din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2632 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005

Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005

  Publicat: 16 Mar 2009       45551 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005. OG nr. 29/1997 a fost republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 45 / 26 ianuarie 2001

Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Act adoptat de organele de stat,

Sectiunea IV - Certificarea aeronavelor civile



Art. 71
(1) Aeronavele civile care se inmatriculeaza in Romania, motoarele si elicele acestora vor detine un certificat de tip emis potrivit reglementarilor specifice aplicabile, care sa acopere produsul, inclusiv toate piesele si echipamentele instalate pe acesta.
(2) In certificatul de tip se inscriu conditiile si limitarile care sunt cerute in interesul sigurantei zborului

Art. 72
Piesele si echipamentele pot detine un certificat specific in urma demonstrarii ca acestea sunt conforme cu specificatiile detaliate de navigabilitate stabilite

Art. 73
(1) Fiecare aeronava civila trebuie sa detina un certificat de navigabilitate individual, eliberat in urma demonstrarii ca aeronava civila este conforma cu proiectul de tip aprobat in certificatul de tip si ca intreaga documentatie, inspectiile si incercarile relevante demonstreaza ca aeronava este in conditie de operare in siguranta.
(2) In certificatul de navigabilitate, care trebuie sa se afle in permanenta la bordul aeronavei, se inscriu categoriile de activitati pentru care aeronava civila poate fi folosita, precum si alte conditii si limitari impuse de siguranta zborului."

Art. 74
(1) Ministerul Transporturilor emite reglementari aeronautice specifice privind certificarea aeronavelor civile.
(2) Ministerul Transporturilor poate stabili categorii de aeronave si parasute care, prin exceptie de la prevederile art. 73, pot efectua zboruri fara sa detina certificat de tip si/sau de navigabilitate.

Sectiunea V - Zone supuse servitutilor de aeronautica civila



Art. 75
Abrogat, Legea nr. 399/2005

Art. 76
In scopul asigurarii sigurantei zborului se stabilesc, in conformitate cu reglementarile specifice emise de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, zone supuse servitutilor de aeronautica civila aferente aerodromurilor civile si echipamentelor serviciilor civile de navigatie aeriana.

Art. 77
In zonele supuse servitutilor de aeronautica civila pot fi construite si amplasate constructii, instalatii si echipamente noi numai cu avizul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, iar in cazul aerodromurilor exploatate in comun, cu avizul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale.

Art. 78
Administratorii aerodromurilor civile, ai echipamentelor aferente serviciilor de navigatie aeriana, cat si proprietarii terenurilor, cladirilor si amenajarilor aflate in zonele supuse servitutilor de aeronautica civila sunt obligati sa respecte restrictiile impuse prin reglementarile specifice referitoare la aceste zone, precum si prin avizul prevazut la art. 77.

SECTIUNEA VI - Transferul responsabilitatilor de supraveghere a sigurantei zborului



Art. 78^1
In cazul unei aeronave inmatriculate intr-un alt stat si operate de un operator aerian roman, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate incheia, conform Conventiei de la Chicago si potrivit atributiilor ce ii revin prin prezentul cod aerian, acorduri bilaterale cu autoritatile aeronautice din acel stat, prin care se preiau, in totalitate sau in parte, functiile si obligatiile ce revin statului de inmatriculare a aeronavei.

Art. 78^2
In cazul unei aeronave inmatriculate in Romania si operate de un operator aerian dintr-un alt stat, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate incheia, conform Conventiei de la Chicago si potrivit atributiilor ce ii revin prin prezentul cod aerian, acorduri bilaterale cu autoritatile aeronautice din acel stat prin care se transfera, in totalitate sau in parte, functiile si obligatiile ce revin statului roman in calitate de stat de inmatriculare a aeronavei."

Capitolul X - Securitatea aeronautica



Art. 79
Protectia aviatiei civile impotriva actelor de interventie ilicita se realizeaza pe baza Programului National de Securitate Aeronautica, elaborat de Ministerul Transporturilor si aprobat prin hotarare a Guvernului.

Art. 80
Ministerul Transporturilor este autoritatea de stat responsabila pentru dezvoltarea, implementarea si aplicarea programului prevazut la art. 79.





Afişează Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Aerian    Legea 399/2005

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Legea 223/2007. Sporul pentru conditii speciale acordat personalului aeronavigant
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti