din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3138 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

  Publicat: 14 Sep 2009       19764 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 610 din 07/09/2009

Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Se refera la coordonarea comportamentului firmelor concurente, susceptibila de a conduce la o majorare a preturilor, la limitarea productiei si, pentru intreprinderile implicate, la beneficii mai ridicate decat cele care ar putea fi realizate in alt mod.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,


SECTIUNEA a 2-a
Imunitatea de tipul B



11. Consiliul Concurentei va acorda imunitatea la amenda daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) operatorul economic este primul care furnizeaza informatii si elemente probatorii care vor permite Consiliului Concurentei sa stabileasca incalcarea art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicata, sau a art. 81 alin. (1) din Tratat;

b) la data furnizarii elementelor probatorii, Consiliul Concurentei nu detinea suficiente elemente pentru a stabili incalcarea art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicata, sau a art. 81 alin. (1) din Tratat;

c) niciun operator economic nu obtinuse imunitatea conditionata conform pct. 9, in legatura cu presupusa intelegere;

d) sunt indeplinite conditiile generale pentru acordarea clementei, de la pct. 20.

12. Pentru a obtine imunitatea, operatorul economic trebuie sa furnizeze informatii si elemente probatorii de natura celor prevazute la pct. 10.



SECTIUNEA a 3-a
Operatori economici exclusi de la beneficiul imunitatii la amenda



13. Operatorul economic initiator al intelegerii si/sau operatorul economic care a intreprins masuri pentru a constrange alti operatori economici sa participe la presupusa intelegere sau sa ramana parte a acesteia nu sunt eligibili pentru a beneficia de imunitatea la amenda. Acestia se mai pot califica, totusi, pentru o reducere a cuantumului amenzii, daca indeplinesc cerintele si conditiile prevazute de prezentele instructiuni.



CAPITOLUL III
Reducerea cuantumului amenzii



14. Operatorii economici care dezvaluie participarea lor la o intelegere ce afecteaza teritoriul Romaniei, dar care nu indeplinesc conditiile pentru obtinerea imunitatii, pot beneficia, totusi, de o reducere a cuantumului amenzii, fata de nivelul care le-ar fi fost aplicat in mod normal.

15. Pentru a putea beneficia de o asemenea reducere, un operator economic trebuie sa furnizeze Consiliului Concurentei elemente probatorii referitoare la pretinsa incalcare a legii, care sa aduca o contributie suplimentara semnificativa in raport cu cele aflate deja in posesia acestuia si trebuie sa indeplineasca conditiile generale pentru acordarea clementei.

16. Notiunea de "contributie suplimentara semnificativa" se refera la masura in care elementele probatorii, necunoscute pana la acea data, furnizate de un operator economic, consolideaza, prin insasi natura lor si/sau prin gradul lor de precizie, capacitatea Consiliului Concurentei de a demonstra existenta presupusei intelegeri . In aceasta evaluare, Consiliul Concurentei considera ca, in general, elementele probatorii scrise provenind din perioada la care faptele se raporteaza au o contributie mai mare decat cele stabilite ulterior. Elementele probatorii care au o legatura directa cu faptele in cauza vor fi considerate ca fiind mai importante decat acelea care nu au decat o legatura indirecta cu faptele respective. In mod similar, va fi luat in considerare si gradul in care este necesara coroborarea elementelor furnizate cu alte surse, pentru ca respectivele elemente sa poata fi administrate cu succes in cadrul investigatiei. Astfel, elementele probatorii concludente vor fi considerate ca avand o contributie suplimentara mai importanta decat elementele probatorii precum declaratiile, care necesita verificarea si coroborarea cu alte surse, in situatia in care sunt contestate.

17. In toate deciziile emise, la sfarsitul procedurii de investigatie, Consiliul Concurentei va determina nivelul reducerii de care va beneficia operatorul economic, raportat la amenda care i-ar fi fost aplicata in mod normal:

a) pentru primul operator economic care furnizeaza elemente probatorii ce aduc o contributie suplimentara semnificativa: o reducere cuprinsa intre 30% si 50%;

b) pentru al doilea operator economic care furnizeaza elemente probatorii ce aduc o contributie suplimentara semnificativa: o reducere cuprinsa intre 20% si 30%;

c) pentru ceilalti operatori economici care furnizeaza elemente probatorii ce aduc o contributie suplimentara semnificativa: o reducere de maximum 20%.

Pentru a determina nivelul reducerii in interiorul fiecareia dintre aceste transe, Consiliul Concurentei va lua in considerare data la care i-au fost comunicate elementele probatorii ce indeplinesc conditiile prevazute la pct. 15, precum si valoarea contributiei suplimentare aduse de acestea.

18. Daca operatorul economic care solicita reducerea cuantumului amenzii este primul care furnizeaza elemente, in sensul celor prevazute la pct. 16, pe care Consiliul Concurentei le utilizeaza pentru a identifica fapte aditionale care conduc la cresterea gravitatii sau duratei incalcarii, acesta nu va lua in calcul aceste fapte aditionale la stabilirea cuantumului amenzii aplicate operatorului economic care le-a furnizat.



CAPITOLUL IV
Conditiile generale pentru acordarea clementei



19. Orice operator economic care doreste sa solicite imunitatea la amenda trebuie sa se adreseze Consiliului Concurentei.

20. Operatorul economic poate beneficia de clementa daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

a) coopereaza in mod real, total, continuu si prompt cu Consiliul Concurentei, de-a lungul intregii proceduri de investigatie, respectiv:





Afişează Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice