din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2551 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005

Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005

  Publicat: 16 Mar 2009       45560 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005. OG nr. 29/1997 a fost republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 45 / 26 ianuarie 2001

Sunt subiectele derivate ale dreptului international, titulare de drepturi si obligatii in conformitate cu normele internationale, instituite de state prin acorduri incheiate intre ele.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.

Capitolul XI - Facilitati aeronautice



Art. 81
Facilitatile aeronautice se realizeaza in conformitate cu procedurile, standardele si practicile recomandate, emise de organizatiile internationale de aviatie civila la care Romania este parte, precum si cu legislatia europeana si nationala specifica in vigoare.

Art. 82
Administratorii aerodromurilor civile au obligatia sa asigure conditiile pentru implementarea si asigurarea functionarii sistemului de facilitati aeronautice la aerodromurile pe care le administreaza.

Capitolul XII - Cautarea si salvarea aeronavelor civile



Art. 83
In spatiul aerian national, precum si pe teritoriul Romaniei operatiunile de cautare si salvare a aeronavelor civile aflate in primejdie si a supravietuitorilor unui accident de aviatie se realizeaza in conformitate cu legislatia nationala referitoare la managementul situatiilor de urgenta.

Art. 84
Abrogat, , Legea nr. 399/2005

Art. 85
Asistenta de cautare si de salvare se acorda tuturor aeronavelor civile si supravietuitorilor unui accident de aviatie.

Art. 86
Toate autoritatile publice, precum si persoanele fizice si juridice solicitate au obligatia de a acorda asistenta in cazul operatiunilor de cautare si de salvare, urmarindu-se prioritar salvarea vietilor omenesti, precum si prevenirea amplificarii daunelor si conservarea dovezilor esentiale pentru anchetarea adecvata a accidentelor.

Capitolul XIII - Investigatia tehnica a incidentelor si accidentelor de aviatie



Art. 87
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului este autoritatea de stat pentru reglementarea, organizarea si desfasurarea activitatilor privind investigatia tehnica a incidentelor si a accidentelor din aviatia civila.

Art. 88
(1) Scopul investigatiei tehnice il reprezinta stabilirea faptelor, cauzelor si imprejurarilor care au condus la producerea incidentului sau a accidentului de aviatie civila, precum si identificarea masurilor preventive corespunzatoare.
(2) Obiectivul investigatiei tehnice il reprezinta cresterea sigurantei zborului prin emiterea de recomandari in vederea prevenirii producerii unor incidente sau accidente similare in aviatia civila.

Art. 89
(1) Investigatia tehnica este independenta de ancheta penala sau disciplinara.
(2) Stabilirea responsabilitatilor, a persoanelor vinovate, a gradului de vinovatie, precum si aplicarea sanctiunilor sunt de competenta organelor abilitate prin lege.

Art. 90
(1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului emite reglementari specifice cu privire la raportarea, colectarea, prelucrarea si arhivarea informatiilor referitoare la evenimentele de aviatie civila, in conformitate cu recomandarile organizatiilor internationale de aviatie civila.
(2) Agentii aeronautici civili au obligatia sa informeze Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului asupra producerii incidentelor si accidentelor de aviatie civila.
(3) Confidentialitatea surselor de informare in timpul investigatiei tehnice, inclusiv raportarile voluntare ale personalului aeronautic civil, care stau la baza inceperii sau desfasurarii unei investigatii, este garantata in conditiile legii."

Art. 91
Echipajele aeronavelor civile, precum si orice persoana fizica sau juridica sunt obligate sa furnizeze, la cererea comisiei de investigare, pe durata investigatiei tehnice, toate informatiile si relatiile care le sunt cunoscute.





Afişează Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Aerian    Legea 399/2005

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Legea 223/2007. Sporul pentru conditii speciale acordat personalului aeronavigant
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti