru a asigura respectarea traiectoriei de deficit bugetar,

intrucat cheltuielile de personal au crescut in cursul anului 2024 ca urmare a majorarilor salariale acordate pentru intreg personalul din sectorul public de la 132 mld lei la 164 mld lei cu o valoare nominala de +32 mld lei, respectiv cu un procent de +24%, reprezentand in anumite situatii pentru anumite categorii de personal din sectorul public avansuri la Legea salarizarii unice ca reforma asumata prin Planul national de redresare si rezilienta, iar in acest context pentru a respecta traiectoria de ajustare a deficitului bugetar potrivit planului bugetar pe termen mediu si lung este necesara mentinerea in plata la nivelul lunii noiembrie 2024 a acestor categorii de cheltuieli de personal,

avand in vedere necesitatea crearii unui spatiu bugetar pentru alocarea de sume pentru sustinerea investitiilor publice si implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, intr-o maniera eficienta, profesionista si transparenta, cu efect multiplicator si aport direct la formarea bruta de capital fix,

tinand cont de necesitatea adoptarii, in cel mai scurt timp, a Strategiei fiscal-bugetare pe perioada 2025-2027, a legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2025,

tinand cont de necesitatea pastrarii echilibrelor bugetare prin adoptarea de masuri menite sa limiteze cresterea cheltuielilor bugetare permanente,

deoarece neadoptarea masurilor de limitare a cheltuielilor bugetare ar genera un necesar de finantare suplimentar in anul 2025, rezultand un nivel nesustenabil al deficitului bugetului general consolidat de peste 7% din produsul intern brut, ceea ce va avea ca efect cresterea datoriei publice cu riscul inaspririi conditiilor de finantare a acesteia,

luand in considerare faptul ca situatia prezentata intruneste premisele unei situatii urgente si extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ potrivit, neadoptarea acestor masuri, cu celeritate, putand avea consecinte negative, in sensul ca ar genera atat un impact suplimentar asupra deficitului bugetului general consolidat, afectand sustenabilitatea finantelor publice, cat si intarzieri in adoptarea bugetului de stat si a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2025,

tinand cont de faptul ca este necesara implementarea de masuri urgente si viabile care sa asigure respectarea de catre Romania a termenelor si jaloanelor stabilite prin Planul national de redresare si rezilienta (PNRR) in domeniul reformei fiscale care sa fie in concordanta si cu recomandarile formulate de catre Comisia Europeana,

avand in vedere faptul ca neadoptarea acestor masuri legislative cauzeaza intarzieri asupra indeplinirii unor jaloaneconditionalitati pentru PNRR, aceasta situatie ducand la cresterea riscului de nerespectare a calendarelor, cu consecinte negative majore asupra gradului de indeplinire a obligatiilor asumate,

intrucat problemele mentionate mai sus vizeaza interesul public si strategic al Romaniei pentru asigurarea sustenabilitatii finantelor publice, gestionarea fondurilor europene si constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta.

Avand in vedere decizia Guvernului Romaniei de majorare a salariului minim brut pe tara garantat in plata incepand cu data de 1 ianuarie 2025, la nivelul de 4.050 lei lunar, potrivit Hotararii Guvernului nr. 1.506/2024,

luand in considerare solicitarea reprezentantilor mediului de afaceri cu privire la necesitatea mentinerii masurii potrivit careia pentru suma de 300 lei/luna reprezentand venituri din salarii si asimilate salariilor nu se datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, pana la 31 decembrie 2025,

tinand seama de necesitatea sustinerii obiectivului privind cresterea veniturilor nete ale persoanelor care realizeaza venituri din salarii la nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata, pentru care este esentiala mentinerea sumei de 300 lei/luna neimpozabila si care nu se cuprinde in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii, in corelare cu cresterea nivelului salariului minim brut pe tara garantat in plata,

avand in vedere cresterea preturilor la bunurile de larg consum ce a determinat cresterea ratei inflatiei, cu impact semnificativ asupra standardelor de viata ale persoanelor cu venituri la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata,

tinand cont de categoria de persoane care face obiectul acestor masuri, ale caror venituri se situeaza la limita minima,

avand in vedere necesitatea interventiei rapide a Guvernului cu masuri prin care sa combata efectele cresterii preturilor si a nivelului inflatiei si considerand de maxima importanta adoptarea masurii fiscale propuse ce are drept scop protectia angajatilor al caror salariu se situeaza la nivelul salariului minim brut pe tara,

intrucat reglementarea propusa nu poate fi adoptata printr-un alt instrument legislativ care sa permita aplicarea acesteia incepand cu data de la care se majoreaza nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata la nivelul de 4.050 lei si care sa permita diminuarea rapida a consecintelor sociale negative generate de cresterea preturilor,

luand in considerare faptul ca neadoptarea masurii privind mentinerea sumei netaxabile din salariul minim brut pe tara, cu aceeasi data, conduce la pierderea facilitatii fiscale acordata anterior persoanelor vulnerabile incluse in grupul-tinta, cu risc de marginalizare sociala si saracie,

avand in vedere faptul ca neadoptarea acestor masuri legislative cauzeaza intarzieri asupra indeplinirii unor jaloaneconditionalitati pentru PNRR, aceasta situatie ducand la cresterea riscului de nerespectare a calendarelor, cu consecinte negative majore asupra gradului de indeplinire a obligatiilor asumate,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .

Art. I. -

(1) Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2025, incepand cu data de 1 ianuarie, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor de functie/salariilor de functie/indemnizatiilor de incadrare lunara de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna noiembrie 2024 in masura in care personalul ocupa aceeasi functie si isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii .

(2) Prin derogare de la prevederile art. 13 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2025, incepand cu data de 1 ianuarie, indemnizatiile lunare pentru functiile de demnitate publica si functiile asimilate acestora, prevazute in anexa nr. IX la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se mentin la nivelul aferent lunii noiembrie 2024.

(3) Prin derogare de la prevederile art. 11 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2025, incepand cu 1 ianuarie, pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul familiei ocupationale "Administratie" din aparatul propriu al consiliilor judetene, primarii si consilii locale, din institutiile si serviciile publice de interes local si judetean din subordinea acestora, salariile de baza se mentin la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna noiembrie 2024 in masura in care personalul ocupa aceeasi functie si isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii .

(4) Ordonatorii de credite dispun masurile necesare astfel incat cuantumul fondurilor necesare pentru plata majorarii salariale acordate potrivit art. 16 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, sa nu depaseasca platile efectuate cu aceasta destinatie in luna noiembrie 2024.

Art. II. -

(1) In anul 2025, incepand cu data de 1 ianuarie, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor, primelor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunara de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna noiembrie 2024, in masura in care personalul ocupa aceeasi functie si isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii .

(2) Prin derogare de la prevederile art. 18 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2025, valoarea lunara a indemnizatiei de hrana se mentine la nivelul din luna decembrie 2024.

Art. III. -

(1) Prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (2) - (6) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2025, munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru de catre personalul din sectorul bugetar incadrat in functii de executie, de conducere si de inalti functionari publici, precum si munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza in cadrul schimbului normal de lucru se compenseaza numai cu timp liber corespunzator acestora in urmatoarele 90 de zile dupa prestarea muncii suplimentare.

(2) In anul 2025, munca suplimentara prestata in cadrul activitatilor deosebite cu caracter operativ sau neprevazut de catre personalul militar, politisti, politistii de penitenciare si salvatorii montani, peste programul normal de lucru in zilele de repaos saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, care nu se pot compensa cu timp liber corespunzator in urmatoarele 90 de zile dupa prestarea muncii suplimentare, se plateste cu o majorare din solda de functie/salariul de functie cuvenita/cuvenit, la nivelul minim stabilit la art. 123 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Ordonatorii de credite au obligatia de a dispune masuri pentru asigurarea cu prioritate a timpului liber corespunzator muncii suplimentare prestate, in conditiile legii, fara afectarea gradului de eficienta a misiunilor.

(3) Plata majorarii prevazute la alin. (2) se efectueaza cu aprobarea ordonatorului ierarhic superior, pe baza unui raport justificativ al ordonatorului de credite sau, dupa caz, al comandatului/sefului unitatii la nivelul caruia s-a prestat munca suplimentara, in care sunt prezentate motivele pentru care nu a fost posibila acordarea timpului liber corespunzator.

(4) Conditiile si procedurile specifice pentru stabilirea si plata majorarii prevazute la alin. (2), precum si activitatile deosebite cu caracter operativ sau neprevazut pentru care se acorda acest drept se aproba prin ordin al ordonatorului principal de credite.

(5) In anul 2025, pentru personalul din institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, nu beneficiaza la incetarea raporturilor de munca sau de serviciu de compensarea in bani a concediilor neefectuate aferente anului 2025.

Art. IV. -

(1) In anul 2025, institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, nu acorda personalului din cadrul acestora bilete de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa, reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru personalul militar, politistii, politistii de penitenciare si personalul civil din institutiile publice de aparare, ordine publica si securitate nationala care nu beneficiaza de concediu si de indemnizatia acordate pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv de pana la 3 ani in cazul copilului cu handicap, in locul acordarii de tichete de cresa personalul beneficiaza de decontarea contravalorii taxelor de cresa platite pentru copii inscrisi in crese sau in alte unitati de educatie timpurie anteprescolara, in limita valorica si in conditiile prevazute de Legea nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) In anul 2025, institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, nu acorda personalului din cadrul acestora premii, bonusuri sau alte drepturi de natura similara, cu exceptia celor prevazute la art. 11 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate Romaniei din Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranzitie justa, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2024 privind instituirea de masuri pentru elaborarea Planului national social pentru clima necesar Romaniei pentru accesarea de fonduri externe nerambursabile in cadrul Fondului social pentru clima, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, respectiv cele stabilite prin PNDR 2014-2020, precum si in Programul National Strategic 2023-2027, care se deconteaza din fonduri externe nerambursabile pe baza criteriilor de performanta aprobate conform legii.

(4) In anul 2025, serviciile publice autonome de interes national, cu personalitate juridica, reglementate prin Legea nr. 41/1994 privind organizarea si functionarea Societatii Romane de Radiodifuziune si a Societatii Romane de Televiziune, republicata, nu acorda pentru angajatii proprii bilete de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa, reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv nu platesc premii, prime, bonusuri si nici ore suplimentare. Drepturile de hrana se mentin la nivelul acordat in luna decembrie 2024.

(5) Prin derogare de la prevederile art. 9 alin. (1) lit. a) pct. i) si lit. b) pct. i) din sectiunea a 3-a, lit. E, a capitolului III "Culte", din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2025, cuantumul contributiei lunare pentru personalul neclerical se mentine la nivelul lunii noiembrie 2024.





Afişează OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG nr. 156/2024    Ordonanta trenulet 2025    Ordonanta trenulet 2024    Ordonanta Austeritatii 2025

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.