din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3131 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

  Publicat: 17 Aug 2009       141683 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Proiectul din 13 august 2009

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Act adoptat de organele de stat,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Stare a unei persoane de a fi lipsita de capacitate juridica. Nepricepere, nepregatire, lipsa de aptitudini pentru indeplinirea unei activitati,functii, meserii, profesii sau ocupatii.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Distanta dintre rude, masurata prin numarul nasterilor intervenite intre rudele in linie dreapta (tatal si fiul sunt rude de gradul I, bunicul si nepotul - de gradul II etc.)
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Prevazuta in cap. IV, t. I, C. proc. pen.,partea speciala, activitatea procedurala prin care urmarirea penala este intrerupta,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

Art. 87 aa��a�� Dispozitiile legale prin care sunt stabilite sporuri pentru conditii periculoase sau vatamatoare, pentru activitati care solicita o incordare psihica foarte ridicata sau care se desfasoara in conditii deosebite de munca, pentru conditii grele de munca, pentru activitatea desfasurata in schimb de noapte, precum si alte reglementari aplicabile in sectorul bugetar, se aplica si personalului militar in activitate, politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, care se afla in situatii similare, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale. Normele de aplicare se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art. 88 aa��a�� Alte drepturi salariale specifice activitatii desfasurate de personalul militar in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si de personalul civil din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala sunt prevazute in anexa nr.IV/2 la prezenta lege.

Art. 89 aa��a�� (1) Pentru munca cu grad ridicat de risc sau, dupa caz, in conditii de pericol deosebit, desfasurata in exercitarea atributiilor functionale, stabilite potrivit domeniilor de responsabilitate ale unitatii, cadrele militare si soldatii si gradatii voluntari, in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si personalul civil, care executa, conduc, coordoneaza sau contribuie la realizarea misiunilor de operatii speciale, misiunilor operative de protectie a demnitarilor, a actiunilor de gardare, protectie si control antiterorist, supraveghere operativa, a procedurilor speciale si activitatilor de paza, supraveghere, escortare, reeducare, integrare si asistenta medicala si psihologica pentru persoanele arestate preventiv sau condamnate cu pedepse privative de libertate ori care au solicitat sau au dobandit o forma de protectie in Romania, culegere, prelucrare, verificare si valorificare a informatiilor, investigatii, actiuni si interventie beneficiaza de un spor de pana la 30% calculat la solda functiei de baza/salariul functiei de baza, respectiv la salariul de baza .

(2) Cadrele militare in activitate, politistii, functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si personalul civil care desfasoara activitati privind prevenirea si combaterea coruptiei in randul personalului propriu beneficiaza de un spor lunar de 30% din solda functiei de baza, salariul functiei de baza, respectiv salariul de baza .

(3) Prevederile alin.(2) nu se aplica cadrelor militare in activitate si personalului civil care beneficiaza de sporul prevazut la alin.(1).

(4) Unitatile, categoriile de personal, conditiile, criteriile si procentul de acordare a sporului se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art. 90 aa��a�� (1) Personalul militar in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si personalul civil care executa, in domenii specifice, lucrari de exceptie si misiuni speciale, apreciate ca atare de catre conducatorii acestora, beneficiaza de un spor de pana la 50% din solda functiei de baza/salariul functiei de baza, respectiv salariul de baza .

(2) Sporul prevazut la alin.(1) poate fi acordat pentru cel mult 5% din numarul total de posturi prevazute in statele de organizare.

(3) Conditiile de acordare a sporului se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art. 91 aa��a�� (1) Personalul militar in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si personalul civil, trimisi in interesul serviciului in delegare sau detasare, la aplicatii, trageri, instructie in tabara sau in alte misiuni, in alte localitati decat cele in care se afla sediul unitatii din care fac parte, au dreptul la indemnizatia de delegare sau de detasare, precum si la decontarea cheltuielilor de cazare, potrivit reglementarilor in vigoare aplicabile personalului din sectorul bugetar.

(2) Drepturile prevazute la alin.(1) se acorda si elevilor si studentilor institutiilor de invatamant pentru formarea personalului militar, persoanelor care urmeaza cursurile de formare a cadrelor militare si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si elevilor si studentilor din institutiile de invatamant pentru formarea politistilor, care se deplaseaza in interes de serviciu si carora nu li se pot asigura masa si cazarea gratuit in unitati din localitatea unde se executa misiunea.

(3) Reglementarile privind drepturile de transport ale personalului militar in activitate, politistilor, functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, elevilor si studentilor din institutiile de invatamant pentru formarea politistilor si cursantilor din institutiile de invatamant pentru formarea functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si ale personalului civil se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Art. 92 aa��a�� (1) Pentru conditiile de munca speciale in care isi desfasoara activitatea, gradul ridicat de dificultate, complexitate deosebita si riscurile suplimentare pe care le presupune indeplinirea activitatilor aeronautice, personalul aeronautic beneficiaza si de drepturile banesti prevazute in anexa nr.IV/3A la prezenta lege.

(2) Personalul navigant de marina din subunitatile si unitatile de nave, submarine, ambarcat, precum si scafandrii beneficiaza si de drepturile banesti prevazute in anexa nr.IV/3B la prezenta lege.

Art. 93 aa��a�� (1) Personalul care lucreaza cu cifru de stat beneficiaza de o indemnizatie de 15-20% din solda functiei de baza/salariul functiei de baza, respectiv din salariul de baza .

(2) Functiile cu drept la indemnizatie si marimea concreta a procentului se stabilesc, cu avizul structurii financiar-contabile centrale, prin statele de organizare.

Art. 94 aa��a�� (1) Pentru activitatea desfasurata, cadrele militare in activitate, soldatii si gradatii voluntari in activitate, politistii, functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si personalul civil beneficiaza de un premiu anual stabilit in raport cu solda lunara/salariul de baza de incadrare, respectiv salariul de baza din ultima luna a anului pentru care se face premierea.

(2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se acorda proportional cu perioada in care au lucrat, luandu-se in calcul solda lunara/salariul de baza de incadrare, respectiv salariul de baza din ultima luna de activitate .

(3) Premiul anual se poate reduce pana la anulare in cazul celor care nu au desfasurat in cursul anului o activitate profesionala corespunzatoare sau au savarsit abateri grave sanctionate disciplinar.

Sectiunea 2

Drepturile salariale cuvenite pe timpul studiilor si in alte situatii

Art. 95 aa��a�� (1) Cadrele militare in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, pe timpul cat urmeaza cursuri de zi in cadrul institutiilor de invatamant superior, cu acordul si in interesul autoritatilor sau institutiilor publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, beneficiaza de solda lunara avuta/salariul de baza de incadrare avut la data inceperii cursurilor, cu exceptia indemnizatiei de comanda/conducere, precum si de celelalte drepturi aplicabile personalului din institutia de invatamant, in conditiile stabilite prin ordin de ordonatorul principal de credite.

(2) Personalul militar in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare care urmeaza cursuri de cariera si nivel, precum si alte activitati de perfectionare sau formare continua, beneficiaza de solda lunara avuta, respectiv salariul de baza de incadrare avut la data inceperii cursurilor si de celelalte drepturi salariale avute, in conditiile stabilite prin ordin de ordonatorul principal de credite.

(3) Drepturile prevazute la alin.(1) si (2) se mentin si pe perioada stagiului la unitati.

(4) Elevii si studentii institutiilor de invatamant superior pentru formarea personalului militar dupa obtinerea gradului de ofiter, beneficiaza de solda gradului acordat.

(5) Personalul contractual care participa la cursuri sau stagii de formare profesionala cu scoatere integrala din activitate, cu acordul si in interesul autoritatilor sau institutiilor publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, beneficiaza, in aceasta perioada, de o indemnizatie egala cu salariul de baza, indemnizatiile si sporurile acordate in luna anterioara trimiterii la aceste forme de pregatire profesionala, cu exceptia celor care se acorda in raport de timpul efectiv lucrat.

(6) Pentru ofiterii care in timp ce urmeaza cursurile institutiilor de invatamant superior militare sau civile, precum si doctoratul, sunt inaintati in grad sau pentru maistrii militari si subofiterii aflati in aceasta situatie cand li se acorda grade de ofiteri, solda de functie a acestora nu poate fi mai mica decat solda de functie minima prevazuta pentru gradul respectiv.

(7) Pentru politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare care, in timp ce urmeaza cursurile institutiilor de invatamant superior, precum si doctoratul, sunt avansati in grad profesional sau pentru politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare carora li se acorda grade profesionale superioare, salariul functiei de baza al acestora nu poate fi mai mic decat salariul functiei de baza minim prevazut pentru gradul profesional respectiv.

Art. 96 aa��a�� Reglementarile privind salarizarea personalului militar in activitate, politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare care indeplinesc functii in afara institutiilor publice din sistemul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si in societati comerciale, in regii autonome, in companii nationale aflate in subordine sau in coordonarea acestora, si in organizatii internationale care asigura asistenta de specialitate pe teritoriul Romaniei, cele cu privire la salarizarea personalului din compartimentele speciale, precum si cele referitoare la salarizarea cadrelor militare si personalului civil de specialitate din structurile militare ale autoritatii judecatoresti sunt prevazute in anexa nr.IV/4 la prezenta lege.

Art. 97 aa��a�� (1) Reglementarile privind salarizarea si alte drepturi banesti ale personalului militar in activitate, politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si personalului civil care participa la misiuni: de aparare colectiva, in sprijinul pacii, de asistenta umanitara, tip coalitie, exercitii comune, individuale si ceremoniale, de cooperare de profil cu alte state, precum si pe timpul altor activitati, in afara teritoriului statului roman, sunt prevazute in anexa nr.IV/5 la prezenta lege.

(2) Prevederile legale in vigoare privind salarizarea in valuta in strainatate si in lei in tara prevazute la Capitolul III al Titlului II din prezenta lege se aplica si personalului militar, politistilor, functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si civil trimis in strainatate in misiune permanenta.

(3) Prevederile legale in vigoare privind salarizarea in valuta in strainatate si in lei in tara se aplica si personalului militar, politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare trimisi in strainatate in misiune temporara.

Art. 98 aa��a�� Cadrele militare in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare care sunt pusi la dispozitie in situatii temeinic justificate, potrivit legii, beneficiaza de solda lunara avuta/salariul de baza de incadrare avut, cu exceptia indemnizatiei de comanda/conducere, precum si de celelalte drepturi salariale avute, in conditiile stabilite prin norme metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art. 99 aa��a�� (1) Cadrele militare si soldatii si gradatii voluntari, in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, pe timpul cat se afla in delegare, detasare, concediu de odihna, permisie, invoire, concediu pentru incapacitate temporara de munca, concediu de maternitate, concediu pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani, iar in cazul copilului cu handicap, pentru afectiuni intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani si alte concedii platite care se acorda in baza dispozitiilor legale, si pe timpul executarii sanctiunilor disciplinare prevazute de regulamentele militare, primesc soldele lunare, respectiv salariile de baza de incadrare, precum si celelalte drepturi salariale avute, in conditiile stabilite prin norme metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.

(2) In cazul in care detasarea se face pe un post cu un nivel de salarizare superior, personalul militar in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare beneficiaza de solda functiei de baza, respectiv salariul functiei de baza cuvenite functiei respective, precum si de celelalte drepturi banesti legal cuvenite.

(3) Personalul militar in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, pe timpul concediului pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau de pana la 3 ani in cazul copilului cu handicap, beneficiaza de indemnizatia prevazuta de actele normative in vigoare. Perioada concediului pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau de pana la 3 ani in cazul copilului cu handicap constituie vechime in munca si in serviciu, care se are in vedere la stabilirea drepturilor ce se acorda in raport cu aceasta.

Art. 100 aa��a�� (1) Cadrele militare trecute in rezerva sau direct in retragere, primesc solda lunara precum si celelalte drepturi salariale stabilite in conformitate cu normele metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite, pana la sfarsitul lunii in care a avut loc schimbarea pozitiei de activitate .

(2) Termenul legal de predare a functiei incepe de la data schimbarii pozitiei de activitate . Daca termenul legal de predare a functiei depaseste luna respectiva, plata drepturilor banesti prevazute la alin.(1) se face, in continuare, pana la terminarea predarii, fara a depasi acest termen. Termenul legal de predare a functiei nu poate depasi 30 de zile lucratoare pentru cadrele militare, respectiv 22 de zile lucratoare pentru politisti si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare.

(3) In situatiile prevazute la alin. (1) si (2), pentru cadrele militare inaintate in grad in activitate si trecute in rezerva cu aceeasi data, solda lunara se stabileste, proportional, in raport cu noul grad .

(4) Cadrele militare prevazute la alin.(1) trecute in rezerva sau direct in retragere din initiativa lor ori pentru motive imputabile acestora, primesc solda lunara, precum si alte drepturi salariale stabilite in conformitate cu normele metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite pana la data schimbarii pozitiei de activitate . Situatiile prevazute la acest alineat sunt reglementate, in limitele legii, prin norme metodologice aprobate prin ordinul ordonatorului principal de credite.

(5) Prevederile alin.(1)-(4) se aplica, in mod corespunzator, si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, carora le inceteaza raporturile de serviciu .

Art. 101 aa��a�� (1) Cadrele militare si soldatii si gradatii voluntari, in activitate, pusi la dispozitie potrivit legii, ca efect al trimiterii in judecata unei instante penale, in stare de libertate, precum si cei eliberati pe cautiune, beneficiaza de solda functiei de baza minime corespunzatoare gradului detinut, solda de grad, gradatiile cuvenite, precum si de alte drepturi salariale stabilite in conformitate cu normele metodologice aprobate de ordonatorul principal de credite, pana la definitivarea situatiei.

(2) Personalului militar in activitate, politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, arestati, le inceteaza plata drepturilor salariale incepand cu data suspendarii din functie.

(3) Politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare pusi la dispozitie, potrivit legii, ca urmare a punerii in miscare a actiunii penale sau care sunt judecati in stare de libertate, ori liberati provizoriu pe cautiune, beneficiaza de salariul functiei de baza minim corespunzator gradului profesional detinut, salariul gradului profesional si gradatiile cuvenite, pana la definitivarea situatiei.

(4) In cazul in care s-a dispus scoaterea de sub urmarire penala ori achitarea, precum si in cazul incetarii urmaririi penale ori a procesului penal, persoanele carora li s-au aplicat prevederile alin.(1)-(3) vor fi repuse in toate drepturile banesti avute la data punerii la dispozitie, respectiv a suspendarii din functie, inclusiv compensarea drepturilor salariale de care au fost private pe perioada punerii la dispozitie, respectiv a suspendarii din functie, actualizate potrivit majorarilor sau indexarilor salariale.

Art. 102 aa��a�� In caz de deces, drepturile banesti cuvenite personalului militar, politistilor, functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si personalului civil se platesc, pentru intreaga luna in care a avut loc decesul, dupa caz, sotului supravietuitor, copiilor sau parintilor, iar in lipsa acestora celorlalti mostenitori legali.

Art. 103 aa��a��Drepturile neachitate personalului militar, politistilor, functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si personalului civil, nereclamate in termen de 3 ani de la data cand trebuiau platite, se prescriu.





Afişează Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice