din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1836 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Ordinul 2281/2009, pentru aplicarea prevederilor art. 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Ordinul 2281/2009, pentru aplicarea prevederilor art. 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

  Publicat: 20 Jul 2009       45197 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Anexe 2281.htm
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ordinul 2281/2009, pentru aplicarea prevederilor art. 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 487 din 14/07/2009

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

(2) In documentele de plata aferente platilor exceptate de la obligatia prognozarii si raportarii, la rubrica "Explicatii", se va preciza punctul de la art. 5 alin. (1) la care se incadreaza platile dispuse.

Art. 6. - In cazul nedepunerii situatiei prevazute in anexa nr. 1 la termenul prevazut sau al nerespectarii graficului de plati, unitatile Trezoreriei Statului vor restitui documentele de plata depuse de institutiile publice, responsabilitatea pentru neefectuarea platilor revenind ordonatorilor de credite.

CAPITOLUL II
Prevederi privind programarea rambursarilor de taxa pe
valoarea adaugata

Art. 7. - (1) Organele fiscale au obligatia de a planifica rambursarile de taxa pe valoarea adaugata efectuate in conturi ale contribuabililor deschise la institutii de credit, in conditiile legii, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3.

(2) Situatia prevazuta in anexa nr. 3 se intocmeste distinct pentru fiecare decada a lunii si se depune la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal, cu cel putin 3 zile lucratoare inainte de inceputul fiecarei decade.

(3) In cazuri justificate, organele fiscale pot efectua modificari in situatia prevazuta in anexa nr. 3 numai cu avizul scris al Ministerului Finantelor Publice. In scopul obtinerii avizului, conducatorul organului fiscal va transmite unitatii Trezoreriei Statului, cu cel putin doua zile lucratoare inaintea efectuarii operatiunii, nota privind modificari in Situatia rambursarilor de TVA in conturi deschise la institutii de credit, pentru decada ............../luna .............../anul ................, conform formularului prevazut in anexa nr. 4, insotita de o nota justificativa in care vor fi precizate cauzele care determina modificarile propuse.

(4) Dupa avizarea situatiei prevazute in anexa nr. 4, aceasta se restituie unitatii Trezoreriei Statului, in scopul efectuarii modificarilor aprobate si al instiintarii organului fiscal in legatura cu aprobarea modificarilor propuse.

CAPITOLUL III
Categorii de plati exceptate de la prevederile art. 36 alin. (1) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea
bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Art. 8. - Sunt exceptate de la prevederile art. 36 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, aprobata prin Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele:

1. platile aferente serviciilor medicale, medicamentelor si dispozitivelor medicale, efectuate de furnizorii de astfel de servicii, care se deconteaza de casele de asigurari de sanatate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate la termenele prevazute de actele normative in vigoare specifice sistemului de asigurari sociale de sanatate;

2. platile ce se efectueaza in cadrul proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile (FEN) de pre- si postaderare, precum si cele efectuate din fonduri proprii pentru pregatirea de proiecte in vederea accesarii de fonduri europene;

3. platile aferente organizarii alegerilor electorale si referendumurilor;

4. plata unor servicii cu caracter social aferente serviciilor de tratament balnear si odihna pentru pensionari si salariati bugetari;

5. plata comisionului catre Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. aferent transmiterii pensiilor si altor drepturi de asigurari sociale la domiciliul beneficiarilor, datorat de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;

6. plata avansului catre contractori, aferent demararii proiectelor noi de investitii;

7. plata comisioanelor pentru operatiunile derulate prin contul curent general al Trezoreriei Statului si prin conturile de valuta deschise in evidentele Bancii Nationale a Romaniei pe numele Ministerului Finantelor Publice.

Art. 9. -In documentele de plata aferente platilor exceptate de la prevederile art. 36 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009, aprobata prin Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, la rubrica "Explicatii", se va preciza punctul de la art. 8 la care se incadreaza platile dispuse.

Art. 10. - Raspunderea pentru plata facturilor reprezentand contravaloarea bunurilor achizitionate, serviciilor prestate sau a lucrarilor efectuate in afara perioadei prevazute la art. 36 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009, aprobata prin Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, revine ordonatorilor de credite.

CAPITOLUL IV
Dispozitii tranzitorii si finale

Art. 11. - (1) Pentru o perioada de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului accepta in vederea decontarii documente de plata care depasesc suma programata pentru ziua respectiva, cu conditia prezentarii scrise de catre institutiile publice a motivelor care au generat prognozarea eronata.

(2) In cazul in care sumele programate zilnic sunt mai mari decat platile efectuate, institutiile publice depun in termen de 5 zile de la terminarea lunii, la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului, o situatie in care vor prezenta motivele care au stat la baza diferentelor inregistrate.

Art. 12. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentul ordin .

Art. 13. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucuresti, 7 iulie 2009.

Nr. 2.281.





Documente Atasate
Anexe 2281.htm

Afişează Ordinul 2281/2009, pentru aplicarea prevederilor art. 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice